نماد سایت مجله آنلاین

مقایسه دوام و استحکام هالوژن فلزی و پلاستیکی با یکدیگر

راهنمای خرید قاب هالوژن:

لامپ هالوژن یکی از انواع پرطرفدار لامپ‌های موجود در بازار است که علی رغم عرضه لامپ‌های جدیدتر مانند لامپ ال ای دی، همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار هست. با خرید لامپ هالوژن و نصب آن در قاب هالوژن جدید می‌توان علاوه بر تامین روشنایی محیط، از این لامپ‌ها برای افزایش زیبایی محیط هم استفاده کرد. یکی از انواع رایج قاب‌ها، فریم هالوژن پلاستیکی ABS است که از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه قصد داریم ضمن آشنا کردن شما با انواع فریم هالوژن، قاب هالوژن پلاستیکی ABS را نیز به شما معرفی کنیم.

آشنایی با لامپ هالوژن:

همانطور که اشاره شد، لامپ‌های هالوژن از کارایی بسیار زیادی برخوردار هستند و می‌توانند روشنایی بسیار مناسبی را برای فضاهای مختلف به ارمغان آورند. این نوع لامپ‌ها به دلیل برخورداری از طراحی ظاهری بسیار زیبا می‌توانند برای تزئین فضای داخلی ساختمان نیز مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین لازم به ذکر است که لامپ‌های هالوژن نیز به صورت توکار قابل استفاده هستند و برای روشنایی منازل، ادارات، دفاتر و بسیاری از مکان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین این لامپ‌ها در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند و امروزه از این لامپ‌ها برای روشنایی بخشیدن به فضای بیرون ساختمان نیز استفاده می‌شود.

قاب لامپ هالوژن:

فریم‌های هالوژن از مواد مختلف ساخته می‌شوند و به منظور ایجاد زیبایی برای لامپ‌های هالوژنی مورد استفاده قرار می‌گیرند. قاب لامپ‌های هالوژن از تنوع طرح و رنگ بسیار مطلوبی برخوردار هستند و افراد می‌توانند با توجه به دکور فضای مورد نظر اقدام به تهیه لامپ هالوژن و قاب آن نمایند.

جنس این قاب‌ها به گونه‌ای است که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و مقاومت بسیار بالایی را دارا هستند. قاب لامپ های هالوژن در ابعاد و جنس مختلفی تولید می‌شوند و امکان تهیه این قاب‌ها متناسب با فضای مورد استفاده وجود دارد. قاب هالوژن پلاستیکی ABS یکی از قاب‌های بسیار پرطرفدار است که در ادامه شما را بیشتر با آن آشنا می‌شوید و انواع کلید پریز فلزی برای این نوع قابها را خواهید شناخت.

انواع قاب لامپ هالوژن:

در هنگام استفاده از این لامپ‌ها لازم است تا قاب‌هایی مورد استفاده قرار گیرند که از طراحی ظاهری زیبایی برخوردار باشند و بتوانند زیبایی‌های بصری مطلوبی را برای فضای مورد نظر به ارمغان آورند. قاب لامپ هالوژن از نظر جنس و کیفیت ساخت به چندین دسته تقسیم بندی می‌شوند که از جمله آنها می‌تواند به قاب استیل، قاب کریستال، قاب آلومینیوم، قاب دایکاست و فریم هالوژن پلاستیکی ABS اشاره نمود.

البته لازم به ذکر است که قاب‌هایی که از جنس آلومینیوم و دایکاست ساخته شده‌اند از کیفیت بسیار بهتری برخوردار هستند. قاب‌های آلومینیومی و دایکاست در برابر حرارت و همچنین رطوبت از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند و تغییری در رنگ آنها ایجاد نخواهد شد. با توجه به موارد ذکر شده می‌تواند نتیجه گرفت که قاب‌های آلومینیومی و دایکاست از طول عمر بسیار بیشتری برخوردار هستند و بسیار مقرون به صرفه نیز می‌باشند.

قاب‌های کریستانی نیز به دلیل برخورداری از کریستال زیبایی بسیار خوبی بر روی کناف سف ایجاد می‌کنند. همچنین قاب‌ها کریستالی در مواقعی که لامپ هالوژن خاموش است همچنان زیبایی خود را حفظ می‌کنند. قاب‌های کریستالی و هالوژن فلزی به صورت دایره‌ و مربع طراحی شده‌اند.

قاب آلومینیومی نیز از ورق نازک آلومینیوم ساخته شده است و به دلیل برخورداری از قیمت پایین بسیار پرطرفدار می‌باشد. البته این دسته از قاب‌ها نیز در عین سادگی زیبا می‌باشند. قاب هالوژن پلاستیکی ABS علاوه بر زیبایی و جلوه مناسب، از استحکام مناسبی نیز برخوردار است که در ادامه مفصل‌تر به بررسی آن می‌پردازیم.

فریم پلاستیکی ABS:

قاب هالوژن پلاستیکی ABS از مواد بسیار سخت پلاستیکی ساخته می‌شود. استفاده از پلاستیک سخت در ساخت فریم هالوژن پلاستیکی ABS مزایایی نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به مقاومت در برابر رطوبت و زنگ زدگی اشاره نمود. همین امر سبب شده است تا امکان استفاده از این نوع قاب‌ها در فضاهای مربوط فراهم باشد.

امروزه لامپ‌های هالوژن به دلیل تولید نور به صورت موضعی کاربر بسیار فراوانی دارند و استفاده از قاب مناسب نیز موجب جلوگیری از هدر رفتن نور شده و همین امر در مصرف برق بسیار صرفه جویی خواهد نمود. برای فضاهای سرپوشیده و یا روباز استفاده از لامپ‌های هالوژن به همراه فریم پلاستیکی ABS بسیار گزینه مناسبی است و نگرانی در رابطه با زنگ زدگی و یا اتصال آن به بدنه وجود نخواهد داشت.

فنر مورد استفاده در قاب هالوژن پلاستیکی ABS نیز بسیار انعطاف پذیر و قوی است. بدنه این قاب‌ها نسبتاً ضخیم است به گونه‌ای که قطر داخلی آن در حدود 8 سانتی متر و قطر خارجی آن نیز در حدود 10 سانتی متر ضخامت دارد. همچنین فریم پلاستیکی ABS در برابر حرارت تولید شده توسط لامپ نیز بسیار مقاوم می‌باشد.

نصب لامپ هالوژن در قاب‌های مختلف با اشکال و طراحی‌های متنوع، این امکان را به شما می‌دهد تا ضمن افزایش زیبایی دکوراسیون خود با نورپردازی، قاب این لامپ‌ها را به خوبی با دکوراسیون خود هماهنگ سازید.

راهنمای خرید جدیدترین لامپ هالوژن ال ای دی سقفی توکار

بهترین و جدیدترین مدل های لامپ هالوژن ال ای دی سقفی توکار و دیواری در ایران موضوع ایمقاله معرفی بهترین لامپ های هالوژنی سقفی توکار است، لامپ ها به دلیل کاربردهای آن در نورپردازی فضاهای مختلف ساختمان ها و مناطق بسیار محبوب هستند. یکی از این لامپ های کم مصرف ، لامپ هالوژن نامیده می شود.

این نوع لامپ ها به دلیل کاربردهایی که دارند امروزه بیشتر از نمونه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.لامپ های هالوژن به دلیل مشخصات و کاربردهایی که می توانند در داخل و خارج ساختمان داشته باشند بسیار محبوب هستند. انواع مختلفی از لامپ های هالوژنی وجود دارد.

برای داشتن دکوراسیونی مدرن و شیک برای خانه باید به تمام قسمت های خانه توجه کنید. به عنوان مثال ، نور تأثیر زیادی بر دکوراسیون منزل دارد. برای اینکه شیک ، زیبا و در عین حال برای سلامتی خود مفید باشید ، از لامپ های مخصوص استفاده کنید که هم انرژی کمتری مصرف می کنند و هم زیبا و شیک هستند که می توانند دکوراسیون منزل شما را زیباتر جلوه دهند. نور برای همه انسانها ضروری است

بنابراین ، در مکانهایی که نور خورشید به آن نمی رسد ، به عنوان مثال در داخل ساختمانها ، به روشنایی نیاز است ، از لامپهایی برای این منظور استفاده می شود ، چشم انسان نور بهتری می بیند ، بنابراین ساختمان باید دارای نور لازم باشد. لامپ های هالوژنی زیباتر از لامپ های دیگر هستند و قیمت مناسب و پایینی نسبت به لامپ های دیگر دارند ، بنابراین با کمک لامپ های هالوژنی می توانید یک دکوراسیون مدرن و زیباتر برای خانه ایجاد کنید.

ساختار لامپ هالوژنی

در لامپ های معمولی رشته ای ، از رشته های تنگستن برای ایجاد نور استفاده می شود ، اما در لامپ های هالوژن ، همانطور که از نامش پیداست ، از گازهای هالوژن برای ایجاد نور استفاده می شود. در لامپ های هالوژنی کار اصلی هالوژنها ایجاد یک چرخه شیمیایی است که در آن تنگستن بخار شده به سطح رشته بازگردانده می شود.

عملکرد لامپ هالوژن در لامپ ترکیبی از هالوژن و بخار تنگستن در قسمت دمای پایین لامپ لامپ است. رسیدن به نقطه بسیار گرم نور ، یعنی. در رشته ، این ترکیب به هالوژن و تنگستن تجزیه می شود ، در نتیجه هالوژن تنگستن تبخیر شده را به رشته باز می گرداند. هالوژن رشته را در حباب گرم می کند و وقتی حباب گرم می شود ، نور سفید ایجاد می شود.

انواع لامپ هالوژن

لامپهای هالوژن به سه دسته لامپهای هالوژنی تقسیم میشوند که عبارت اند از:

لامپ هالوژن SMD

ویژگی های لامپ های هالوژنی به آنها اجازه می دهد تا به طور گسترده ای در فضاها و روشنایی های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. لامپهای اولیه هالوژن بزرگ بودند و به همین دلیل امکان استفاده از آنها در هر شرایطی وجود داشت. پیشرفت تکنولوژی باعث کوچک شدن این لامپ ها شده است. لامپهای هالوژنی SMD به این ترتیب طراحی و ساخته می شوند. در این لامپ تمام قطعات روی یک صفحه و یک برد الکتریکی نازک نصب شده است.

مزایای لامپ هالوژنی SMD

لامپ هالوژن COB

لامپهای هالوژنی COB نوع دیگری از لامپهای هالوژنی شناخته شده در بازار ایران است که از فناوری روی صفحه برای انباشت چیپس استفاده کرده است. در این چراغ ها ، تمام تراشه های LED که وظیفه تولید نور را بر عهده دارند روی تخته ای با برد قرار می گیرند.

با استفاده از این فناوری لامپ ، اتصالات تراشه بسیار فشرده و کاهش می یابد. این اجازه می دهد تا تعداد بیشتری از تراشه های LED در یک منطقه مشخص استفاده شود. بنابراین ، همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید ، تراشه های LED در لامپ هالوژن COB بسیار فشرده هستند.

مزایای لامپ هالوژنی COB

لامپ هالوژن LED

لامپ هالوژن LED نوع دیگری از لامپ است که در این راهنمای خرید به آن خواهیم پرداخت. از نظر فنی ، آنها در واقع لامپ های LED به هر معنا هستند و فقط در بازار ایران لامپ های هالوژنی سقفی یا لامپ های هالوژنی LED نامیده می شوند.

این دیودها در کنار یکدیگر قرار می گیرند و هنگامی که جریان الکتریکی به آنها می رسد نور کافی تولید می کنند. هرچه تعداد LED ها بیشتر باشد ، نور بیشتری تولید می کنند. در واقع ، تعداد LED ها بر میزان نور لامپ تأثیر می گذارد. LED ها قدرت کمی مصرف می کنند ، اما نوری که تولید می کنند می تواند فضا را روشن کند.

راهنمای خرید لامپ های هالوژنی

لامپ های هالوژن مانند سایر وسایل در دکوراسیون منزل در مدل های مختلفی تولید می شوند که هر کدام بر اساس نوردهی و مدل های آن دسته بندی می شوند.

لامپهای LED هالوژن در این لامپها میزان نور بستگی به تعداد LED دارد.هرچه تعداد LED ها بیشتر و قدرت بیشتر باشد ، نور بیشتری نیز وجود دارد. لامپهای هالوژنی SMD ، این لامپها برای تولید نور بیشتر با مصرف برق کم طراحی شده اند.

در ساختار این لامپهای هالوژنی مدارهای یکپارچه با پایه کوتاه وجود دارد که بدون سوراخ روی تخته نصب شده و با عبور برق می توانند نور مناسب را پخش کنند لامپهای هالوژن در مدلهای مختلف تولید می شوند. پرکاربردترین مدل های این لامپ ها LED هستند که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردارند.لامپ های هالوژن هم مصرف کمتری دارند و هم طراحی زیبا و مناسب تری دارند ، بنابراین می توانید بهترین مدل های این لامپ ها را انتخاب کنید. در هنگام خرید آن به سایر وسایل دکوراسیون منزل توجه کنید تا بتوانید با استفاده از نور این لامپ ها یک دکوراسیون شیک بسازید.

نورپردازی فضای داخلی با استفاده از قاب هالوژن

استفاده از لامپ‌های هالوژنی در نورپردازی فضای داخلی ساختمان‌ها بسیار رایج است. این لامپ‌ها نمای بسیار زیبایی به فضای داخلی می‌بخشند و طراحان داخلی از لامپ‌های هالوژن در سقف و دیوار‌ها استفاده می‌کنند. برای استفاده از لامپ‌های هالوژنی به‌صورت توکار، باید از قاب هالوژن استفاده کرد. این قاب‌ها در سقف نصب شده و لامپ‌های هالوژنی در داخل آن‌ها قرار می‌گیرند. فریم هالوژن در طرح‌ها و ابعاد مختلف برای نورپردازی فضای داخلی ساختمان تولید می‌شود. در این مطلب با انواع مختلف این قاب‌ و روش خرید آن‌ از فروشگاه برق آسا آشنا می‌شویم.

قاب هالوژن چیست؟

همانگونه که پیشتر نیز گفتیم، یکی از روش‌های نورپردازی فضای داخلی با لامپ‌های هالوژن نصب آن‌ها به‌صورت توکار است. برق‌کاران ساختمان برای نصب لامپ‌های هالوژنی به‌صورت توکار، اغلب از قاب هالوژن استفاده می‌کنند. قاب هالوژن قطعه‌ای پلاستیکی، آلومینیومی یا آهنی است که در داخل سقف نصب شده و لامپ هالوژن در داخل آن‌ قرار می‌گیرد.

اجزای فریم هالوژن شامل مواردی مانند فنر نگه‌دارنده لامپ و قاب بیرونی آن است. تمهیدات نصب قاب هالوژن در سقف در زمان ساخت ساختمان‌ و برق‌کاری آن انجام می‌شود. برای نصب این تجهیزات نوری باید در دیوار یا سقف یک سوراخ به وسیله گردبر تعبیه گردد و سپس فریم هالوژن در آن سوراخ قرار می‌گیرد.

باید اشاره کرد که از لامپ‌های هالوژنی در خارج ساختمان نیز برای نورپردازی استفاده می‌شود اما به علت مقاومت کم این لامپ‌ها در برابر رطوبت، معماران از لامپ‌های هالوژنی بیشتر برای نورپردازی داخلی ساختمان استفاده می‌کنند. همچنین در صورتی که از این لامپ‌ها در فضای بیرون استفاده شود، قاب‌های هالوژن ضد آب می‌توانند به عمر بیشتر لامپ‌های هالوژنی کمک کنند.

انواع قاب هالوژن کدامند؟

فریم هالوژن در مدل‌های بسیار متنوعی مانند گرد، طرح‌دار و مربعی تولید می‌شود. افراد می‌توانند از انواع مختلف فریم هالوژن با توجه به معماری و طراحی داخلی ساختمان خود، استفاده کنند. در ادامه با انواع قاب هالوژن در نورپردازی داخلی ساختمان آشنا می‌شویم.

فریم هالوژن طرح‌دار

یکی از جذاب‌ترین انواع فریم هالوژن، فریم هالوژن طرح‌دار است. از آن‌جایی که از قاب هالوژن در ساختمان‌هایی با معماری کلاسیک نیز استفاده می‌شود، طراحان داخلی از این نوع از فریم هالوژن برای نورپردازی فضای داخلی استفاده می‌کنند. فریم هالوژن طرح‌دار در مدل‌های مختلف کلاسیک و مدرن تولید می‌شود تا با تمام سبک‌های معماری تطبیق داشته باشد. از فریم هالوژن طرح‌دار در هتل‌ها، رستوران‌های مجلل و خانه‌هایی با معماری کلاسیک استفاده می‌شود.

فریم هالوژن گرد

قاب هالوژن در اشکال گوناگون تولید می‌شود. یکی از کاربردی‌ترین و پرفروش‌ترین انواع قاب هالوژن، قاب هالوژن گرد است که در بیشتر ساختمان‌ها از این مدل قاب هالوژن استفاده می‌شود. این مدل از فریم هالوژن در میان طراحان داخلی بسیار محبوب است و در قسمت‌هایی مانند سقف ساختمان به‌کار می‌رود.

فریم هالوژن مربعی

فریم هالوژن مربعی یکی دیگر از انواع فریم هالوژن است که در برخی فضاها که معماری متفاوتی دارند، استفاده می‌شود. این نوع فریم هالوژنی بیشتر در مراکز خرید و مغازه‌های تجاری کاربرد دارد؛ چرا که ظاهر و طراحی آن‌ها بیشتر مناسب فضاهایی با طراحی جدی و رسمی است. نصب این نوع قاب هالوژن با مدل گرد تفاوتی نداشته و به همان صورت می‌توان آن را در سقف یا دیوار نصب کرد. سوراخ تعبیه شده در سقف در این مدل‌ها با مدل‌های گرد تفاوتی ندارد.

قاب هالوژن رنگی

یکی از جدیدترین انواع فریم هالوژن که استفاده از آن در سال‌های اخیر بسیار رایج شده است،‌ قاب هالوژن رنگی گرد یا مربع است. در بسیاری از فضاها،‌ رنگ قاب هالوژن باید با رنگ دیوار یا وسایل دیگر هماهنگی داشته باشد؛ به همین علت سازندگان، قاب‌های هالوژن رنگی را تولید می‌کنند.

این قاب‌ها در طراحی و کیفیت تفاوت خاصی با مدل‌های دیگر فریم هالوژن ندارند. استفاده از این نوع قاب‌های هالوژن در کافه رستوران‌ها، خانه‌هایی با معماری متفاوت و هتل‌ها بسیار رایج است. در سایت برق آسا قاب‌های هالوژن رنگی در رنگ‌های مختلفی مانند سفید، نقره‌ای، برنزی و طلایی برای خرید موجود هستند.

خروج از نسخه موبایل