نماد سایت مجله آنلاین

محوطه سازی طراحی باغ ویلا 1000 متری

اگر تصمیم به محوطه سازی طراحی باغ ویلا 1000 متری دارید و می خواهید این محوطه سازی باغ با کمترین هزینه به انجام برسد، لازم خواهد بود که برای محوطه سازی از تیم های حرفه ای کمک گرفته و پیش از هر چیزی برنامه ریزی دقیقی برای پیشبرد امور داشته باشید. زمانی که مساله ما محوطه سازی در مساحت زمینی به وسعت 1000 متر باشد، بسیاری از مولفه ها و فاکتورها را می توان برای ایجاد فضای سبز به کار برد که در زمین های کوچک تر و دیزاین باغ با وسعت کمتر، قابل ارائه نیست.

اما همین وسعت کار و پتانسیل هایی که می تواند ایجاد شود، باعث خواهد شد تا بهم ریختگی بیشتری وجود داشته و در نهایت اگر کار با برنامه ریزی و پلن اولیه مناسب پیش نرود، به لحاظ زمان بندی و صرف بودجه مشکلاتی خواهد داشت. با این حساب به جرأت می توان گفت همان قدر که ایجاد یک باغ ویلای بزرگ، جذابیت بیشتری دارد، با هزینه و پیچیدگی های بیشتری نیز همراه خواهد بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم چطور می توان این کار را به بهترین شکل انجام داد.

برای آن که بتوانید محوطه سازی طراحی باغ ویلا را به درستی انجام دهید، لازم است که مراحل زیر را در نظر داشته باشید:

نقشه برداری از زمین

نقشه برداری از زمین چیزی است که بهترین طراحان باغ در تهران و دیگر شهرهای کشور، در ابتدای امر انجام داده؛ سپس برای مراحل بعدی آماده شده و برنامه ریزی می کنند. در واقع در صورتی که این نقشه برداری در بدو امر به درستی صورت نگیرد، دیگر مراحل کار پیش نرفته و نمی توان انتظار داشت که برنامه ریزی درستی برای طراحی اولیه محوطه و اجرای آن در دست داشته باشیم.

با توجه به بزرگ بودن مساحت زمین، نقشه برداری آن نیز باید به وسیله تیم های بزرگ تری انجام شده و در اندازه گیری و پیاده سازی آن روی نقشه نیز دقت کافی به خرج داده شود.

ایجاد پلن اولیه روی کاغذ

پس از آن مطابق با طرحی که برای محوطه سازی باغ ویلایی در نظر گرفته شده است، طرح اولیه به شکل یک پلن (همان طور که پلن های ساختمانی را داریم)، روی کاغذ آورده خواهد شد. دقت داشته باشید که اگر شما قصد محوطه سازی باغ میوه را دارید یا می خواهید یک باغ ویلایی با تزئینات و جذابیت سرسبزی مخصوص به خود داشته باشید، با این همه باید سبک محوطه سازی را تعیین کنید.

شما ممکن است علاقه مند به ایجاد محوطه های کلاسیک بوده یا سبک سنتی یا مدرن را ترجیح بدهید. این البته به کاربری محوطه فضای سبز و همین طور سبک عمارتی که داخل آن می سازید یا ساخته شده نیز بستگی مستقیم خواهد داشت.

به هر ترتیب لازم است که پس از انتخاب و تصمیم گیری قطعی در این زمینه، به دنبال ایجاد پلن اولیه توسط طراحی باغ ویلا باشید. به این شکل می توانید هزینه های ساخت و ایجاد محوطه را نیز به درستی برآورد کرده و زمان بندی صحیحی برای آن در نظر بگیرید.

اجرای محوطه سازی

پس از این مراحل، نوبت به اجرای محوطه سازی می رسد که خود با تقسیم کار در آماده سازی زمین، کاشت گل و گیاهان و بذر و نهال های مختلف، ایجاد استخر، ایجاد آتشدان، تعبیه آلاچیق، مسیرسازی، چمن کاری، تعبیه سیستم آبیاری و … همراه خواهد بود.

محوطه سازی باغ با کمترین هزینه

در صورتی که بخواهید محوطه سازی باغ با کمترین هزینه را پیش برده و ضمن آن که خواسته های خود در خصوص ایجاد یک باغ ویلای مناسب و شیک را برآورده می سازید؛ در بحث هزینه ها نیز کنترل و مدیریت خوبی به خرج دهید؛ توصیه می کنیم که حتما از تیم های حرفه ای چون گروه تهران گاردن کمک گرفته و اطمینان حاصل کنید که یک تیم از بهترین طراحان باغ و محوطه سازی در تهران، بر پروژه شما نظارت داشته و تمامی امور مربوط به آن را برعهده دارند.

این باعث خواهد شد تا ضمن نزدیک شدن 100درصدی به چیزی که برای محوطه سازی طراحی باغ ویلا 1000 متری می خواستید، هزینه ها نیز در حد معقول و ممکنی، به کاهش رسیده و این محوطه سازی باغ با کمترین هزینه اتفاق بیفتد.

سخن پایانی

در بالا توضیحاتی در خصوص محوطه سازی باغ ویلا 1000 متری ارائه کردیم. شما چه موارد دیگری را به این فهرست اضافه می کنید؟ نظریات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذراید. همین طور توصیه می کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک گذاشته و نظر آن ها را نیز جویا شوید.

خروج از نسخه موبایل