اقتصادی

چگونه از شر افکار ناخواسته خلاص شویم؟

آی می می ر ن ر بین؟؟؟ین ین؟: ید ی آی اینکه ین ر در در در در ست.

به گسارش گزارش و به نقل از مجله آنلاینبعد از یک جدایی، ممکن است به این فکر کنید که حالت خوب است تا از یک خیابان خاص رد شوید یا یک دوست مشترک را ببینید یا آهنگ عاشقانه را در رادیو بشنوید. به همسر سابقتان فکر نکنید.به جز پاک‌کردن تکه‌هایی از حافظه، اتفاقی که در فیلم «درخشش ابدی ذهنی پاک» شاهدش بودیم می‌توان افکار ناخواسته را از بین برد؟ جواب کوتاه این است: شاید.

جاشوا مگی، روانشناس بالینی و بنیانگذار درمان مسیری است که تحقیقاتی را در مورد سلامت افکار، تصاویر و ناخواسته های ناخواسته در اختلالات روانی انجام داده است، بر این باور است که افراد، بسیار کمتر و بسیار کمتر از اکثر افراد کنترل می شوند. در یک مطالعه معروف در سال ۱۹۹۶ منتشر شده در مجله تداخلی، با نام تئوری‌ها، روش‌ها و یافته‌ها که توسط اریک کلینگر، استاد بازنشسته روان‌شناسی در دانشگاه مینه‌سوتا نوشته شده، شرکت‌کنندگان در این مطالعه، تمام افکار خود را در طول یک روز راصد کردند. و به تا می بیش از بیش از ۴۰۰۰ فرد فرد در یک د رش د فک ر ر ر ز ز ز ط نگین نگین هر هر یک نکشیدند نکشیدند.

مگی در این رابطه گفت: «افکار دائماً در حال فروپاشی و در جریان هستند و بسیاری از ما متوجه آن نمی‌شویم». در مطالعه دیگری که در سال ۱۹۸۷ در کلینگر و همکارانش انجام شد، مردم ۲۲% از افکارشان را عجیب و غریب، غیرقابل قبول یا اشتباه می‌دانستند. ی ی تصوّر که آشپزی هستید ر بریده بریده ید در که ن ر ر سمت حم حم حم ، ، ، بیفتد زمین.

در شرایطی، سرکوب این افکار ناخواسته منطقی است. ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که می توانم این افکار را بین بردم.

در مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۲ که در مجله PLOS Computational Biology منتشر شد، یک گروه از محققان، به ۸۰ داوطلبی که در این آزمایش شرکت کردند، یک مجموعه اسلاید نشان دادند که در آنها کلمات نوشته شده بود. شرکت‌کنندگان در این تحقیق، با تماشای این اسلایدها، کلمه‌ای را که با هر اسم مرتبط بود، یادداشت می‌کردند. پولی دریافت نخواهند کرد.گروه دیگر می‌توان هر تعداد اسمی را که می‌خواهند تکرار کنند. کند، اتفاق می‌افتد.

نتایج حکایت از آن داشت که زمانی که شرکت‌کنندگان هر نام را برای دومین بار می‌دیدند، زمان بیشتر را نسبت به گروه کنترل، برای یک تداعی تازه نیاز داشت؛ مثلاً از کلمه تا به جای کلمه جاده استفاده می‌شود. پاسخهای افراد برای کلماتی که اولین بار آنها را با کلمه «به اولین موضوع مرتبط» لیبلینگ کرده بودند، بیشتر طول کشید. سریع تر پ می د و بد که رتب ک ک نشین پ ش ن (فکری می می ز جتن کنند کنند)، ضعیف می.

ایزک فرادکین، روانشناس و نویسنده ارشد این مقاله، در این رابطه گفت: «ما شواهدی مبنی بر اینکه مردم می‌توانند کاملاً از افکار ناخواسته جلوگیری کنند، نیافتیم». ادامه داد: «نتایج حکایت در آن است که تمرین می‌تواند به افراد در اجناب یک فکر خاص کمک کمک کند.»

همان طور که در گزارش مدیکال‌نیوز تودی می‌خوانیم، همه موافق هستند که از کلمات تصادفی، راه خوبی برای نشان دادن اینکه چگونه مردم افکار مملو از احساسات را سرکوب می‌کنند، نیست. نتیجه د ب در ب به گفته گفته: «قتی فکری ر می پیغ پیغ پیغ مغزم می فرستیم فرستیم. ما با تلاش برای کنترل این افکار، آنها را قوی تر می کنیم.»

تجزیه و تحلیل و تحلیل ۳۱ مطالعه مختلف روی افکار سرکوب که در سال ۲۰۲۰ انجام شد و نتایج آن در مجله Perspective on Psychological Science منتشر شد، حکایت از آن است که افکار را در کوتاه‌مدت جواب می‌دهد. فکرشان موفق می‌شود اما فکر می‌کنم که آن‌ها می‌توانند، پس از کار بیشتر به ذهنشان می‌آید.

فرادکین گفت: «در نهایت ممکن است این فکری باشد که آگاهانه به افکار ناخواسته داشته باشد و به جای این افکار، منتظر بمانید که این افکار بگذرند؛ درست مثل هزاران فکر دیگری که هر روز در ذهن شما می‌چرخند. اکن افکار اجازه می شود تا فقط در ذهنمان باشند، نه خیلی محکم به آنها بچسبیم و تلاشی برای مبارنه با همان.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا