نماد سایت مجله آنلاین

نکاتی برای افزایش تمرکز دانش آموزان برای یادگیری یک مهارت

نکاتی برای افزایش تمرکز دانش آموزان برای یادگیری یک مهارت

نکاتی برای افزایش تمرکز دانش آموزان برای یادگیری یک مهارت

 

به آنها بگویید که کارهای بزرگ را به وظایف کوچک تقسیم کنند

آلن می‌گوید: «دیدن یک پروژه بزرگ در آینده می‌تواند چرخه‌ای از اضطراب، اهمال‌کاری و چالش‌های با تمرکز را ایجاد کند، وقتی واقعاً آن را شروع کنید». او پیشنهاد می کند که تقسیم یک پروژه یا کار بزرگ به چندین مرحله کوچک می تواند به حفظ تمرکز شما کمک کند. آموزش زبان انگلیسی

به عنوان مثال، به جای اضافه کردن یک پروژه کاری بزرگ به لیست کارهای خود، آن را به چند مرحله کوچک تقسیم کنید: با مشتری تماس بگیرید، یک جلسه تنظیم کنید، قیمت تحقیق و غیره. حفظ تمرکز خود در مدت زمان کوتاه آسان تر است.

زمان‌بندی کوتاه مدت انجام دهند

حتی افرادی که در تمرکز حواس خود بر روی یک کار خوب هستند، دچار افت و حواس پرتی می شوند. مغز ما همیشه در حالت آماده باش است راه حل: گهگاه استراحت کوتاهی داشته باشید. تنبلی یا استفاده ضعیف از زمان شما نیست. بر اساس مطالعه ای که در ژورنال Cognition منتشر شده است، پس از آن، کار خود را با تمرکز از سر می گیرید، نه اینکه توجه خود را تغییر دهید.

میکائیلی پیشنهاد می‌کند که دوی سرعت با زمان محدود را امتحان کنید. او می‌گوید، تکنیک پومودورو – که در آن شما ۲۵ دقیقه روی یک کار تمرکز می‌کنید، سپس ۵ دقیقه استراحت می‌کنید – یک استراتژی محبوب است. او پیشنهاد می‌کند یا دوی سرعت ۹۰ دقیقه‌ای را امتحان کنید که به یک کار اختصاص داده شده است، سپس یک استراحت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه‌ای انجام دهید.

غذاهایی بخورند که ذهن را تقویت می کنند

آیا تا به حال شده است که یک روسری شیرینی را که انتظار داشتید به تمرکز شما کمک کند بردارید… فقط یک ساعت بعد تصادف را تجربه کنید؟ وقتی صحبت از عملکرد مغز و بدن شما به میان می آید، آنچه می خورید می تواند تفاوت ایجاد کند. به گفته انجمن قلب آمریکا، کربوهیدرات های ساده و شکر تصفیه شده منجر به انفجار انرژی و به دنبال آن خواب آلودگی می شوند. وقتی برای باز نگه داشتن چشمانتان می جنگید، تمرکز کردن سخت است.

در مقابل، سایر غذاها به قدرت مغز شما کمک می کنند. به گفته انتشارات سلامت هاروارد، کافئین موجود در یک فنجان قهوه واقعا به تمرکز و عملکرد ذهنی کمک می کند. طبق آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، سبزیجات چلیپایی مانند کلم پیچ و کلم بروکلی به همراه انواع توت ها به تقویت حافظه کمک می کنند.

آموزش ارزشیابی وب سایت ها به دانش آموزان

چند نکته در مورد نحوه راهنمایی دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان برای تعیین اینکه آیا یک وب سایت اطلاعات دقیقی ارائه می دهد یا خیر.

بزرگسالان فهیم و دانش‌آموزان باهوش می‌دانند که گفتن چیزی آن را به واقعیت تبدیل نمی‌کند، و همچنین انتشار اطلاعات در اینترنت نیز چنین نیست. اما چگونه بفهمیم کدام وب سایت ها اطلاعات دقیقی را به اشتراک می گذارند؟ از آنجایی که دانش‌آموزان دبیرستانی و راهنمایی تحقیق می‌کنند یا در زمان خود به اینترنت دسترسی دارند، باید بتوانند با بررسی وب‌سایت‌ها با نگاه انتقادی، صحت مطالبی را که می‌خوانند، تعیین کنند.

پلتفرم های زیادی (مانند GoDaddy و Wix) وجود دارند که به افراد اجازه می دهند بدون نیاز به یادگیری کدنویسی HTML به راحتی وب سایت هایی با کیفیت حرفه ای ایجاد کنند. این بدان معناست که هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد می‌تواند تقریباً هر چیزی را در اینترنت منتشر کند، و با تخمین‌های فعلی 1.145 تریلیون مگابایت داده که هر روز ایجاد می‌شود، عاقلانه نیست که فرض کنیم همه چیزهایی که در اینترنت موجود است دقیق و درست است. دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان باید یاد بگیرند که وب سایت ها را از نظر محتوا، منبع و هدف آنها بررسی کنند. دانش‌آموزان با تبدیل شدن به مصرف‌کنندگان تحصیل‌کرده اطلاعات، درک بهتری از مطالبی که می‌خوانند و زمینه آن را به دست خواهند آورد.

5 استراتژی برای تراز کردن PBL با حل مسئله در دنیای واقعی

هر چه یادگیری پروژه محور به مشکلات پیچیده و درهم ریخته دنیای امروز نزدیک شود، دانش آموزان بیشتر از آن بهره مند می شوند.

در مارس 2020، من به عنوان ناظر مدرسه با تعدادی چالش مواجه شدم. در اوایل ماه، درباره ویروسی خوانده بودم که جهان را فرا گرفته بود، و در حالی که مدارس آمریکا تعطیل نشده بودند، این چالش هم برجسته و هم دور از دسترس به نظر می رسید.

طی چندین هفته، ماه و سال بعد، من و هر رهبر دیگری با یک سری مشکلات از جمله بستن مدارس، طراحی مجدد آموزش حضوری، توسعه برنامه‌های یادگیری مجازی و همکاری با سازمان‌های بهداشت عمومی مواجه بودیم. آموزش زبان ترکی استانبولی

عدم تمرین مانع یادگیری یک مهارت در نوجوانان

تمرین نکردن هم به اندازه تمرکز نداشتن به یادگیری نوجوانان ضربه می زند. در اینجا یادگیری یک زبان را مثال می زنیم. بسیاری از دانش آموزان به من گفته اند که برای صحبت کردن به زبان انگلیسی به اندازه کافی آمادگی یا اعتماد به نفس ندارند و تا زمانی که این کار را انجام دهند صبر می کنند. اما بگذارید چیزی را به شما بگویم، شما هرگز بدون تمرین احساس اعتماد به نفس یا به اندازه کافی خوب نخواهید داشت. با این کار است که چنین احساسات و مهارت هایی را پرورش می دهید. هیچ راهی در بهشت و روی زمین وجود ندارد که شما یاد بگیرید که چگونه کاری را فقط با تماشا کردن، خواندن یا حتی فکر کردن در مورد آن انجام دهید. اگر می خواهید یاد بگیرید باید آن را انجام دهید.

 

خروج از نسخه موبایل