مشتریان شما با استفاده از خدمات باشگاه مشتریان و خرید از فروشگاه، به کسب و کار شما رونق خواهند بخشید. مشتریان وفادار بارها و بارها برای خرید از فروشگاه شما مراجعه خواهند کرد و ایجاد حس وفاداری بیشتر و تشویق مشتریان برای خرید بیشتر به عملکرد باشگاه مشتریان وابسته است. نگه داشتن مشتریان باید در اولویت کار شما قرار داشته باشد. در ادامه میخواهیم ده راه عالی برای ایجاد حس اعتماد و رابطه ای پایدار با مشتری را مورد بررسی قرار دهیم.
- به مشتریان خود خدمات رایگان پیشنهاد دهید.
انتظار مشتریان از باشگاه دریافت خدمات عالی و بی نقص میباشد. اما چه خدمت دیگری میتوان به آنها ارائه داد تا رضایت بیشتری داشته باشند؟ خدمت رایگان.
خدمات رایگان برای پیشرفت کسب و کار شما مزایای بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. مثلا محصول یا خدمتی مربوط به خریدهای قبلی را به آنها به صورت رایگان هدیه دهید. این کار شاید هیچ هزینهای برای شما نداشته باشد، اما توانستهاید نظر مشتری را جلب کنید. مثلا 5 خرید انجام بده، یک خرید رایگان هدیه بگیر. یا ده بار از خدمات ما استفاده کن و یک خدمت رایگان هدیه بگیر.
- ارائه تخفیف به مشتری یا برگشت پول.
یکی از راههای ایجاد وفاداری در مشتریان ارائه تخفیف به مشتریانی است که همواره از فروشگاه خرید میکنند. به عنوان مثال هنگامی که مشتری خریدی انجام داد، یه کد تخفیف برای خرید بعدی به او بدهید.
ارائه تخفیف یه راه عالی برای قدردانی از وفاداری مشتریان شما خواهد بود و آنها را برای خریدهای بعدی تشویق خواهد کرد. مثلا یک فروشگاه یک کارت به مشتری میدهد که به ازای هر 50 هزار تومان خرید یک برچسب روی محل تعیین شده روی کارت میچسباند. وقتی تمام قسمتهای کارت پر شدند، یک تخفیف ویژه به مشتری تعلق میگیرد.
- امتیاز ویژه برای مشتریان وفادار خود در تعیین کنید.
هر چه مشتریان وفادار شما خرید بیشتری انجام دهند، از امتیاز ویژهای برخوردار میشوند. سالیانه یک پاداش بزرگ برای مشتریان خود در نظر بگیرید و سقفی برای امتیاز تعیین کنید که اگر مشتری طی یک سال بتواند امتیازی بالا کسب کند، میتواند به جایزه بزرگ دست پیدا کند.
- برای معرفی باشگاه یا کسب و کار به مشتریان خود امتیاز بدهید.
مشتریان وفادار شما به راحتی میتوانند افراد زیادی را عضو باشگاه مشتریان کسب و کار شما کنند و به مشتریان خود وعده بدهید که در ازای معرفی باشگاه به هر فرد دیگر، امتیازی به مشتری تعلق میگیرد. همچنین برای فردی که با معرفی مشتری شما وارد باشگاه شده است تخفیف ویژه یا امتیاز ویژهای بدهید.
- مسابقه برگزار کنید.
مردم از شرکت در مسابقه لذت میبرند و برایشان جذاب و سرگرم کننده است. کسب و کار خود را با سرگرم کردن مشتریان رونق ببخشید و به آنها فرصتی بدهید تا در مسابقه هیجان انگیزی شرکت کنند و جایزه ببرند. برای ورود به مسابقه برای مشتریان خود شروطی مثل بیشترین دعوت یا بیشترین بازدید از سایت تعیین کنید.
- پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.
برای جذب مشتری و ایجاد انگیزه خرید در آنها پیامک تبلیغاتی همراه با کد تخفیف برایشان ارسال کنید و مدت زمان استفاده از کد تخفیف را مشخص کنید.
- سالیانه از مشتریان خود و از همراهی آنها قدردانی کنید.
پاداشی متناسب با کسب و کار خود برای قدردانی از مشتریان وفادار خود مشخص کنید و در سالروز افتتاح باشگاه مشتریان به مشتریان وفاداری که بیشتری فعالیت و بیشترین خرید را داشتند هدیه دهید.
- از طریق رسانه های اجتماعی اطلاع رسانی کنید.
برای برند خود تبلیغ کنید و تا میتوانید سر و صدا راه بیاندازید. برای این کار میتوانید از مشتریان خود کمک بگیرید و در ازای تبلیغ برای برند شما به آنها پاداش بدهید. به یاد داشته باشید که مشتریان سفیر برند شما هستند. مشارکت در کسب و کار برای مشتریان شما فرصتی برای بروز توانایی در تجارت و برای شما فرصتی برای کسب درآمد بیشتر خواهد بود.
- خودتان مشتری باشید.
با کسب و کارهای دیگر تعامل داشته باشید و از کسب و کار مشتریان وفادار خود حمایت کنید و برای آنها تبلیغ کنید. این کار باعث میشود مشتریان شما حس خوبی نسبت به ارتباط با باشگاه شما داشته باشند.
- از فعالیت و حضور مشتریان خود تشکر کنید.
برای ارسال پیامک از نام آنها استفاده کنید و آنها را با نام خطاب کنید و در هر پیامکی از آنها تشکر کنید تا بدانند که برایشان ارزش قائل هستید.
اطلاعات بیشتر را میتوانید در سایت نرم افزاران به نشانی اینترنتی (https://narmafzaran.com/ ) مشاهده نمایید.