نماد سایت مجله آنلاین

راهنمای خرید فرش ماشینی

فرش‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون منزل علاوه بر زیبایی خانه تاثیر زیادی در راحتی ما نیز دارند. در تمام طول سال و هر روز ما ساعت‌های زیادی بدون اینکه توجه کنیم در حال استفاده از فرش‌ها هستیم. همین مسائل باعث می‌شوند تا خرید فرش نیازمند دقت و توجه زیادی باشد. نکات کلیدی وجود دارد که اگر در هنگام خرید فرش به آن‌ها توجه کنیم می‌توانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. در ادامه شما را بیشتر با این نکات آشنا می‌کنیم.

آشنایی با انواع جنس فرش‌های ماشینی

فرش‌های ماشینی تنوع زیادی در طرح، نقش و جنس خود دارند. همین تنوع بالا ممکن است در هنگام خرید افراد را دچار سردرگمی و مشکل کند. لازم است تا ابتدا قبل از اقدام برای خرید فرش با انواع جنس آن‌ها و چگونگی قیمت و کیفیت هر جنس فرش ماشینی آشنا شوید.

از مهم‌ترین انواع فرش ماشینی فرش‌های با الیاف اکریلیک هستند که شباهت زیادی به الیاف پنبه‌ای دارد. نرمی و لطافت این نوع فرش‌ها در کنار دوام بالا باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشند. فرش‌های ماشینی پلی استر دسته‌ای دیگر از فرش‌های ماشینی هستند که شفافیت و زیبایی بالایی در رنگ خود دارا هستند به علاوه قیمت پایین‌تری نیز نسبت به فرش‌های اکریلیک دارند. فرش‌های ماشینی پلی‌استر پرز‌ کم‌تری می‌دهند اما طول‌ عمر آنان نیز به نسبت سایر فرش‌های ماشینی کمتر است. به همین دلیل در این بخش از راهنمای خرید فرش ماشینی به شما توصیه می‌کنیم این فرش‌ها را برای اتاق‌های کم رفت و آمد تر خریداری کنید.

فرش‌های ماشینی پلی پرولین نیز خصوصیات مثبت و منفی خاص خود را دارند. این فرش‌ها از دوام و مقاومت بیشتری برخوردار هستند و معمولا جذب رطوبت پایینی دارند، قیمت آن‌ها نیز نسبت به سایر فرش‌ها بالاتر است. از نکات منفی این قبیل فرش‌ها سخت بودن شست و شوی آن‌ها به حساب‌ می‌آید. فرش‌های کهنه نما نیز نوع دیگری از فرش‌های ماشینی هستند که در فرایند تولید آن‌ها سعی شده است خصوصیات شبیه فرش دستباف قدیمی به آن‌ها داده شود. انجام همین فرایند‌ها بر روی این نوع فرش ماشینی سبب شده است تا قیمت بالاتری داشته باشند و ساخت آنان نیز بسیار تخصصی باشد. این نوع فرش‌ها نام هاي ديگري هم دارند مانند وینتیج یا طرح پتینه که ممکن است در برخی موارد با این نام‌ها شناخته شوند.

فرش مناسب برای استفاده شما کدام است؟

یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید فرش نیاز است به آن توجه کنید محلی است که می‌خواهید فرش را در آن پهن کنید. برای مثال برای پذیرایی یا اتاق غذا خوری که مکان‌هایی با رفت و آمد بیشتر هستند لازم است از فرش‌هایی با مقاومت بالاتر استفاده کنید. علاوه بر مقاومت این فرش‌ها باید در ترکیب خود رنگ‌های نسبتا تیره تری داشته باشند تا آلودگی را کمتر نمایش دهند. درباره فرش‌ اتاق خواب‌ها اما مسئله فرق می‌کند، چرا که این مکان‌ها اغلب خلوت هستند و راحتی و لطافت در آن حرف اول را می‌زند. به همین منظور می‌توانید از فرش‌های لطیف‌تر با رنگبندی‌های متنوع و روشن در‌ آن‌ها استفاده کنید.

سبک زندگی و سلیقه شخصی

بهتر است در انتخاب فرش محل زندگی خود توجه ویژه‌ای به سبک زندگی‌تان بکنید. چرا که حظور فرزندان کوچک یا شغل و در آمد همسرتان می‌تواند تاثیر زیادی در روند کثیف شدن فرش‌های شما داشته باشد. برای مثال بچه‌ها اغلب باعث کثیف شدن زود هنگام فرش‌ها می‌شوند این افراد باید از فرش‌هایی که شست و شوی آسان‌تری دارند خریداری کنند. راهنمای خرید فرش ماشینی به کسانی که روحیه افسرده‌ای دارند پیشنهاد می‌کند فرش‌هایی با رنگ‌های گرم و شاد استفاده کنند. افرادی هم که خانه‌های کوچک با اسباب اساسی زیاد دارند بهتر است از فرش‌های ساده تر استفاده کنند تا از شلوغی بیش از حد منزل جلوگیری شود.

رنگ فرش ماشینی

راهنمای خرید فرش ماشینی درباره رنگ فرش‌های ماشینی هم توصیه‌هایی برای شما دارد. از آن‌ جایی که رنگ فرش تاثیر زیادی در روحیه و ظاهر منزل‌ما خواهد داشت بهتر است دقت زیادی در انتخاب آن به خرج دهید. بهتر است بدانید که فرش‌هایی با رنگ‌های روشن فضای منزل‌ را بزرگتر و دلبازتر نشان می‌دهند در عوض فرش‌هایی با رنگ‌های گرم انرژی زیادی به فضای منزل ما تزریق می‌کنند. نوع آلودگی هم که ممکن است فرش‌ در معرض آن قرار گیرد برای انتخاب رنگ آن مهم است. فرش‌های تیره آلودگی‌های روشن مثل گرد و غبار و دوده را بیشتر نشان می‌دهند و فرش‌های روشن لک تیره را بیشتر نشان می‌دهند.

قیمت فرش‌ های ماشینی

در بازار امروز ایران و جهان مقام گران‌ترین فرش به فرش‌های 1500 شانه تعلق دارد. فرش‌های 1500 شانه از تراکم بسیار بالایی برخوردار هستند، ظرافت در این فرش‌ها اولین چیزی است که به چشم می‌خورد و البته بسیار سنگین هستند. فرش‌های 1200 شانه در رده دوم و فرش‌های 1000 و فرش 700 شانه و 500 شانه در رده‌های بعدی قرار دارند.

با وجود اینکه قیمت در فرش‌های 1500 و 1200 شانه بسیار بالاتر است و از ظرافت بالایی در نقشه خود برخوردار هستند شاید فرش‌های دیگر جذاب‌تر باشند! علت جذاب‌تر بودن فرش‌های تراکم کم‌تر علاوه قیمت پایین‌تر، وزن کمتر، قطر بیشتر نخ‌ها و نرم‌تر بودن آن‌ها است. پس همیشه هم قیمت بالاتر به معنای مزایای بیشتر نیست. فرش‌های تراکم بالا بیشتر می‌تواند انتخاب کسانی باشد که زیاد در فرایند شست و شوی فرش‌ خود دخیل نیستند و زیاد اسباب‌کشی نمی‌کنند.

بجز تراکم فرش مارک فرش‌ هم در تعین قیمت آن تاثیر گذار است. شرکت‌های مختلف با توجه به نوع الیافی که در تولید فرش‌ها بکار می‌برند، همچنین سیاست گذاری‌های رقابتی قيمت‌های مختلفی را برای فرش‌های خود تعیین می‌کنند.

جمع بندی

فرش‌های ماشینی کاشان دنیای رنگارنگی را تشکیل دادند که انتخاب در بین آن‌ها گاهی غیر ممکن بنظر می‌رسد. به همین دلیل است که می‌گوییم قبل از رفتن به بازار و اقدام برای خرید بهتر است دقیقا بدانید که چه می‌خواهید. برای پیدا کردن یک ذهنیت درست از آنچه قرار است با آن مواجه شوید مطالعه‌ی راهنمای خرید فرش ماشینی بهترین گزینه است. یک انتخاب از قبل پیش‌بینی شده باعث می‌شود تا در وقت خود صرفه‌جویی زیادی بکند. علاوه بر آن پول شما صرف خرید چیزی می‌شود که می‌دانید برای استفاده شما مناسب‌ترین گزینه است.

خروج از نسخه موبایل