نماد سایت مجله آنلاین

چاپ یووی؛ تحولی بزرگ در چاپ روی اجسام

طی چند سال اخیر حوزه چاپ و تبلیغات محصولات به قدری دچار پیشرفت شد که پا را از چاپ روی انواع کاغذ هم فراتر گذاشت؛ چاپ یووی یکی از پیشرفته‌ترین و پرکاربردترین انواع روش‌های چاپ دیجیتال روی اجسام صاف است که در صنعت چاپ و تبلیغات، به یووی فلت بد هم معروف است. صنعت چاپ در گذشته تنها با کاغذ، مقوا و پارچه در بین مشتریان شناخته ‌شده بود، اما چاپ یووی نوآوری جدیدی در صنعت چاپ به وجود آورد و این امکان را فراهم کرد که طرح‌های متنوع مستقیماً روی سطوح و اجسام مسطح چاپ شوند.

در این مطلب قصد داریم به معرفی چاپ یووی، ویژگی‌ها، کاربردها، مزایا و پرفروش‌ترین محصولات این نوع چاپ بپردازیم. بنابراین اگر علاقه‌مند به موضوع چاپ روی اجسام هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چاپ یووی چیست؟

چاپ یووی به‌ نوعی چاپ گفته ‌می‌شود که از اشعه ماوراء بنفش برای خشک کردن جوهر UV یا به ‌اصطلاح پخت جوهر استفاده می‌شود. دستگاه چاپ UV بر روی یک میز مسطح و عریض قرار گرفته ‌است، محصول مورد نظر بر روی سطح این میز قرار می‌گیرد و چاپ روی آن انجام‌ می‌شود. به یاد داشته‌ باشید که جسم مورد نظر باید سطحی صاف و یکدست داشته‌ باشد. چاپ یووی برای اجسام کروی و گرد قابل ‌اجرا نیست. این چاپگرها معمولاً از جوهرهای مونومرهای آکریلیک استفاده می‌کنند.

فرآیند چاپ یووی به این ‌صورت است که ابتدا مواد و متریال مورد نیاز چاپ بر روی سطح میز دستگاه قرار گرفته و فیکس می‌شود تا از هر گونه حرکت احتمالی آن جلوگیری شود. سپس سطح میز از هر گونه گرد و غبار پاک می‌شود. در مرحله بعدی جوهر UV بر روی سطح دستگاه پخش می‌شود و هم ‌زمان در معرض نور ماوراء بنفش قوی داخل چاپگر قرار گرفته و پلیمریزه می‌شود.

با تابش اشعه یووی، طرح مورد نظر با بهترین کیفیت در مدت ‌زمان طولانی بر روی سطح جسم چاپ می‌شود. این نوع چاپ یووی از نظر طول، عرض و ارتفاع اجسام کاملاً قابل تنظیم بوده و امکان چاپ بر روی سطوح مختلف از جمله چوب، کاشی، شیشه، سرامیک و سنگ و… را دارد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های چاپ یووی

  1. اولین ویژگی منحصر به ‌فرد چاپ یووی، قابلیت چاپ بر روی اجسامی که سطح کاملاً صاف و مسطح دارند؛ مانند: قاب گوشی، چرم، پارچه، کاشی، سرامیک، فلزات، چوب، پلکسی، پلاک، شاسی، مولتی استایل، شیشه، سنگ، گلکسی گلس، ام دی اف و پازل.
  2. دومین ویژگی چاپ یووی امکان چاپ به‌ صورت برجسته است که باعث جذابیت هر چه بیش‌تر این نوع چاپ می‌شود. این نوع چاپ روی اجسام خمیده یا کروی مانند لیوان، گوی و هر سطح مقعر و محدب دیگر قابل ‌اجرا نیست.
  3. ویژگی دیگر، رنگ سطح مورد نظر برای چاپ یووی است. این نوع چاپ اساساً 4 رنگ است که توسط این رنگ‌ها می‌توان روی هر طرحی چاپ کرد.
  4. اخرین ویژگی چاپ یووی این است که در هنگام چاپ حتما به سفید یا روشن بودن رنگ جسم دقت کنید. زیرا این‌ کار باعث می‌شود که علاوه بر زیبایی و کیفیت رنگ‌ها، وضوح طرح چاپ ‌شده، هم بیشتر شود.

کاربردهای چاپ یووی برای تولید محصولات

کاربردهای چاپ یووی روی اجسام بسیار وسیع‌تر و گسترده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. از چاپ یووی یا همان چاپ فلت بد برای زیباسازی فضاهای داخلی و خارجی، دکوراسیون اداری و مسکونی و حتی تبلیغات هم استفاده می‌کنند.

اما اگر بخواهیم به مهم‌ترین کاربردهای چاپ یووی برای تولید بپردازیم، شامل موارد زیر می‌شود:

  1. چاپ روی تابلو بوم نقاشی آماده جهت نصب در مکان‌های مختلف و زیباسازی فضا
  2. چاپ روی چرم مصنوعی و دیگر محصولات چرم طبیعی
  3. زیبایی و درخشش سقف با چاپ یووی آسمان مجازی
  4. چاپ روی انواع چوب طبیعی، MDF، شاسی چوبی، فیبر چوبی و PVC
  5. چاپ روی پارکت، سرامیک و کاشی برای استفاده در تابلوهای دکوراتیو شرکت‌ها، ساخت پازل‌های سرامیکی و هدایای تبلیغاتی
  6. چاپ تبلیغاتی روی CD، DVD، فلش مموری، هارد و پاور بانک
  7. چاپ روی فلز برای ساخت استندهای رومیزی فلزی، تابلوهای راهنما طبقات و سر در شرکت‌ها
  8. چاپ یووی روی انواع شیشه‌های شفاف و رنگی
  9. چاپ روی پلکسی گلاس در صنعت دکوراسیون داخلی و خارجی
  10. چاپ مستقیم روی سطوح صاف سنگی از جمله لابی هتل‌ها و سالن‌ها، نماهای ساختمانی و دیوارهای سنگی
  11. چاپ روی انواع پازل های چوبی و پلاستیکی

محبوب‌ترین محصولات چاپ یووی

هر یک از محصولات چاپ یووی، مشتریان و مخاطبان مخصوص به خود را دارند و در صنایع و هنرهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما در این بین برخی از محصولات نسبت به دیگری، جزو پرطرفدارترین و محبوب‌ترین محصولات به ‌حساب می‌آیند، که عبارتند از:

  1. چاپ مستقیم روی قاب گوشی‌های موبایل
  2. چاپ عکس یا طرح‌های خاص روی تابلو بوم نقاشی یا اصطلاحاً تابلو کنواس
  3. چاپ تبلیغات یا لوگو شرکت روی پاور بانک، فلش مموری‌ها، هارد اکسترنال و پرتابل‌ها
  4. چاپ طرح تبلیغاتی دلخواه روی انواع پلاک‌های مولتی استایل
  5. ثبت و ماندگار کردن عکس‌های خانوادگی یا عکس‌های خاص با چاپ تخته شاسی چوبی
  6. چاپ طرح‌های سنتی و مدرن روی انواع کاشی و سرامیک‌های دست‌ساز

چاپ سبحان؛ بهترین مرکز چاپ یووی در تهران

اگر قصد دارید از خدمات چاپ یووی روی اجسام صاف و مسطح استفاده‌ کنید، پیشنهاد ما به شما مرکز تخصصی چاپ سبحان است. این مرکز یکی از بهترین و معتبرترین مراکز در زمینه خدمات چاپ یووی در تهران است که در تهران طرفداران زیادی پیدا کرده ‌است. هر کدام از محصولات مانند چاپ استیکر، چرم مصنوعی، بوم نقاشی، کاشی، سرامیک، سنگ، فلز، شیشه، آسمان مجازی، قاب گوشی، آینه، پاور بانک و تخته شاسی با روش چاپ یووی روی اجسام چاپ می‌شوند که هر کدام کاربردهای خاصی خود را دارند.

در همین راستا مجتمع چاپ سبحان از نظر کیفیت و قیمت تمامی محصولات خود را تضمین کرده‌ است و شما با خیال راحت می‌توانید از کیفیت کار خود مطمئن باشید. شما عزیزان می‌توانید به سایت sobhanprint.com مراجعه کنید و تمامی محصولات مورد نیاز خود را در سایت به ‌شکل آنلاین یا تلفنی در سایت ثبت کرده و در اسرع وقت سفارشات خود را تحویل بگیرند.

خروج از نسخه موبایل