مجله تندرستیمجله کسب و کار

پس از جراحی مدتی زمان میبرد تا گربه تان بهوش بیاید

رضا قدیمی مدیر عامل شرکت ساماندهی شهر تهران درخصوص عملیات زنده گیری سگ های بدون صاحب در شهر تهران گفت: در نظر داریم برای انجام عملیات پزشکی به منظور عقیم سازی سگ ها اتاق عمل هایی به صورت پرتابل ایجاد کنیم. سگ های اخته شده نر، ۴ برابر بیشتر از سگ های نر سالم دچار سرطان بدخیم پروستات میشوند. همانطور که گفتیم عمل عقیم سازی برای گربه نر ۲۰ الی ۳۰ دقیقه و برای ماده چند دقیقه بیشتر طول نمیکشد کلینیک عقیم سازی گربه در اصفهان با تیمی متخصص آماده ارائه خدمات به شما همشهریان عزیز می باشد. در ابتدا شما برگه بیهوشی گربه تان را امضا میکنید و منتظر اتمام جراحی می شوید پس از جراحی مدتی زمان میبرد تا گربه تان بهوش بیاید مراقبت بعد از عقیم سازی گربه در کلینیک خیلی خاص و متفاوت نیست ولی بسته به نظر دامپزشک ، گربه تان آنتی بیوتیک خوراکی و یا تزریقی استفاده میکند و یا پیشنهاد می شود که گربه تان از گردنبند الیزابت به جهت پیشگیری از لیس زدن محل جراحی استفاده کند. معمولا، گربه ها هر ۲۱ روز به اوج باروری می رسند و این زمان ۱۰ روز به طول می انجامد و بعد از این دوره، وارد یک مرحله جدید به نام بین فحلی می شوند که طول این دوره نیز ۱۴ روز است.

البته در زمان هایی مانند این که می خواهند از مادر یا صاحب خود نیز جدا شوند، صدای ناله در می آورند. گربه ها تو این دوره، همزمان با میومیو و ناله کردن، خودش رو در پوزیشن و موقعیت جفتگیری قرار میده (مخصوصا اگه قسمت پشت و کمرش رو نوازش کنید). علاوه بر این چون ادرار سگ ماده پر از هورمون های جنسیه بوی بدی ایجاد میکنه که ممکنه تو دوران فحلی خونه زندگیتون این بوی نامطبوع رو بگیره و خیلی از دوست و اشناها از اومدن به خونتون خودداری کنن.از طرفی بخاطر خونریزی در روزهای اول احتمال کثیف شدن اسباب اثاثیه خونه خیلی زیاده. اما خیالت راحت، ما این راهو بلدیم و تو این مقاله پت پرس قراره به طور مفصل و کامل در مورد فحل شدن گربه صحبت کنیم که به اشتباه به اون پریود گربه هم میگن و هرچی لازمه در این مورد بدونید رو بهتون یاد بدیم. عقیم کردن حیوانات خانگی قبل از حتی یکبار فحل شدن آنها باعث کاهش احتمال مشکلات سلامتی برای اعضاء تولید مثلی آنها خواهد شد. تمام نکاتی که در بالا گفتیم تنها مقدار کمی میتونه به کاهش علائم و مشکلات فحلی گربه کمک کنه.

به دلیل عدم مشارکت افراد، تنها همان افرادی که پیگیر تیم پزشکی بودند و سایر افراد خانوادهشان نسبت به خرید قلاده و طناب، پلاک، تفنگ نصب پلاک، وسایل تجهیز اتاق عمل مانند میز و پلاستیک و … شایان ذکر است برخی وسایل نیز در محل توسط آقای عبداله لبافی در اختیار ما قرار گرفت. در مورد قیمت آن باید بگوییم که هزینه عقیم کردن سگ نر و سگ ماده بسته به نوع عملی که باید برای تخلیه اندام ها و هم چنین ارگان های تولید مثل سگ انجام شود و وسایل و دارو هایی که نیاز دارد مختلف خواهد بود. آموزش و تربیت سگ را آسانتر میکند. 4. عقیم کردن سگ روی آموزش هاش به شدت تاثیر میزاره.سگ هایی که عقیم نشدن بخاطر غریزه جنسیشون خیلی شیطون و حواس پرتن و نمیتونن به اندازه کافی روی آموزش های سرپرستشون تمرکز کنن و دائم دنبال شیطنتن اما سگ های عقیم شده بخاطر از دست دادن غریزه جنسیشون با توجه و تمرکز بیشتری آموزش هارو یاد میگیرن. سن عقیم سازی سگ ماده چقدر است ؟ 3. پس از عقیم سازی سگ های نر ممکن است به دلیل کم شدن عمل سوخت و ساز بدن سگ ها دچار افزایش وزن شوند.

وی گفت:باید سگ های ولگرد زنده گیری و عقیم سازی شوند و پس از عقیم سازی نیز آزمایش شوند و در محل مخصوصی نگهداری شوند زیرا اگر قرار باشد بعد از عقیم سازی دوباره رها شوند ممکن است عامل انتقال بیماری به دیگر افراد باشند و سلامت شهروندان را به خطر می اندازند. وی با تاکید بر اینکه باید مکانی برای نگهداری سگ های ولگرد پس از زنده گیری و عقیم سازی آنها در نظر گرفته شود گفت:شهرداری متولی مدیریت سگ های ولگرد می باشد که باید در این خصوص اقدام کند. وی خواستار ورود دیگر دستگاه های مرتبط برای مدیریت سگ های ولگرد شد و گفت:اگر کار بصورت مشترک توسط مرکز بهداشت ،شهرداری و دامپزشکی انجام شود می توان جمعیت این حیوان را کنترل کرد . به گزارش آوای نشاط، دو تن از اعضای شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از مرکز دپو و دفن زباله آرادکوه از نقاهتگاه و مرکز عقیم سازی سگهای ولگرد بازدید کردند.در این بازدید احمد مسجدجامعی با بیان اینکه مدتی است که فعالان حوزه حیوانات به عقیمسازی سگها توسط شهرداری و جمعآوری آنها انتقاد دارند، گفت: فعالان حوزه حیوانات عنوان کردهاند که شهرداری سگهایی که به آنها غذا میدهند را جمعآوری کرده است.

دکمه بازگشت به بالا