مجله هنری و فرهنگمجله کسب و کار

5 ایده برای کسب درآمد از طریق صنایع دستی

محتوای این مطلب پنهان
5 ایده کار هنری در منزل

۵ روش برای کسب درآمد از فروش پرطرفدارترین صنایع دستی ایران

اگر هنری دارید، صددرصد درآمد نیز می‌توانید داشته باشید! شاید تاکنون دوستانتان به شما گفته باشند تو که انقدر چیزهای قشنگ درست می‌کنی چرا تولیداتت را نمی‌فروشی و کسب و کار صنایع دستی خودت را شروع نمیکنی؟ در ادامه به شما خواهم گفت که چرا دوستانتان اصلاً بیراه نگفته‌اند!

خوشبختانه این روزها مردم در سرتاسر دنیا و به خصوص در شهرهای بزرگ و مدرن مانند تهران به خرید صنایع دستی خانگی رو آورده‌اند. صنایع دستی تولید شده در خانه برخلاف محصولات تولید کارخانه روح دارد و این روح و زندگی همان چیزی است که ما در زندگی شهری دنبال آن می‌گردیم. پس اگر می‌توانید صنایع دستی درست کنید و می‌خواهید بدانید نحوه‌ی فروش صنایع دستی چگونه است تا انتهای مقاله همراه من باشد.

۱. فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید

فروش صنایع دستی در فروشگاههای اینترنتی واسطه راهی سریع و ساده است، اما با این روش رقابت با رقیبانتان در زمینه صنایع دستی کمی دشوار می‌شود. چون وقتی خریدار وارد سایت فروشگاه اینترنتی می‌شود، همزمان محصولات رقیبانتان را نیز مشاهده می‌کند و هنگام کنکاش میان صفحات تولیدکنندگان مختلف صنایع دستی، این احتمال وجود دارد که محصول رقیبتان را بخرد.

بنابراین توصیه متخصصان بازاریابی و فروش این است که در ابتدا وبسایت مستقل خود را بسازید. البته راه اندازی سایت فروش صنایع دستی خانگی مستقل به این معنا نیست که اصلاً قرار نیست از پتانسیل فروشگاه‌های اینترنتی دیگر استفاده نکنید. بلکه می‌توانید از این فروشگاه‌ها برای پخش و معرفی محصولاتتان به تعداد مشتریان احتمالی بیشتر استفاده کنید.

اکنون تعداد زیادی فروشگاه ساز در ایران امکان راه اندازی فروشگاه اینترنتی را فراهم کرده‌اند. می‌توانید یکی از آن‌ها که قیمت و کیفیت مناسبی دارد را انتخاب کنید و فروش صنایع دستی خود را آغاز کنید. اگر امکان ایجاد فروشگاه اینترنتی خودتان را ندارید می‌توانید از فروش در دیجی کالا بهره ببرید و به عنوان فروشنده در آن فعالیت کنید یا از پلتفرم‌های واسطه‌ای مثل باسلام استفاده کنید.

۲. از روش‌های بازاریابی مختلف استفاده کنید

شاید بعد از این که فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کردید با خود فکر کنید که کار دیگری برای فروش صنایع دستی‌تان باقی نمانده است. اما این را همیشه در ذهن داشته باشید که هر چه فعالیت بیشتری داشته باشید، بازار خود را بزرگ‌تر کرده‌اید و هنر خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار داده‌اید.

برای فروش آثار هنری خود می‌توانید از بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی استفاده کنید. به دلیل هزینه‌های بالای بازاریابی به روش سنتی دیجیتال مارکتینگ را به شما پیشنهاد می‌کنم. بازاریابی دیجیتال هم روش‌های بازاریابی مختلف اعم از بازاریابی پیامکی، بازاریابی ایمیلی، شبکه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی محتوایی و … را دارا است. یکی از بهترین روش‌ها برای فروش صنایع دستی استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. با توجه به محبوبیت اینستاگرام و قابلیت‌های آن پیشنهاد می‌کنم در استفاده از آن غافل نشوید.

    پیدا کردن روش‌های جدید برای فروش محصولات به معنای گسترش بازار، افزایش مشتریان و افزایش درآمد است.

هر چه تعداد افرادی که محصولات و برند شما را می‌بینند بیشتر شود، برندتان شناخته‌شده‌تر می‎شود و با افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش نیز اتفاق می‌افتد و درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد.

۳. از فروش حضوری غافل نشوید

صنایع دستی به دلیل اشکال مختلف و تنوع بازاری که دارد، معمولا اگر توسط مشتری لمس شود حس خوبی را به او منتقل می‌کند و فروش راحت‌تر صورت می‌گیرد. بنابراین اگر هزینه‌ی اجاره‌ی مکانی ثابت در مجتمع‌های تجاری یا به خصوص اماکن تاریخی را دارید از آن غافل نشوید، ولی اگر به آن مقدار سرمایه ندارید بهتر است از نمایشگاه‌ها و رویدادهای موقت که در طول سال برگزار می‌شود استفاده کنید. به عنوان نمونه خرید سبد حصیری در این نمایشگاهها بسیار رونق دارد و سود خوبی از این بابت عایدتان خواهد شد.

۴. از تکنیک داستان سرایی بهره ببرید

یکی از اصلی‌ترین گرایش‌های کنونی در بازاریابی مدرن استفاده از تکنیک داستان سرایی در بازاریابی و تبلیغات است. تکنیک داستان سرایی یعنی این که داستان شکل گیری برند و کسب و کارتان را با مشتریان در میان بگذارید، اینکه چه شد این هنر را یاد گرفتید و چگونه به فکر فروش صنایع دستی افتادید یا اینکه محصولاتتان چه مراحلی را در تولید طی می‌کنند تا به شکل نهایی درمی‌آیند.

این تکنیک به خصوص برای کسب و کارهای کوچک مفید است و استارتاپ شما نیز می‌تواند از این تکنیک بهره ببرد. تعداد زیادی از خریداران صنایع دستی علاقه زیادی به خرید از کسب و کارهای کوچک دارند چون خرید صنایع دستی تولید شده در خانه احساس به مراتب بهتری نسبت به خرید محصولات صنعتی به آن‌ها می‌دهد.

تکنیک داستان سرایی در فروش اینترنتی یکی از تکنیک‌هایی است که یک برند را نسبت به برندهای دیگر متمایز می‌کند. این تکنیک باعث می‌شود خریداران احساس کنند از یک انسان خرید می‌کنند و نه صرفا از وبسایت یا یک حساب کاربری در شبکه‌ی اجتماعی که این اعتماد مشتریان را نسبت به شما افزایش می‌دهد. خریداران دوست دارند کارهای هنری را از هنرمندان حرفه‌ای، خونگرم و باذوق بخرند. ویژگی‌ها و رفتار یک فروشنده تاثیر بسیار زیادی بر ایجاد تجربه‌ای لذت بخش از خرید برای خریدار دارد.

۵. آزمون و خطا کنید تا به نتیجه برسید

هیچ فرمول ثابتی برای موفقیت در زمینه‌ی فروش صنایع دستی وجود ندارد و راه‌های گوناگونی برای فروش محصولات خانگی وجود دارد. هنرمندان عزیز، شما باید این روش‌های مختلف را تجربه کنید تا بالاخره متوجه شوید کدام یک از این روش‌ها بیشترین فروش را برای محصولات شما به همراه خواهد داشت.

شما نه فقط در تولید محصول بلکه در عرضه و فروش صنایع دستی نیز باید خلاقیت و پشتکار داشته باشید. پس از مدتی و با اجرای روش‌های گوناگون به قول معروف چم و خم کار دستتان می‌آید و می‌توانید به بهترین روش برای فروش محصولات خود دست یابید.

و در آخر هم باید اشاره کنم به هیچ روش فروشی نباید اکتفا کنید. راه‌های گوناگون را امتحان کنید تا به بهترین روش برای فروش محصولاتتان برسید. اگر کار هنری بلدید و علاقه به کسب درآمد دارید، بدانید که بازاری بزرگ منتظر شما است. بازاری که باید راه ورود به آن را پیدا کنید. راه اندازی وبسایت، عرضه محصولات به روش‌های گوناگون، استفاده از تکنیک داستان سرایی و تجربه راه‌های فروش گوناگون از راه‌هایی است که هنرمندان پیش از این به کار بردند و موفق شدند. وقتش رسیده که شما هم اکنون آستین‌ها را بالا بزنید و با کمی جسارت و پشتکار صنایع دستی زیبای خود را به علاقمندان معرفی کنید و درآمد کسب کنید.

فقط به فروش محصول فکر نکنید!

متاسفانه یکی از اشتباهات فروشندگان صنایع دستی این است که صرفا به فروش محصول فکر می‌کنند و از اینکه بعد از فروش چه خدماتی را باید به مشتریان ارائه کنند غافل می‌شوند. امروزه پاسخگویی به مشتری یکی از عناصر مهم در کسب و کار است. مثلا خودتان اگر قصد داشته باشید به صورت اینترنتی یک تلفن همراه خریداری کنید به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی ناشناخته می‌روید یا از دیجی کالا که اطمینان دارید بعد از خرید هر اتفاقی بیفتد پاسخگوی شما است خرید را انجام می‌دهید؟ برای پشتیبانی مشتریان راه‌های مختلفی اعم از چت آنلاین، ثبت تیکت، ایمیل و تلفن وجود دارد. ولی موثرترین و سریع‌ترین روش پاسخگویی از طریق تلفن است.

با پشتیبانی تلفنی هم مشتری منظور خود را بهتر به شما منتقل می‌کند و هم به دلیل ارتباط صوتی تاثیر مثبتی در حس مخاطبان نسبت به برندتان دارد. برای راه اندازی پشتیبانی تلفنی باید به سراغ خرید خط از مخابرات رفته که ممکن است تا چندین هفته طول بکشد و علاوه بر این به یک تلفن ثابت هم احتیاج دارید.

ولی با استفاده از تلفن اینترنتی ابری در عرض ۵ دقیقه صاحب یک شماره تلفن مجازی خواهید شد که می‌توانید تماس‌های کاری و پشتیبانی از مشتریان را با استفاده آن انجام دهید. با خرید تلفن اینترنتی امکان نصب فکس اینترنتی، تلفن گویا و … را نیز بر روی آن دارید. اگر با نحوه‌ی کار سرویس ما آشنایی ندارید می‌توانید به مدت دو هفته به صورت آزمایشی و کاملا رایگان از این سرویس دفترشما استفاده کنید.

48 ایده کار هنری در منزل با درامد در زمینه صنایع دستی

در این مقاله از سایت دوراونتاش به 48 ایده کار هنری در منزل با درامد زیاد در زمینه صنایع دستی اشاره می کنیم که با سرمایه گذاری اندک می توانید آن ها را شروع کنید. به طور کلی، برای تولید صنایع دستی به مهارت و دانش بسیاری نیاز دارید. اکثر لوازم تزییتی و مفید تماما با دست یا تنها با ابزارهای ساده تولید می شوند و به هیچ گونه دستگاهی نیاز ندارید.

فرصت کاری در زمینه هنر و صنایع دستی

میزان تقاضا برای این عرصه شغلی روز به روز در حال افزایش است. کسب و کار خلاقیت، که یک صنعت قدیمی است و با نسل های جدید در سراسر جهان خود را وفق داده است، درست مانند کسب و کار فروش و توزیع محصولات دستی در اقتصاد دیجیتال در حال شکل گیری دوباره است. با رونمایی از پلتفرم Etsy، هنرمندان به طور گسترده اقدام به فروش محصولات خود به صورت دیجیتال کرده اند.

ایده کار هنری در منزل

1. آموزش هنر و صنایع دستی

این کار تنها مخصوص افراد بسیار ماهر و باتجربه است. افراد بسیاری مایل به شرکت در کلاس های هنری و آثار دستی هستند. می توانید این کار را از خانه یا در مراکز آموزشی شروع کنید.

2. صنایع دستی تولید شده با بامبو و نی

وزن این محصولات کم بوده و سبک و زیبایی مخصوص به خود را دارند. نیاز به نگهداری زیاد ندارند و طول عمر زیادی هم دارند. از چوب های بامبو و انواع مختلف نی برای تولید محصولات تزیینی و منحصر به فرد استفاده کنید.

3. تهیه سبد

از مواد اولیه بسیاری که برای محیط زیست مناسب هستند می توانید برای تولید سبد استفاده کنید. برای شروع تولید سبد نیازی نیست کار زیادی انجام دهید و می توانید از خانه شروع کنید. این یک ایده کار هنری در منزل است که درآمد بسیار خوبی دارد. کاربرد سبد حصیری و نظم بخشیدن به منزل بسیار زیاد است و این محصول فروش خوبی دارد.

4. آثار تولید شده با استخوان و شاخ

قطعا تولید محصولات با استخوان و شاخ با سود خوبی همراه است. هنگامی که وارد این کار می شوید باید از قسمت های سفت شاخ اقدام به تولید محصولات مورد نظر خود کنید. البته شاخ باید ابتدا در آب قرار بگیرد تا بتوان از آن استفاده کرد.

5. بونسای

اگر به باغبانی علاقه دارید، می توانید کسب و کار تولید بونسای را از خانه شروع کنید. البته برای این کار به مهارت و تخصص خاصی نیاز دارید. سپس گیاه های تولید شده خود را می توانید در بازارهای آنلاین و آفلاین به فروش برسانید.

6. صحافی و تعمیر کتاب

هم در خانه و هم در مغازه می توانید این کار را انجام دهید. البته در خانه و با صرف هزینه اندک می توانید اقدام به صحافی و تعمیر کتاب کنید. تجهیزات لازم برای این کار قیمت زیادی ندارند.

7. محصولات تولید شده با برنج

می توانید لوازم دکوری و قابل استفاده زیادی را با استفاده از برنج تولید کنید. البته برای شروع این کسب و کار به مهارت و تخصص زیادی نیاز دارید و باید مواد خام اولیه و لوازم مورد نیاز را خریداری کنید.

8. تزیین با کاکتوس

عمدتا تولید و فروش کاکتوس در سراسر جهان یک کسب و کار پرسود محسوب می شود. با داشتن سرمایه اولیه بسیار ناچیزی می توانید این کار را شروع کنید.

9. خوش نویسی

اغلب مردم برای انجام کارهای رسمی و غیررسمی از خدمات ارائه شده توسط خوش نویس ها استفاده می کنند تا به طور مثال دعوت نامه آماده کنند.

10. تولید شمع

یکی دیگر از ایده های کار هنری در منزل تولید شمع است. کسب و کار تولید شمع از خانه یک ایده پول ساز محسوب می شود و به عنوان یک درآمد جانبی می توان روی آن حساب کرد.

11. کاریکاتور

معمولا در این کسب و کار افراد اقدام به خرید انواع مختلفی از تصاویر کاریکاتور می کنند. برای شروع این کار نیازی نیست که حتما هنرمندی فعال در همین زمینه باشید بلکه می توانید یک فرد متخصص در این زمینه را استخدام کرده و برای فروش آن ها بازاریابی کنید.

12. پرتری های ذغال چوب

اگر در این زمینه مهارت زیادی دارید، می توانید پرتری های ذغال چوب را در خانه تهیه کرده و به فروش برسانید. با ذغال چوب و گچ می توانید پرتری درست کنید.

13. تزییات کرسمس

مردم در هنگام کریسمس اقدام به خرید انواع مختلفی از لوازم تزیینی برای دکور خانه، دفتر و مغازه خود می کنند. پس می توانید از این راه هم کسب درآمد کنید.

14. مغازه فروش لوازم اولیه هنری

تاسیس یک مغازه برای فروش لوازم اولیه مخصوص محصولات هنری یکی از پرسودترین کسب و کارهای موجود در صنعت هنر و آثار دستی است. برای شروع این کار به سرمایه خیلی زیادی نیاز ندارید.

15. قلابدوزی کردن

قلابدوزی یک نوع خاص از بافتنی است. این ایده بیشتر مناسب خانم ها، مادران و خانه دارها است.

16. ماگ های منحصر به فرد

نولید ماگ یک کار هنری در منزل است که درآمد بسیار بسیار خوبی دارد. ماگ های منحصر به فرد و شخصی یکی از محبوب ترین هدایا در صنعت کادو محسوب می شود. به دو صورت می توانید این کار را شروع کنید؛ یا می توانید در خانه یا در مغازه این کار را شروع کنید. علاوه بر این، به سرمایه یا مهارت های فنی زیادی هم نیاز ندارید.

17. تولید تیشرت های شخصی

از خانه هم می توانید این کار را شروع کنید. خرید این تیشرت ها بسیار زیاد شده است. برای شروع این کار باید دستگاه چاپ دیجیتال و تیشرت های ساده را تهیه کنید.

18. پرینت کاور شخصی موبایل

این کسب و کار تماما درباره چاپ تصاویر بر روی کاورهای تلفن همراه با توجه به ویژگی های هر کدام از مشتریان است. می توانید این کار را تماما به صورت آنلاین و حضوری نیز انجام دهید. البته به صورت حضوری باید هزینه بیشتری بابت تاسیس پرداخت کنید.

19. آموزشگاه رقص

در این آموزشگاه ها درس های مختلفی به هنرجویان داده می شود و معمولا نوع سبک ها به فرهنگ بومی و تقاضا بستگی دارد.

20. طراح بلوز

در گذشته تنها در کشورهای آسیا از بلوز استفاده میشد اما امروزه سبک مد و فشن تغییر کرده و محبوبیت این حرفه شغلی در دنیا روز به روز در حال افزایش است.

21. تولید بالش تزیینی

تولید بالش تزیینی یکی دیگر از کارهایی است که با هزینه اولیه اندک می توانید شروع کنید. به روش های مختلف می توانید انواع این بالش ها را تولید کرده، از قلابدوزی، تکه دوزی و آیینه کاری استفاده کنید. دستگاه های ایجاد طرح تزیینی نیز امروزه به شهرت رسیده اند.

22. دوکرا

دوکرا یکی از نمونه های خاص در کسب و کار صنایع دستی است که لوازم تزیینی، لوازم قابل استفاده و جواهرات تولید می کند. برای ورود به این حوزه قطعا باید مهارت و تجربه خاصی داشته باشید. دودکرا در کشورهای آسیا اقیانوسیه محبوبیت خاصی دارد اما امروز همه جا مورد استفاده قرار می گیرد.

23. سوزن دوزی

امروزه سوزن دوزی در تولید پوشاک نیز کاربر دارد و محبوبیت زیادی کسب کرده است.

24. تزیین با گل و گیاهان

این کسب و کار نیز به سرمایه اولیه اندکی نیاز دارد و در خانه یا مغازه می توانید این کار را انجام دهید. برای ورود به این حوزه باید مهارت داشته باشید و دقت کنید زیرا از مواد فاسد شدنی استفاده خواهید کرد.

25. سبد مخصوص هدیه

میزان تقاضا برای خرید سبدهای مخصوص هدیه رو به افزایش است، علی الخصوص در فصل جشن ها. چندین روش برای شخصی سازی سبدها وجود دارد و در هنگام شخصی سازی باید به ترجیح مشتری توجه کنید.

26. آثار دستی تولید شده با شیشه

آثار دستی تولید شده با شیشه بسیار متنوع هستند و شامل گلدان، آینه، آباژور، قاب عکس، نگهدارنده شمع و موارد دیگر می شوند. ایده های خلاقانه و دانش عمیق از لازمه های ورود به این عرصه هستند.

27. تولید کارت تبریک

حتی با وجود دیجیتالی شدن جهان نیز کارت های تبریک کاربرد دارند و شما می توانید دو نمونه کارت تبریک تولید کنید. یک مورد همان کارت های چاپ شده دیجیتالی و مورد دیگر کارت هایی است که به صورت دستی تولید شده اند. با توجه به مهارت و ظرفیت خود، می توانید این کار را از خانه آغاز کنید.

28. تیشرت های رنگ شده با دست

تیشرت های رنگ شده با دست نیز به سرمایه اولیه زیادی برای شروع نیاز ندارند. این شغل مخصوص هنرمندان است. از رنگ ها و قلم موهای مخصوص پارچه می توانید استفاده کنید.

29. مجسمه های آهنی

با استفاده از ضایعات آهن می توانید شروع به تولید مجسمه های آهنی کنید. این وسایل برای تزیین داخل خانه یا حیاط خلوت استفاده می شوند.

30. تولید جواهرات

از مواد اولیه مختلفی برای تولید جواهرات و ورود به این حوزه در حال توسعه استفاده می کنید؛ بعضی از محبوب ترین این موارد عبارت اند از مهره، الیاف کنف، مروارید و صدف.

31. تولید کیف با الیاف کنافی

کنف نوعی پارچه دوست دار محیط زیست است و می توانید کیف های کنفی را در سایزها، الگوها و طراحی های مختلف تولید کنید. این کیف ها معمولا دوام زیادی دارند.

32. تولید آباژور

یکی دیگر ازپردرآمد ترین ایده های کار هنری در منزل تولید آباژور است. تولید آباژور نیز یکی دیگر از کسب و کارهای بی نظیر است که در خانه می توانید شروع کنید و به سرمایه اولیه زیادی هم نیازی ندارید. برای تولید آباژور باید مواد زیادی را تهیه کنید اما به طور کلی، از انواع پارچه ها، چوب و شیشه می توانید استفاده کنید.

33. صنایع دستی تولید شده با چرم

امروزه از چرم علاوه بر تولید اسباب بازی، در لوازم کوچک خانه، تزییات دکوری و جواهرات استفاده می شود.

34. آیینه کاری

با استفاده از لوازم کوچک خودتان می توانید شروع به آیینه کاری کنید. این کسب و کار بسیار پر منفعت است و نرخ بازگشت سرمایه خوبی دارد.

35. گالری هنری تلفن همراه

برای راه اندازی یک گالری هنری تلفن همراه به سرمایه کمتری در مقایسه با روش های سنتی نیاز دارید. برنامه ریزی استراتژیک را نباید فراموش کنید و تا حدودی در این حوزه تجربه داشته باشید.

36. دکوراسیون مراکز مراقبت

می توانید از خانه کار دکوراسیون مراکز مراقبت را انجام دهید اما به سرمایه اولیه متوسط، تخصص و دانش خاص نیاز دارید.

37. فروش آنلاین کتاب رنگ آمیزی

امروزه خیلی راحت می توانید یک مغازه آنلاین تاسیس کنید و کتاب های رنگ آمیزی را به فروش برسانید.

38. فروشگاه آنلاین پارچه

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین پارچه آسان تر از یک مغازه سنتی است. البته به سرمایه اولیه متوسط و برنامه ریزی استراتژیک نیاز دارید و باید حسابی سخت کوش باشید. می توانید در کنار پارچه اقدام به فروش انواع نخ نیز بکنید.

39.تولید قاب عکس

اگر فکر می کنید یک فرد خلاق هستید، می توانید تولید قاب عکس را شروع کرده و با چوب، آهن، شیشه، فیبر و مواد دیگر قاب عکس درست کنید. با مهره و آینه هم می توانید آن ها را تزیین کنید.

40. عکاسی

اگر عکاس هستید، می توانید وارد این عرصه شوید و خدمات خود را در استودیو یا با مراجعه حضوری به مشتری ارائه کنید.

41. سفالگری

در سفالگری می توانید از مواد اولیه مختلفی استفاده کنید از جمله ظروف چینی و سفال های لعابدار سخت. راه اندازی و ادامه این کار آسان است و با سرمایه اولیه کمی می توانید شروع کنید.

42. تولید صابون

از دیگر ایده های کار هنری در منزل میتوان به تولید صابون در اشکال مختلف اشاره کرد. تولید صابون در خانه بسیار پر منفعت است. با خرید مواد اولیه و تجهیزات لازم می توانید این کار را شروع کنید؛ البته به سرمایه اولیه زیادی هم نیاز ندارید.

43. رنگ کردن لاک لاک پشت

معمولا از لاک لاک پشت برای تولید جعبه های زیبا و تزیینی جواهرات استفاده می شود. برای شروع این کسب و کار باید از در دسترس بودن لاک لاک پشت در منطقه زندگی تان اطمینان حاصل کرده و سپس در خانه کارتان را شروع کنید.

44. تزیینات یا آویزهای دیواری

با استفاده از چوب، پارچه، کنف و مقواهای نازک می توانید آویزهای دیواری تولید کنید. راه اندازی این کسب و کار آسان است و حتی در خانه می توانید به صورت پاره وقت هم کار کنید.

45. دیوار نما

از دیوار نما در داخل و خارج ساختمان استفاده می شود. امروزه دیوار نماهای چاپ سه بعدی بیشترین میزان تقاضا را به خود اختصاص داده اند. می توانید انواع دیوار نماها را در خانه تولید کرده و به صورت آنلاین به فروش برسانید.

46. زنگوله های بادی

با استفاده از مواد اولیه مختلف می توانید زنگوله های بادی را تولید کرده و به فروش برسانید.

47. بافت پارچه های پشمی

بافت پارچه های پشمی یک کسب و کار دستی باستانی است که امروزه بعضی از مدل های آن از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. معمولا پارچه های پشمی تولیدی خود را می توانید در فروشگاه های آنلاین به فروش برسانید.

48. کار با چوب

با یک سرمایه اولیه می توانید کار با چوب را شروع کنید. اگر می خواهید این کار را از خانه شروع کنید، فقط به ابزارهای دستی و چوب به عنوان ماده اولیه خام نیاز دارید. البته به مواد دیگری برای تزیین هم نیاز دارید.

دکمه بازگشت به بالا