نماد سایت مجله آنلاین

5 نکته برای سالم ماندن در طول فصل تعطیلات

5 نکته برای سالم ماندن در طول فصل تعطیلات

5 نکته برای سالم ماندن در طول فصل تعطیلات

«این فصل شادی است! کریسمس نزدیک است، و زمان جشن گرفتن، به اشتراک گذاشتن هدایا، ملاقات با خانواده و البته شرکت در شام بزرگ فرا رسیده است. فصل تعطیلات فرصت مناسبی برای پذیرایی از خود و لذت بردن از نوشیدنی‌های خوشمزه و وعده‌های غذایی فانتزی است، اما این می‌تواند به سرعت به زیاده‌روی تبدیل شود و احساس خستگی، نفخ و ناراحتی در شما ایجاد کند. در اینجا 5 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا سالم بمانید تا بتوانید در تعطیلات احساس برتری در بازی خود داشته باشید! عوارض روغن کرچک

  1. افراط کنید، بله، اما زیاده روی نکنید!

جشن گرفتن در طول فصل جشن تقریباً همیشه به معنای غذا است. و وقتی از یک شام به شام ​​دیگر می‌روید، خواه یک غذای کریسمس اداری باشد، یک مهمانی با دوستان یا یک شام خانوادگی، اگر در خوردن غذاها و نوشیدنی‌های غنی زیاده‌روی کنید، ممکن است کمی احساس بیماری کنید. در عوض، سعی کنید حواستان به آنچه می خورید باشید و در طول وعده غذایی خود وقت بگذارید. آیا می‌دانستید که پس از شروع غذا خوردن، معمولاً حدود 20 دقیقه طول می‌کشد تا احساس سیری کنید؟

این به این دلیل است که بدن شما به زمان نیاز دارد تا غذایی که به تازگی خورده‌اید را پردازش کند و هورمون‌های سیری تولید کند. بنابراین سعی کنید به آرامی غذا بخورید، در طول وعده غذایی خود آب بنوشید تا به هضم غذا کمک کنید و زمانی را برای لذت بردن کامل از غذای خود اختصاص دهید! به این ترتیب، زمانی که به راحتی سیر شدید، می توانید غذا خوردن را متوقف کنید و بعد از غذا احساس سیری کنید.

  1. مراقب مصرف الکل خود باشید.

با جشن ها مشروبات الکلی و گاهی اوقات خماری نیز همراه است. لذت بردن از نوشیدنی هر چند وقت یکبار اشکالی ندارد، اما اگر می خواهید سالم بمانید، مطمئن شوید که مصرف الکل خود را تعدیل کنید. این می تواند ایده خوبی باشد که با نوشیدن یک لیوان آب برای رفع تشنگی خود شروع کنید و در تمام طول عصر آب بنوشید. این اطمینان می‌دهد که هیدراته می‌شوید و خطرات ناشی از احساس خماری در روز بعد را محدود می‌کند. شامپو ضد شپش

  1. در طول تعطیلات از نظر بدنی فعال باشید.

یک ضرب المثل اسکاندیناویایی وجود دارد که می گوید: “هیچ چیزی به نام آب و هوای بد وجود ندارد، فقط لباس های بد وجود دارد”. زمستان بهانه‌ای برای حذف تمام برنامه‌های ورزشی نیست! در حالی که ممکن است در فصل تعطیلات شلوغ‌تر باشید، هنوز راه‌های آسانی وجود دارد که می‌توانید در طول روز فعال و حرکت کنید:

  1. برای آماده شدن برای یک شام بزرگ، وعده های غذایی را حذف نکنید.

ممکن است فکر کنید که نخوردن ناهار قبل از یک شام سنگین ایده خوبی است، اما اینطور نیست. انجام این کار ممکن است باعث شود در وعده غذایی بعدی به جای صرف غذا تا زمانی که سیر شوید، پرخوری کنید. علاوه بر این، حذف وعده های غذایی می تواند باعث تحریک پذیری، خستگی، ضعف و ناتوانی در تفکر واضح شود. به جای آن، یک صبحانه و ناهار متعادل و در صورت تمایل یک میان وعده سبک میل کنید. به این ترتیب، وقتی شام می‌رسد، می‌توانید بدون احساس گرسنگی از غذایتان لذت ببرید.

  1. آنچه دوست دارید بخورید و خود را محروم نکنید.

شام های کریسمس معمولاً بزرگ و سنگین هستند و می توانید از بین آنها غذای زیادی انتخاب کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید همه غذاها را امتحان کنید، به خصوص اگر واقعاً برخی از آنها را دوست ندارید! فقط غذای مورد علاقه خود را در اندازه های متناسب با نیاز خود انتخاب کنید و از غذای خود لذت ببرید. و به یاد داشته باشید، لازم نیست دیوانه وار خود را محدود کنید – بالاخره کریسمس است، شما مجاز هستید که افراط کنید! لازم نیست “همه یا هیچ” باشد، و همانطور که تا به حال می دانید، کلید یک رژیم غذایی سالم تعادل است: شما باید آزادانه از غذاهایی که واقعاً دوست دارید با نسبت های مناسب لذت ببرید. .

به طور خلاصه…

فصل تعطیلات زمانی برای برقراری ارتباط مجدد با عزیزانتان، گذراندن زمان با کیفیت با خانواده و دوستان و لذت بردن از شام های فانتزی است. در حالی که ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد که در طول کریسمس سالم بمانید، زمانی که شام های بزرگ زیادی را برنامه ریزی کرده اید، می توانید این کار را با اتخاذ برخی عادات ساده انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که در طول فصل بهترین احساس را دارید. اما همچنین باید مطمئن شوید که برای لذت بردن از خود زمان می‌گذارید: تمرکز باید روی برقراری ارتباط مجدد با دوستان و خانواده و تفریح باشد. و مهمتر از همه، یک فصل تعطیلات عالی داشته باشید!

خروج از نسخه موبایل