نماد سایت مجله آنلاین

آشنایی با چند برند معروف در زمینه پوشاک ورزشی در جهان

برندهای برتر و معروف تولید کننده پوشاک ورزشی کدامند؟

تبدیل لباس استقلال و لباس های ورزشی مردانه به یکی از لباس های اصلی، یکی از بزرگ ترین تغییرات دنیای مد است که در قرن اخیر رخ داده است. لباس‌های ورزشی به سرعت از زمین‌های بازی و پیست‌های مسابقه بیرون آمدند و به مجموعه‌های جذابی از لباس‌های روزمره تبدیل شدند و به کمد لباس‌های روزمره ما راه پیدا کردند. لباس های تولید شده توسط بهترین برندهای پوشاک ورزشی دنیا با قدرت و سرعت وارد دنیای مد شد.

اگرچه ممکن است برای طرفداران لباس های کلاسیک و افرادی که وسواس زیادی در انتخاب و پوشیدن لباس دارند کمی سخت باشد، اما لباس های ورزشی غیررسمی به اندازه کت و شلوار و پیراهن مردانه به بخشی از لباس های روزمره مردان مدرن تبدیل شده است. شاید بتوان گفت برای برخی افراد حتی چیزی فراتر از آن شده اند.

خبر خوب این است که نه تنها برندهای قدیمی ورزشی، بلکه برندهای جدیدی که حضور خود را در صحنه اعلام کرده اند، همگی در تلاش هستند تا بحث زیبایی شناختی در مورد لباس های ورزشی را تغییر دهند. برندهای جدید حتی بر مواد بهتر، طراحی شیک و خاص و ایجاد ارتباط بین فرم و عملکرد تمرکز کرده اند. با ما همراه باشید تا بهترین برندهای پوشاک ورزشی دنیا را معرفی کنیم.

·         آمبرو (Umbro)

در سال 1924، برادران هامفری برند Ambro را در منچستر انگلستان راه اندازی کردند. این برند به طور انحصاری در زمینه طراحی و تولید تجهیزات فوتبال فعالیت می کند و یکی از برندهای معتبر و حامیان اصلی این رشته در سراسر جهان می باشد.

تمرکز ویژه بر تولید محصولات تخصصی فوتبال و تولید محصولاتی با طراحی و ظاهر مدرن و زیبا و در عین حال با کیفیت از عوامل محبوبیت و انتخاب این برند توسط ستارگان ورزش فوتبال است. برند آمبرو به تازگی از یک کفش ورزشی مناسب فوتبال با نام Medusae 3 Elite رونمایی کرده است. این مدل بی نظیر از کفش اسپرت فاقد بند و در عین حال سبک بوده و از ماندگاری و کاربرد بسیار بالایی برخوردار است.

·         لوتو (lotto)

لوتو در سال 1973 توسط خانواده کابرلوتو در شمال ایتالیا، مرکز جهانی تولید کفش تأسیس شد. تولید کفش های مناسب برای تنیس سرآغاز فعالیت تجاری این برند بود و بعدها با گسترش رقابت بین برندهای پوشاک ورزشی، لوتو شروع به تولید اولین مدل های کفش فوتبال کرد و با بازیکنان و تیم های معروف بین المللی قرارداد همکاری امضا کرد.

در دهه های 1980 و 1990، این شرکت طیف محصولات خود را گسترش داد و ورزش های مختلفی از جمله بسکتبال، والیبال و دو و میدانی را در بر گرفت. طراحی مدرن متناسب با ارگونومی بدن انسان و استفاده از پارچه های با کیفیت و استفاده از تکنولوژی روز دنیا، لباس ورزشی زنانه این برند را جذاب و محبوب کرده است.

·         دیادورا (Diadora)

برند دیادورا به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان کفش ورزشی در جهان شناخته می شود که در سال 1948 توسط مارچلو دانیلی تاسیس شد. طراحی و تولید کفش های کوهنوردی اولین فعالیت این برند بود و به مرور زمان کار خود را در زمینه تولید کفش های مناسب فوتبال، بسکتبال و تنیس گسترش داد. نام این برند از کلمه یونانی “dia-doreaı” به معنای هدیه و احترام متقابل گرفته شده است.

·         کاپا (kappa)

کاپا یکی دیگر از برندهای مطرح ورزشی ایتالیایی است که در سال 1967 در ایتالیا متولد شد و مورد استقبال بزرگترین تیم های جهان و باشکوه ترین ستارگان ورزشی قرار گرفت. کاپا لباس های ورزشی شیک و منحصر به فرد برای فوتبال، بسکتبال، والیبال، اسکی، قایق سواری، گلف، شمشیربازی و هنرهای رزمی تولید می کند. لوگوی کاپا تصویر یک مرد و یک زن را به هم متصل می کند که نماد برابری زن و مرد و حمایت متقابل آنهاست. لوگوی «Omini» این برند به معنای کیفیت، اصالت و برابری است.

·         لگا (Legea)

لگا از سال 1372 با تولید و تامین تجهیزات و پوشاک مورد نیاز هندبال، بسکتبال و والیبال به سبک مدرن و پیشرفته، تولید پوشاک ورزشی را در ایتالیا آغاز کرد. این برند عمدتاً در زمینه تولید ژاکت و تیشرت ورزشی و سویشرت و پیراهن و جوراب مناسب برای ورزش فعالیت می کند. با نفوذ روزافزون تجارت الکترونیک در سراسر جهان، این شرکت فروش محصولات خود را از طریق وب سایت رسمی خود و همچنین فروشگاه های آنلاین پیشرو در جهان از جمله آمازون بهبود بخشیده و گسترش داده است.  این برند دارای ویژگی هایی مانند سیاست های بازگشت کالا و بازپرداخت برای اطمینان و افزایش رضایت مشتری است.

·         آل‌اشپورت (uhlsport)

این برند آلمانی فعالیت خود را از سال 1948 با تولید دستکش های چرمی دروازه بانی آغاز کرد و توجه بسیاری از دروازه بان های تیم های معروف فوتبال جهان را به خود جلب کرد. بعدها این برند با تولید و عرضه تجهیزات ورزشی بسکتبال و والیبال محصولات خود را توسعه و گسترش داد. آلاشپورت یکی از برندهای محبوب در ایران است و در سال های اخیر اسپانسر لباس دخترانه استقلال، تیم ملی فوتبال ایران، تیم ملی فوتسال بانوان ایران و تیم پرسپولیس بوده است.

·         Hi-Tec (تک)

در سال 1974، عشق فرانک ویزل به کدو حلوایی او را به طراحی کفشی مبتکرانه، سبک و بسیار راحت سوق داد که منجر به راه اندازی برندهای تک و محبوبیت جهانی آنها شد. های تک با فروش جهانی بیش از 250 میلیون دلار و با توزیع در بیش از 85 کشور جهان و داشتن ممتاز در تولید محصولات جذاب با کیفیتی قابل تحسین، یکی از نام های مطرح در عرصه پوشاک ورزشی می باشد.

·         کدز (Keds)

برند کدز که در سال 1916 در ایالات متحده تأسیس شد، با تولید کتانی های شیک و با کفی نرم، توجه افراد مشهور جهانی مانند آدری هپبورن و مرلین مونرو را به خود جلب کرد. این برند عموماً با نام کفش ورزشی شناخته می شود و در اوایل دهه 1920 بسیاری از ورزشکاران المپیک، قهرمانان بین المللی تنیس و بازیکنان فوتبال شروع به استفاده از محصولات این برند کردند.

همچنین از اواسط دهه 1980 تا اواسط دهه 1990، کفش های برند Keds در بین خانم ها و دختران جوان از ابتدایی تا دبیرستان و حتی دانشگاه بسیار محبوب بود. برند Keds همواره سعی داشته محصولاتی منحصر به فرد از نظر ظاهر و کیفیت طراحی کند. استفاده از پارچه های مقاوم با طرح های زیبا یا چرم با کیفیت و همچنین استفاده از فناوری های روز در تولید و عرضه محصولات متفاوت و مشتری پسند، از دلایل موفقیت و محبوبیت این برند می باشد.

·         اسکچرز (Skechers)

اسکچرز یکی از برندهای مطرح کفش ورزشی در جهان است که در سال 1992 توسط پدر و پسری به نام های رابرت و مایکل گرینبرگ در ایالات متحده تاسیس شد. این شرکت بیش از 11000 کارمند دارد و محصولات آن به صورت آنلاین یا از طریق فروشگاه های متعلق به این برند، در بیش از 170 کشور به فروش می رسد. تمرکز این برند بر تولید کفش های ورزشی راحت برای کودکان و نوجوانان است و کفش های ورزشی تولید شده توسط Sketches علاوه بر کیفیت بالا، دارای طراحی نوآورانه و زیبایی منحصربفردی هستند که باعث درخشش این برند و افزایش محبوبیت آن در بین طرفداران خود شده است.

خروج از نسخه موبایل