۲۶ هزار مسجد در کشور دارای مجوز فعالیت کانون فرهنگی و هنری است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین کمال‌الدین خداداده روز شنبه در دیدار آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: 85 هزار مسجد در مناطق مختلف کشور وجود دارد که از این تعداد 26 هزار مسجد دارای مجوز فعالیت کانون، از سوی ستاد هماهنگی کانون‌ها وجود دارد. فره نگی و هنری مساجد هستند.

ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: کانون فرهنگی هنری مساجد کشور، روحانیت و حوزه‌های علمی را رکن و محور اصلی فعالیت‌های خود می‌دانند و معتقدیم با همکاری و هم افزایی با ائمه جماعات می‌توان خوبی را به مرحله اجرا در آورد.

وی افزود: فعال کردن مساجد غیرفعال و نیمه فعال و همچنین ساماندهی مساجد و عمق بخشی به فعالیت‌های کانون‌های مساجد از هدف اصلی است که در این راستا نیازمند حوزه علمیه است.

احیای

خداداده گفت: احیای فرهنگ دینی و ملی وابسته به احیا و نقش آفرینی مساجد و ائمه مساجد است که در این میان حوزویان نقش اساسی و محوری بر روی آنها دارند و کانون های مساجد نیز فعالیت های خود را به صورت کامل زیر نظر ائمه جماعات دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه با همفکری ائمه جماعات به دنبال آن هستند تا کانونهای مختلف مسجد در تراز انقلاب اسلامی دنبال می شود افزود: فعالیتهای فرهنگی هنری مساجد در حوزه دانشآموزی، تربیتی، سرود، تئاتر و هنرهای مختلف در جذب نسل جوان و نوجوان سمت مساجد باشد.

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمنان علیه جوانان و ارزش‌های دینی داشت: نسل جوان نیازمند خوراکی سالم است که در این زمینه حوزه‌های علمی می‌تواند در کنار کانون‌های مساجد نقش مهمی داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا