نماد سایت مجله آنلاین

پروفایل بک لینک چیست؟

حساب های کاربری در اپلکیشن های مختلف برای حضور ما در فضای مجازی ضروری می باشد. اما یکی از مسائلی که در بحث سئو و دیجیتال مارکتینگ بسیار مورد توجه است گرفتن بک لینک برای وب سایت های مختلف از طریق ایجاد حساب کاربری می باشد. علاوه بر این در بحث سئو اعتبار پروفایل بک لینک نیز مد نظر است. بسیاری از افراد نمی توانند تشخیص دهند که رپورتاژ های آگهی بهتر اند یا بک لینک های پروفایلی؟! به همین علت در ادامه می خواهیم شما را با پروفایل بک لینک و تاثیر آن در سئو آشنا سازیم.

بک لینک چیست؟

بک لینک لینکی است که در وب سایت های دیگر وجود داشته و به وب سایت شما اشاره کند. در صورتی که وب سایت شما لینک های خارجی داشته باشد به آن بک لینک خارجی گفته می شود.

بک لینک را می توان مهم ترین و تاثیر گذار ترین اجزای بهینه سازی موتور های جست و جو یا همان سئو دانست. با توجه به اینکه الگوریتم های گوگل زیر نظر بزرگترین متخصصین برنامه نویسی جهان ساخته شده اند، این امکان را برای کاربران فراهم کرده اند که بتوانند بهترین محتوا ها را در هر بار جست و جو ببینند. این الگوریتم ها محتوای دورن وب سایت ها را رتبه بندی می کنند، و بر اساس امتیاز هایی که به هر محتوا تعلق می گیرد به آن وب سایت اعتبار می دهند.

یکی از روش هایی که برای افزایش اعتبار وب سایت شما در سئو وجود دارد استفاده از پروفایل های بک لینک است، این روش باعث افزایش رتبه وب سایت شما در موتورجست وجوی گوگل می شود.

 به چه علت باید از پروفایل های بک لینک استفاده کرد؟

پروفایل بک لینک علاوه بر اینکه در افزایش رتبه بندی وب سایت شما در سئو کمک می کنند، برای درک نام تجاری وب سایت شما نیز تاثیر گذار می باشند. در واقع بک لینک تایید محتوای صفحه ی شما توسط وب سایت ها و صفحات دیگر است.

هنگامی که وب سایت های مختلف و معتبر به وب سایت شما لینک می دهند، الگوریتم های گوگل با توجه به این مسئله متوجه می شوند که سایت شما محتوای خوبی دارد. به عبارتی گوگل وب سایت هایی که لینک های بیشتری داشته باشند معتبر تر می دانند. پس اگر می خواهید وب سایت شما توسط الگوریتم های گوگل معتبر تشخیص داده شود حتما از بک لینک استفاده کنید.

آیا بک لینک های پروفایلی می توانند به لینک سازی طبیعی کمک کنند؟

با کمی مطالعه در زمینه  سئو می توانید به راحتی بفهمید که طبیعی بودن اهمیت بسیار زیادی در این حوزه دارد. با لینک سازی خارجی می توانید تاثیرات مثبت زیادی در زمینه سئو کسب کنید، اکر لینک سازی شما به شکل طبیعی باشد نتیجه بهتری نیز خواهید گرفت.

سایت هایی در گوگل وجود دارند که به شما اجازه می دهند پروفایل بک لینک خود را در آن ایجاد کنید. این سایت ها امکان ایجاد حساب های کاربری و پروفایل های مختلفی را به شما می دهند. توجه داشته باشد اعتبار سایتی که برای ایجاد پروفایل بک لینک استفاده می کنید کیفیت لینک های ایجاد شده شما را تعیین می کند.

در ساخت پروفایل بک لینک کیفیت یا کمیت کدام یک مهم تر است؟

از جمله تصورات بسیار غلطی که امروزه وجود دارد این است که کاربران فک می کنند در صورتی که سایت آن ها بک لینک های زیادی داشته باشد آن سایت از نظر گوگل اعتبار بیشتری دارد.

در واقع باید بگوییم این تفکر ناشی از استراتژی گوگل است، الگوریتم های گوگل هر بک لینکی را یک راه برای اعتماد به آن سایت می داند. اما باید گفت که چنین سایت هایی دیگر ارزش چندانی ندارند، چرا که ابزار ها و روش های مختلف زیادی در اینترنت موجود بوده که تعداد بک لینک های وب سایت شما را بدون کار خاصی افزایش می دهند. ابزار هایی که به شما در ساخت لینک های مختلف کمک می کنند شاید در اولین نگاه یک راه نجات تلقی شوند اما آن ها تنها یک دام هستند که شما را گرفتار می کنند.

در حالت کلی ساخت لینک از طریق رپورتاژ نویسی و ثبت آن  سخت تر از خرید بک لینک است، اما این روش نسبت به خرید بک لینک نتایج مثبت بیشتری در پی دارد. با توجه به اینکه امروزه موتور جست و جوی گوگل فاکتور بک لینک های خارجی را بیش از پیش مورد توجه قرار می دهد، به همین علت نیز سایت ها برای ایجاد بک لینک های کارآمد تر با هم رقابت می کنند.

بنابراین بهتر است در ساخت بک لینک ها چه از نوع پروفایلی باشند یا از نوع sitewide به اعتبار دامنه مورد استفاده، شباهت موضوعی بین سایت ها، اسپم اسکورها و مواردی از این قبیل اهمیت داد. با رعایت چنین مواردی موتور جست و جوی گوگل می تواند تشخیص دهد که وب سایت شما ارزشمند بوده و آن را در سرچ های روزانه نشان می دهد. پس باید بگوییم کیفت بک لینک امری بسیار مهم و حیاتی است و تنها کیمت آن مورد توجه موتور های جست و جوی گوگل نیست.

معرفی سایت برای ساخت پروفایل بک لینکی

برای ساخت یک پروفایل بک لینکی با کیفیت و طبیعی می توانید به سایت Gravatar استفاده کنید، این سایت از طریق آواتار های مربوط به ورد پرس به شما این امکان را می دهد که بتوانید پروفایل های بک لینکی با کیفیتی ایجاد کنید.

خروج از نسخه موبایل