نماد سایت مجله آنلاین

چاپ مش یا چاپ مستقیم روی شیشه مغازه؟ مقاله روز هنرنوین

برای سفارش چاپ استیکر، فلکسی و مش هستید حتما به هنر نوین سربزنید

در این مطلب می خواهیم در مورد انواع ویژگی و مزایای چاپ مش، فلکسی و استیکر بیشتر صحبت کنیم، پس با ما همراه شوید. امروزه چاپ‌ها جانشین دستخط‌ها و خطاطی‌های قدیم که بسیار زمانبر بود، شده است‌. چاپ فلت بد شاخه جدیدی در صنعت چاپ است که قابلیت چاپ طرح های گوناگون بر روی اجسام مسطح با متریال مختلف را دارد. استفاده از این نوع چاپ در صنایع تبلیغات و دکوراسیون داخلی بسیار کاربرد دارد. انواع چاپ فلت بد با کیفیت منحصر به فرد خود نتیجه بخش زیبایی محیط پیرامون و یا شهرها خواهد شد.

چاپ استیکر چیست؟

یکی از متفاوت‌ترین و بهترین روش‌های حال حاضر در تبلیغات، استفاده از چاپ استیکر است. چاپ استیکر بر روی ورقه‌ای از پی‌وی‌سی انجام می شود است پشت آن دارای یک لایه نازک چسب است و برای چسباندن بر روی سطوح مختلف، و بدون محدودیت، از آن استفاده می‌شود. جنس آن به گونه‌ای است که آب و رطوبت را جذب نمی‌کند و همین امر یکی از عمده‌ترین دلایل برای اطمینان ما از مقاومت و پایداری‌ چاپ استیکر است. علاوه بر مقاومت بالای این محصول در برابر شرایط جوی و نور مستقیم خورشید، چاپ بسیار مقرون به صرفه نیز دارد که سبب صرفه جویی در هزینه های شما خواهد داشت.

ویژگی‌های چاپ استیکر:

یکی از ویژگی‌های خاص و منحصربه فرد این مدل از چاپ که باعث طرفداری و استفاده‌ی عموم مردم شده است، نصب آسان و راحت آن است. از این جهت می‌توان در بسیاری از مکان‌ها بدون کمک دیگران به راحتی این کار را انجام داد. از آن جهت که چاپ استیکر به طور کلی دو نوع شیشه‌ای و شیری دارد، از دیگر ویژگی‌های این چاپ میتوان به میزان عبور نور و فضای دید اشاره کرد.

استیکر شیشه‌ای همانطور که از نام آن پیداست مانند شیشه عمل می‌کند و از دو طرف آن دید دارد ولی استیکر شیری یک طرف آن زمینه‌ی سفید دارد و تصویر در آن از یک طرف دید دارد.

استیکر شیری، جنسی از پی‌وی‌سی دارد که پشت آن برای چسباندن روی سطوح مختلف مانند چوب، فلز، شیشه، پلاستیک و… چسبدار شده و چون زمینه‌ی سفیدی دارد نور را از خود عبور نمی‌دهد و محیط پشت آن رویت نمی‌شود.

نوع دیگر چاپ استیکر، استیکر شبرنگی است. استیکر شبرنگی بافتی شبیه به بافت لانه‌ی زنبور دارد و بر سطوح مختلفی مانند شیشه و چوب مورد استفاده می‌گیرد که خود نیز دارای دو نوع است؛ مات و براق. چاپ استیکر شبرنگی بسیار جذاب و خیره کننده است و به همین خاطر مورد استفاده‌ی عموم افراد قرار می‌گیرد. و به دلیل نصب آسان، قیمت مناسب و جداسازی راحت و همچنین مقاوم بودن در برابر عوامل محیطی و صرفه جویی در برق کاربرد فراوانی دارد.

چاپ مش چیست؟

چاپ مش یک نوع چاپ تبلیغاتی است که در معرفی محصول و یا خدمات کاربرد دارد. جنس این نوع چاپ مانند چاپ استیکر، پی‌وی‌سی (PVC) است با این تفاوت که در چاپ مش سوراخ‌هایی وجود دارد که این قابلیت باعث عبور نور می‌شود و برای مکان‌هایی مناسب است که به مقداری نور نیاز دارند.

با انواع چاپ مش آشنا شوید

چاپ مش هم به صورت پشت چسبدار است و هم به صورت معمولی در بازار عرضه می‌شود. از نوع چسبدار این محصول بیشتر در پشت شیشه استفاده می‌شود یعنی در جاهایی که بیشتر به حفظ نور نیاز دارند. قیمت این چاپ مش نیز تفاوت زیادی با چاپ استیکر ندارد و با توجه به عملکرد خوب و مفیدش برای افراد بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. گاهی برای تبلیغات نیاز به نصب تبلیغ روی شیشه است که اگر از چاپ استیکر استفاده کنیم باعث جلوگیری از تابش نور به داخل محیط می شود و در نتیجه تاریکی محیط را رقم می‌زند. بنابراین برای این کار چون چاپ مش دارای سوراخ‌های ریزی است و مقدار نور لازم و قابل توجهی را از خود عبور می‌دهد بهتر است از چاپ مش استفاده شود.

اماکن مورد استفاده از چاپ مش:

از مش در اماکن مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم:

اما در ادامه به معرفی نوع دیگری از چاپ خواهیم پرداخت که دانستن آن خالی از لطف نیست.

چاپ فلکسی چیست؟

چاپ فلکسی از جدیدترین و متنوع‌ترین انواع چاپ‌هایی است که امروزه در سراسر کشور از آن استفاده می‌شود. در این نوع چاپ از موادی استفاده می‌شود که نور را از خود عبور می‌دهند و باعث استحکام بیشتر بنر‌ها می‌شوند و انعطاف زیادی نیز دارد. در چاپ فلکسی مانند بنر از دو نوع دستگاه چاپ سالونت و اکوسالونت می‌توان بهره برد. جوهر اکو سالونت به دلیل نوع خاص آن بسیار با دوام‌تر و با کیفیت‌تر از نوع سالونت می‌باشد. برای اینکه چاپ طول عمر بیشتری داشته باشد پیشنهاد می‌شود از دستگاه اکوسالونت استفاده شود.

اماکن مورد استفاده از چاپ فلکسی:

معمولا می‌شود گفت این نوع از چاپ‌ها را بیشتر برای تابلوهای سر در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به جای چاپ شیشه، تابلوهای عابر پیاده، بیلبوردها و اماکنی از این قبیل استفاده می‌شود.

تفاوت چاپ فلکسی با بنر در چیست؟

مزایای چاپ فلکسی:

کاربردهای چاپ فلکسی:

در زمان سفارش دادن چاپ فلکسی باید به چه چیزهایی دقت کنیم؟

وجود طرح خاص و جذاب برای سفارش این نوع از چاپ بسیار مهم است و این نکته را باید هنگام سفارش دادن مدنظر قرار داد. بنر و فلکس‌ها معمولاً از دو قسمت تشکیل می‌شوند؛ اولی طرح و نقش چاپ است و دومی ساختاری که قرار است نورپردازی را برعهده بگیرد و به بیان دیگر وظیفه‌ی محافظت از چاپ دارد.

کلام آخر

سایت هنر نوین، خدمات خود را با توجه به تنوع سلیقه‌های افراد و نیز مشاغل مختلف به شما مخاطبین عزیز ارائه می دهد و تلاش دارد تا بهترین‌ها را برای‌تان به ارمغان بیاورد. هدف سایت هنر نوین جلب رضایت مشتری است تا بهترین و جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین خدمات چاپی مانند چاپ روی چرم مصنوعی و متریالهای گوناگون را برای شما مخاطبین همیشه همراه به ثمر رساند.

چاپ مستقیم روی استیکر و مش

چاپ استیکر و چاپ مش از دسته تبلیغات پر کاربرد بوده که در زمینه تبلیغات با طیف گستره از مخاطبان و برای چاپ و تبلیغات فضای خارجی بسیار مناسب است. برای خدمات چاپی استیکر و مش با کیفیت مناسب و قیمت مناسب می توانید ما را انتخاب کنید.

چاپ استیکر و انواع مختلف آن

استیکر دارای جنس پی وی سی است که باعث کیفیت بالای آن شده است. جنس و کیفیت مناسب باعث شده از استیکر و مش در فضای خارجی استفاده کرد. چاپ استیکر و چاپ مش از دسته چاپ های مرسوم برای تبلیغات عمومی است که در انواع مختلف قابل چاپ است. برای چاپ استیکر و مش بایستی از دستگاه های چاپ ویژه استفاده کرد. چاپ مش و استیکر در انواع براق و مات قابل انجام است که بستگی به نظر مشتری دارد. برخی از انواع چاپ استیکر به شرح زیر است:

چاپ استیکر شیشه ای

نوع چاپ استیکر شیشه ای از دو طرف دید دارد. دید داشتن از دو طرف همانند شیشه، علت نامگذاری این نوع استیکر شده است. بکارگیری بر روی شیشه مغازه ها، سوپرمارکت ها، مراکز تجاری و اداری و … از جمله قابلیت های استیکر شیشه ای است.

استیکر شیری

استیکر شیری دارای زمینه سفید است و از لحاظ مصرف بیشترین کاربرد استیکر را دارد. استیکر شیری برخلاف استیکر شیشه ای از دو طرف دید ندارد.

چاپ استیکر ماشین ابزار تبلیغاتی قدرتمند

یکی از کاربردهای استیکر، استفاده از آن بر روی ماشین های حمل و نقلی است. از آنجایی که ماشین در معرض دید بسیاری از مخاطبان است، گزینه مناسبی برای درج چاپ استیکر است. شما بارها شاهد چاپ استیکر ماشین انجام شده بوده اید. نکته لازم این است که ابعاد استیکر برای ماشین بیشتر بوده و بایستی واحد چاپی قادر به چاپ استیکر ماشین با ابعاد بزرگ را داشته باشد. درج و چاپ استیکر بر روی ماشین های یخچال دار حامل مواد غذایی یکی از کاربردهای مرسوم استیکر تبلیغاتی است که می تواند در برند شما بسیار کاربردی باشد.

مزایای چاپ استیکر

کاربرد چاپ استیکر

قیمت چاپ استیکر را چه عواملی تعیین می کند؟

در تعیین قیمت چاپ استیکر عوامل مختلفی دخیل هستند. یکی از این عوامل نوع استیکر چاپی است. قیمت استیکر شیشه با استیکر زمینه شیری متفاوت است و یا از عوامل دیگر در تعیین قیمت چاپ استیکر نوع کاربردی استیکر است. استیکر وسایل نقلیه نظیر اتوبوس با استیکر روی شیشه مغازه ها دارای تفاوت ابعادی است که تفاوت در قیمت را در پی دارد. عملیات تکمیلی نظیر لمینت کردن هم در قیمت نهایی تاثیر فراوان دارد. استیکر لمینت شده دارای براقیت و زیبایی بالاتری است و به وسیله براقیت ایجاد کرده در اثر چاپی، جذابیت و اثر بخشی بیشتری در مخاطب ایجاد می کند با لمینت کردن استیکر می توان طول عمر اثر چاپی را نیز افزایش داد.

چاپ و نصب استیکر چگونه است؟

برای چاپ و نصب استیکر بایستی توجه نمود که کار نصب استیکر به آسانی امکان پذیر است و هر کسی قادر به نصب استیکر است. سهولت نصب استیکر به خاطر پشت چسبدار بودن آن است که عملیات نصب را در سریعترین زمان ممکن و با کیفیت بالا می توان انجام داد. بایستی استیکر نصبی بدون حباب در موضع نصب گردد تا زیبایی هر چه بیشتر در چشم مخاطب ایجاد شود. جوهر مورد استفاده هنگام چاپ استیکر بسیار مهم است چرا که اگر جوهر نامرغوب باشد بعد ازحدود ۲ تا ۳ ماه رنگ از بین می رود و کار بی کیفیت می شود.

جهت این امر استفاده از چاپ اکوسالونت را پیشنهاد می دهیم که زیبایی و رزولیشن چاپی بیشتر را برای مخاطبان فراهم می کند. برای نصب چاپ استیکر می توانید برای سطوح صاف(به جزء اتوبوس) از مخلوط آب و ریکا استفاده کنید و برای جدا کردن استیکر نیز از سشوار استفاده کنید با تمیز کردن محل نصب می توان اتصال محکمی را برای استیکر برقرار کرد. چاپ و نصب استیکر بایستی به نحوی باشد که هیچ گونه حبابی زیر استیکر و یا چاپ مش باقی نماند.

چاپ وینیل چیست؟

چاپ وینیل چیست و چه تفاوتی با استیکر دارد. چاپ وینیل همان استیکر است که با چاپی مناسب می تواند در معرفی یک برند بسیار موفق وارد عمل شود. برای وینیل می توان انواع طرح ها و رنگ ها را بکار برد. وینیل به سبب جنس خاصی که دارد دارای مقاومت به شرایط محیطی بوده و براقیت و جلا را برای اثر چاپی فراهم می نماید. بایستی واحد چاپی رزولیشن چاپی مناسب را برای چاپ فراهم آورد.

چاپ مش و استیکر چه تفاوت هایی دارند؟

چاپ مش همانند چاپ استیکر جهت تبلیغات فضای بیرون استفاده فراوانی دارد. چاپ مش دارای سوراخهای ریزی است که بخوبی نور را از خود عبور می دهد و برای مکان هایی که نیاز به نور محیط دارند مش بسیار مناسب است. جنس مش و استیکر یکسان است و تنها اختلاف در سوراخ های موجود در مش است. مش کاربرد فراوان بر روی شیشه داشته و با آن می توان با حفظ نور محیط اقدام به فعالیت تبلیغاتی و خدماتی نمود. فرایند چاپ مش و استیکر بایستی به دقت و با رزولیشن مناسب انجام شده و فرایند با انتخاب طرح دلخواه و مناسب کاربری مختلف انجام شود .

خروج از نسخه موبایل