اقتصادی

لزوم حفظ و گسترش ورزش کشتی و زور خانه ای – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله نوری همدانی بعدازظهر سه شنبه در دیدار علی رضا داویل رئیس فدراسیون کشتی در خصوص اهمیت ورزش گفت: یک موضوع مهم وی ادامه داد: از آنجایی که هیچ راهی جز ورزش برای محافظت از بدن وجود ندارد، طبیعی و ضروری است که با ترویج ورزش فراتر از صنف، جامعه ای با نشاط بسازیم و ورزش را در بین مردم انجام دهیم، بنابراین قبل از هر چیز باید تلاش کنیم ورزش را برای همه افراد جامعه در سراسر کشور عادی کنیم و از این طریق 50 درصد از بیماری های مردم را کاهش دهیم.

مرجع تقلید شیعیان با ذکر فواید ورزش افزودند: ورزش از یک طرف به بدن انسان آسیب می رساند و آنها را از بین می برد و از طرف دیگر از عضلات استفاده می کند و در نتیجه بدن را قوی تر می کند و با بیماری مبارزه می کند.» از مشکلاتی مانند اضافه وزن و دیابت محافظت کنید.

وی در ادامه ورزش تاکید کرد: این را کسانی می گویند که 80 تا 90 سال است ورزش می کنند و آنها را تحسین می کنند. خدا من تا به امروز ورزش را رها نکرده ام و در ورزش همین طور ماندم و اینها همه حاصل ورزش است.

اساتید سطح عالی حوزه همچنان بر اهمیت کشتی تاکید داشتند. مقام معظم رهبری می فرمایند شما مردم را شاد کردید ما هم همین را می گوییم با پیروزی شما قلب مسلمانان جهان و دل مردم ایران واقعاً غرق شدید و خمیدید یا می بینید که در حال نماز هستید این برای اسلام بسیار ارزشمند است. و ایران.اسلام.

آیت نوری همدانی با بیان اینکه نقش معنویت در کشتی و ذوالهنه بسیار متمایز است، می گوید: کشتی در ایران سابقه بسیار طولانی دارد، کشتی نوعی کشتی است و امروز باید برای حفظ و گسترش آن تلاش زیادی کرد. متأسفانه به دلیل پیدایش گرایش های اجتماعی و صنعتی و نفوذ فرهنگ های بیگانه، ورزش باستانی و ذوالهنه به تدریج عظمت و وقار خود را از دست داد.

در نهایت، مرجع تقلید شیعیان گفت: وزارت ورزش باید تلاش کند تا برای امثال شما که برای رسیدن به عظمت اسلام و ایران تلاش کرده اند، اهمیت بیشتری قائل شود. این وظیفه وزارت ورزش و البته شما و قهرمان است. من باید از آن مراقبت کنم. بیشتر نیاز است و فدراسیون کشتی باید روابط خود را با وزارت ورزش و جوانان تقویت کند تا کارها پیش برود و افراد بیشتری بتوانند در این عرصه برجسته شرکت کنند. شاهد یک سری مسابقات قهرمانی برای ورزشکاران عزیزمان باشیم.

دکمه بازگشت به بالا