اقتصادی

مأموریت سخت ریکاردو ساپینتو – مجله آنلاین

باسی با سپاهان نشان داد کار سرمربی پرتغالی استقلال خیلی سخت است.

به گزارش مجله آنلاین، روسنامه همشهری نوشت: «شکست همیشه تبعات دارد؛ مخصوصا اگر در مسابقات بزرگ و حیثیتی رقم بخورد. این، داستان ریکاردو ساپینتو سرمربی جدید استقلال است که لیگ بیست وودوم را به بهترین شکل ممکن، با شکست ۲ بر صفر برابر یکی از رقبای حیثیتی یعنی سپاهان آغاز کرد. این هرگز آن چیزی نیست که هواداران می‌خواهند، تیمش داخل میدان بسیار آرام و بی‌خطر به نظر می‌رسد. یک کادر فنی نظر داد، اما امروس کاملاً روشن شده کار رئیس استقل برای تکرار فصل قبل به هیچ.

لیگ

با احترام به کار بزرگی که فرهاد مجیدی پارسال انجام داد و جام طلایی را برای آبی‌ها به ارمغان آورد، فصل گذشته لیگ برتری نداشتم. امروز اما شرایط کاملاً عوض شده است. در نتیجه همینطوری هم کار ساپینتو از مجیدی سخت‌تر بود و طبیعتا باید فاکتورهایی مثل ناآشنایی و شرایط فوتبال ایران را هم به این داستان اضافه کرد.

آیا است؟

تکرار می‌کنیم که شرایط فنی لیگ برتر تا چند هفته آینده واقعا قابل تحلیل نخواهد بود و باید زمان بدهیم تا مربیان جدید، خودشان را در تیم‌های‌شان نشان بدهند. مسئله عدم‌ توازن نیروی انسانی در استقلال اما، ربط زیادی به این داستان ندارد. آبی‌ها به شکل این تیم به اندازه چهارتیم فوروارد یا عناصر هجومی دارد. و مهدی قائدی به این جمع اضافه شده است و احتمالاً ممکن است چند نام را از قلم انداخته شود! مثلاً واقعاً نمی‌شود با جذب محبی و قائدی در فاصله چند روزه کنار آمد. طراح و تقویت خط میانی کرد؛ جا یی که استقلال در گام اول نشان داد آنجا معف دارد.

فواید این باخت

اگر از ما می‌پرسید عقیده باخت استقلال به سپاهان فوایدی هم داشتیم که از جمله آنها می‌توانم به ترکیدن حباب توهم نزدیک به آبی‌ها اشاره کنم. قهرمان بدون شکست خارج شده و می‌دانند که برای بالاماندن، باید سخت‌تر تلاش کنند. گابریل کالدرون در شروع کارش با پرسپولیس سه شکست را تحمل کرد اما در ادامه از بهترین نتایج تاریخ باشگاه را گرفت. استقلال و ساپینتو به کجا میکشد.

در قامت مدعی

قرار نیست از پیروزی سپاهان برابر استقلال بیش از حد ذوق‌زده شود و به ژوزه مورایس، قهرمان این تیم اضافه و هیجانی بدهیم اما واضح است که تیم اصفهانی در گام اول و در یک بازی بزرگ موفق از هواداران فوتبال دلبری می‌شود. آزادی، تیمی مخوف و سراپا حمله نکرد که البته در بازی اول نمی‌شود هم چنین انتظاری از طلایی‌پوشان داشت، اما آنها باهوش و فرصت‌طلب کردند و عجیب نبودند که بعد از بازی کلیدواژه «مورینیو» در تحلیل‌ها بسیار مورد استفاده قرار گرفت. طولانی همکاری با مورینیو، مدعی شدند تیزچنگی و استفاده از سپاهان از فضا و ضد حمله، شباهت زیادی به الگوی معروف مورینیو داشته است. قهرمان زردپوشان که در نشست‌های قبل و بعد از بازی استقلال با اقبال افکار عمومی حضور داشتند. او تجربه خوبی هم به عنوان مربی و سرمربی دارد و با توجه به بساط انسانی سپاهان، بسیا سخت است که این تیم را مدعی کسب عنوان قهرمانی ندانیم.»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا