اقتصادی

سرخابی‌ها و یک دام اقتصادی بزرگ

مهم‌ترین نگرانی‌ها از این است که پول ناشی از خرید سهام توسط مردم، به جای کلان و زیرساختی هزینه‌های جاری می‌شود.

به گة ارق اقصنا، روزنامه دنقایق قاد «همان‌هایی که می‌دانند چندی پیش ۱۰ درصد از سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در بازار فرابورس منتشر شد و از آن هم به حساب سرخابی‌ها پول رسید. در مورد هزینه اگر این پول اما و بسیاری وجود دارد و گویاسازی حتی با حضور رئیس سازمان خصوصی یک «کمیته مصارف» هم به این منظور تشکیل شده است. جای امور کلان و زیرساختی فقط هزینه های جاری می شود.کمیته مصارف هم قرار بوده جلوی همین انحراف را بگیریم، اما آیا چنین اتفاقی رخ داده است؟

به این ترتیب بازیکنی که اصل خرید، نوع حضور و کیفیت قراردادش با باشگاه پرسپولیس یک «اشتباه فاحش» از سوی مدیران است. باشگاه قبلی، حالا طلبش را از پول مردم برمی‌دارد. صد دقیقه رسید!گفته می‌شود قرار است پول سایر طلبکاران پرسپولیس مثل محمدحسین کنعانی‌زادگان، محمد انصاری و … هم از همین محل پرداخت شود.

تا اینجا احتمالاً گفته می شود که در نهایت می توان گفت که پای تسویه بدهی های قدیمی در میان است و صرفاً با پول فروش سهام در این وجه است اما بیم آن می رود که پرسپولیس و استقلال به پشتگرمی همین پول ها را به بازارهای فروش می برد. گزارشی که در یک روزنامه ورزشی حاکی از آن منتشر شد، یک استارت توفانی در نقل وانتقالات زده و چند بازیکن اسمی جذب کرده است. خبر صحت داشته باشد و آن را مبنا بگیریم، می‌شود گفت برای بقیه خریدها هم دستمزدی حول و حوش همین مبلغ در نظر گرفته شده است.

اگر شما 10 درصد از باشگاه را بفروشید و پولش را در جیب چند بازیکن بریزید، یک نظر هولناک است؛ چه چیزی فقط ایجاد تورم کاذب می کند و وضعیت بازار را از قبل به هم می ریزد. یک موقعیت وسوسه‌کننده است؛ جایی که هم می‌شود این پول را به ساختن ساخت، ساخت تمرین و کار در فوتبال پایه اختصاص زمین و سرمایه‌های باشگاه را دوچندان کرد، هم می‌توان با آن بمباران‌های ترکاند و رضایت کوتاه‌مدت هواداران را جلب کرد. اگر قرار باشد سالی 10 درصد از سهام پرسپولیس و استقلال را بفروشند و با آن یک فصل باشگاه را اداره کنند، واویلاست. ؟ »

اطلاعات پ0064ام

دکمه بازگشت به بالا