مجله هنری و فرهنگمجله کسب و کار

چگونه کاتالوگ می توانند فروش را افزایش دهد؟

هر کسب و کاری در ابعاد و اشل‌های مختلف(کوچک یا بزرگ) فقط یک هدف تعیین شده دارد و آن افزایش و رشد فروش است. هر کسب و کاری دارای طیف گسترده ای از محصولات است که می خواهد آنها را به مشتریان بالقوه به نمایش بگذارد. داشتن یک کاتالوگ که تمام محصولاتی را که کسب و کار شما ارائه می دهد نمایش می دهد، یک تلاش بازاریابی عالی برای افزایش فروش است. در واقع، کاتالوگ ها این قابلیت را دارند که مشتریانی را وارد کنند که کاملاً از برند شما بی اطلاع هستند.

جدا از اینکه کاتالوگ های محصول ابزارهای بازاریابی مقرون به صرفه ای هستند، همچنین راهی عالی برای ایجاد آگاهی از برند و گسترش پایگاه مشتری برای کسب و کار شما هستند. به طور خلاصه، سرنخ های بیشتر به طور خودکار با فروش بیشتر برابری می کند. یک طراحی کاتالوگ محصول به مشتریان این امکان را می دهد که بینشی در مورد محصولات و خدمات مختلفی که شما ارائه می دهید به دست آورند.

اگر قصد دارید یک کاتالوگ حرفه ای محصول برای کسب و کار خود ایجاد کنید، در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. این نکات تضمین می کند که کاتالوگ شما به حداکثر رساندن فروش برای کسب و کار شما کمک می کند.

در صورتی که وقت برای طراحی کاتالوگ ندارید می‌توانید این کار را با بالاترین کیفیت ممکن به رخ نت بسپارید.به  همین منظور برای اطلاع از قیمت و شرایط روی لینک قیمت طراحی کاتالوگ در اصفهان کلیک کنید.

در مورد اندازه کاتالوگ تصمیم بگیرید و طراحی کاتالوگ را آغاز کنید

حتی قبل از اینکه به طراحی یا هزینه چاپ کاتالوگ فکر کنید، اولین چیزی که باید در مورد آن تصمیم بگیرید اندازه کاتالوگ است. انتخاب اندازه مناسب برای کاتالوگ شما به نوع محصولاتی بستگی دارد که کسب و کار شما آن ها را عرضه می کند. محصولات کوچک مانند حلقه ها و ساعت ها نیازی به کاتالوگ بزرگ ندارند. به طور مشابه، لوازم خانگی بزرگ مانند ماشین لباسشویی و یخچال را نمی توان در یک کاتالوگ با اندازه کوچک نمایش داد. برای روشن شدن همه چیز، در اینجا اندازه های کاتالوگ وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • کاتالوگ در سایز A4 – در این اندازه، کاتالوگ ها بلند و نازک هستند و برای نمایش تصاویر محصول همراه با توضیحات کوتاه عالی هستند. این اندازه کاتالوگ عمدتا برای محصولات بزرگ مانند دستگاه و خدمات صنعتی،کاشی و سرامیک و لوازم خانگی پیشنهاد می‌شود.
  • کاتالوگ در سایز A5 – این کاتالوگ ها به شکل مستطیل هستند و عمدتاً برای محصولاتی با حداقل ویژگی‌ها استفاده می شوند.

 ساختار کاتالوگ خود را برنامه ریزی کنید

وقتی صحبت از طراحی می شود، از نظر کاتالوگ چیز زیادی برای بررسی وجود ندارد. تقریباً همه کاتالوگ ها – صرف نظر از بروشور‌ها به روشی مشابه طراحی شده اند. این عمدتا به این دلیل است که کاتالوگ ها به عنوان ابزار بازاریابی استفاده می شوند که به افزایش فروش برای کسب و کار شما کمک می کند. در حین برنامه ریزی ساختار کاتالوگ خود، به غیر از صفحه جلد، فهرست محتوا و صفحات محصول، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. در اینجا مواردی وجود دارد که قبل از انجام فرآیند چاپ کاتالوگ به آنها نیاز دارید:

  • طراحی کاور و جنس کاور
  • صفحات معرفی
  • فهرستی از مطالب که می تواند بر اساس شماره صفحه، بر اساس حروف الفبا یا نوع عکاسی محصولات مرتب شود
  • طرح بندی صفحه که شامل سرصفحه، پاورقی، ستون های صفحه، نمایه پشت و موارد دیگر می شود
  • رعایت پدینگ و مارجین در طراحی
  • طرح بندی محصول با توضیحات

کاتالوگ برای جذابیت بیشتر به تصاویر جذاب و خیره کننده نیاز دارد.مطمئنا ثبت تصاویر جذاب نیاز به کارشناس عکاسی حرفه‌ای دارید.به همین منظور ما مجموعه رخ نت را به شما معرفی می‌کنیم.برای اطلاع از قیمت و شرایط ثبت سفارش عکاسی محصول در اصفهان روی لینک عکاسی صنعتی در اصفهان حرفه ای کلیک کنید.

توضیحات محصول مناسب

هر محصولی که در کاتالوگ چاپ شده شما وجود دارد به توضیحات مناسب نیاز دارد. این برای هر محصول در هر دسته بندی در کاتالوگ شما ضروری است. هنگام نوشتن توضیحات برای محصولات، مطمئن شوید که مزایای خرید محصول را برای مشتری بالقوه توضیح می دهد. توضیحات باید شامل ارزش پیشنهادی و همچنین ویژگی های محصول باشد. جالب اینجاست که کیفیت توضیحات محصول نقش مهمی در ایجاد فروش دارد. قبل از شروع نوشتن توضیحات، تمام مشخصات کلیدی محصولات خود را در مکان طراحی شده برای متن‌ها تصور کنید.

اطلاعات محصول

هنگامی که تمام توضیحات محصول را آماده کردید، کار بعدی این است که روی اطلاعات محصول کار کنید. قرار دادن توضیحات مناسب محصول در ایجاد کاتالوگ یک کار بسیار مهم است. اطلاعات محصول باید تمام جزئیات لازم را در مورد یک محصول خاص به مشتری ارائه دهد. اطلاعات محصول در کاتالوگ باید شامل نام محصول، شماره کالا، دسته بندی، قیمت، ویژگی ها و بارکد باشد.همچنین می‌تواند شامل جداول ارزش غذایی و … باشد.

روی طراحی جلد کاتالوگ کار کنید

جلد به طور کلی اولین چیزی است که مشتری در کاتالوگ شما با آن روبه‌رو می شود. به همین دلیل مهم است که اطمینان حاصل کنید که جلد کاتالوگ شما بینشی در مورد آنچه مشتری در داخل پیدا می کند را ارائه می دهد.برای ساده تر کردن آن، تصاویر محصولات پرفروش خود را روی تصویر جلد قرار دهید. اما، هنگام افزودن تصاویر محصولات، به خاطر داشته باشید که تصویر جلد خود را بیش از حد درهم و برهم نشان ندهید. طراحی کامل جلد کاتالوگ به راحتی قابل خواندن و درک است. همچنین فراموش نکنید که نام شرکت خود را به وضوح در جلد اضافه کنید. به هر حال، این کسب و کار شماست که مشتریان بالقوه باید از آن آگاه باشند.

یک فرم سفارش اضافه کنید

تمام هدف از افزودن کاتالوگ محصول به کسب و کار شما کمک به افزایش فروش است. اگر فرم سفارش را اضافه نکنید، هدف از کاتالوگ ناقص است. با گنجاندن فرم سفارش در کاتالوگ خود، امکان سفارش مستقیم محصولاتی که می خواهند بخرند را برای مشتریان آسان تر می کنید. هنگام ایجاد فرم سفارش موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • شامل بخش هایی برای اجازه دادن به مشتریان برای ثبت چندین سفارش
  • یک بخش برای آدرس حمل و نقل اضافه کنید
  • انتخاب گزینه های پرداخت
  • و بخشی برای نام و شماره مشتری

کاتالوگ را قبل از چاپ بازبینی کنید

این آخرین مرحله قبل از ارسال طرح خود به یک شرکت چاپ کاتالوگ است. پس از آماده شدن طرح را تصحیح و بررسی کنید. در حین تصحیح، مطمئن شوید که در کاتالوگ از انواع اشتباهات املایی و دستوری در کاتالوگ خود اجتناب کرده اید. علاوه بر این، بهتر است قبل از چاپ نهایی، تصاویر محصول، شماره محصول، توضیحات محصول و قیمت محصول را دوباره بررسی کنید. هنگامی که مطمئن شدید از شر تمام خطاهای احتمالی خلاص شده اید، کاتالوگ خود را برای چاپ ارسال کنید.

به شرکت چاپ کاتالوگ باز هم سر بزنید و پیگیری کنید

بعد از کار بر روی طراحی یک کاتالوگ محصول عالی برای کسب و کارتان، کار بعدی این است که به شرکت چاپ مناسبی مراجعه کنید که کیفیت کاتالوگ شما را به خطر نیندازد. به جای نگرانی در مورد هزینه چاپ کاتالوگ، یک شرکت حرفه ای چاپ کاتالوگ را پیدا کنید که نتایج مورد نظر شما را ارائه دهد. شرکت چاپ مناسب باید بتواند چاپ کاتالوگ انبوه را در بازه زمانی مورد انتظار شما ارائه دهد. هنگامی که شرکت چاپ مناسب را پیدا کردید، طرح طراحی صحیح را تحویل دهید. برای اینکه فرآیند چاپ آسان‌تر و زمان‌برتر باشد، بررسی کنید که آیا تمام صفحات کاتالوگ خود را به ترتیب مرتب کرده‌اید تا از هرگونه اشتباه یا سردرگمی جلوگیری شود. و در نهایت طرح کاتالوگ خود را در قالب یک پی دی اف برای چاپ نهایی ارسال کنید.

کاتالوگ را در سایت خود بارگذاری کنید

برای معرفی محصولات و خدمات خود می‌توانید کاتالوگ را در سایت خود هم بارگذاری کنید.به این ترتیب کاربر می‌تواند همیشه کاتالوگ شما را در دسترس داشته باشد و از طرفی هزینه‌ی چاپ کمتری هم دارید.در صورتی که سایت ندارید برای اطلاع از هزینه طراحی سایت در اصفهان روی لینک کلیک کنید.

دکمه بازگشت به بالا