نماد سایت مجله آنلاین

سئو تکنیکال چیست و چه کاربردی دارد؟

سئوی فنی یا سئوی تکنیکال یکی از اعضای سئو و عامل پنهان افزایش ترافیک وب سایت شماست. این عنصر نه تنها در معماری سایت موثر است، بلکه نقش مهمی در بهینه سازی سرعت بارگذاری موبایل و صفحه دارد. این جنبه از سئو ممکن است توجه زیادی را به خود جلب نکند، اما باید بدانید که سئوی تکنیکال جایگاه مهمی دارد.

اولین قدم در روند بهبود سئوی تکنیکال شما، دریافت اطلاعات جامع در مورد وضعیت فعلی شما است. این فرآیند نیاز به بررسی عملکرد وب سایت شما دارد. گام بعدی برنامه ریزی برای رفع مشکلاتی است که کشف می کنید.  سئوی فنی یا سئوی تکنیکال را در این مبحث به صورت جامع تری بیاموزید.

 سئوی تکنیکال از چه نظر مهم است؟

در غیاب اطلاعات جامع در مورد سئوی تکنیکال ، ممکن است فکر کنید که حذف نکردن یا پرداختن به سئو سایت در کرج شما را دچار مشکل یا خرابی نمی کند. با این حال، در حالی بخش از سئو که ممکن است این پنهان باشد، باید بدانید که نقش مهمی در افزایش ترافیک وب سایت دارد . شما می توانید محتوایی ایجاد کنید که از همه نظر بی نقص باشد، اما متاسفانه توسط موتورهای جستجو قابل درک نیست و دید محدودی دارد. اگر سئوی تکنیکال ندارید مراقب باشید. موتورهای جستجو نمی توانند محتوای وب سایت شما را درک کنند.

گوگل و موتورهای جستجو سعی می کنند بهترین پاسخ های ممکن را در طول فرآیند جستجو به کاربران بدهند. به همین دلیل است که ما وب سایت ها را بر اساس اصول خاصی رتبه بندی می کنیم. سئوی تکنیکال یکی از اصولی به حساب می آید که حضور آن در وب سایت با کسب رتبه های مطلوب مرتبط است اما نبود آن می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. بسته به توضیحاتی که در مورد یک مشکل فنی جدی دارند، وب سایت ها ممکن است مسدود یا از  فهرست حذف شوند.

چک لیست سئوی تکنیکال

همانطور که قبلا ذکر شد، رتبه هر سایت بر اساس اصول حاکم بر گوگل و موتورهای جستجوی آن تعیین می شود. سئوی تکنیکال هر وب سایت نیز یکی از عوامل کلیدی در هنگام ارزیابی به حساب می آید. این بخش اصول اولیه سئوی تکنیکال را پوشش می دهد که به شما اطمینان می دهد که رتبه های بالایی از موتورهای جستجو کسب کنید. آشنا می شویم:

· استفاده از پروتکل امن SS

باید گفت که Secure Sockets Layer نوعی فناوری امنیتی است که وظیفه آن ایجاد پیوند رمزگذاری شده بین سرور و مرورگر است. با SSL، وب سایت شما با https:// به جای http:// شروع می شود.

گوگل به وضوح آن را در سال 2014 اعلام کرد. وب‌سایت‌های دارای SSL بیشتر از وب‌سایت‌های بدون SSL نتایج نشان می‌دهند و ترجیح داده می‌شوند.

· سایت خود را برای موبایل بهینه کنید

حتما شنیده اید که همه سایت ها باید ریسپانسیو باشند. یعنی در تمام صفحات قابل نمایش است. به همین دلیل، باید مطمئن شوید که وب سایت شما ریسپانسیو است. برای همه کاربران موبایل، تبلت و دسکتاپ به خوبی ظاهر می شود.

· افزایش سرعت سایت

یکی از موارد کاربردی در سئوی تکنیکال افزایش سرعت سایت شماست. موتورهای جستجو به سایت هایی که سریع بارگذاری می شوند ارزش بیشتری می دهند. البته این یکی از عواملی است که باعث محبوبیت وب سایت ها در بین کاربران می شود.

· از محتوای تکراری خودداری کنید

محتوای تکراری موتورهای جستجو را راضی نمی کند، چه رسد به کاربران. به همین دلیل توصیه می کنیم از محتوای تکراری در وب سایت خود استفاده نکنید. البته اگر بخواهید. از تگ های Canonical می توان برای نشان دادن محتوای اصلی به Google استفاده کرد.

· استفاده از AMP ها

باید گفت که AMP پروژه ای است که توسط گوگل پشتیبانی می شود و نیاز به تحویل سریعتر محتوا در دستگاه های تلفن همراه از طریق کد خاصی به نام AMP HTML دارد.

با کمک این فناوری، صفحات وب‌سایت شما تقریباً سریع در تلفن‌های همراه بارگیری می‌شوند. این فرآیند اطلاعات اضافی مانند اسکریپت‌ها، نظرات، تصاویر فقط در انجمن، ویدیوها و متن قابل مشاهده را حذف می‌کند. کمک به حذف. مطمئناً اگر صفحه سریع لود شود. احتمال مطالعه محتوا توسط کاربران چند برابر می شود.

· از داده های نشانه گذاری یا ساختار کمک بگیرید

داده های نشانه گذاری کدی است که به یک وب سایت اضافه می شود تا به موتورهای جستجو کمک کند محتوای شما را بهتر درک کنند. این علامت‌گذاری‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا وب‌سایت شما را به‌طور مؤثر فهرست کنند. در این حالت نتایج با اتصال جامع تری نمایش داده می شود.

· با استفاده از اسنیپت ها

یک قطعه یا داده های کدی است که ساختاریافته، قطعه می توانید به محتوای خود اضافه کنید، مانند ستاره هایی که در فرآیند جستجو در برخی سایت ها ظاهر می شوند.

بسته به جذابیت بصری شما. اطلاعات سریعتر برای کاربر برجسته می شود. از طرف دیگر، با افزایش نرخ کلیک، ورودی های سایت شما افزایش می یابد، به این معنی که نمودار بازدید شما بالا می رود. اکثر سایت‌هایی که ورودی خوبی دارند از اسنیپت‌ها استفاده می‌کنند.

· ثبت سایت در کنسول جستجوی گوگل

Search Console ابزاری کاملا رایگان است که به راحتی می توانید محتوای وب سایت خود را در گوگل نمایه کنید.

پس از تکمیل فرآیند طراحی وب سایت، باید سایت خود را در کنسول جستجو ثبت کنید. البته، شما باید نقشه سایت خود را در کنسول ثبت کنید تا خزنده های گوگل بتوانند به راحتی محتوای سایت شما را ایندکس کنند. کنسول جستجو به شما امکان می دهد عملکرد کلی وب سایت خود را مشاهده و تجزیه و تحلیل کنید.

کنسول جستجو دارای ویژگی های اضافی مانند:

خروج از نسخه موبایل