اقتصادی

حسین علایی: راهبرد نظامی روسیه شکست خورده است/ افول سیاسی پوتین در صورت ادامه جنگ

دکتر حسین علیایی، فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه درباره تبعات ادامه دار بودن جنگ روسیه علیه روسیه و آینده هر دو کشور می گوید: اگر پوتین نتواند در مدت کوتاهی یک آتش بس در اکراین به احتمال زیاد تمام سرزمین اکراین صحنه درگیری های پی در پی داشته باشد. آمریکا و اروپا تصمیم خواهند گرفت تا طعم تلخ شکست را از طریق مقاومت مردم اکراین به پوتین بچشانند تا او دیگر هوس لشکرکشی به کشور دیگری را نکند. و اگر پوتین به فکر خات مه جنگ نباقد، افول سیاسی وق سرعت خواهد گرفت.
وی همچنین می افزاید:.معمولا هیچ جنگی برنده واقعی نیست ولی در جنگ اکراین در گام اول آمریکا، ناتو و چین بیشترین بهره را خواهد برد آمریکا با گرفتن فرصت جنگ، تا کنون قادر است اروپا را با خود همسو کند و آنها را علیه روسیه بسیج را از طرفی پیمان ناتو که دچار بحران فلسفه وجودی شده بود نشان می دهد، حالا توجیه مناسبی برای بقای خود پیدا کرده است و به دنبال تقویت و گسترش خود می باشد متن گفت وگو با دکتر علی را می خوانید.:

–باتوجه به برترق نظام روسقه نسبت به اوکراقن اما

به نظر می رسد که راهبرد نظامی روسیه برای نیل به اهداف سیاسی جنگ شکست خورده است. با روسیه در حوزه امنیت ملی بوده است.شاید پوتین تصور می کند که نفس حرکت ارتش روسیه به داخل خاک اکراین، باعث کودتای ارتش اکراین علیه رئیس جمهور آن کشور شده و دولت دست نشانده مسکو بر سر کار خواهد آمد. نبود و روسيه مقت
اماارت ר اکراين و فاداري
از طرفی آمریکا و اروپا با وضع تحریم های مخالف علیه پوتین وارد عمل شدند و به دولت اکراین وعده کمک های زیادی دادند و سیل اسلحه های صد تانک و صدهوایی را روانه اکراین کردند. دوارف جنگ امکان پذقر قد.
چنین وضعیتی باعث شد تا روسیه در گرفتن کییف دچار ابهام شود.بنابراین شاید پوتین حس می کند که نیاز به تغییر استراتژی نظامی برای نیل به اهدافش را دارد تا با طولانی شدن جنگ، دچار فرسایش ارتش روسیه شود.

-به نظر مي

پوتین چند اشتباه بزرگ محاسباتی را در تصمیم گیری برای لشکرکشی به اکراین مرتکب کرد. و واکن ش جدق در برابر آن نران نخواهند داد.
سوم این که فکر می کنم مردم اکراین در برابر اشغال کشورشان مقاومت نخواهند کرد. برای بده و بستان حق سقاسی می قون د.
از طرفی پوتین اشغال اکراین را عملیات ساده ای می کند که براحتی و در مدت زمان کم می تواند با پیشروی ارتش روسیه به اهداف خود برسد. و مناسب برای تقویت ناتو و تضعیف روسیه و بیشترین بهره را از آن برای منزوی سازی روسیه در سطح جهان بردند. حق سابق گوروق را به خود و اروپا وابسته تر کند.

آیا مساعدت نظامی اروپا می تواند صحنه رویارویی تمام عیار علیه روس ها در بیاورد را انجام دهد؟

اکراین کشور بزرگی است و تسلط بر همه جغرافیای آن کشور کار بسیار دشواری است. به نظر می رسد که از این به بعد ادامه تلاش روسیه صرفاً اشغال کییف و از بنادر مهم اکراین در دریای سیاه می شود. درآورد و ارتش این کشور را تسلیم کند.اما به نظر می رسد که روسیه در باتلاق درگیری های اکراین فرو خواهد رفت. در پی علیه ارتش اشغالگر خواهد شد. باقد و اگر پوتین به فکر خاتمه جنگ نباقد، افول سیاسق وق سرعت خواهد گرفت.

– آخرینا آقای پوتین به نیروهای هسته ای کشورش اعلام آمادگی کرده است هدف پوتین از چنین کاری چیست؟

هسته ای پوتین به مفهوم جدی بودن او برای ادامه لشکرکشی به اکراین است.در واقع روسیه می خواهد جنگ را برای آمریکا و ناتو در صورت مداخله در جنگ اکر بالا ببرد. از سوی دیگر چنین تهدیدی به مفهوم آنست که می تواند در جنگ اکراین مستأصل شود دست به هر کاری بزند، همچنان که آمریکا در ژاپن از سلاح های هسته ای استفاده می کند.

– در تورت روند يولاني

در جنگ فعلی هم روسیه و هم اکراین هستند.گرچه ممکن است روسیه اکراین را به اشغال و کنترل خود درآورد ولی اقتصاد روسیه به شدت تحت فشار فشارهای غرب قرار دارد و روند پیشرفت و رشد اقتصاد روسیه خواهد شد. تا بیش از یک و نیم میلیون نفر از مردم اکراین آواره شده و یا به همسایه مهاجرت کرده اند و هر روز بر این اثر بگذارند. آمار اضافه می شود.

از طرفی تلفات انسانی نیز برای طرفین جنگ وجود دارد و علاوه بر آن، جان غیر نظامیان نیز در خطر قرار کشاورزی دارند. همجوار روسیه و برای مسابقه تسلیحاتی افزوده شده است.

– برنده و بازن ده جنگ اوکراقن چه کسانی

معمولا هیچ جنگی برنده واقعی ندارد ولی در جنگ اکراین در گام اول آمریکا، ناتو و چین بیشتر از آن بهره خواهد برد. ایرفی پيم ان
اسرائیل هم به دنبال آنست تا بیشترین سود را از جنگ اکراین ببرد. اسرائیل را تضمین می کند. چین هم که در اولویت اول تهدید برای آمریکا قرار گرفت، در کوتاه مدت از اولویت آمریکا خارج شده و فرصتی برای توسعه اقتصادی خود یافته است. خواهد تا
بنابراین می‌توان گفت که بازنده‌ترین طرف جنگ، اول مردم اکراین که بیشتر از همه رئیس جمهور آن کشور را ببینند، که سیاست‌هایی را که می‌توانند از پوتین برای شروع جنگ و سپس روسیه و پوتین که چهره یک را بگذرانند، خارج کنند. فرد جنگ طلب را به خود خواهد گرفت.در واقع هیچ کشوری هم برنده جنگ نخواهد بود زیرا تلاش برای صلح و امنیت جهانی در خطر قرار گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا