اقتصادی

مشاور استاندار در امور معلولین به زودی انتخاب می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی رضاقا سمیفلزاد با تبریک هفته بزرگداشت هفته معلولان در مجتمع ابن سینا همدان گفت:

وی افزود: نگاه دولت سیزدهم به جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت محترمانه و بی رحمانه است و معلولان دارای توانایی های ویژه ای هستند که هر کدام در حوزه های مختلف موثر و خلاق هستند.

استاندار همدان با تاکید بر لزوم توجه، احترام و صیانت از جایگاه معلولان در جامعه، خاطرنشان کرد: باید از توانمندی ها و توانمندی های افراد دارای معلولیت در کشور در عرصه های مختلف استفاده شود.

قاسمی فرزاد با اعلام اینکه در آینده نزدیک یکی از معلولان به عنوان مشاور امور معلولیت منصوب می شود، اظهار داشت:

وی گفت: این مبلغ 64 میلیارد تومان جذب شد و برای هر معلول 100 میلیون تومان تسهیلات اعطا می شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با همکاری سطوح مختلف و حمایت سازمان های مردم نهاد مشکلات و معضلات جامعه معلولان مرتفع و دغدغه های آنان برطرف می شود.

مشاور استاندار در امور معلولیت به زودی انتخاب می شود

حمایت بهزیستی مشکلات افراد سالم را پوشش نمی دهد

مهدی دیناری به هفته بزرگداشت معلولان با شعار حرکت به سوی جهانی جامع، در دسترس و پایدار پس از بیماری عروق کرونا ویروس قلب با راهنمایی و مشارکت افراد دارای معلولیت با بیش از 46 هزار نفر در ایالت اشاره می کند و می گویند زنده هستند. وی گفت: اگرچه کمک های خدماتی رفاهی و درمانی به این افراد در قالب کمک های مستمر و غیر مستمری انجام می شود، اما این افراد به طور کامل پاسخگوی این مشکل نیستند.

مدیر بهزیستی استان همدان چالش های افراد سالم همدان را هزینه های مسکن، اشتغال و درمان دانست و گفت: ارقامی که سازمان بهزیستی به این افراد داده مهم نیست. شکل.

وی افزود: تمامی افرادی که در سازمان های بهزیستی عضویت دارند درگیر مخاطرات اجتماعی خاصی هستند. متأسفانه جای مناسبی برای این حوزه وجود ندارد که بتوان گام های درستی برای حل مشکل بردارد.

دینار گفت: در این راستا باید از توانمندی های اهداکنندگان و توانمندی های بالقوه دولتی به اندازه کافی استفاده شود.

ما شاهد موانعی در شهر هستیم

رئیس جمعیت سالم همدان اخیراً با بیان اینکه در سطح شهر شاهد یک مانع بوده ایم، گفته است. وی خطاب به مسئولان گفت: الزام ما این است که نسبت به قانون و اجرای افراد دارای معلولیت حساس باشیم و از آن تبعیت کنیم.

امیر دانش با تاکید بر اینکه اجرای قانون برای ما بسیار ضروری است، می گوید: بحث اشتغال، تحصیل و مسکن در همه قوانین وجود دارد و در واقع با اجرای این قوانین، مسائل ما حل می شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی کمبود اعتبارات لازم برای اجرای قانون حمایت از افراد سالم است که مشکلات زیادی را ایجاد می کند تصریح کرد: در واقع شورای اسلامی شهر همدان باید نمایندگان مردم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

نوروزی ادامه دارد. “تحصیل دانشگاهی برای افراد سالم مهم است، اما علیرغم اینکه قانون همیشه آموزش رایگان را برای افراد سالم اعلام کرده است، تعبیر افراد دارای معلولیت خسته کننده است، زیرا همه نیاز را تفسیر می کنند. باید جور دیگری باشد.”

مدیر تابانیابان اهالی همدان با گلایه از مناسب نبودن شهرها، معابر، ارگان های دولتی، موسسات آموزشی و غیره شالیزار همدان گفت: متأسفانه قانون اجرا نشده و بر اساس ترجیح اجرا شده است. دولت.

وی با بیان اینکه بحث مناسب سازی تنها یک بار باید اجرایی شود از مسئولان همدان خواست به موضوع بیمه تکمیلی افراد سالم همدان توجه کنند.

مشاور استاندار در امور معلولیت به زودی انتخاب می شود

رفاه باید به اموال ممتاز خود دسترسی داشته باشد

در ادامه این مراسم مهدی رستگار با بیان اینکه به عنوان یک نهاد مردمی، غیردولتی و غیرانتفاعی وارد عرصه مشارکت های مردمی شده ایم، اظهار داشت: در حوزه مشارکت های مردمی به عنوان نهادی عمومی و غیرانتفاعی وارد شده ایم. به حساب غیر مستقل ما.

نمایندگان خیرین و اعضای شورای مشارکت های مردمی بهزیستی همدان ادامه دادند. بهزیستی و خدمات درمانی همدان کمک های زیادی از جمله باغ عباس آباد دارد، اما بهزیستی و خدمات درمانی نتوانست از آنها برای بوروکرات های اداری سرمایه تامین کند. با وقوع این حوادث، بهزیستی همدان نیازی به خیرین خارجی ندارد، بنابراین مسئولان کشوری باید در این زمینه تلاش کنند تا بهزیستی به اموال ممتاز خود دسترسی پیدا کند.

باید بگویم مناسب نبودن فرهنگسرا و نبود سالن های کنفرانس و آمفی تئاتر استاندارد و مناسب یکی از دغدغه های معلولان استان همدان است. امروز موضوع این است که برنامه در بهترین سالن، مجتمع ابن سینا برگزار می شود، اما با این وجود من شاهد مشکلات زیادی در سفر معلولان بوده ام.

در این مراسم از خانواده های افراد سالم، فعالان و حامیان عرصه های نگهداری و مشارکت مدنی و فعالان رسانه ای تقدیر شد.

دکمه بازگشت به بالا