اقتصادی

کتابخانه‌ها در لرستان یک باشگاه فرهنگی و اجتماعی می‌شوند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید سجاد راستخانه امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی لرستان با بیان اینکه لرستان با تقدیم شش هزار و ۵۴۶ شهید به انقلاب، اظهار داشت: حقیقتاً شهدای قدر گران کار همه ما به ویژه مدیران و مسئولین فرهنگی. من مشتاقانه منتظر آن هستم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، خطاب به جوانان مطالبی را انجام دادند که با افزایش و ارتقای علم، دانش و آگاهی در زیر بار مسئولیت های انقلاب، آنها را نیز در نامگذاری سال از واژه دانش می‌سازیند، این واژه دانش و علم را افزایش داد. مطمئناً یک عقبه فرهنگی داشته و اجازه می دهد کتابخانه های عمومی ارائه امکانات و شرایط مناسب برای ارتقای سطح علم و آگاهی و دانش اقشار مختلف مردم با اختیار قرار دادن کتب مناسب، سالن های مطالعه و برگزاری برنامه های آموزشی فرهنگی برای ترویج گفتمان کتاب و کتابخوانی ما. در کتابخانه های عمومی کند.

مدیرکل مؤسسه کتابخانه‌های عمومی لرستان در ادامه تشکر از حسن اعتماد کتابخانه‌های عمومی کشور و دبیرخانه استان لرستان و همچنین با تقدیر از خدمات مدیرکل پیشین کتابخانه عمومی استان، افزودن: در ادامه مسیر مورد بحث، تکمیل، ساخت و تکمیل پروژه‌هایی که در دست احداث هستند، با تمام توان پیگیری خواهند شد.

راستخانه، شعار هر کتابخانه یک باشگاه فرهنگی و اجتماعی را از دستور کارهای خود و همکارانش برشمرد و افزود: در دور مدیریتی جدید با توجه به ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی و ارتباط‌های مستمر با دستگاه‌های فرهنگی، انقلابی و بسیج اقشار در بحث ترویج گفتمان کتاب و کتابخوانی و رسیدن به هدف «هر کتابخانه باید یک باشگاه فرهنگی و اجتماعی باشد»، اشس هیچ تلاشی دراشد.

وی با بیان اینکه رهبر حکیم انقلاب واژه کتابخوانی را در کنار واژه علم‌آموزی قرار داد، گفت که امروز کتابخوانی و علم‌آموزی نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی است و در جای دیگر در جامعه اسلامی کتابخوانی باید همگانی و فراگیر شود. امیدواری کرد که در اجرای رهنمود فرسانه انقلاب، نمره قبولی را کسب کند.

دکمه بازگشت به بالا