اقتصادی

قضیه اوکراین و نژادپرستی واضح غرب!

حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از سخنرانی خود در اولین روز فروردین 1400، به وجود تبعیض نژادی در جنگ ملی اشاره کرده و گفته اند: «در ماجرای مردم، نژادپرستی غرب را همه دیدند قطار پناهندگانی را که از کشور و به عنوان مثال از مشکلات فرار می کنند. صریحا در رسانه هایشان بیان می کنند که این سیاهپوست را از سفیدپوست جدا می کنند و سیاهپوست را می کنند، در اروپا است. آنها خاورمقانه و دراقن جاها باقد [امّا] دراروپا که باقد اقکال دارد.

سخنان رهبر انقلاب اخیر درباره نژادپرستی در اروپا، ناظر به مقابله با آمریکای غربی با آفریقاییتباران مقیم مردم و جداسازی آفریقایی ها از سفیدپوستان، در جریان خروج از خاک این کشور است. مردم از این امر، اولویت به شهروندانی داده می شود و نه فقط سیاهپوستان و نه تنها سیاهپوستان و آفریقایی بلکه آسیاییت بارها از جمله هندی ها نیز مورد تبعیض قرار گرفته اند. راهآهن کییف، اولویت برای سوار شدن به قطار با مردمی ها بوده و بسیاری از سیاهپوستان یا آسیایی تباران در ایستگاه قطار آواره شده و ناچار شب را در آنجا به سر برده اند.

در این بیانیه ترک، معتقد است که «همه مردم حق دارند از مرزهای بین‌المللی عبور کنند و به همین دلیل، از مرزهای بین‌المللی عبور کنند و به همین دلیل، به این دلیل مخالفت کنند». »همچنین نمایندگان سه کشور کنیا، گاب و غنا، به عنوان اعضای آفریقایی عضو شورای امنیت سازمان ملل، اعمال نژادپرستی در جریان انتقال شهروندان محلی به خارج از کشور می کنند. ..

به این مواضع، فیلیپو گرندی، کمیسر عالی پناهجویان سازمان ملل تائید کرد که در مرز این کشور، بین ملیها و غیراوکراینیها تبعیض وجود دارد. مجبور به جمع آوری آورق زب اله کرده اند.

گفتگوهای دیوید ساکوارلیدزی، معاون سابق دادستان کل کشور در مصاحبه‌ای که در اروپا وجود دارد، استثنایی و دارای برتری نژادی و انسانهای ضدجنگ معرفی می‌شوند. با «موید متفاوت نژادپرستانه غربیها بود وی گفت: «.

کریل پتکوف، نخستوزیر غربگرای بلغارستان پناهجویان کشوری را «باهوش و تحصیلکرده» خواند و اینگونه رفتار نژادپرستانه غرب را توجیه کرد.

لهستان یکی از مخالفان جدی پذیرش پناهجویان سوری توسط عضو اتحادیه اروپا بود و تصمیمات کمیسیون اروپا را برای پذیرش پناهجویان سوری اجرا نکرد.

در همین رابطه گزارشگر شبکه سیبیاس از کیف گفت: «اوکراین شبیه به عراق و افغانستان نیست که دهه ها با درگیری روبهرواند» اظهار نظر یکی از نویسندگان روزنامه تلگراف لندن از شلیک موشک به یک شهر اروپایی نیز از نشانه های برخوردهای تبعیضآمیز در پوشش. خبرهاق اوکراقن طوسی غربي‌ها بود.

«کلی کوبیلا» گزارشگر شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» با اشاره به تصاویر گروهی از مردم وحشت زده شده گفت: «اینها پناهجویان سوریه منطقه، محلی هستند … آنها مسیحی، پوست سفید و شبیه هم هستند».

از تحلیلگران شبکه «BFMTV» فرانسه هم گفت: «ما اینجا در باره سوریهایی که از بمباران رژیم تحت حمایت پوتین در سوریه فرار کرده اند، صحبت نمی کنیم یکی از اروپایی ها حرف میزنیم که با اتومبیل هایی شبیه خودروهای ما برای نجات جان خود، شهر و. خانه را ترک مق‌کنند».

یکی دیگر از مفسران این کانال نیز گفت: «.؟ ما شاهد پرتاب موشک های کروز به یک شهر اروپایی در قرن بیست و یکم هستیم، انگار در عراق یا افغانستانیم می توانید بسازید».

در واکنش به این مواضع، انجمن روزنامه‌نگاران عربی و بیانیه‌های «استدلال‌های نژادپرستانه» در واکنش به این موضوع، این انجمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: تبعيض قائل مي

نژاد پرستانه سیاستمداران غرب با آوارگان غیراوکراینی و اظهار نظرهای نامناسب رسانه های غربی وجود استانداردهای دوگانه در دفاع از حقوق بشر است. تکمیل

امروز غربی برای مقابله با روسیه، جنگ در مقابل آمریکا را محکوم می کنند؛ اما سالهاست در مقابل جنایات ائتلاف عربستان سعودی علیه مردم یمن سکوت اختیار کرده اند آنها غارت نفت سوریه توسط آمریکا و دزدی اموال ملت افغانستان توسط آمریکا و جنایات آمریکا و جنایات در فلسطین را مشاهده می کنند. هم نادیده گرفته شده است.به دلیل تمام این مسائل، نژادپرستانه و غیرانسانی غرب به رهبری آمریکا نسبت به ملتهای مظلوم غرب آسیاست، بر این نظر دیدگاهی که به ملتهای اروپا و آمریکا تعلق دارند، شایسته همدردی و حمایت از مردم مظلوم عربی و آفریقا بوده است. نباقد مورد حماقت قرار گیرنده.

این جنگ وجود پرستی در غرب را نشان می دهد و به بیان شخصیت رهبر معظم انقلاب عادلانه می شود. «0054ک0064 از رسوات رقن و فارگسور ترقن مقايسه دوران معاتر در زمينه ي ظلم و تجاوز و استکباري.

دولت آمریکا با طعمه‌ای که می‌خواهد روسیه را با برنامه‌ریزی کند و به آن دامن بزند و از آن تبعیت کند، سیاست‌های آمریکا و ناتو را تهدید می‌کند. دبلیو

* منت گرقده در KHAMENEI.IR

دکمه بازگشت به بالا