مخالفت با افزایش سن بازنشستگی/عدالت زیر سوال نرود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه استان ها: دولت سیزدهم در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش سن بازنشستگی را مطرح کرده است که با مخالفت گروه های مختلف در فضای مجازی و واقعی مواجه شده است. ما بیکاری تحصیلکرده های جامعه را داریم. .. آنها ابهام در آن را مهمترین عامل مخالفت در این حوزه ذکر کردند.

یکی از دانشجویانی که در یکی از دانشگاه های کشور تحصیل می کند در گفت و گو با ماره گفت: از کرونا. “

وی ادامه داد: با توجه به بیکار بودن افراد تحصیلکرده در سال های اخیر، در صورت افزایش سن بازنشستگی چگونه می توان انتظار داشت که پس از فارغ التحصیلی شغلی پیدا کنیم؟

وی گفت: یکی از مهمترین شعارهای دولت سیزدهم ایجاد شغل برای بیکاران است و نمی دانیم افزایش سن بازنشستگی باعث افزایش بیکاران می شود یا خیر. اضافه خواهد شد.

رحیمی با بیان اینکه «دولت برای تامین پول برای کشور مشکل دارد و می‌خواهد آن را از راه‌های مختلف جبران کند»، گفت: «سن بازنشستگی یکی از آن‌هاست و موضوع برنامه‌های دولت برای افزایش آن است. بازنشستگی بیشتر به تامین مالی علاقه دارد.

مخالفت با افزایش بازنشستگی / عدالت را نباید زیر سوال برد

نتایج جامعه کاری

رئیس کانون بازنشستگی کارکنان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: مشکل معیشتی این افزایش بر طبقه کارگر تأثیر می گذارد.

محمد حسین براتی گفت: .. “

وی گفت: من نمی توانم با این صددرصد مخالفت کنم، اما افراد جدید باید وارد اتحادیه شوند، هرچند صندوق بازنشستگی ورشکسته است.

براتی گفت: بازنشستگان در رتبه دوم و سوم قرار می گیرند تا خانواده خود را تامین کنند. آنها عمل نمی کنند و دولت خیلی به صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی بدهکار است.

به گفته وی، این امر باعث ورشکستگی صندوق، هزینه بیشتر از درآمد آن می شود و آسان ترین راه برای حل این مشکل افزایش سن بازنشستگی است.

کارشناسان اقتصادی خراسان جنوبی گفتند: بر اساس بند د تبصره 20 لایحه بودجه سال 1401، حداقل و حداکثر اخراج کارکنان زن و مرد با دو سال سابقه کار افزایش یافت. دلایل شامل ورشکستگی صندوق های بازنشستگی.

مخالفت با افزایش بازنشستگی / عدالت را نباید زیر سوال برد

عدالت را نباید زیر سوال برد

به گفته مهدیه ضیائیان، بند 20 تبصره 20 بودجه سال آینده نباید به تصویب کنگره برسد چرا که نباید عدالت را به بهانه ورشکستگی صندوق بازنشستگی دادگستری زیر سوال برد. شناسایی صندوق های بازنشستگی تامین اجتماعی و بررسی راهکارها. آن را فراهم کند.

کارشناسان اقتصادی ادامه دادند که باید برای مدیریت صندوق های بازنشستگی برنامه ریزی هدفمندی انجام شود. اضافه شدن دو سال به سن بازنشستگی قطعا تاثیر مدیریت بر بودجه را زیر سوال می برد در حالی که مردم نباید این کار را انجام دهند. ورشکستگی صندوق بازنشستگی را پرداخت کنید.

حشره

ضیائیان گفت: «در این مورد، با توجه به اینکه مشخص نیست اهتمام در افزایش سن بازنشستگی لحاظ شده است یا خیر و آیا شامل کارمندان زن و مرد با محدودیت سنی می‌شود، مبهم است.»

به گفته وی، این بند شامل همه بیمه شدگان می شود اما مشکل بزرگ این است که بازنشستگان نادیده گرفته می شوند و اگر عده ای نتوانستند کار کنند این یادداشت تصویب شد و اگر چنین است باید برای این افراد استثنا قائل شوید. در نظر گرفته خواهد شد.

کارشناسان اقتصادی خراسان جنوبی می گویند ایراد بعدی این تبصره افزایش بیکاری جوانان جویای کار است و تصویب این تبصره مستلزم آن است که تا زمانی که در جایی استخدام شوند، بیشتر منتظر بمانند. این امر نه تنها برای کارکنان چالش هایی ایجاد می کند، بلکه باعث ناامیدی و ناامیدی افراد در محیط های زندگی دشوار می شود.

دکمه بازگشت به بالا