نماد سایت مجله آنلاین

چگونه تلخی چغاله بادام را از بین ببریم

نحوه کاشت درخت بادام

کود مناسب درخت بادام توصیه می شود برای افزایش سرعت رشد ریشه قبل از زمستان ، نهال بادام خود را در فصل پاییز بکارید زیرا این درخت مرحله رشد خیلی زود دارد.اگر در زمستان ، بهار یا تابستان کاشتید ، از  یخ زدگی و امواج گرما و آب به طور مرتب در تابستان خودداری کنید.

قابل توجه باغداران محترم:

در مورد کود دهی درختان میوه به دنبال یک عدد کود خاص نباشید و فکر نکنید با استفاده از کود های دامی می توانید گلدهی و باردهی درختان خود را به حداکثر برسانید.

اگر سه الی چهار سال برنامه غذایی مرتب و علمی داشته باشید که مستلزم زمان و هزینه است می توانید ضمن بالاترین میزان برداشت منطقه خود با کیفیت ترین میوه های آن سال را داشته باشید که هم از نظر بازار پسندی و هم از نظر طعم و اندازه بالاترین کیفیت را دارا باشند. دقیقآ راهکاری که کشاورزان نمونه هر استان آن را انجام می دهند.

درختان بر خلاف دیگر گیاهان بخصوص صیفی جات نمی توانند سریعآ به یک عنصر خاص واکنش سریع نشان دهند و نیازمند زمان بیشتری هستند. تنها راهکاری که باعث افزایش عملکرد و باردهی بیشتر یک درخت طی همان سال می شود استفاده از  است. که فقط همان سال می تواند حداقل افزایش عملکرد درختان میوه را 30 الی 40 درصد افزایش دهد. این تنها کودی است که به دلیل فرمول خاص آن فوری جواب می هد.

ولی همانطور که گفته شد برای رساندن درختان به حداکثر باردهی خود نیاز به برنامه غذایی ممتد ، منظم و علمی داریم که در این راستا کارشناسان آل کود می توانند شما را از این نظر به بهترین نحو پشتیبانی کنند.

برای آبیاری مناسب و منظم در هنگام کاشت و طی 2 سال اول پس از آن تأمین کنید.اگرچه ممکن است خود گرده افشانی کند ، اگر گونه های گرده افشانی دیگری در این نزدیکی کاشته شود ، درختان بادام بیشتر تولید می شوند.

اگرچه درخت بادام به خودی خود در برابر سرما آسیب پذیر نیست ، اما در صورت سرمای شدید و یخ زدگی می تواند به شدت آسیب دیده و سقط شود.از آنجایی که گلهای بادام نسبت به سرما بسیار حساس هستند ، بنابراین توصیه می شود مکانی برای آن پیدا کنید که در اثر وزش باد شدید زمستان پناه ببرد. برای خرید نهال می توانید از طریق شماره های موجود در سایت اقدام نمایید.

هرس و مراقبت از درختان بادام

هرس درخت بادام شما خیلی زود انجام می شود ، تا اواخر تابستان و در اوایل پاییز.درخت بادام به آرامی وارد حالت خفته خود می شود و این زمان از زمان هنگام هرس ، از روان شدن بیش از حد شیره که اغلب منجر به لثه می شود ، جلوگیری می کند.

بنابراین نکته ای نیست که خطر قطع درخت بادام خود را بیش از حد جدی بگیرید.پاک کردن ساده داخل درخت برای اطمینان از نفوذ مناسب نور کافی است. همچنین شاخه های مرده ، ضعیف و یا عبور را از بین ببرید.
همه چیز در مورد درخت بادام باید بدانیم
بادام تازه جوان را با پوسته سبز خود برداشت می کنند.آسان برای رشد و احتیاج به مراقبت های محدود ، درخت بادام همچنین از این مزیت برخوردار است که شکوفه ای بسیار زیبایی را در اواخر زمستان ارائه می دهد و میوه های سخاوتمندانه را از اوایل ژوئیه به دست می آورد.
گلهای درخت بادام قبل از اینکه برگ ها ظاهر شوند ظاهر می شوند.درخت بادام یکی از نمادهای بکارت به حساب می آید. اغلب به صورت مستقل کاشته می شود ، اندازه کوچک آن امکان تنظیم آن در گروه های کوچک 3 یا 4 را فراهم می آورد.

این میوه ها تقریباً 1 ½ تا 2 اینچ (4/4 سانتی متر) بزرگ هستند و می توانید در تابستان تازه یا سبز بخورید یا در پاییز خشک شود.
نمادی از عشق و بکارت ، درخت بادام پیش از ظهور هر برگ ، خود را در لباس سفید بهار می پوشاند. این لباس سفید شبیه عروس در روز عروسی خود است.

برداشت بادام

بادام خشک با پوسته قهوه ای باز روی شاخه آماده برداشت.بسته به اینکه امیدوارید که بادام تازه بخورید یا خشک کنید ، برداشت آن در هر یک از دو بازه زمانی مشخص در سال صورت می گیرد.

بادام از درخت بادام هستند در پایان بهار درو، به سمت مه و ژوئن اگر شما می خواهید آنها را تازه و یا سبز ، و اغلب نسبت به ماه سپتامبر در پایان تابستان اگر شما می خواهید آنها را خشک.
برای برداشت بادام خشک ، صبر کنید تا پوسته (بخشی که پوسته را احاطه کرده است) خشک و باز شود.مراقب بادام تلخ (میوه درخت بادام وحشی) باشید ، زیرا این ماده حاوی سیانید هیدروژن است که برای انسان سمی است و حتی اگر مقدار زیاد مصرف شود ، کشنده است.

فواید سلامتی بادام

بادام را با پوسته خود برداشته کنید.بادام دارای مقدار زیادی روغن ، پروتئین ، کربوهیدرات و ویتامین است.همچنین دارای خواص آرایشی است که در صورت التهاب پوست (تسریع زخم و ضد التهاب در زیبایی شناسی) نرم و آبرسانی می شود.
بادام هم به عنوان نرم کننده عمل می کند و هم به عنوان یک تونیک پوست عمل می کند ، که باعث می شود در پوست از قدردانی زیادی استفاده شود.سرانجام ، جوانه های درخت بادام در ژیموتراپی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا گفته می شود برای افراد سالخورده دارای خاصیت ضد اسکلروز است.

حیوانات از بادام نیز بهره مند می شوند ، زیرا دامپزشکان به دلیل خاصیت ملین آن از گله ها استفاده می کنند.ایالات متحده بزرگترین تولید کننده بادام است و پس از آن اسپانیا و ایتالیا و 18 کشور دیگر واقع در خاورمیانه ، اروپا ، آسیا ، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه قرار دارند.

الزامات اقلیمی کود مناسب درخت بادام

بادام در مناطق معتدل و نیمه گرمسیری رشد می کند و به واحدهای سرد تا متوسط نیاز دارد. اکثر ارقام به 400-600 واحد سرد احتیاج دارند.

مراحل رشد
1.خواب آلودگی
2.بلوم
3.رشد و بلوغ
4.تقسیم هال
5.برداشت

آبیاری

در مراحل اولیه فصل و پر شدن هسته از اب یاری خودداری کنید. استراتژی آبیاری کمبود می تواند 2 ماه قبل از برداشت محصول عملی شود. این امر می تواند باعث تقسیم شاخه ها شود و تاثیری در عملکرد معنی دار (استراتژی آبیاری کسری) نداشته باشد.
استرس شدید هنگام برداشت بعد از محصول به طور معنی داری به عملکرد فصل بعد آسیب می زند.

استراحت زمستانی برای درختان بادام

پس از برداشت بادام و ایجاد هوای سرد ، درختان بادام باید استراحت زمستانی خود را آغاز کنند ، برگهای آنها را ریخته و تا مرحله گلدهی وارد مرحله رویشی شوند تا جایی که شروع به گلدهی کنند ، جایی که فعالیت گیاهی پس از رسیدن دمای گرم دوباره شروع به کار می کند.

پرده های فیتوگرافی

استراحت زمستانی یک مرحله اساسی است به طوری که درختان می توانند فرآیندهای فعال دیگری را آغاز کنند که برای موفقیت محصول بعدی ضروری است. در طی این فرآیند ، درختان بادام باید دو نیاز را برآورده کنند:
تعداد ساعات سرما: مقدار ساعات زیر 7 درجه سانتی گراد که درختان باید داشته باشند.
میزان ذخایر مرحله بعدی توسعه:

درختان باید مواد مغذی را از طریق آب جمع کنند که برای رشد آینده محصول ضروری است.
در طی آن مرحله استراحت ، توصیه می شود درختان را هرس کنید ، زمین را شخم بزنید ، کودهای اصلی را برای فعالیتهای زیر تهیه کنید و درمانهای گیاهی مربوط به قارچ ها را تهیه کنید.
بنابراین بادام که برداشت می شود و کیفیت آنها به طور مستقیم بستگی به استراحت و آماده سازی درختان بادام در ماه های سرد و استراحت زمستانی دارد.

گل و گرده افشانی

هنگامی که درجه حرارت گرمتر به پایان زمستان و آغاز بهار می رسد ، نیازهای بقیه برآورده شده و فعالیت گیاهی با گل آغاز می شود.
همچنین شرایط گل و آب و هوای آن دوره از سال به سال دیگر متفاوت است. با این وجود ، هر نوع درخت و منشا بادام دارای ویژگی ها و تقویم های خاص خود است ، بنابراین این روند باید با دقت مورد نظارت قرار گیرد تا از رشد مناسب بادام اطمینان حاصل شود.
این با مشاهده شرایط آب و هوایی ، گرده افشانی درختان و بروز هرگونه بیماری مرتبط با این مرحله انجام می شود.
درختان بادام سنتی (مارکونا و لارگوتا) به گرده افشانی دیگری احتیاج دارند تا گلها شکوفا شوند و بادامهای آینده رشد کنند. در طی این فرآیند ، پرواز زنبور عسل حامل گرده از یک درخت به درخت دیگر ضروری است ، بنابراین دمای سرما (زیر 14 درجه سانتیگراد) و باران احتمالی تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.
با این حال ، گونه های جدید بادام خود سازگار بوده و دارای اواخر دوره گلدهی هستند ، که به طور چشمگیری چشم انداز زراعی درختان بادام را بهبود می بخشند و مشکلات مربوط به سرمازدگی و سازگاری گل را برطرف می کنند.

دوره گلدهی بسته به نوع درخت بادام متفاوت است. از یک طرف ، درختان بادام سنتی (مارکونا و لارگوتا) به گرده افشانی دیگری احتیاج دارند تا گلها شکوفا شوند. در این کار پرواز زنبورها که گرده ها را از یک درخت به درخت دیگر حمل می کنند ضروری است.
درجه حرارت زیر 14 درجه سانتی گراد و باران می تواند تأثیر قابل توجهی در طی این فرآیند داشته باشد.
از طرف دیگر ، انواع جدید بادام (گوارا ، بلونا ، لوران و غیره) خود سازگار بوده و دارای اواخر گلدهی هستند که باعث بهبود چشم انداز زراعی درختان بادام و برطرف کردن مشکلات مربوط به شرایط آب و هوایی می شوند.

بارور کردن درختان جوان بادام

هر ساله چند سوال در مورد بارور کردن درختان برگ اول ، دوم و سوم وجود دارد. از آنجا که این درختان به سرعت در حال رشد هستند و در برخی موارد تولید محصول ، کوددهی کافی برای رشد بسیار مهم است.

درختان برگ اول:

به عنوان یک راهنما ، من به طور کلی بیش از یک اونس ازت عناصر در هر درخت را برای هر برنامه توصیه می کنم. سه تا چهار (یا بیشتر) برنامه با استفاده از یک ترکیب عمومی یعنی در سال نتیجه مطلوبی خواهد داد.
با استفاده از یک تریپل 12 ، این حدود 8 اونس کود واقعی است که در هر درخت اعمال می شود. برنامه های کاربردی باید از برگ خارج شوند و هر 4-6 هفته ادامه یابد. برای جلوگیری از سوختگی نیتروژن ، اولین کاربردهای سال باید کمتر از یک اونس باشد در حالی که کاربردهای بعدی نباید بیشتر از یک اونس باشد.
اگرچه من می دانم که برخی از پرورش دهندگان موفق هستند ، اما من به اندازه کافی احتمالی در مورد استفاده از محصولات حاصلخیز مبتنی بر کود برای درختان برگ اول مشاهده می کنم.

مصرف بیش از حد درختان با نیتروژن به ویژه در هوای گرم بسیار آسان است و باعث ریزش درخت می شود. موافقم که استفاده از کودهای دانه یک رویکرد محافظه کارانه است ، اما موردی است که طی سالها مورد آزمایش و استفاده قرار گرفته است.
درختان برگ دوم:

ریشه زایی درختان برگ 2 می تواند بسیار گسترده باشد ، اما در مقایسه با درختان بالغ هنوز محدود است. حتی اگر رشد دهنده قادر به باروری باشد ، من معمولاً هنوز دوست دارم اولین کاربرد دانه دار را ببینم.
چرا؟ در بسیاری موارد ، پتاسیم و فسفات کافی در فصل خفته قبلی استفاده نشده است ، بنابراین با استفاده از کود 12-12-12 حداقل مقداری از این مواد مغذی را تضمین می کند زیرا درخت شروع دوره رشد سریع را آغاز می کند.
برنامه های بعدی را می توان از طریق سیستم باروری انجام داد. باز هم ، قانون یک اونس در هر درخت در سال رشد را دنبال کنید. بنابراین ، بیش از 2 اونس ازت عنصری در هر یک از برنامه ها.
درختان برگ سوم:

با ورود درختان به سالهای بزرگسالی ، در هنگام کود دهی باید از احتیاط استفاده شود. در هر سال در هر درخت یک اونس را دنبال کنید و در بیشتر موارد از سوختگی باید اجتناب شود.
رشد آهسته درخت باغ: اگر درختان از نظر اندازه کمی لکه دار هستند ، بهتر است میزان لقاح را کاهش داده ، بارها و بارها اعمال کنید و برای تشویق رشد ، ازت با استفاده از نیترات حاوی نیترات استفاده کنید. معمولاً ، یک درخت متورم به معنای یک سیستم ریشه دار به خطر افتاده است. استفاده از این راهبردها می تواند به “تغذیه قاشق” درخت مبارز كمك كند.

افزایش راندمان کود مناسب درخت بادام

با درختان بهتر است دوزهای کوچکتر را بارها و بارها بارور کنید. این باعث افزایش درصد جذب کود ضمن کاهش خطر آبشویی مواد مغذی می شود. به دنبال این اصل ، نرخ های ذکر شده در بالا می توانند کاهش یابد و بیشتر استفاده شود تا از راندمان بیشتر استفاده در میان درختان کوچکتر اطمینان حاصل شود.

آبیاری سیل

هنگام استفاده از یک دوز بزرگ کود که به سرعت توسط یک آبیاری دنبال می شود ، مراقب باشید. اگرچه این عمل برای افزایش راندمان مصرف کود توصیه می شود ، اما می تواند در هوای گرم به درختان آسیب برساند.
اگر برنامه نزدیک به حداکثر سرعت باشد ، همانطور که در بالا توضیح داده شد ، و شرایط آب و هوایی بیش از 85 درجه است ، با کاهش جزئی نرخ های اعمال شده خطر خسارت را کاهش می دهد.
این امر معمولاً در هوای گرم اتفاق می افتد زیرا درختان مقدار زیادی آب را به خود جذب می کنند که مقدار زیادی مواد مغذی را به داخل درختان منتقل می کند. من از این سناریو چند بار با نرخ هایی که در ابتدا ایمن به نظر می رسند آسیب درخت را مشاهده کرده ام.

امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها هم پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است.

از مهمترین میوه هایی که در قرآن از آنها نام برده شده است می توانیم به انجیر و زیتون اشاره کنیم که به تازگی یک گروه تحقیقات ژاپنی پی به خواص فوق العاده مصرف یک عدد انجیر و هفت عدد زیتون شده است.

پس از اینکه یکی از قرآن پژوهان مصری اعلام کرد که خداوند در قرآن به انجیر و زیتون قسم خورده است و نام انجیر یک بار و نام زیتون هفت بار در قرآن آمده است ، رییس این گروه مسلمان شد.

ابتدا بادام ها را شکسته و مغز آن را بردارید.

سپس مغزها را به مدت نیم ساعت در آب بجوشانید.

بادام ها را به مدت ده روز در آب سرد قرار دهید. بهتر است هر روز آب بادام‌ها با آب سرد تعویض کنید تا نپوسند.

چند روزی که گذشت پوست مغزها به تدریج جدا میشود و شما باید آن ها را از آب خارج کنید.

بعد از گذشت ده روز بادام شما به خوبی شیرین شده و میتوانید به میزان دلخواه به آن نمک اضافه کنید و سپس آن را داخل صافی گذاشته تا آبش گرفته شود.

برای آنکه زودتر بادام ها خشک شوند میتوانید آن را روی سماور و یا بخاری بگذارید.

آشنایی با دیگر خواص بادام تلخ

برای اینکه شما سروران گرامی با دیگر آشنا شوید این بخش را برای شما تهیه نموده ایم.

آشنایی با بادام تلخ

بادام تلخ یکی از مغزهای مغذی است که فواید درمانی بسیاری دارد. این مغز تقریبا بدمزه، درختی متفاوت از درخت بادام شیرین دارد و به دلیل داشتن مواد شیمیایی و مواد سمی مزه تلخی را در دهان ایجاد می‌کند.

بادم تلخ گرم و خشک است و انواع خلط ها را پاک می‌کند لذا برای سودایی‌ها غلیظ مصرف چهارده شب نصف قاشق غذا خوری روغن بادام تلخ بسیار مفید است. علاوه برآن روغن بادام تلخ به اضافه سرکه بر روی زخم‌های کهنه, اگزما و لکه‌های تیره بسیار تاثیر گذار است .

در ادامه مقاله به روش های شیرین کردن بادام تلخ خواهیم پرداخت.

خواص بادام تلخ برای ابرو

روغن بادام یکی از مواد طبیعی برای افزایش رشد ابرو و پرپشت شدن آنها می باشد.

هر شب قبل از خواب مقداری روغن بادام گرم را به صورت حرکات دایره ای

بر روی ابروها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح بشویید.

برای یک ماه این روش را هر روز انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

خواص بادام تلخ برای گوش

در طب سنتی آمده است که روغن بادام تلخ برای رفع زنگ زدن گوش مفید است.

یک قاشق غذاخوری از روغن بادام تلخ را درون کمی آب داغ بریزید و آن را درون گوش خود بچکانید

تا مایع درون گوش نرم شده و گرفتگی و عفونت گوش برطرف شود.

منبع اطلاعات این مقاله سایت silvercreeknursery.ca

بادام تلخ برای پوست صورت

بادام تلخ و فشار خون

مطالبی در مورد تاثیر بادام تلخ برای کاهش فشار خون موجود است ولی حتما قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

بادام تلخ و سیانور

  1. بر خلاف بادام شیرین، نمی‌توان از بادام تلخ به صورت خام استفاده کرد. بادام شیرین یکی از اعضاء اصلی در آجیل به شمار می‌رود
  2. اما بادام تلخ را نمی‌توان به راحتی خورد. بادام تلخ تنها با داشتن ماده‌ای با ترکیبات هیدروسیانیک طعمی متفاوت از بادام شیرین را دارد.
  3. سم هیدروسیانیک خطرناک است و در بدن به سیانید یا همان سیانور تبدیل خواهد شد.
  4. از این رو باید در مصرف این مغز ملاحظات لازم انجام شود تا از مسمومیت پیشگیری شود.
خروج از نسخه موبایل