اقتصادیمجله کسب و کار

شرایط وام با سند مسکونی چگونه است؟

کدام بانک‌ها با سند خانه وام می‌دهند؟ نحوه دریافت وام با سند ملکی

درخواست وام یکی از راهکارهای تأمین کسری بودجه است و در خیلی از اوقات بهترین روش برای حل مشکلات و رفع نیاز محسوب می‌شود. بیشتر وام‌های بانکی به شرط معرفی یک ضامن معتبر شاغل در مراکز دولتی ارائه می‌شود. اما در بسیاری مواقع می‌توانید برای دریافت وام بانکی از سند ملکی به‌عنوان ضمانت استفاده کنید. دریافت وام با سند مسکونی از تسهیلات ویژه بسیاری از بانک‌های کشور است و با کمک این ویژگی می‌توانید در زمان کوتاهی وام خود را دریافت کنید. در این مطلب قصد داریم که از نحوه دریافت وام با سند ملکی در بانک‌های مختلف صحبت کنیم.

شرایط دریافت وام با سند ملکی

معرفی ضامن معتبر یکی از چالش‌های زمان‌بر برای درخواست وام است و معمولاً بیشتر متقاضیان زمان بسیاری را صرف پیدا کردن ضامن می‌کنند. یکی از مزیت‌های دریافت وام با سند ملکی، سرعت واریز آن است. چون دیگر برای دریافت این وام، سند ملک برای ضمانت کفایت می‌کند. شرایط دریافت وام فوری با سند ملکی در هر بانک می‌تواند با دیگری متفاوت باشد.

به‌عنوان مثال در بعضی از بانک‌ها برای دریافت این نوع بانک به سپرده‌گذاری هم نیازی نیست، درحالی‌که ممکن است در قوانین یک بانک دیگر برای پرداخت وام روی سند خانه، شرط سپرده‌گذاری هم وجود داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید، معرفی ضامن از شروط اصلی دریافت بیشتر وام‌های بانکی است. به‌عنوان مثال اگر وارد صفحه وام زنان خانه دار شوید، با شرط معرفی ضامن روبه‌رو خواهید شد. درحالی‌که اگر برای وام با سند ملکی درخواست دهید، دیگر نیازی به معرفی ضامن نیست.

مهم‌ترین شرطی که متقاضیان وام با سند خانه باید رعایت کنند و قانون مشترک همه بانک‌ها محسوب می‌شود، شش دانگ بودن سند معرفی‌شده است. در واقع این سند باید مالکیت کل ملک را اثبات کند و هیچ‌گونه مشکلی نداشته باشد. یکی از نکاتی که بانک به آن دقت می‌کند، تنظیم سند ارائه‌شده در یک دفتر رسمی است. یادتان باشد، سندی که برای ضمانت ارائه می‌کنید، هرگز نباید در رهن موسسه مالی دیگری باشد.

یادتان باشد: خوش‌حساب بودن سابقه متقاضی وام و نداشتن چک برگشتی از شروط اصلی دریافت وام با سند ملکی در تمامی بانک‌ها است.

یک نکته مهم: مبلغ وام با سند ملکی در هر بانکی متفاوت است، اما معمولاً سود بازپرداخت آن‌ها ۱۸ درصد است.

وام با سند ملکی از بانک ملت

بانک ملت از جمله بانک‌هایی است که با ارائه سند شش دانگ ملک به متقاضیان وام می‌دهد. مالک اصلی سند و همچنین فامیل درجه اول او تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان می‌توانند برای دریافت وام با سند ملکی درخواست دهند. سندی که به بانک معرفی می‌شود، نباید مشکلی برای خرید و فروش و همچنین انتقال نداشته باشد. وام‌گیرنده باید در اقساط ماهانه با سود ۱۸ درصد در طی ۵ سال وام خود را تسویه کند.

وام بانک ملی با ضمانت سند ملکی

اگر می‌خواهید با استفاده از سند منزل خود وام بگیرید، می‌توانید به سراغ بانک ملی هم بروید. بانک ملی با ارائه سند ملکی تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام خرید کالا ارائه می‌دهد. البته ناگفته نماند که حتماً پیش‌فاکتور کالا را باید ضمیمه مدارک‌تان کنید. این وام به افراد بالای ۱۸ سال به شرط ارائه فیش حقوقی یا جواز کسب داده می‌شود. حتماً باید یک حساب قرض‌الحسنه در بانک ملی باز کنید تا بتوانید از این مزیت استفاده کنید.

 اگر به دنبال وام خرید کالا هستید، یک پیشنهاد دیگر هم از بانک آینده برایتان داریم. اگر وارد صفحه وام بدون ضامن در سایت شوید، می‌توانید تا سقف ۲۰ میلیون تومان از این سامانه اعتبار خرید کالا دریافت کنید. بنابراین اگر متقاضی وام خرید کالا هستید، اما سند ملکی ندارید یا نمی‌توانید شخصی را به‌عنوان ضامن معرفی کنید، می‌توانید از وام استفاده کنید.

دریافت وام با سند ملکی از بانک صادرات

یکی از تسهیلات بانک صادرات، ارائه وام با سند خودرو و وام با سند ملکی است. سقف این وام ملکی ۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد است. متقاضی باید در مدت سه سال بازپرداخت این وام را انجام دهد. اگر دو ضامن رسمی به بانک معرفی کنید، وام به شما تعلق خواهد گرفت. اما به‌جای معرفی ضامن می‌توانید سند معتبر ملکی کارشناسی‌شده را در رهن بانک قرار دهید تا بتوانید این وام را دریافت کنید. یادتان باشد که باید در بانک خوش‌حساب باشید؛ چک برگشتی و بدهی در سابقه شما برای دریافت وام نمره منفی می‌حسوب می‌شود.

وام بانک رسالت با کمک سند ملک

طرح دریافت وام با سند ملکی در بانک رسالت هم اجرا می‌شود. این وام تا سقف ۶۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ ساله به متقاضیان داده می‌شود. برای دریافت این وام ابتدا باید درخواست خودتان را در اینترنت‌بانک رسالت ثبت کنید. برای دریافت وام رسالت باید در این بانک حساب داشته باشید و حتماً یک سند ملکی معتبر به‌عنوان ضمانت به بانک معرفی کنید.

شرایط گرفتن وام مسکن با سند خانه

خرید خانه یکی از مهم‌ترین چالش‌های هر زوج در زمان شروع زندگی است. به همین دلیل وام‌های خرید مسکن از پرمتقاضی‌ترین تسهیلاتی است که بانک‌ها ارائه می‌دهند. معرفی ضامن یکی از شروط اصلی ارائه وام مسکن است. اما برای بسیاری از افراد پیدا کردن ضامن مرحله سختی است و به همین دلیل دیرتر از موعد مقرر موفق به معرفی ضامن و دریافت وام می‌شوند. طرح ارائه وام مسکن با سند خانه در زمانی که نمی‌توانید فردی را به‌عنوان ضامن معرفی کنید، طرح بسیار کارآمدی است. ارائه سند خانه‌ای که به‌نام اقوام درجه یک است، می‌تواند به‌عنوان ضمانت دریافت وام کافی باشید.

یکی از شرایط گرفتن وام مسکن با سند خانه، ثبت رسمی سند معرفی‌شده در دفاتر اسناد رسمی است. بنابراین اگر اقوام درجه یک شما ملکی را با مبایعه‌نامه در مجموعه‌های مشاور املاک معامله کرده‌ است، نمی‌تواند مشکل ضمانت وام شما را رفع کنند. مبایعه‌نامه‌های این املاک به هیچ‌عنوان از طرف بانک برای ضمانت کافی نیست. بنابراین اگر متقاضی وام مسکن هستید، پیش از صدور سند رسمی ملک ضمانت برای ثبت درخواست، افتتاح حساب و سپرده‌گذاری اقدام کنید تا به‌محض رسیدن سند، بدون اتلاف وقت باقی مراحل دریافت وام را انجام دهید. اگر به دنبال خرید خانه هستید ولی شرایط گرفتن وام مسکن با سند خانه را ندارید، می‌توانید وارد صفحه وام مسکن جوانان شوید و در مورد دریافت این وام بیشتر بدانید.

یک وام راحت دریافت کنید

بهترین وام برای شما وامی است که با شرایط‌تان هم‌خوانی داشته باشد تا پیش از دریافت آن با چالش کمتری روبه‌رو شوید. در طرح‌های جدید وام‌های بانکی، وام خرید کالا از تسهیلات پرطرفدار است و می‌تواند به‌عنوان کمک هزینه برای خرید کالاهای گران‌قمیت بسیار کارآمد باشد. معرفی ضامن از شرایط اصلی دریافت وام خرید کالا در بسیاری از بانک‌های کشور است. همان‌طور که گفتیم معرفی ضامن یک چالش بزرگ برای متقاضی است. اگر وارد سایت شوید می‌توانید بدون معرفی ضامن و ارائه چک به راحتی تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای دریافت وام درخواست دهید. این وام مخصوص خرید کالا است و به صورت اعتبار خرید اینترنتی ارائه می‌شود. برای دریافت وام ۲۰ میلیونی حتی به معرفی سند ملکی هم نیازی نیست و برگه سفته برای ضمانت کافیست.

چگونه با سند ملکی وام بانکی بگیریم؟

در سال‌های اخیر گرفتن وام یکی از راهکارهای مردم برای کنار آمدن با مشکلات اقتصادی و تورم بوده است. اما گرفتن تسهیلات هم دردسرهای خاص خودش را دارد. از جور کردن چندتا ضامن رسمی که در این دوره و زمانه کار پردردسری است، تا تکمیل مدارک موردنیاز بانک. اما پیدا کردن ضامن رسمی به همراه گواهی کسر از حقوق کار خیلی سختی است. برای همین هم تمایل مردم به گرفتن وام با سند ملکی افزایش پیدا کرده است. پس اگر شما هم نیاز به دریافت وام فوری با سند خانه دارید، یا می‌خواهید بدانید کدام بانک‌ها با این سند وام می‌دهند، برای خواندن این مطلب وقت بگذارید.

شرایط دریافت وام بانکی با سند ملکی

یکی از دغدغه‌های بانک‌ها در زمان دادن تسهیلات و وام به مشتریان خود، تعهد آنها به بازپرداخت وام براساس اقساط ماهانه است. خیلی مواقع مشتریان بانکی اقساط را در زمان مقرر پرداخت نمی‌کنند و این تبدیل به یک چالش برای شبکه بانکی شده است. همین دلیل هم باعث شده تا بانک‌ها برای گرفتن ضمانت و وثیقه‌های لازم سختگیری‌های زیادی انجام بدهند تا خیالشان بابت پس گرفتن اصل و سود مبلغ وام آسوده باشد. از چک و سفته ضمانت بگیرید، تا ضامن‌ حقوق‌بگیر رسمی.

خیلی وقت‌ها وام‌گیرندگان نیاز فوری و ضروری به گرفتن وام دارند. وام فوری با سند خانه جزو آن وام‌هایی است که بدون مشکل و دردسرهای مرسوم گرفتن وام در اختیار متقاضیانش قرار می‌گیرد. در واقع سند ملک و خانه شما تا زمان پرداخت آخرین قسط وام به عنوان ضمانت در رهن بانک قرار می‌گیرد. پس اگر متقاضی دریافت وام با سند منزل هستید، کافی است سند خانه یا ملک را پیش بانک بگذارید و وام بگیرید. مزیت گرفتن وام فوری با سند ملکی هم این است که چون ارزش ملک معمولا بالاست، مشکلی برای گرفتن وام تا بالاترین سقف ممکن ندارید.

نحوه دریافت وام با سند منزل

هر کدام از بانک‌ها برای دریافت وام با سند ملکی شرایط جداگانه و خاصی دارند. پس یادتان باشد شرایط گرفتن وام با سند خانه در هر بانک یا بانکی دیگر متفاوت است و باید آن را رعایت کنید. البته گرفتن وام با سند کار سختی نیست. تنها کافی است با کامل کردن مدارک مورد نیاز و فرم‌های داخل شعبه طی کمتر از چند روز کاری وام خود را بگیرید. رهن گذاشتن سند ملکی، هزینه کارشناس و مخارج دیگر این کار هم بر عهده متقاضی است. مبلغ وام به طور دقیق معلوم نبوده و بستگی به نوع وام و بانک ارائه دهنده تسهیلات دارد، اما سود وام فوری با سند ملکی معمولا 18 درصد محاسبه می‌شود.

حتما یادتان باشد هر سند ملکی‌ای را که به عنوان وثیقه به بانک می‌دهید، باید مشخصات زیر را داشته باشد:

  • سندی که به بانک ارائه می‌کنید، باید شش دانگ و کامل باشد.
  • سند نباید هیچ مشکل و مانع احتمالی‌ در اداره ثبت داشته باشد.
  • سند مورد نظر نباید در رهن هیچ بانک دیگری باشد، یا وام تسویه‌نشده‌ دیگری روی آن به چشم بخورد.
  • علاوه بر این‌ها، سابقه خوب وام‌گیرنده، نداشتن چک برگشتی و اقساط معوقه و داشتن امتیاز اعتباری بالا هم اهمیت زیادی دارد.

وام با سند خانه را از کدام بانک‌ها بخواهیم؟

بانک‌های مختلفی اقدام به دادن وام با سند ملکی می‌کنند که در این مطلب از موسسه حقوقی توانگر آنها را با هم بررسی می کنیم.

بانک ملی

بانک ملی همان وام فوری خرید کالا را که معمولا با ضامن رسمی می‌دهد، با وثیقه سند خانه هم در اختیار متقاضیان وام فوری می‌گذارد. سقف وام با سند ملکی بانک ملی 50 میلیون تومان بوده و مخصوص خرید کالاست و برای گرفتن وام نیاز به فاکتور خرید کالا هم دارید.

بانک صادرات

وام فوری با سند ملکی بانک صادرات به متقاضیان این وام تا سقف 50 میلیون تومان می‌پردازد. سود وام 18 درصد و بازپرداخت سه ساله دارد. برای گرفتن این وام هم دو راه پیش رو دارید؛ اول جور کردن دو ضامن رسمی، دوم گذاشتن سند در رهن بانک.

بانک ملت

بیشترین تسهیلات وام فوری با سند خانه را بانک ملت به وام‌گیرندگان می‌دهد. پرداخت وام 200 میلیونی با بازپرداخت 5ساله به مالک سند ملکی یا بستگان درجه اول او داده می‌شود.

بانک رسالت

یکی از ساده‌ترین راه‌های دریافت وام با سند در بانک رسالت است. کافی است وارد اینترنت بانک رسالت شوید و تقاضای گرفتن وام را ثبت کنید. بعد از موافقت بانک هم یک وام 60 میلیونی با بازپرداخت حداکثر 5 ساله به شما می‌دهند. ضمانت این وام هم با سند ملکی خواهد بود و نیاز به وثیقه دیگری ندارید.

دکمه بازگشت به بالا