نماد سایت مجله آنلاین

بهترین قرص ماشین ظرفشویی کدام است؟

راهنمای خرید بهترین قرص ماشین ظرفشویی در بازار ایران

برای بسیاری از افراد شستن ظرف‌های کثیف و چرب کار چندان خوشایندی نیست. به همین دلیل به فکر خرید یک ماشین ظرفشویی هستند که این کار را برای آن‌ها انجام دهد. علاوه بر این بسیاری از افراد هستند که به مصرف آب اهمیت زیادی می‌دهند و می‌دانند که در زمان شستن ظرف‌ها با دست چقدر آب هدر می‌رود. به همین دلیل این افراد نیز ازجمله خریداران اصلی ماشین‌های ظرفشویی هستند که شستن ظروف را راحت‌تر کرده و آب کمتری هم مصرف می‌کند. نکته مهم برای عملکرد مناسب این ماشین‌ها، استفاده از بهترین قرص ماشین ظرفشویی است. چراکه انتخاب قرص مناسب در تمیزی ظروف و درخشندگی آن‌ها تاثیر زیادی دارد.

همان‌طور که می‌دانید ماشین‌های ظرفشویی برای شستن ظرف‌ها از مایع ظرفشویی عادی استفاده نمی‌کنند. این ماشین‌ها معمولا به ، ژل یا مایع مخصوص خود نیاز دارند. در میان همه این‌ها قرص‌های ماشین ظرفشویی طرفداران بیشتری داشته و قدرت تمیزکاری بیشتری نیز دارند. اما بسیاری از خریداران زمانی که در فروشگاه‌ها به دنبال این قرص‌ها می‌گردند، در میان برندهای مختلف آن گیج می‌شوند و نمی‌دانند کدام محصول را خریداری کنند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم ویژگی‌های بهترین قرص ماشین ظرفشویی را به شما معرفی کرده و شما را با برندهای مختلف این قرص آشنا کنیم. پس اگر شما هم لابه‌لای قفسه‌های خرید گیج شده‌اید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

ویژگی‌های بهترین قرص ماشین ظرفشویی

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که یک خوب چه ویژگی‌هایی دارد. مجموعه این ویژگی‌ها است که یک قرص از یک برند را به بهترین قرص ماشین ظرفشویی تبدیل می‌کند. دانستن این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند که با چشم بازتری اقدام به انتخاب کنید و زمان کوتاه‌تری را لابه‌لای قفسه‌های قرص ماشین ظرفشویی بگذرانید. در ادامه این بخش تعدادی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها را بیان می‌کنیم. توصیه ما این است که پیش از خرید چک‌لیستی از این ویژگی‌ها تهیه کنید تا بتوانید به بهترین گزینه موجود برسید.

کیفیت شست‌وشو

قطعا این ویژگی‌ای نیست که از روی بسته‌بندی قرص متوجه شوید و نیاز به تجربه دارد. ازآنجایی‌که قیمت این قرص‌ها کمی بالا است، بهتر است در این رابطه با دوستان و آشنایان خود مشورت کرده یا از تجربه‌های قبلی خود استفاده کنید. یک قرص ظرفشویی قادر است چربی‌ها و لکه‌های روی ظروف را از بین ببرد و درنهایت آن را تمیز و درخشان به شما تحویل دهد. اما این همه ماجرا نیست. چراکه این کاری است که یک شوینده معمولی هم انجام می‌دهد.

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی می‌تواند همه انواع لک و چربی را حتی بعد از گذشت ساعت‌ها و خشک شدن آن‌ها بر روی ظروف از بین ببرد. این چیزی است که هر برندی به شما هدیه نمی‌دهد. ممکن است بعد از شست‌وشوی ظروف با یک قرص معمولی، با دست کشیدن روی ظروف متوجه آثار چربی و لک بر روی آن بشوید و حتی مجبور شوید که خودتان دوباره آن را بشویید. اما یک قرص ظرفشویی عالی نه‌تنها همه این اثرات را از بین می‌برد، بلکه بوی نامطبوع مواد غذایی باقیمانده بر روی ظروف را نیز ریشه‌کن می‌کند.

قرص ماشین ظرفشویی خوب، به سلامت و طول عمر ماشین ظرفشویی شما کمک خواهد کرد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است در زمان شست‌وشوی ظروف با قرص ایجاد شود، باقی ماندن لک‌ها و ترکیبات خود قرص بر روی ظروف است. تولیدکنندگان پرفروش ترین قرص ماشین ظرفشویی به این ویژگی توجه ویژه‌ای دارند و تلاش می‌کنند که هم‌زمان با تکنولوژی ساخت ماشین‌های ظرفشویی، قرص‌های خود را نیز ارتقا دهند. همین ویژگی آن‌ها را به بهترین تبدیل می‌کند. قرص‌های باکیفیت به‌طور کامل در آب حل می‌شوند و به همین دلیل در ماشین باقی نمی‌مانند و آسیبی هم به فیلتر ماشین یا دیگر بخش‌های آن وارد نمی‌کنند.

شست‌وشوی انواع ظروف

معمولا شستن ظروف ملامین، آرکوپال، چینی یا دیگر ظروف مشابه برای یک ماشین ظرفشویی کار چندان سختی نیست. چراکه لک آب یا مایع شوینده بر روی آن‌ها باقی نمی‌ماند و اگر خط یا خشی روی آن‌ها وجود داشته باشد، چندان مشخص نیست. اما ظروف شیشه‌ای و کریستال چنین ویژگی ندارند. این ظروف لکه‌های آب را به خود می‌گیرند و بعد از مدتی کدر و مات می‌شوند. همچنین خط و خش‌هایی روی آن‌ها می‌افتد که شکل ظرف را خراب می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که ظرف همیشه کثیف به نظر برسد.

انتخاب بهترین قرص ظرفشویی ظرف‌های کریستال و شیشه‌ای محبوب شما را از این بلا محافظت می‌کند. این قرص دارای ترکیبات جلا دهنده و شفاف کننده است. وجود این ترکیبات باعث می‌شود که ظروف کریستالی شما همواره مثل روز اول زیبا و درخشان باقی بمانند. این قرص‌ها همچنین دارای فرمولاسیونی هستند که سختی آب را کاهش می‌دهد. کاهش سختی آب و شکستن ناخالصی‌های آن باعث می‌شود که لکه آب بر روی ظروف باقی نمانده و شکل آن‌ها را تغییر ندهد.

قرص ماشین ظرفشویی فیری، یکی از بهترین قرص‌های موجود است شرکت فیری یکی از قدیمی ترین شرکت ها برای تولید قرص ظرفشویی میباشد..

حفظ سلامت ماشین ظرفشویی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان باید در نظر داشته باشید، توجه به سلامت قرص ماشین ظرفشویی است. بهترین قرص ماشین ظرفشویی تنها از ظرف‌های شما محافظت نمی‌کند. شما می‌توانید به این قرص به‌عنوان یک نگهبان دلسوز برای ماشین ظرفشویی خود نیز نگاه کنید. اما چگونه یک قرص کوچک می‌تواند دستگاه به این بزرگی را در مقابل خطرات و آسیب‌ها ایمن نگه دارد؟

در درجه اول این قرص کوچک از جمع شدن چربی‌ها و آلودگی‌های ظروف در ماشین جلوگیری می‌کند. باقیمانده‌های غذا، چربی‌ها و کثیفی‌های ظروف بعد از جدا شدن از ظروف در دستگاه رسوب می‌کنند و باعث خرابی آن می‌شوند. اما یک قرص ماشین ظرفشویی پرقدرت از این مورد جلوگیری می‌کند. ترکیبات این قرص به‌گونه‌ای انتخاب می‌شود که چربی‌ها و آلودگی‌ها را در آب حل کرده و آن‌ها را به همراه آب کثیف ظروف به خارج از دستگاه هدایت می‌کنند.

نکته دیگر آلودگی‌ها و ناخالصی‌های مربوط به خود آب است. آب همه شهرهای کشور ما ناخالصی‌هایی دارد که در لوله‌های ماشین ظرفشویی یا هر دستگاه دیگری که با آب سروکار دارد، رسوب می‌کنند و می‌توانند آسیب‌هایی جدی به دستگاه وارد کنند. یک قرص ماشین ظرفشویی خوب این ناخالصی‌ها را نیز از بین می‌برد و از رسوب و تجمع آن‌ها در لوله‌های ماشین جلوگیری می‌کند. البته فراموش نکنید که قرص نمی‌تواند همه این رسوبات را از بین ببرد و شما باید هر چند وقت یک‌بار با استفاده از جرم‌گیرهای مخصوص ماشین ظرفشویی آن‌ها را ریشه‌کن کنید.

یک قرص ماشین ظرفشویی خوب، هم روی سلامت ماشین ظرفشویی تاثیرگذار است و هم روی سلامت ظروف.

حفظ زیبایی و سلامت ظروف

ترکیبات قرص ماشین ظرفشویی باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که به خود ظرف‌ها آسیب نرسانند. در زمان فروشنده به شما می‌گوید که نمی‌توانید ظروفی که ترکیباتی از طلای سفید، نقره، فیبر، چدن و برنج را در خود دارند، با این قرص‌ها و به‌طورکلی شوینده‌های معمولی بشویید. چراکه این جنس‌ها به شوینده‌های مخصوص خود نیاز دارند و ترکیبات قرص‌های معمولی ممکن است آن‌ها را از بین ببرد یا حتی باعث اکسیده شدن یا تجزیه آن‌ها شود.

اما درباره شست‌وشوی دیگر ظروف نیز، حفظ سلامت ظرف نکته بسیار مهمی است. ظروف شما بعد از شست‌وشو نباید لک یا خش بیفتند یا کدر شده و تغییر رنگ دهند. این‌ها اثراتی است که یک قرص بی‌کیفیت بر روی ظرف‌های شما خواهد گذاشت. اما ترکیبات قرص‌های باکیفیت به‌گونه‌ای انتخاب می‌شود که ضمن پاک‌سازی عمیق ظروف، به خود آن‌ها آسیبی نرساند و آن‌ها را برای همیشه نو و پاکیزه نگه دارد.

سازگاری با انواع برندهای ماشین ظرفشویی

نکته مهم در زمان خرید قرص ماشین، توجه به برند دستگاه شما است. معمولا بهترین قرص‌های موجود در بازار با انواع برندهای مطرح ماشین ظرفشویی سازگاری دارند و به همین دلیل خیال شما از بابت این موضوع کاملا راحت است. اگر از برندهایی که در ادامه این مقاله معرفی می‌کنیم خرید کنید، نگران خراب شدن ماشین ظرفشویی یا سازگار نبودن قرص با برند دستگاه خود نخواهید بود.

کدام برندها بهترین قرص ماشین ظرفشویی را تولید می‌کنند؟

در این قسمت به معرفی پرفروش‌ترین برندهای قرص ظرفشویی اشاره می‌کنیم؛ همچنان با ما همراه باشید:

قرص ظرفشویی فینیش (finish)

برند فینیش یکی از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده قرص ماشین ظرفشویی در دنیا است. این برند بیشتر از 60 سال است که قرص‌های خود را در بیش از 40 کشور دنیا عرضه می‌کند. انواع را می‌توان پرفروش ترین قرص ماشین ظرفشویی در دنیا دانست. چراکه این برند به‌صورت تخصصی بر روی این موضوع کار می‌کند و با استفاده از بهترین ترکیبات و تکنولوژی‌های روز دنیا، باکیفیت‌ترین قرص‌های ماشین را تولید می‌کند.

اگر نگاهی به انواع قرص‌های ماشین ظرفشویی بیندازید، متوجه خواهید شد که این قرص‌ها در سه دسته معمولی، همه‌کاره و کوانتوم تولید می‌شوند. در میان این سه نوع قرص‌های کوانتوم با داشتن ترکیبات منحصربه‌فرد و جلا دهنده نه‌تنها ظرف‌های شما را به‌طور کامل تمیز می‌کنند، بلکه باعث درخشندگی و زیبایی آن‌ها نیز خواهند شد. در این میان قرص‌های کوانتوم برند فینیش یکی از بهترین‌ها هستند. این قرص‌ها می‌توانند لکه‌های سخت را از بین ببرند و بدون نیاز به جلا دهنده یا نمک، ظرف‌هایی تمیز و براق را به شما تحویل دهند.

اگر نگاهی به نظرات خریداران محصولات برند فینیش بیندازید، کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از عملکرد قرص‌های این برند ناراضی باشد. کاربران معتقدند که فینیش واقعا لیاقت بودن در لیست پرفروش ترین قرص ماشین ظرفشویی را دارد. چراکه این قرص همه ویژگی‌های یک قرص باکیفیت را ارائه می‌کند. خاصیت پاک‌کنندگی، چربی زدایی، جلا دهندگی، جلوگیری از رسوب و… از خواصی هستند که همگی در قرص‌های تولید این برند جمع شده‌اند. تنوع محصولات فینیش بسیار بالا است و همین ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید متناسب با نیاز و بودجه خود یک محصول عالی را خریداری کنید.

تنها گلایه‌ای که مصرف‌کنندگان این محصولات بیان کرده‌اند، بالا رفتن است. البته قبلا نیز این قرص‌ها نسبت به دیگر برندها قیمت بالایی داشتند. اما نکته مثبت دراین‌باره، تنوع بالای محصولات این برند است. بنابراین هنوز هم می‌توان گزینه‌هایی را پیدا کرد که به بودجه شما بخورند و البته کارایی خوبی داشته باشند. قرص‌های برند فینیش می‌توانند لکه‌های خشک‌شده بر روی ظروف را از بین ببرند.

 این قرص‌ها دشمن لک‌های چای و قهوه بر روی ظروف هستند و به‌راحتی آن‌ها را نابود می‌کنند. نکته عالی اینکه برای استفاده از این قرص‌ها دیگر نیازی به خیس کردن ظروف ندارید و ظرف‌هایتان در زمانی کوتاه شسته خواهند شد. همین ویژگی‌ها است که قرص‌های برند فینیش را به بهترین قرص ماشین ظرفشویی تبدیل کرده است.

قرص ظرفشویی فیری (fairy)

این قرص که محصولی از شرکت P & G است، یکی از قرص‌های پرفروش در دنیا است. این شرکت چندملیتی آمریکایی که بیشتر از 150 سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد، یکی از متخصصان این حوزه است. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت انواع قرص‌های تولید این برند را در دستگاه خود قرار دهید و نگران خراب شدن ظروف یا دستگاه نباشید.

از میان انواع ، نام قرص پلاتینیوم این برند را می‌توان در لیست بهترین قرص‌های ماشین ظرفشویی پیدا کرد. این نوع قرص دارای ترکیباتی عالی است که به‌خوبی در انواع چربی‌ها و آلودگی‌ها نفوذ کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. ترکیبات این قرص می‌توانند به داخل ظروفی مثل لیوان‌ها نیز نفوذ کرده و همه آلودگی‌های داخل آن‌ها را ریشه‌کن کنند.

ترکیبات انواع قرص‌های این برند به‌گونه‌ای انتخاب شده‌اند که نیاز به استفاده از محصول دیگری را از بین می‌برند. این قرص‌ها علاوه بر شست‌وشوی کامل و مناسب دارای خاصیت جلا دهندگی و ضد رسوب نیز هستند. بنابراین ضمن حفظ سلامت و زیبایی ظرف‌ها، به ماشین ظرفشویی نیز آسیبی نمی‌رسانند. یکی از نکات قابل‌توجه درباره محصولات فیری این است که این قرص‌ها حاوی ترکیباتی هستند که جرم‌ها و رسوب‌های موجود در ماشین ظرفشویی را از بین می‌برد و باعث تمیز شدن فیلتر ماشین نیز می‌شود. بنابراین خیال شما از بابت سلامت دستگاه کاملا راحت خواهد بود.

قرص‌های فیری موجود در بازار ایران از کشور ترکیه وارد می‌شوند و کیفیت بسیار خوبی به‌خصوص برای شست‌وشوی ظرف‌های باقیمانده از روز قبل دارند. این قرص‌ها برای شست‌وشوی بهداشتی قاشق‌ها و چنگال‌ها بسیار مناسب هستند و از آن‌ها در برابر زنگ‌زدگی محافظت می‌کنند. با استفاده از قرص پلاتینیوم فیری که بهترین محصول تولیدی این برند است، می‌توانید ظروف تفلون را به‌طور کامل تمیز کنید و بدون ایجاد هیچ خط و خشی ظرف‌های استیل، نقره و شیشه‌ای را بشویید.

گزارش‌های زیادی از رضایت مصرف‌کنندگان این قرص‌ها وجود دارد. مصرف‌کنندگان از شست‌وشوی ظروف شیشه‌ای و بلوری با قرص‌های فیری بسیار رضایت دارند و معتقدند این قرص‌ها یکی از بهترین رایحه‌ها را به ماشین می‌دهند. در گزارش‌های مصرف‌کنندگان تقریبا هیچ‌گونه نارضایتی یا گزارش منفی دیده نمی‌شود. اما خشک شدن ظروف در زمان استفاده از بعضی از انواع قرص‌های فیری یکی از مشکلات این قرص‌ها است. به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند که در زمان استفاده از این محصول از قرص‌های جلا دهنده نیز استفاده کنید تا ظرف‌ها به‌طور کامل خشک‌شده و تمیز شوند.

قرص ماشین ظرفشویی پریل (prill)

پریل محصولی از کشور آلمان است که محصولات شوینده آن به‌خوبی جای خود را در بین خریداران ایرانی باز کرده است. این شرکت با عرضه طلایی، واقعا یک هدیه طلایی را به شما تقدیم کرده است. این محصول، علی‌رغم داشتن قیمت مناسب، تقریبا چیزی از غول‌های بزرگ دنیا یعنی فینیش و فیری کم ندارد. مصرف‌کنندگان این محصول از نحوه و زمان شست‌وشوی آن کاملا رضایت دارند و معتقدند که می‌توان با اطمینان خاطر محصولات این برند را جایگزین برندهای فینیش و فیری کرد.

یکی از نکاتی که باید در زمان استفاده از قرص‌های ماشین ظرفشویی پریل در نظر داشته باشید، این است که این قرص‌ها نمی‌توانند خاصیت سختی آب را از بین ببرند. بنابراین ممکن است باعث ایجاد خط و خش در ظروف به‌خصوص ظروف شیشه‌ای، بلوری و کریستالی شوند. این موضوع در نظرات خریداران این قرص‌ها نیز دیده می‌شود. اما برای حل آن می‌توانید کمی نمک در ماشین ظرفشویی بریزید. نمک دارای ترکیباتی است که سختی آب را کمتر می‌کند و ظروف شما را سلامت نگه می‌دارد.

اگر یکی از مشکلات شما در زمان استفاده از قرص ماشین ظرفشویی، خشک شدن ظروف است، ما به شما استفاده از محصولات پریل را توصیه می‌کنیم. خاصیت جلا دهندگی محصولات این برند بسیار بالا است و به همین دلیل از باقی ماندن لکه‌های آب بر روی ظرف‌های شیشه‌ای یا فلزی جلوگیری می‌کند و آن‌ها را خشک، تمیز و شفاف تحویل شما می‌دهد. همین ویژگی باعث شده است که پریل طلایی بهترین قرص ماشین ظرفشویی بعد از برندهای مطرح فیری و فینیش باشد.

قرص ماشین کالیون (kalyon)

برند کالیون یکی از برندهای ترکیه ای است که تجربه چندانی در تولید قرص‌های ماشین ظرفشویی ندارد. اما کیفیت بالای محصولات آن باعث شده است که در همین مدت کوتاه نیز در لیست تولیدکنندگان قرص ماشین ظرفشویی قرار بگیرد. این قرص دارای انواع ویژگی‌های موردنیاز برای یک قرص ماشین ظرفشویی هست. شما می‌توانید با استفاده از آن چربی‌های باقی‌مانده بر روی ظروف را به‌طور کامل از بین ببرید. به‌علاوه وجود نمک و جلا دهنده در ترکیبات این قرص به حفظ سلامت ماشین ظرفشویی و ظروف شما کمک زیادی می‌کند.

در نظرات مصرف‌کنندگان قرص ماشین ظرفشویی کالیون هم نارضایتی و هم رضایتمندی وجود دارد. این موضوع بیشتر به دلیل سابقه کم این برند است. در واقع این سابقه کم باعث شده است که این قرص با برخی از برندها سازگار نباشد و باعث عدم رضایت مصرف‌کنندگان شود. اما خوشبختانه محصولات جدیدتر این برند توانسته‌اند نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب کنند. به‌خصوص که قیمت آن از بسیاری از برندهای مطرح دیگر پایین‌تر است. البته تنوع پایین محصولات و تعداد کم قرص‌ها در هر بسته ممکن است به مذاق مصرف‌کنندگان خوش نیاید.

قرص ظرفشویی هوم پلاس (home plus)

هوم پلاس یکی از برندهای ارزان و محبوب در بازار ایران است. محصول این برند را نمی‌توان بهترین قرص ماشین ظرفشویی دانست. اما اگر کیفیت قابل‌قبول در کنار مبلغ مناسب از اولویت‌های شما در انتخاب است، می‌توانید محصولات این برند را به‌عنوان یکی از گزینه‌ها در نظر داشته باشید. توجه کنید که منظور ما از بهترین نبودن این برند، بی‌کیفیت بودن آن نیست. سازندگان قرص ظرفشویی هوم پلاس به‌خوبی از نیاز مصرف‌کنندگان مطلع هستند و ترکیبات آن را به‌گونه‌ای انتخاب کرده‌اند که به‌خوبی از پس تمیز کردن لکه‌ها و چربی‌ها برمی‌آید و به ماشین نیز آسیبی وارد نمی‌کند.

نگاهی به نظرات مصرف‌کنندگان درباره این قرص ماشین ظرفشویی نشان می‌دهد که این محصول کیفیت مناسبی دارد و شما می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. کیفیت و سرعت مناسب شست‌وشو در کنار جلوگیری از رسوب‌گیری ماشین ظرفشویی و ایجاد لکه در ظروف از ویژگی‌هایی است که مصرف‌کنندگان قرص ماشین ظرفشویی هوم پلاس به آن اشاره کرده‌اند. هوم پلاس یک محصول ایرانی باکیفیت است. بنابراین با خرید این محصول از تولیدکنندگان خوب ایرانی نیز حمایت خواهید کرد.

ماشین ظرفشویی یکی از وسایل ضروری برای هر خانه است که رفاه و زمان بیشتری را در اختیار اعضای خانواده قرار می‌دهد. این دستگاه قابلیت شستشوی کامل و بی‌نقص ظروف را دارد؛ به‌گونه‌ای که اثر از لکه غذا یا روغن و عطروطعم غذا در آن باقی نماند. اما محقق شدن این ایده آل، کاملاً به استفاده از قرص ظرفشویی و نوع و کیفیت شوینده استفاده‌شده برای شستشو بستگی دارد. انواع شوینده‌های ماشین ظرفشویی موجود در بازار به سه نوع پودر، ژل و قرص تقسیم می‌شوند که ژل و دارای محبوبیت بیشتری در میان مصرف‌کنندگان هستند.

اندازه‌گیری پودر و تناسب دادن آن با دستگاه و تعداد ظروف دشوار بوده و احتمال ریختن شوینده به اطراف و پراکنده شدن آن بیشتر است. در این میان، قرص‌ها دارای قدرت بیشتری در پاک‌سازی ظروف هستند و امکان تمیز کردن ماشین ظرفشویی را نیز میسر می‌سازند. در ادامه مطلب می‌توانید همه‌چیز را درباره استفاده از قرص ظرفشویی بخوانید و به‌راحتی از دانسته‌های خود بهره بگیرید.

نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

انواع قرص ظرفشویی را می‌توان به سه دسته کلاسیک، همه‌کاره و کوانتوم/پلاتینیوم تقسیم کرد. این قرص‌ها در برندهای مختلف می‌توانند اشکال نسبتاً متفاوتی داشته باشند، اما کارایی و قدرت آن‌ها تقریباً یکسان است. البته در این میان اهمیت برند را نیز نباید فراموش کرد. یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین برندهای تولیدکننده شوینده ظرفشویی، فینیش (Finish) است که از شهرت جهانی برخوردار است. در این میان می‌توان برندهای فیری و را نیز جزو گزینه‌های محبوب در میان ایرانیان به شمار آورد.

نحوه استفاده از قرص ظرفشویی فینیش

دارای انواع کلاسیک، All in one و کوانتوم است که هرکدام به روش متفاوتی استفاده می‌شوند. البته انواع All in 1 Max و Quantum Max نیز در بازار وجود دارند که ساختاری کاملاً مشابه نسل قبلی خود با کارایی و قدرت بالاتر را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند. قرص کلاسیک فینیش فاقد جلا دهنده و نمک است. بنابراین، استفاده از نمک و جلا دهنده به همراه آن الزامی است. زیرا عدم استفاده از این مواد می‌تواند سلامت و عمر مفید ماشین لباسشویی شما را به خطر بیندازد.

نحوه استفاده از قرص ظرفشویی کلاسیک

قرص را از بسته‌بندی خارج کنید. اطمینان پیدا کنید در هنگام خارج کردن قرص از بسته، دست شما کاملاً خشک باشد. در هر بار شستشوی ظروف می‌توانید از یک یا نصف (زمانی که ظروف کم باشند) قرص کلاسیک استفاده کنید.

قرص را در جا قرصی ماشین لباسشویی قرار دهید. جا قرصی را به‌راحتی می‌توانید در قسمت بالایی دستگاه پیدا کنید. در صورت پیدا نشدن آن می‌توانید به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود مراجعه کنید.

بستن درب جا قرصی را فراموش نکنید. برخی افراد درب جا قرصی را به‌درستی نمی‌بندند. در این صورت قرص استفاده‌نشده و کف ایجاد نمی‌شود.

 نحوه استفاده صحیح از قرص ظرفشویی فینیش چیست؟

قسمت مخصوصی در دستگاه برای افزودن نمک در نظر گرفته‌شده است که معمولاً در کف ماشین ظرفشویی قرار دارد. درب آن را بازکرده و نمک را با استفاده از قیف درون مخزن بریزید. استفاده از قیف مانع از پخش شدن نمک در دستگاه و آسیب به آن می‌شود. برای اولین بار باید دو لیوان نمک را به همراه یک لیتر آب در مخزن بریزید. برای دفعات بعدی، در صورت مشاهده هشدار دستگاه برای نیاز به اضافه کردن نمک می‌توانید به مقدار یک کیلوگرم نمک را به مخزن اضافه کنید. دیگر نیازی به افزودن آب نیست.

اطمینان پیدا کنید که تمام ظروف قرارگرفته در دستگاه قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی را داشته باشند.

از سازگاری شوینده با ظروف قرار داده‌شده در دستگاه اطمینان حاصل کنید. برای مثال، استفاده از قرص کلاسیک برای ظروف شیشه‌ای و نقره موجب کدر شدن و آسیب رساندن به ظرف می‌شود.

دستگاه را روشن کرده و بر روی حالت شستشو با قرص ظرفشویی تنظیم کنید. در صورت تنظیم شدن دستگاه بر روی حالت ژل یا پودر، احتمال آسیب به ماشین ظرفشویی افزایش پیدا می‌کند. دمای مناسب بهتر است بین 125 تا 140 درجه فارنهایت باشد.

نحوه استفاده از قرص All in one

قرص را از بسته‌بندی خارج کنید. به خشک بودن دستان خود دقت کنید تا مانع از خیس شدن و ترکیدن قرص شوید. قرص All in one نیز مانند نوع کلاسیک قابلیت نصف شدن دارد.

قرص را در جا قرصی دستگاه قرار دهید و درب جا قرصی را به‌درستی ببندید.

اطمینان حاصل کنید که تمام ظروف برای شستشو با ماشین ظرفشویی مناسب هستند.

از تناسب ظروف با نوع قرص اطمینان حاصل کنید. برای مثال، قرص All in 1 قابلیت محافظت از ظروف شیشه‌ای را دارد، اما برای شستشوی ظروف نقره مناسب نیست.

بخش توپی قرمزرنگ بالای قرص، جلا دهنده است. بنابراین، برخلاف قرص کلاسیک نیازی به افزودن جلا دهنده نیست. باوجوداینکه نمک در ترکیبات قرص وجود دارد، اما استفاده از نمک به‌صورت هم‌زمان (برای کاهش سختی آب) توصیه می‌شود.

برنامه شستشو را بر روی حالت شستشو با قرص تنظیم کنید و دکمه شروع برنامه را فشار دهید. دمای آب را بین 125-140 درجه فارنهایت قرار دهید.

نحوه استفاده از قرص کوانتوم فینیش/پلاتینیوم فیری

نیز از انواع محبوب قرص‌های ماشین ظرفشویی است. برای استفاده از آن مراحل زیر را طی کنید:

یک قرص را از بسته‌بندی خارج کنید. این قرص درواقع پودر فشرده در کنار ژل و جلا دهنده است که در پوسته‌ای با قابلیت حل شدن در آب قرار می‌گیرند. بنابراین، نیازی به خارج کردن محتوای آن از پوسته نیست.

قرص را در جا قرصی قرار دهید و سپس درب جا قرصی را به‌درستی ببندید.

از قابل شستشو بودن ظروف با ماشین ظرفشویی و تناسب آن‌ها با قرص استفاده‌شده اطمینان حاصل کنید. با استفاده از این قرص می‌توانید علاوه بر ظروف شیشه‌ای، ظرف نقره را نیز بدون کدر شدن و خط و خش برداشتن شستشو دهید.

نیازی به استفاده از جلا دهنده و نمک نیست، اما در صورت بال بودن سختی آب بهتر است از نمک استفاده کنید.

ماشین ظرفشویی را بر روی حالت شستشو با قرص تنظیم کنید و دکمه آغاز برنامه را فشار دهید.

سخن پایانی

با توجه به بالا رفتن ، یک انتخاب مناسب برای طولانی کردن عمر ظرفشویی شما بسیار مهم است. قرصی که علاوه بر حفظ سلامت ماشین ظرفشویی، ظرف‌ها را کاملا تمیز بشوید و بدون ایجاد آسیب در آن‌ها بهترین نتیجه شست‌وشو را به شما ارائه دهد. با در نظر داشتن ویژگی‌های معرفی‌شده در این مقاله می‌توانید بهترین قرص ماشین ظرفشویی را خریداری کرده و از آن استفاده کنید. به‌علاوه در این مقاله برندهای پرفروش قرص ماشین ظرفشویی را نیز به شما معرفی کرده‌ایم تا خرید بهتری داشته باشید.

خروج از نسخه موبایل