اقتصادیمجله کسب و کار

ماکروفر بوش بخریم یا نه؟

ماکروفر ها در سال های اخیر تبدیل به یکی از اصلی ترین تجهیزات خانگی در آشپرخانه شده اند . با کمک ماکروفر می توان در سریع ترین زمان ممکن ، غذا های ساده و نیم اماده را آماده نموده ؛ غذا های یخ زده را به شکل مطلوبی از حالت منجمد خارج کرد و … . این وسیله از مهم ترین تجهیزات اشپزخانه برای افرادی می باشد که مشغولیت های کاری زیادی داشته و فرصت کافی برای آماده کردن غذا ها را ندارند. یک ماکروفر با کیفیت کمک می کند تا زمان لازم برای اماده سازی وعده های غذایی مثل صبحانه یا ناهار ، به چند دقیقه برسد.

ماکروفر بوش از بهترین نمونه های موجود در بازار می باشد . این ماکروفر با دارا بودن مدل ها ، طرح ها و رنگ های مختلف ، برای تمامی افراد با سلیقه های متفاوت و خواسته های گوناگون متناسب است . بهترین ماکروفر بوش از تمامی مدل های آن ، از نمایندگی های رسمی بوش در کشور قابل خریداری می باشند .

عملکرد کلی ماکروفر ها به چه صورت است؟

ماکروفر ها فضایی بسته با یک درب هستند . بسته به مدل دستگاه ، این دستگاه می تواند حجم ها و ظرفیت های گوناگونی داشته باشد . برخی از آن ها برای خانواده های کم جمعیت مناسب بوده و برخی می تواند ظرفیت هایی برای وعده ی غذایی خانواده های پرجمعیت را نیز داشته باشد .  این دستگاه با دریافت الکتریسیته و تبدیل انرژی الکتریکی به امواج رادیویی ، گرما و حرارت بالایی را ایجاد می کند . این اشعه فقط توسط آب ، چربی و قند جذب شده و مواد ، مورد ارتعاش بسیار زیادی قرار می گیرند. این ارتعاش مقدار زیادی گرما در یافت غذایی ایجاد کرده که منجر به پخته شدن آن می گردد . در نتیجه فقط مواد غذایی پخته می شوند.

در این شرایط ، نیاز است تا از ظروف مخصوص ماکروفر برای پخت غذا استفاده شود . چرا که موادی همچون ظروف فلزی ، می توانند اشعه های رادیویی را به خود جذب کرده و خطرات جدی ایجاد شود . ظروف ماکروفر معمولا از انواع خاص شیشه بوده  و با نام ظروف ماکروفر نیز به فروش می رسند. لازم به ذکر است که با قرار گرفتن ظروف در این دستگاه ، ظرف دچار حرارت نمی شود . چرا که اشعه ها را به خود جذب نمی کند و تغییری در دمای آن ایجاد نمی شود.

ماکروفر بوش

برند بوش همواره جزو برترین برند های جهانی در زمینه تولید انواع تجهیزات خانگی برقی می باشد . ماکروفر بوش نیز از این برند با کیفیت بوده و در انواع و مدل های مختلفی به بازار عرضه شده است . با کمک این ماکروفر ها ، زمان پخت به حداقل رسیده است . در نتیجه می توان گفت که نسبت به رقبای خود ، زمان لازم برای پخت را در حدود چشمگیری کاهش داده اند .

علاوه بر این ، سعی بر این داشته است که با وجود سرعت پخت ، کیفیت و ارزش مواد غذایی دستخوش تغییرات نشود . در حال حاضر ، بهترین ماکروفر بوش به گونه ای طراحی شده است که علاوه بر پخت غذا ، قابلیت های افزوده ای نیز داشته باشد ؛ از جمله  گریل ، کبابی کردن ، بخار پز کردن و … . در این صورت ، می توان گفت که بهترین ماکروفر بوش نیاز شخص به بسیاری دیگر از تجهیزات آشپزخانه را نیز از بین برده است .

راهنمای خرید ماکروفر بوش

با انتخاب برند بوش به عنوان بهترین دستگاه ماکروفر ، می توان به سایت رسمی این برند مراجعه نمود و راهنمای خرید ماکروفر بوش را مطالعه کرد . با این حال ، در زیر به بررسی برخی نکات پرداخته شده است که می تواند خریدار را به سمت انتخاب بهترین ماکروفر بوش هدایت کند . اهمیت بررسی این دستگاه قبل از خرید ، بالاست . چرا که نمونه های تقلبی و غیر اورجینال زیادی از این محصول موجود است . قیمت ماکروفر بوش در نمونه های تقلبی و اصل متفاوت هستند . نمونه های تقلبی دارای قیمت پایین تری نسبت به نمونه های اصل این محصول می باشند .

هنگام خرید محصول ، ابتدا لازم است تا شماره سریال درج شده روی بدنه  با شماره سریال درج شده روی کارتن محصول را تطابق داد . در  محصولات اصل ، این دو شماره با یکدیگر تطابق دارند و نمونه های غیر اصل ، رقم هایی متفاوت مشاهده می شود .

علاوه بر این ، می توان با سرچ کردن اسم و مدل محصول در سایت رسمی بوش ، ظاهر و تمامی بخش های ماکروفر را مشاهده نموده و با دستگاه پیش رو مقایسه نمود . معمولا شرکت های مونتاژ کننده ، اهمیتی به جزییات ساخت محصول نمی دهند . در نتیجه ظاهر دستگاه با عکس درج شده در سایت رسمی این برند ، دارای تفاوت است .

محدوده قیمت ماکروفر بوش

قیمت ماکروفر بوش به عوامل مختلفی بستگی دارد . معمولا قیمت نمونه های قدیمی تر این دستگاه که دارای امکانات و قابلیت های کمتری نیز هستند ، کمتر از نمونه های بروز رسانی شده ی آن است . علاوه بر این ، حجم ماکروفر نیز در قیمت آن تاثیرگذار است . نمونه هایی با ظرفیت پایین ، طبیعتا از قیمت کمتری نسبت به نمونه های بزرگ تر برخوردارند . از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت ماکروفر بوش ، روکار بودن ( رومیزی ) و یا توکار بودن آن است .

پرفروش ترین و بهترین ماکروفر بوش از نوع توکار ، در مدل های HMT84G654I  و  HMT84G654I  می باشند . این دو مدل با داشتن ظرفیت 25 لیتری ، مجهز به سیستم برنامه پخت های متنوع ، برنامه های خودکار ، امکان پخت غذا به صورت ترکیبی و پخت هوشمند ، و نیز بدنه های با کیفیت از نوع استیل و استیل ضد زنگ هستند . قیمت تقریبی این مدل ها بین 17 الی 20 ملیون تومان می باشد .

نمونه های رومیزی و روکار ماکروفر بوش ، قیمت کمتری نسبت به نمونه های توکار دارند . به نوعی که قیمت ماکروفر بوش از نوع روکار می تواند از محدوده ی6 ملیون تا 15 ملیون متغیر باشد . تنوع برنامه های پخت توسط این مدل ها کمتر بوده و قابلیت هایی نسبتا محدودتر نسبت به  نمونه های قبل دارند . با این حال ، کیفیت پخت در هر دو مدل بسیار بالا بوده و از لحاظ سطح کیفی نسبت به سایر ماکروفر ها در سطوح بسیار بالاتر قرار دارد .

بررسی مزایا و معایب خرید ماکروفر بوش

این برند آلمانی با داشتن سابقه ای بالا در زمنیه ی تولید انواع لوازم خانگی برقی ، از شناخته شده ترین برند ها در سطح جهانی می باشد . این دستگاه ها نیاز به مصرف برق بسیار کمی داشته و در میزان انرژی تا حدود زیادی صرفه جویی می کنند . در واقع مصرف انرژی آن 50درصد کمتر از انواع دیگر ماکروفر است. از طرف دیگر ، ماندگاری این دستگاه طولانی است . ماکروفر های بوش به علت کارکرد اصولی و نیز  ساختار داخلی و خارجی عالی از جنس استیل ضد زنگ ، تا سال های طولانی می توانند بدون هیچگونه احتمال خرابی و نیاز به تعمیر ، کارکرد داشته باشند .

همانطور که ذکر شد ، برند بوش سعی بر این داشته تا ماکروفر هایی  تولید نماید که با وجود سرعت بالای پخت مواد غذایی ، از ارزش غذایی آن ها کاسته نشود . در نتیجه ، با پخت مواد در این ماکروفر ها هیچگونه تغییری در ساختار مفید مواد مشاهده نخواهد شد .

با وجود تمامی مزایای محصول ، برخی کاربران معایبی را اعلام کرده اند . از جمله اینکه قیمت دستگاه های ماکروفر بوش نسبت به برخی دیگر از برند های جهانی ، بیشتر است . این امر با توجه به کیفیت بالای دستگاه و قطعات به کار رفته ، کاملا قابل توجیه می باشد . چرا که با خرید این دستگاه با کیفیت ، تا مدت طولانی نیاز به سرویس کردن و صرف هزنیه های تعمیر وجود ندارد . از طرف دیگر در مدل های مدرن و به روز رسانی شده از این محصول ، نیاز به خرید سایر دستگاه های پخت و پز نیز به حداقل می رسد .

در صورت نیاز به تعمیر ماکروفر بوش از چه طریقی می توان اقدام نمود؟

همانطور که خرید این دستگاه ها باید از نمایندگی رسمی برند بوش صورت بگیرد ، تعمیرات ان نیز باید توسط متخصصین همین برند انجام شود . تمامی محصولات اورجینال بوش با ضمانت و گارانتی ارائه شده و دارای خدمات پس از فروش می باشند . در صورتی که در زمانی که محصول هنوز تحت مدت گارانتی است ، می توان به طور رایگان کالا را جهت تعمیر به نمایندگی ارسال نمود . در ایران ، این برند به طور مستقیم نمایندگی نداشته ؛ فروش و خدمات پس از فروش این محصول به شرکت های داخلی که نماینده این برند هستند ، اعطا شده است . این شرکت ها نیز خدمات مشابهی را برای مشتریان انجام می دهند . در نتیجه در صورت خرابی دستگاه می توان به شرکت های تحت نظر نمایندگی بوش مراجعه نمود .

دکمه بازگشت به بالا