اقتصادی

«رادیو مقاومت» راه‌اندازی شد

افتتاحیه رادیو مقاومت امروز سه شنبه 29 آذرماه در ساختمان شهدای رادیو با حضور مسئولان لشکری ​​و کشوری و جانبازان شهید و خانواده های آنان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی در سخنانی گفت: دی ماه، ماه مقاومت مردم ایران است. سردار رشید اسلام از 28 دی تا 9 و 23 دی ماه که واقعه تاریخ ساز سال 1356 بود، در سحرگاهان سردار رشید اسلام به آرزوی دیرینه خود رسید و شربت شهادت را نوشید.

او اضافه کرد: معاون وزیر تصمیم گرفته است صدای دل امت اسلامی را به گوش جهانیان برساند. مهم ترین محورها را برای برنامه سازی در 14 شبکه رادیویی تعیین کرده و دومین سالگرد شهادت سالدار سلیمانی و راه اندازی مقاومت رادیویی را جشن گرفتیم. سعی کردم از تمام ساختارهای برنامه نویسی استفاده کنم.

بخشی زاده گفت: تبیین الگوی مفهومی مقاومت در اندیشه های امام، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تبیین فرهنگ مکتب شهید سلیمانی و شناخت شخصیت ایشان توسط برنامه نویس است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در دستور کار، بازنمایی نقش فرمانده شهید مقاومت و شهید ابومهدی المهندس است.

قائم مقام وزیر یکی دیگر از محورهای برنامه سازی در جریان فعالیت های مقاومت رادیویی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: وی به تشریح نقش شهید سلیمانی در نیروهای امنیتی نظامی جمهوری اسلامی، نفوذ فرهنگی مدرسه و الزامات آن در ساختارهای مختلف برنامه‌ریزی پرداخت. مروری بر دفاع مقدس و شهدا دارد. این الگوی جوانی شهید را در نظر بگیرید. دیپلماسی مقاومت نیز مورد توجه است.

مدیر صدا و سیما: به رسانه ملی به نام شهدا تبریک می گوید

در ادامه این مراسم پیمان جبری مدیر رسانه ملی در سخنانی با اشاره به راه اندازی رادیو مقاومت تاکید کرد: این رادیو برای تبریک به شهدای مقاومت است. اگر خداوند متعال به ما توفیق عنایت فرماید، ما به رسانه ملی به نام آنها، به عنوان دوستانشان و به عنوان افرادی که می خواهیم دنباله رو باشیم تبریک می گوییم.

وی افزود: این مقاومتی است که شامل همرزمان شهید یمن و سوریه و حتی شهدایی است که در دو سال اخیر از حریم سلامت دفاع کرده اند و برای همه این شهدا آرزوی بهشت ​​دارد.

جبری گفت: رفتار درست در صداوسیما برقرار شد به برکت دوستان، این است که رادیو مقاومت را در روزی راه اندازی کنند که بوی شهادت در جامعه استشمام شود.»

مدیر صدا و سیما گفت: شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی بهترین نماد مقاومت مجاهدین و مقاومت جهان است. همه رهبران مقاومت بر حاجی قاسم گریستند و زیر پرچم او جنگیدند. همه عناصر شکوهمند سلسله فاطمیون، زینبیه و مقاومت به نوعی خود را مستکبر و تحت فرمان او می دانستند. شما باید زیردستان و سربازان فرمانده شهید را نیز در نظر بگیرید. او یک شخص نیست پس فقط یک شهید نیست، بلکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب مکتبی جاری و مستمر است.

وی با اشاره به نقل قولی از سردار شهید سلیمانی ادامه داد: شهدا با چشمانی مضطرب به ما می نگرند که در این جاده به آنها برسیم یا نرسیم منتظر ما هستند، سردار سلیمانی امروز یکی از این شهداست. امیدواریم همین قدم های کوچک و راه اندازی رادیو مقاومت ما را به مقاصدی که شهدا برایمان تعیین کرده اند برساند.

جبری افزود: با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید می خواهید به چه نقطه ای برسید؟ آیا ما فکر می کنیم که سردار صرفاً یک فرمانده محبوب، ذخیره ای برای کشور و جهان است که دستان ظالم را از ما ربوده و سرمایه ای بزرگ است؟ یا دنبال چیز دیگری هستیم؟ اگر او را مصداق صرف دنیا ببینیم نه یک مکتب، نتیجه اش این است که فقط پشیمان می شویم. این در حالی است که حضور سردار سلیمانی در مدرسه و دو و میدانی فراگیر است. او همان مدرسه ای است که دنبال می کند. اگر امروز شاهد فرار متجاوزان آمریکایی از افغانستان و عراق و بازگشت به کشورشان هستیم، شاهد این ذلت هستیم، مگر اینکه آن را از کارهای مبارک شهدای مقاومت بدانیم، من این کار را نمی کردم.

این گزارش به روز شد…

دکمه بازگشت به بالا