نماد سایت مجله آنلاین

مدل های ترند انگشتر نشون سال 2022

همه ی ما از وقتی که یک دختر بچه بودیم برای شب عروسیمان رویاپردازی می کردیم و می خواستیم همه چیز از انگشتر نشون و لباس عروس گرفته تا دیزاین سالن عروسی، عالی و منحصر به فرد باشه. اما در بین همه ی خریدها و تدارکات عروسی، خرید انگشتر نشون و حلقه ازدواج جزو مهمترین ها هستند. چرا که نمادی از عشق و تعهد بین ما و همسرمان هستند و قرار است تا آخر عمر از آنها استفاده کنیم. برای همین انتخاب آنها باید با دقت و حساسیت بالایی انجام شود. چیزی که می تواند به شما در انتخاب انگشتر نشون مورد علاقه تان کمک کند، دیدن طرح های متنوع، مد روز و محبوب است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

به چه انگشتری، انگشتر نشون می گویند؟

خیلی وقت است که در بین خانواده های ایرانی این رسم سنتی وجود دارد که در شب بله برون یک انگشتر به نام انگشتر نشون به عروس خانم هدیه می دهند و به اصطلاح او را نشان می کنند.

انگشتر نشون معمولا در جلسه ی بعد از خواستگاری که عروس خانم بله را گفت، از طرف خانواده داماد به او هدیه داده می شود و به این معنا است که شما نامزد کرده اید و به زودی قرار است ازدواج کنید.

عروس خانم ها معمولا نقشی در انتخاب این انگشتر ندارند و ممکن است خیلی وقت ها با سلیقه ی شما جور در نیاید. اما نگران نباشید، می توانید در خرید حلقه ازدواج جبران کنید و آن را کاملا مطابق سلیقه تان انتخاب کنید.

آیا انگشتر نشون همان انگشتر نامزدی است؟

انگشتر نشون تقریبا همان انگشتر نامزدی است. در واقع می توان گفت انگشتر نشون همان ایرانی شده ی حلقه نامزدی است!

در خرید انگشتر نامزدی هم معمولا خانم ها نقشی ندارند و داماد یا خانواده ی داماد آن را میخرند و عروس را سورپرایز می کنند.

در کشورهای خارجی معمولا داماد به تنهایی حلقه نامزدی را به عشق و همسر آینده اش هدیه می دهد، اما در ایران این اتفاق به صورت خانوادگی می افتد. البته چند سالی است که در ایران هم رسم و رسومات غربی وارد فرهنگمان شده است و مراسم خواستگاری به صورت غربی اتفاق می افتد.

فرق انگشتر نشون و حلقه ازدواج چیست؟

درست است که انگشتر نشون یا نامزدی و حلقه ازدواج هر دو نمادی از عشق و تعهد بین مرد و زن هستند اما تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند، چه معنایی و چه ظاهری، که در ادامه بررسی خواهیم کرد:

تفاوت معنایی

همانطور که گفتیم انگشتر نشون در شب بله برون یا نامزدی از طرف عشقتان به شما هدیه داده می شود و به این معنا است که شما نامزد کرده اید و قرار است در آینده ازدواج کنید. انگشتر نشون برخلاف حلقه ازدواج فقط برای خانم ها است و برای آقایان فقط حلقه ازدواج خریداری می شود.

اما حلقه ازدواج در شب عقد یا عروسی بین شما و همسر آینده تان رد و بدل می شود و قرار است تا آخر عمر زندگی عاشقانه تان آن را در دست داشته باشید.

خرید حلقه ازدواج یکی از لذت بخش ترین خریدهای ازدواج است که شما و همسرتان با هم آن را انجام میدهید و چیزی کاملا مطابق با سلیقه تان انتخاب می کنید. شما ممکن است در انتخاب سرویس جواهر عروس، ساعت و … با همسرتان به خرید نروید اما خرید حلقه همیشه با او انجام می شود.

تفاوت ظاهری

تفاوت ظاهری انگشتر نشون و حلقه ازدواج بسیار زیاد است. معمولا انگشتر نشون یا نامزدی بسیار پرزرق و برق تر است و روی آن سنگ های قیمتی مختلفی مثل الماس، یاقوت و زمرد کار شده است. البته انگشتر نشون برلیان یا الماس به عنوان حلقه ازدواج، به نسبت انگشتر زمرد و انگشتر یاقوت طرفداران بیشتری دارد.

در واقع انگشتر نشون، جواهر و انگشتر ازدواج طلا است. البته این موضوع کاملا سلیقه ای است و هیچ اجباری برای آن وجود ندارد. شما اگر دوست دارید می توانید حلقه ازدواجتان را هم جواهر انتخاب کنید. این حلقه شما است، مطمئن شوید که آن را دوست خواهید داشت.

اما چرا حلقه ازدواج اکثرا ساده تر از انگشتر نشون انتخاب می شود؟

چون انگشتر نشون را تا زمانی که نامزد هستید در دست می کنید و بعد از آن هر از گاهی ممکن است برای تنوع آن را در دستانتان بیندازید، اما حلقه ازدواج باید همیشه و همه جا در دست شما باشد! چه بیرون باشید چه در خانه، چه مشغول کار و چه در حال استراحت و … این انگشتر در دستتان است. برای همین باید یک انگشتر ساده و سبک انتخاب کنید که مزاحم کارتان نشود.

علاوه بر آن جواهرات با نگین های درشت بسیار حساس هستند و ممکن است در استفاده ی روزانه آسیب ببینند.

مدل های انگشتر نشون ترند 2022

اگر می خواهید یک انگشتر نشون جدید و برازنده ی همسر یا عروس آینده تان انتخاب کنید بهتر است با مدل های مختلف و همچنین مد روز آشنایی داشته باشید. این موضوع به شما دید بازتری می دهد و احتمالا چیزی نزدیک به سلیقه عروس خانم پیدا خواهید کرد.

انگشتر نشون سولیتر (solitaire)

این انگشتر محبوب ترین انگشتر نشون یا نامزدی در بین جوانان کل دنیا است. چند سالی است که در ایران هم این مدل انگشتر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

انگشتر تک نگین یا سولیتر همانطور که از اسم آن پیداست دارای یک تک نگین درشت بر روی پایه انگشتر است. تک نگین می تواند به دلخواه شما از هر نوع سنگ قیمتی با هر نوع برشی باشد و تنها چیزی که مهم است تک بودن آن است. پایه انگشتر هم معمولا در این مدل کاملا ساده به حال خود رها می شود.

طراحی کلاسیک، ساده و زیبای انگشتر نشون تک نگین آن را تبدیل به انگشتری کرده است که بی زمان است و هر ساله جزو ترندهای روز شناخته می شود.

برش گرد برلیان همیشه طرفدارهای خود را دارد اما می توان گفت که امسال برش های مربعی کوشن (Cushion)، بیضی (OVAL) و برش مستطیلی امرالد (EMERALD) بیشتر از قبل توجه ها را به خودشان جلب کرده اند و خیلی مد هستند.

انگشتر نشون هیلو (Halo) پنهان

انگشتر نشون با طرح هیلو را خیلی از ما میشناسیم. این حلقه هم مثل انگشتر سولیتر طرفداران همیشگی خودش را دارد.

انگشتر هیلو همان انگشتر تک نگین است با این تفاوت که دور تک نگین مرکزی را هاله ای از نگین های ریز احاطه کرده است و باعث درخشش بیشتر آن شده است.

اما امسال انگشتر نشون هیلو با یک تغییر کوچک خودش را در بین ترندهای روز جای کرده است. این تغییر هم روی هاله ی دور تک نگین مرکزی است که کمی پایینتر از طرح قبلی قرار میگیرد.

انگشتر نشون آنتیک یا طرح قدیمی

انگشترهای آنتیک همیشه طرفداران مخصوص به خود را داشته است، اما امسال به دلایل مختلفی از جمله دغدغه های محیط زیستی، به شدت مد شده است.

انگشتر نشون آنتیک جواهر به دلیل قدمتی که دارد قیمت بسیار بالایی دارد که باعث می شود هر کسی از عهده ی خرید آن بر نیاید، برای همین اگر به این مدل ها علاقه دارید می توانید از انگشتر نشون جدید با طرح قدیمی استفاده کنید.

جواهری زمردی هر طرحی که دوست داشته باشید را از مدرن تا آنتیک از شما سفارش می گیرد و دقیقا همان چیزی را که میخواهید به شما تحویل می دهد. جواهری زمردی قدمت بالایی در صنعت طلا و جواهر دارد و تجربه ی آنها تضمینی است بر کیفیت جواهری که تحویل می گیرید.

انگشتر نشون با سه یا چهار سنگ

اکثرا در این مدل، 3 یا چهار سنگ قیمتی که کنار هم قرار می گیرند سایز یکسانی دارند و از یک نوع سنگ در طراحی آنها استفاده شده است. اما ممکن است در بعضی موارد چند سنگ مختلف هم در کنار هم به کار برده شوند که باعث افزایش جذابیت آن می شود.

اینکه شما کدام مدل را انتخاب کنید کاملا بستگی به سلیقه ی شما دارد، اما خوب است که بدانید در ترند امسال جواهرات، استفاده از رنگ های مختلف به شدت دیده می شود.

انگشتر نشون Toi Et Moi

انگشتری که این روزها بسیار مد شده و بارها در دستان سلبریتی های مختلف دیده شده است، انگشتر نشون Toi Et Moi است.

این انگشتر زیبا و مدرن از دو سنگ قیمتی تقریبا درشت در کنار یکدیگر ساخته شده است. این موضوع که این دو سنگ در جنس، رنگ، برش و سایز با یکدیگر متفاوت باشند یا مثل هم باشند به این بستگی دارد که شما چه چیزی دوست دارید. تفاوت این دو سنگ با یکدیگر به آن ظاهری مدرن تر می دهد.

اما کلارکسون (Emma Clarkson) در مورد نوع قرار گیری سنگ ها در این مدل می گوید:

وقتی با مشتریانم در رابطه با ترکیب سنگ های قیمتی با برش های مختلف، مثل ترکیب برش گرد برلیان و برش باگت (baguettes) صحبت می کنم هیجان را در چشمانشان می بینم!

من عاشق این هستم که در طراحی از هیچ قانونی و قاعده خاصی پیروی نشود.

مدل های بسیار متنوع و زیادی برای انگشتر نشون در بازار وجود دارد که ما تنها به چند مورد از برترین ترندهای سال 2022 اشاره کردیم تا به شما دید بازتری برای انتخاب بدهد.

بعد از این مرحله نوبت به آن میرسد که گالری جواهر مورد نظر خودتان را انتخاب کنید و برای خرید به فروشگاه اینترنتی یا شعب آنها سر بزنید. در انتخاب جواهری همیشه به داشتن تنوع طراحی، امکان ساخت سفارشی طلا و جواهر و همچنین قدمت و اعتبار آن توجه کنید.

شما کدام یک از طرح هایی را که گفتیم بیشتر می پسندید؟ طرفدار سادگی هستید یا زرق و برق بیشتر؟

خروج از نسخه موبایل