نماد سایت مجله آنلاین

همه چیز در مورد دستگاه تصفیه هوا

هوای اطراف ما به شدت آلوده است و رفع کردن چنین آلودگی هم کاری است که از کنترل ما خارج است. تنفس کردن هوای آلوده می تواند در بلند مدت آسیب های زیادی به انسان می زند و اگر چاره ای برای آن اندیشیده نشود، می تواند ضرر غیر قابل جبران به سلامتی انسان وارد آورد. یکی از بهترین گزینه ها برای رفع چنین مشکلی حداقل در محیط خانه استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا است که بتواند هوای خانه را بطور کامل تصفیه نموده و پاک کند.

 با توجه به اینکه هوای محیط های بسته بسیار بیشتر از محیط های بیرون آلوده است، الزام استفاده از این دستگاه ها را چند برابر می کند. دستگاه تصفیه هوا خانگی در حقیقت طی یک سری عملیات فیلتراسیون هوا را با درصد خلوص بالایی از آلودگی ها پاک می کند. هر چیزی غیر از هوای خالص در واقع آلودگی به شمار می رود. دقت کنید که مواردی همچون گرد و غبار، آلودگی‌های شیمیایی و یا حتی بوی غذا جزو آلاینده ها به حساب می آیند. جهت آشنایی با تمام نکات مهم در خصوص دستگاه تصفیه هوا؛ در ادامه مقاله با تهویه نظری همراه باشید.

معرفی کامل دستگاه تصفیه هوا

این دستگاه ها در حقیقت وهوای منزل به واسطه یک فن به درون خود کشیده و آن را چندین بار از فیلترهای خود عبور می دهند. به این صورت تمامی آلاینده های موجود در هوا جذب فیلترهای ان شده و هوایی پاک را به بیرون از خود منتشر می کند. فیلترهای این دستگاه ها عموما کربنی و از نوع فیلتر هپا می باشند. فیلترهای کربن فعال این ویژگی خوب را دارند که خاصیت جذب کنندگی شان بسیار بالاست و به راحتی می توانند آلاینده های شیمیایی موجود در هوا همچون دود، مواد شیمیایی، باکتری‌ها و میکروب‌ها را به درون خود جذب کنند!

انواع دستگاه تصفیه هوا استاندارد

دستگاه‌های تصفیه هوای موجود در بازار را می‌توان از نظر تکنولوژی تصفیه، ظرفیت تصفیه و ابعاد، به شکل‌های مختلفی دسته بندی کرد. به عنوان مثال دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی با دستگاه‌های تصفیه صنعتی موجود در کارخانجات و اماکن عمومی متفاوت است و همچنین دستگاه‌های مخصوص ماشین و محیط‌های کوچک و بسته و یا دستگاه‌های مخصوص مراکز بهداشتی و اتاق عمل، همگی با یکدیگر تفاوت دارند. از حیث چگونگی عملکرد دستگاه تصفیه هوا می‌توان این دستگاه‌ها را به دسته‌های زیر تقسیم نمود:

فواید دستگاه تصفیه هوا

مزایا نصب و استفاده از تصفیه هوا عبارت است از:

تفاوت دستگاه اکسیژن ساز و تصفیه هوا

. برخی از افراد به گونه ای هستند که بدن شان قادر نیست اکسیژن کافی را جذب نموده و به یک کمکی برای تنفس احتیاج دارند. در واقع چون بدن این افراد قادر نیست میزان کافی اکسیژن را از هوا جذب بدن نماید، نیازمند یک دستگاه اکسیژن ساز می گردد که با تغلیظ اکسیژن چنین مشکلی را حل نماید. دقت کنید که این دستگاه ها قادر است حدود ۹۰ درصد اکسیژن خالص به بدن فرد بیمار تزریق نماید. اما دستگاه اکسیژن ساز به هیچ رو با دستگاه تصفیه هوا یکی نیست و با آن تفاوت هایی دارد.

مهم ترین تفاوت آن این است که این دستگاه بطور اختصاصی برای سلامت تنفس افراد و یا تقویت تنفس افرادی ساخته شده است که سیستم تنفسی آنها با مشکل مواجه است و به عنوان یک کمکی برا ان قبیل اشخاص عمل می کند. اما دستگاه تصفیه هوا یک حالت عمومی تر دارد و جهت پاکسازی و ضدعفونی هوای محیط از آن استفاده می شود. همچنین دقت داشته باشید که دستگاه اکسیژن ساز، اکسیژن هوای محیط را افزایش نمی‌دهد بلکه به صورت تک نفره عمل کرده و اکسیژن خالص را به ریه‌های فرد بیمار پمپاژ می‌کند.

استعلام قیمت و خرید دستگاه تصفیه هوا از تهویه نظری

تهویه نظری، تولید کننده انواع کانال سازی و دریچه هوا شامل تولید انواع دریچه بازدید کولر، دریچه توزیع هوا، دریچه های کنترل و هدایت هوا، کانال سازی (کانال سازی)، دریچه زیر فن کویل، دریچه خورشیدی، دمپر کانال موتوری، جت نازل، دمپر ضد آتش فیوزی، دریچه ضد انفجار، دمپر کانالی صنعتی، دریچه سقفی گرد تخت آلومینیومی، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه کولری، دریچه تایل آرمسترانگ، لوور پادری، دریچه هوا دریچه خطی، کلاهک دودکش، هود صنعتی، کانال سازی صنعتی , دريچه بازديد تاسیسات، دریچه سقفی چهارگوش كلاف دور باز آلومینیومی و است. با برقراری ارتباط امکان بهره مندی از مشاوره رایگان و تهیه بهترین نوع دستگاه تصفیه هوا را خواهید داشت.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات احتمالی شما در خصوص دستگاه تصفیه هوا پاسخ خواهیم داد.

آلاینده داخلی بیمارستان چیه؟

 آلاینده‌های داخلی در داخل محیط بیمارستان بوجود می‌آیند. برای مثال رفت و آمد زیاد، استفاده از ضدعفونی کننده‌ها و شوینده‌های قوی، ذرات و بو ناشی از پخت و پز و نگهداری انواع مختلفی از داروها عوامل آلودگی هوا در بیمارستان هستند

آلاینده‌ خارجی بیمارستانی یعنی چی؟

آلاینده‌های خارجی، ذراتی هستند که منشاء آن‌ها هوای بیرون است. برای مثال ساخت و ساز، دود ماشین‌ها، ذرات معلق، گرد و غبار و فعالیت‌های صنعتی از جمله این آلاینده‌ها هستند که با تهویه هوا از طریق پنجره‌ها و درب‌‌های ورودی وارد ساختمان می‌شوند.

کی دستگاه تصفیه هوا دارد؟

شرکت تهویه نظری با ارائه بهترین دستگاه تصفیه هوا جهت ارائه مشاوره خرید و استعلام قیمت در اختیار شما عزیزان است.

آیا دستگاه تصفیه هوا مفید است

محصولات تصفیه هوا با دارا بودن ویژگی های لیست زیر موجب افزایش سطح کیفی و تنفسی افراد محیط خواهند شد:

خروج از نسخه موبایل