مجله هنری و فرهنگمجله کسب و کار

معرفی انواع ظروف مسی تولیدی زنجان

در این مقاله به معرفی انواع ظروف مسی تولیدی در شهر زنجان می پردازیم , روش های شناسایی و خرید ظروف مسی اصل زنجان، زنجان یکی از عمده تولید کنندگان ظروف مسی در ایران هست ، کیفیت ساخت بالای ظروف تولیدی در این شهر باعث شده که بیشتر مردم فقط ظروف مسی زنجان رو خرید بکنن و به ظروف مسی دیگر شهر ها اعتماد نکنن ، هر چند در شهر های اصفهان ، کرمان و یزد هم مسگران بیسیار چیره دستی در حال تولید این ظروف هستند.

ظروف مسی

یکی از ظروفی که امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده و از مزایای آن در کنار شیک و لوکس بودنش حرف زده می‌شود، ظروف مسی است. مس یکی از قدیمی‌ترین فلزهایی است که بشر از آن در طول تاریخ تا امروز استفاده می‌کند. این ظروف در انواع و اقسام مدل‌ها و کاربردها تولید شده است، از قندان و ست پارچ و لیوان گرفته تا سماور و دیگ که همه‌ی آن‌ها را در انواع فروشگاه‌ها می‌توان پیدا کرد.

ظروف پخت و پز مسی :

ظروف پخت و پز از ظروفی هست که از سال های خیلی دور تولید می شده و الان هم در حال تولید هست ، ظروفی مثل قابلمه و تابه و کتری ، اگه دیده باشید برای درست کردن حلوا  و سمنو از پاتیل های بزرگ مسی استفاده میکنن ، امروزه با پیشرفت تکنولوژی تولیدات بیشتری هم به این ظروف اضافه شده در زیر لیست ظروف قرار داده شده .

1  انواع مدل قابلمه های مسی
2 انواع مدل تابه های مسی در دار و بدون درب با دسته های متفاوت
3 انواع کتری و قوری مسی
4 قهوه جوش های مسی
5 زعفران دم کن مسی
6 دیزی خوری مسی
7 اسپند دود کن مسی
8 شیر جوش مسی

ظروف پذیرایی مسی :

تولید ظروف پذیرایی در طی چند سال اخیر پیشرفت خیلی زیادی داشته ، به طوری که تولیدی های زیادی در شهر زنجان جدیدا شکل گرفته که فقط ظروف مسی پذیرایی تولید میکنند ، ظروف پذیرایی مسی در مدل ها و اشکال مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند، لیست برخی از ظروف پذیرایی تولیدی عبارتند از :

1 انواع میوه خوری مسی
2 شیرینی و شکلات خوری مسی
3 آجیل خوری مسی
4 بستنی خوری مسی
5 پارچ و لیوان مسی
6 سینی های مسی
7 قندان های مسی در مدل

ظروف دکوری مسی :

در سالیان دور شاید تنها ظروف دکوری که تولید میشد و البته اونم بیشتر برای استفاده بود ،Copper Dinner Service Sets آفتابه لگن های مسی بود که هم استفاده میشد و هم جنبه دکوری داشت ، ولی امروزه این ظروف پیشرفت خیلی زیادی کرده هم تولیدی های اصفهان هم زنجان این ظروف رو تولید می کنن ، لیست ظروف عبارتند از :

1 انواع مدل آفتابه لگن مسی
2 گلاب پاش های مسی
3 گلدان های مسی در مدل های مختلف
4 ظروف قلم کاری شده دکوری
5 ظروف نقره کوب مسی
6 تابلو های مسی
7 سماور های مسی

ظروف سرو غذای مسی :

این ظروف همیشه مورد توجه خانم های ایرانی بوده و هست ، به همین دلیل تولید کنندگان ظروف مسی این مدل ظروف رو بیشتر تولید میکنند و با کیفیت های عالی ، لیست ظروف سرو غذای مسی عرضه شده در مس حیدری زنجان:

1  انواع مرغ خوری مسی
2 بشقاب های مسی
3 دیس مسی
4 سوفله خوری مسی
5 کاسه های مسی
6 پیاله مسی
7 سوپ خوری های مسی

زهرا حیدری

مس حیدری فروشگاه اینترنتی ظروف مسی اصل زنجان انواع ظروف دکوری مسی ظروف پذیرایی مسی و ظروف پخت و پز مسی با کیفیت عالی ارسال به کل کشور
دکمه بازگشت به بالا