اقتصادی

حمله اُمیکرون به کودکان – مجله آنلاین

همزمان با افزایش روزانه موارد بیماری عروق کرونا ویروس در کشور، ظرفیت بخش اطفال این بیمارستان تکمیل شده است. کرونا این بار کودکان را هدف گرفته است و تخت‌های بیمارستان‌های کودکان در برخی شهرها از جمله کام پر از کودکان مبتلا به Omicron است. به گفته کارشناسان، باز بودن مدارس و حضور کودکان در مهدکودک ها یکی از دلایل اصلی ابتلای آنهاست.

به گزارش مجله آنلاین، این روزنامه دنیای اقتصاد او نوشت: «بیماری Omicron هر روز در حال افزایش است. این بار، سویه جدید کرونا نیز کودکان را هدف گرفته است. گزارش‌ها از چندین شهر ایران، از جمله کام، افزایش تعداد کودکان بستری در بیمارستان‌ها را با علائم شایع بیماری عروق کرونا ویروس قلب، آنفولانزا، و انواع آکنه نشان می‌دهد.

در همین رابطه ناسل کرانتری، متخصص اطفال و استاد دانشکده پزشکی شهید بهشتی در پایان الوند گفت: تفاوت اومیکرون با سایر جنبه ها این است که بچه ها هم درگیر هستند. اگرچه هیچ گروه سنی ایمنی در عروق کرونا ویروس وجود نداشت، این بیماری در بین بزرگسالان شیوع بیشتری داشت و کودکان دومین گروه مبتلا به Emicron بودند.

او گفت: “بخش کامپیوتر ما پر از بچه های Omicron است.”

پیش از این مصطفی معین با انتشار ویدئویی در کانال تلگرامی خود از پر شدن تخت های بخش های بالینی کودکان در بیمارستان های کشور از کودکان امیکرون ابراز نگرانی کرده بود.

شرکت Omicron Corona نیز درهای خود را به روی شورای اسلامی باز کرده است که طبق گزارش‌ها تایید شده است که تاکنون 47 نماینده به کرونا مبتلا شده‌اند، تعداد کارمندان دادگاه‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند که اگر به آن اضافه کنید این تعداد افزایش می‌یابد. در همین رابطه، روز گذشته علیرضا سلیمی، عضو کمیته اجرایی مجلس از ابتلای پنج نفر از شش کارمند مستقر در صحن مجلس به کرونا خبر داد. در همین حال، معتبی یوسفی، عضو هیأت اجرایی شورای اسلامی، گفت: شیوع ویروس کرونا باعث کاهش زمان جلسات علنی در دو روز آینده شده و جلسات مشورتی کارشناسی برگزار نخواهد شد. .. سید نظام الدین موسوی سخنگوی اجرایی مجلس نیز از تعطیلی جلسات علنی امروز و فردا خبر داد.

افزایش مرگ و میر تا پایان فوریه

حسین کرمانپور، مدیر اورژانس بیمارستان سینا تهران روز گذشته در گفت و گو با شالیزار مجله آنلاین بر لزوم تصمیم گیری به موقع برای مدیریت وضعیت کرونا در کشور تاکید کرد.

این در حالی است که نادر توکلی معاون درمان کرونای کلانشهر تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ از افزایش 20 درصدی بستری ها نسبت به روز گذشته خبر داد.

حمید سوری، اپیدمیولوژیست نیز بر لزوم تشکیل تیم واکنش سریع برای مقابله با ضایعات ایمیکرون در کشور تاکید کرد و گفت: .. “

ابراهیم گادلی، رئیس مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: بیماران Omicron در روز برای چند هفته آینده. “

بنابراین دولت بر سومین تزریق واکسن کرونا تاکید دارد. در همین حال کمال حیدری معاون وزیر بهداشت گفت: هفت میلیون نفر در کشور واکسینه نشده اند و هشت میلیون نفر برای دومین بار واکسینه نشده اند.

به گفته حیدری تنها ۲۸ درصد تهرانی ها برای سومین بار واکسینه شده اند. همچنین وزارت بهداشت، دوز اول واکسن کرونا را 60774435، دومی 54116227 و سوم را 17315831 اعلام کرد. تعداد کل واکسن های تزریق شده در ژاپن به 132202293 بار رسیده است. این در حالی است که روز یکشنبه یک اپلیکیشن ماسک متعلق به وزارت بهداشت به دلیل شیوع بیماری میکرون خواستار تعطیلی دو هفته ای شد، اما دیروز محمد هاشمی، رئیس مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی وزارت بهداشت تعطیل شد. وی گفت: پس از جلسه ای که به ریاست رئیس جمهور برگزار می شود، هر هفته به ستاد اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا