مجله جامعهمجله کسب و کار

انگیزه، مثبت اندیشی و یادگیری بهتر (6 نکته)

1- انگیزه درونی خود را بشناسید.

وقتی صحبت از انگیزه درونی شد، مهم است که بدانید چه چیزی شما را وادار می کند. انگیزه درونی زمانی است که از کارهایی که انجام می دهید احساس انرژی و رضایت می کنید. شما فرآیند انجام وظیفه خود را پاداش دهنده می بینید. در حالی که ممکن است متوجه شوید که در حین کار موفقیت‌های کوچکی را تجربه می‌کنید، حتی اگر هیچ چیز مادی از آن به دست نیاورید، همچنان این کار را انجام خواهید داد. به عنوان مثال، فرض کنید دوست دارید بافتنی ببافید زیرا به نظر شما این کار استرس زا است و به شما احساس آرامش و آرامش می دهد. حتی اگر در نهایت یک پتو یا ژاکت نگرفتید، باز هم فقط از روند حرکت سوزن ها و توانایی انجام یک فعالیت آرام بخش لذت می برید.

2- کمک کنید تا محل کارتان مکانی مثبت برای کار باشد.

ایجاد یک جو مثبت در محل کار راه طولانی را به سمت ایجاد روابط بهتر، تشویق خلاقیت و افزایش بهره وری می کند. در واقع محیط کاری شما تاثیر زیادی بر روحیه و رضایت شغلی شما دارد. اگر کارمندان مجبور باشند هشت ساعت در روز را در یک محیط اداری تاریک و غم انگیز در کنار همکاران غیر دوستانه کار کنند، احتمالاً در صبح به سر کار رفتن احساس مثبتی نخواهند داشت. و هنگامی که آنجا هستند، احتمالاً انگیزه نخواهند داشت یا به اندازه کافی اعتماد به نفس برای صحبت کردن ندارند. ایجاد یک محیط کاری مولد برای موفقیت یک شرکت و کارکنان آن بسیار مهم است. بهترین آموزشگاه آیلتس در تهران

3-  برای دستاوردهایتان به خودتان پاداش دهید.

وقتی به اهدافتان رسیدید به خودتان پاداش دهید. مهم است که چیزی داشته باشید که منتظر آن باشید تا به یک عادت پایبند بمانید، حتی اگر در آن زمان احساس نمی کنید. تونی رابینز ادعا می کند که با پاداش دادن به خود در هنگام انجام کاری، مغز شما احساسات مثبتی را برمی انگیزد که به شما امکان می دهد متوجه شوید که تلاش های شما به پاداش مثبت منجر شده است. اگر این کار را به طور منظم انجام دهید، مغز شما شروع به پیوند لذت با انجام کار مورد نظر می کند و در آینده به سمت آن حرکت می کند.

4-روابط خوبی با همکاران ایجاد کنید.

وقتی با همکاران خود روابط خوبی داشته باشید، کار آسان‌تر، راحت‌تر و سرگرم‌کننده‌تر می‌شود. ما طبیعتا موجوداتی اجتماعی هستیم. مردم هوس دوستی، ارتباط و تعاملات مثبت دارند، درست مثل ما که آب و غذا میل می کنیم. منطقی است که داشتن روابط مثبت در محل کار شما را به کارمندی شادتر و سازنده تر تبدیل می کند. داشتن روابط کاری خوب چندین مزیت دیگر را برای افراد فراهم می کند. نه تنها کار لذت‌بخش‌تر است، بلکه اگر در تنگنا قرار گرفتید، مردم نیز به احتمال زیاد برای کمک به شما تلاش خواهند کرد. در واقع، یک مطالعه اخیر نشان داد که کارمندانی که با همکاران خود پشت میز ناهار بزرگ می نشینند، 36 درصد در طول کار بازده بیشتری دارند و نسبت به کارکنانی که پشت میزهای کوچک می نشینند، 30 درصد سطح استرس کمتری دارند. داشتن روابط خوب با افرادی که کار شما با آنها زندگی و کار شما را آسان تر می کند. همچنین به شما کمک می کند تا از نظر روانی سالم بمانید.

5- دیگران را تشویق کنید.

کلمات قدرت دارند، به خصوص زمانی که شما یک رهبر هستید و تیم خود را تشویق می کنید. کارمندان و همکاران را با گفتن اینکه به آنها و توانایی هایشان باور دارید حتی قبل از شروع کار تشویق کنید.

اگر به کارمندی کار دلهره‌آوری می‌دهید یا چیز جدیدی که ممکن است ترسناک به نظر برسد، حتما به او بگویید که به او اعتقاد دارید و به دلیلی او را برای این شغل انتخاب کرده‌اید. افراد را تشویق کنید تا ارزش خود را برای شرکت بدانند و در حین کار نسبت به حضورشان احساس مثبتی داشته باشند. آموزش زبان انگلیسی

6- آنچه را که می دانید به دیگران بیاموزید.

به همکاران خود آنچه را که می دانید بیاموزید. این نه تنها ظاهر شما را زیبا می‌کند، بلکه کار شما را آسان‌تر می‌کند، زمانی که مدام از شما برای کمک به حل مشکلات استفاده نمی‌کنند. در حالی که ممکن است به نظر برسد وقتی تنها فردی در شرکت هستید که می‌دانید کاری را انجام دهید، قدرت دارید، اما در واقع بسیار محدود کننده است. اگر شما تنها کسی هستید که می دانید چگونه سرور را در زمانی که از کار افتاده است راه اندازی مجدد کنید و یک روز مریض هستید، اگر سرور از کار بیفتد چه؟ کارمندانی که در آن روز سر کار هستند، احتمالاً از به اشتراک گذاشتن این اطلاعات از شما ناامید خواهند شد.

 

دکمه بازگشت به بالا