نماد سایت مجله آنلاین

بهترین ویژگی های پارتیشن اداری چیست؟

بهترین ویژگی های پارتیشن اداری چیست؟

بهترین ویژگی های پارتیشن اداری چیست؟

پارتیشن یکی از راه های تفکیک فضا و محیط اداری است. پارتیشن نوعی سیستم جدا کننده کاذب است که فضای اداری به چند قسمت مجزا، با کاربری های متفاوت تقسیم میکند. با ایجاد اتاق های مجزا، کارکنان نسبت به محیط کاری خود احساس مسئولیت پیدا کرده و برای مرتب کردن آن و دسته بندی اسناد و مدارک تلاش بیشتری می کنند. در واقع اجرای این کار برای کارمندان حریم خصوصی ایجاد می کند و هر کدام از آن ها فضای شخصی یکسانی خواهند داشت.

پارتیشن ها در ابعاد و اندازه های مختلف با متریال های متفاوت مانند: چوب، ام دی اف، آلومینیوم و شیشه طراحی، ساخته و به بازار ارائه میشوند. میتوان از پارتیشن در شرکت ها، سازمان ها، فروشگاه ها و محیط های مختلفی بهره برد.

پارتیشن اداری مدرن

مدرن بودن پارتیشن به متریال و طراحی که روی پارتیشن انجام میشود، بستگی دارد. در طراحی پارتیشن مدرن معمولا از ترکیب شیشه و ام دی اف یا شیشه به تنهای بهره میبرند. استفاده از پرده در بین پارتیشن ها و سندپلاست کردن شیشه ها به مخاطبین و ارباب رجوع حس مدرنیته میدهد.

بهترین ویژگی های پارتیشن اداری چیست؟

اصول طراحی پارتیشن اداری

در هنگام طراحی باید همه جوانب را در نظر گرفت و این عمل باید توسط فردی که مهارت لازم را داراس صورت بگیرد. در غیر این صورت باعث بروز مشکلات زیادی میشود. در طراحی، برای زیبا شدن میتوان از رنگ ها متناسب با مبلمان و دکوراسیون اداری استفاده کرد. فضای را به محل قرار گیر کمد ها، اسناد و مدارک ایجاد کرد. میتوان برای تامین نور کافی یا حتی دید به همه محیط از پارتیشن شیشه ای استفاده کرد.

طراحی پارتیشن نسبت به هر فضا باید وابسته به عملکرد آن محیط متفاوت و خاص باشد. برای مثال اگر در فضا، تمرکز و سکوت بسیار مهم است، باید تجهیزات لازم برای عایق صوت ایجاد شود. علاوه بر این باید اتلاف انرژی نیز در این فضاها مورد بررسی قرار بگیرد و مانع بروز این اتفاق شوید. اگر پارتیشن به صورت زیبا طراحی شده باشد از هزینه های اضافی از قبیل کاغذ دیواری و … جلوگیری می شود. در مکان های اداری، پارتیشن های میتوانند به صورت یکسره عمل کنند. بدان معنا که دو دیوار روبروی هم را یکسره به هم وصل کنند و حالت مستقل را به وجود آورند.

پارتیشن های نباید باعث کوچکتر شدن فضا شوند. باید به تمام نکات، مهارت و تخصصی که در این زمینه لازم است، اهمیت بدهید و رعایت کنید. شرکت پرچین با سال ها سابقه در طراحی و ساخت انواع پارتیشن اداری توانسته با تجربه و مهارت، بهترین محصولات را با بالا ترین کیفیت به مشتریان خود عرضه کند.

پارتیشن بندی اداری

اگر میخواهید مجموعه یا محیط اداری شما بهتر و زیبا تر شود. میتوانید از گروه های طراحی چیدمان با تجربه یاری بخواهید تا به شما در طراحی و اجرای پارتیشن، مشاوره دهند. پارتیشن‌های اداری می‌توانند راهی ایده آل برای تقسیم فضای داخل دفتر کار شما باشند. آنها روشی انعطاف پذیر، زیباشناختی و کم هزینه برای ایجاد دفاتر شخصی، مناطق مشخص یا اتاق‌های کنفرانس ارائه می‌دهند.

انواع پارتیشن ها

پاریتشن ها با متریال های گوناگونی چون: MDF، چوب، شیشه و آلومینیوم ساخته میشوند. در دو نوع پارتیشن تک جداره و دوجداره تولید و به بازار عرضه میشوند. از ویژگی مهم پارتیشن تک جداره به مقرون به صرفه بودن آن میتوان اشاره کرد. پارتیشن دو جداره از استحکام بالاتری برخوردار است و میتواند عایق خوبی در برابر صدا و حرارت باشد.

پارتیشن MDF

پارتیشن چوبی تماما از چوب ام دی اف ساخته شده است و فریم بند های آن نیز از هم جنس است. MDF به دلیل سطح صافی که دارد، میتوان آن را روکش کاری یا رنگ آمیزی کرد. مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییر شکل، رطوبت، خمیدگی و خوردگی  دارد. از انتقال صدا های محیط به محیط مجاور نیز جلو گیری میکند.

پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیومی

پارتیشن شیشه ای یا دیوار های شیشه ای، پانل های شیشه ای با کیفیت بالا و بدون بار هستند که به عنوان تقسیم کننده اتاق عمل می کنند. پارتیشن شیشه ای برای باز کردن یک اتاق و ایجاد محیط های کاری با هوای آزاد عالی هستند. سیستم های دیواره شیشه ای معمولاً به صورت: شیشه کامل (سقف تا دیوار) هستند.  که با استفاده از قاب های آلومینیومی یا سایر سخت افزارهای نصب در جای خود نگه می دارند.

پارتیشن اداری شیشه ای این امکان را فراهم می کند که با صرف هزینه ای ناچیز بهترین استفاده را از محیط کار خود بگیرد. این جدا کننده محیط قابلیت عبور نور را از خود دارد و نوعی عایق صوتی برای جلوگیری از انتقال سر و صدا نیز محسوب می شود.

پارتیشن شیشه ای با MDF

در این سبک از ام دی اف برای فریم و اسکلت کلی پارتیشن استفاده میکنند. شیشه داخل این فریم را پر میکند. این پارتیشن را بسیار زیاد در محیط های اداری مشاهده کرده ایم. یکی از طرح های جذاب و زیبای پارتیشن اداری به شمار میرود. از استحکام خوبی برخوردار است. عایق مناسبی برای صدا و گرما نیز به شمار میرود.

پارتیشن متحرک

پارتیشن ریلی یا متحرک از حول محور ریلی کفی یا سقفی قابل حرکت و جابه جایی است. معمولا برای سالن های چند منظوره مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا از جنس ام دی اف و به صورت پانل های عمودی ساخته می شود. قیمت پارتیشن متحرک با توجه به نوع استفاده، متراژ و متریالی که استفاده می شود متفاوت است.

خروج از نسخه موبایل