نماد سایت مجله آنلاین

بررسی شرایط مهاجرت تحصیلی به انگلستان

تحصیل در انگلیس

تحصیل در انگلیس به علت های مختلف افراد بسیاری را از سراسر دنیا راهی بریتانیا می کند. ادامه تحصیل در انگلستان در مدارس تا در دانشگاه های انگلیس جهت تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد در انگلستان مورد توجه بسیاری از مشتاقان ادامه تحصیل می باشد چرا که دانشگاه های انگلیس جزو با کیفیت ترین دانشگاه های جهان  می باشد.

تحصیل در انگلستان به زبان انگلیسی می باشد. .کشور انگلستان برای دانشجویان بعد از پایان تحصیل در انگلستان زمینه ای را برای  ایجاد می کند. متقاضیان برای تحصیل در انگلیس می توانند از  استفاده نمایند. موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان شما را در زمینه اقامت و تحصیل در انگلیس یاری می رساند. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

شرایط تحصیل در انگلستان

چرا تحصیل در انگلستان مورد تقاضای بسیاری از دانشجویان می باشد؟ انگلستان نام نیمه جنوبی جزیره بریتانیا می باشد و یکی از چهار بخش کشور پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی است. انگلستان همواره یکی از برترین کشور های دنیا برای ادامه تحصیل بوده است.

این کشور به واسطه قدمت زیادی که در خصوص آموزش داشته است دارای دانشگاه های برتری در سطح بین الملل است. به نوعی بیشترین دانشگاه های بین المللی و با رتبه های عالی در سطح جهان در این کشور حضور دارند. همچنین مورد دیگری مهاجرت تحصیلی به انگلستان بسیار مهم است هزینه های تحصیلی در انگلستان به نسبت کشور آمریکاست.
هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان به نسبت کشور آمریکا مقرون به صرفه تر است. تحصیل در دانشگاه های انگلستان می تواند به طور کلی زندگی هر دانشجویی را تغییر دهد.

تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان

مدرک آیلتس از جمله شرایط لازم برای درخواست تحصیل در انگلیس لحاظ می‌شود و نمرۀ بیشتر برارزش آن می‌افزاید اما درصورتی که دانشجویان شرایط زیر را داشته باشند، می‌توان از ارائۀ مدرک آیلتس صرف نظر کرد. بعضی از دانشگاه‌ ها، معیار توانایی زبانی فرد متقاضی را نمره‌ های مدرسه و دبیرستان آن‌ها می دانند.

در برخی از دانشگاه‌ها دانشجویان با حداقل نمرۀ 60 و بالاتر از آن در کلاس دهم و دوازدهم پذیرش می‌شوند. گاهی اوقات نیز تنها نمره کلاس دوازدهم شخص متقاضی تحصیل در انگلستان ، معیار سنجش است زیرا آخرین نمره، جدیدتر از نمرۀ سال دهم و یازدهم خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است اگر دانشجویی در طول دوره تحصیل خود از زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزشی استفاده کند و کلیه نمره‌ های او بالا باشد، کمیتۀ پذیرش، از دریافت مدرک آیلتس صرف نظر می کند.

برخی از دانشگاه‌ ها معمولا قبل از قطعی‌ شدن پذیرش، با فرد متقاضی صحبت خواهند کرد . معمولاً این مصاحبه به صورت تلفنی انجام می شود و ممکن است امتحانی هم در نزدیک‌ترین مرکز انجام شده باشد. با این مصاحبه ، میزان توانایی زبانی فرد آزموده شده و اگر دانشجویی بتواند بر مصاحبه کننده موثر شود ، در این زمینه شانس بیشتری دارد . دانشجویان بین‌المللی می‌توانند بدون مدرک آیلتس در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند. این دانشگاه ها پذیرش های مشروط به گذراندن دوره زبان برای متقاضیان بین الملل صادر می نمایند.این بدان معناست که دانشجویان در ابتدا وارد کورس زبان شده و پس از آن می توانند وارد دوره اصلی شوند.

تحصیل در مدارس انگلیس

تحصیل در مدارس انگلستان یکی از روش های مهاجرت به انگلستان و تحصیل در این کشور است. تحصیل در مدارس این کشور همواره خواهان زیادی داشته است و با توجه به اینکه نیازی به یادگیری زبان دیگری به غیر از انگلیسی نیست یکی از بهترین گزینه های تحصیل در اروپا می باشد.

تحصیل در کالج ها، دبیرستان ها و دانشگاه های انگلستان یکی از راه های اصلی، جهت اخذ اقامت در کشور انگلیس می باشد. انگلستان یکی از برترین کشورهای دنیا برای اخذ اقامت تحصیلی و تحصیلات از پایه تا تکمیلی است. تحصیل در انگلستان  رایگان نیست ولی با توجه به شرایط و امتیازات متقاضیان امکان اخذ بورس وجود دارد.
در خصوص مدرک زبان انگلیسی نیز با اینکه برخی دانشگاه های انگلستان نیاز به مدرک زبان برای ورود جهت تحصیل ندارند، ولی سفارت انگلستان برای متقاضیان خارجی داشتن مدرک زبان معتبر را جهت صدور ویزا الزامی می داند.

ورود به کالج ها و دانشگاه های کشور انگلستان بدون نیاز به گذراندن آزمون ورودی و کنکور می باشد و این خود مزیتی برای متقاضیان تحصیل در انگلستان می باشد. نظام آموزشی در انگلستان بر اساس سن متقاضی به چهار مرحله اصلی تقسیم می شود: آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، آموزش تکمیلی و آموزش عالی.

کودکان در انگلستان به صورت قانونی و اجباری آموزش ابتدایی و متوسطه را از سن حدودا 5 سالگی تا 16 سالگی طی می کنند. سیستم آموزشی در انگلستان به “پایه های اصلی” تقسیم می شود که عبارتند از: پایه اول- 5 تا 7 سال، پایه دوم – 7 تا 11 سال، پایه سوم – 11 تا 14 سال و پایه چهارم – 14 تا 16 سال.

شرایط تحصیل در مدارس انگلیس

پایه های اول و دوم در مدارس ابتدایی بوده و سپس دانش آموزان به مدارس متوسطه وارد می شوند تا پایه های سوم و چهارم را به پایان برسانند. پس از پایان دوره متوسطه، دانش آموزان ارزشیابی شده و گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه GCSE را دریافت می کنند و سپس می توانند برای تحصیلات تکمیلی به طور اختیاری تحصیلات خود را در دوره های آموزشی تکمیلی ادامه داده و برای اخذ گواهینامه هایی مانند سطح BTEC،GNVQ وA اقدام داشته باشند.

دانش آموزان پس از اتمام دوره GCSE وارد دوره A-Level می شوند که 2 سال پایانی دبیرستان در انگلستان است و پس از اتمام این دوره می توانند وارد دانشگاه های انگلستان شوند. دانش آموزان می توانند با گذراندن دوره یکساله Foundation برای اکثر رشته های دانشگاهی در انگلستان آمادگی لازم را جهت تحصیل کسب کنند.

این دوره کم هزینه بوده و کسب نمرات قبولی در پایان آن مورد نیاز می باشد. هزینه مدارس دولتی Grant Maintained Schools در انگلستان رایگان می باشد که توسط دولت پرداخت می شود ولی تنها دانش آموزان منطقه بریتانیا و منطقه اقتصاد اروپایی می توانند در این مدارس تحصیل داشته باشند.

مدارس شبانه روزی در انگلستان خصوصی هستند و هزینه های تحصیلی در این مدارس توسط والدین دانش آموزان پرداخت می شود. در مدارس خصوصی نیز هزینه هایی برای تحصیل و زندگی افراد و همچنین برنامه های متنوع تفریحی در نظر گرفته می شود.
دانش آموزان خارجی که وارد مدارس خصوصی می شوند در ترم اول برای تقویت زبان انگلیسی دوره های خاصی را در بخش ویژه زبان انگلیسی به نام EFL-English as a Foreign Language می گذرانند.

والدینی که می خواهند فرزندانشان در مدارس پیشرفته در انگلستان تحصیل داشته باشند، می توانند از طریق پذیرش ویزای مدارس شبانه روزی و ویزای قیم یا ویزای گاردین به همراه فرزندان خود به انگلستان مهاجرت داشته باشند و طبق قانون هر کدام از والدین که به این نوع ویزا به همراه فرزند خود مهاجرت می کند، نمی تواند اجازه کار داشته باشد تا هزینه های دیگر را از این طریق پوشش دهد.

در سیستم آموزش عالی، امکان تحصیل در رشته های گوناگون در بیش از 100 دانشگاه برتر در انگلستان وجود دارد. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان سالیانه 10000 تا 40000 پوند متغیر میباشد.

دوره کارشناسی در انگلیس

دوره کارشناسی در انگلیس معمولاً از 3 سال به صورت عادی و فشرده برگزار می شود تا در پایان دوره دانش آموزان مدرک لیسانس خود را از دانشگاه مربوطه دریافت کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی نیازمند داشتن مدرک آیلتس حداقل 5 یا 5/5 می باشد (که در این صورت فرد پیش نیاز دوره های زبان را باید بگذراند).

در صورتی که تمایل داشته باشد مستقیما وارد دوره اصلی شود آیلتس 6.5 آکادمیک نیاز است.دانشجوی دوره کارشناسی اجازه کار پاره وقت برای 10 ساعت در هفته را دارد. دانشجو در این مقطع نمی تواند خانواده خود را همراه خود داشته باشد و اخذ ویزای همراه برای این مقطع امکانپذیر نمی باشد.در صورتی که فرد ازدواج کرده باشد می تواند همسر خود را به عنوان همراه با خود ببرد.

افرادی که متقاضی تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی هستند باید ابتدا بتوانند که دو دوره GCSE شرکت کنند و حداقل نمره C را از آن کسب کنند. برای ورود به این آزمون نیز همانند دیگری کشور های دنیا نیاز است که دانشجو حداقل مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی را داشته باشد و همچنین تمامی مدارک او نیز به صورت ترجمه شده باشد.

ریز نمرات تحصیلی دوره قبلی دانشجو یکی از مواردی است که اهمیت بسیاری به آن داده می شود به همین خاطر معمولا دانشگاه های انگلیس دانشجویانی را ثبت نام می کنند که دارای شرایط تحصیلی و ریزنمرات تحصیلی مناسبی باشند.
دانشجویان برای ورود به این مقطع نیاز به مدرک زبان انگلیسی معتبر نیز دارند. تمامی متقاضیان تحصیل کارشناسی در انگلیس برای ورود مستقیم به دانشگاه باید حداقل مدرک زبان آیلتس 6.5 را داشته باشند.

دوره کارشناسی ارشد در انگلیس

به صورت یک ساله می باشد و داشتن مدرک زبان آیلتس 6 یا 6.5 مورد نیاز می باشد، متقاضیانی که موفق به اخذ این نمره در آیلتس نشده باشند، تنها با نمره 5.5 در آیلتس می توانند در دوره پیش کارشناسی ارشد یا Pre-Master شرکت داشته باشند. دانشگاه های برتر انگلستان بهترین مکان تحصیلی برای متقاضیان تحصیلات عالی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشند، و سالانه متقاضیانی بسیاری از سرتاسر جهان برای پذیرش از این دانشگاه ها اقدام می کنند.

برای تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی متقاضی مورد نیاز است و موفقیت آمیز بودن دوره های تحصیلی قبلی در نتیجه دادن پذیرش از طرف دانشگاه اهمیت بسیاری دارد. دانشجویان باید ریز نمرات از دیپلم تا کارشناسی را ارائه دهند.

مزیت های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انگلیس به شرح زیر است :

دانشگاهها و سیستم آموزشی

حوزه آموزش در کشور بریتانیا در هر چهار کشور انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی متفاوت است، یعنی هر کشور اختیارات خود را در این زمینه دارد. به طور کلی حدود 38% جمعیت بریتانیا تحصیلات دانشگاهی دارند، همچنین پس از آمریکا، این کشور بیشترین تعداد دانشگاه را در لیست 100 دانشگاه برتر جهان در اختیار دارد.

در انگلستان تحصیلات از سنین 6-16 سالگی اجباری بوده و اکثریت کودکان به مدرسه‌های دولتی می‌روند. دو دانشگاه آکسفورد و کمبریج قدیمی‌ترین دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان در دنیا هستند که بیش از هشت قرن قدمت دارند. این کشور در زمینه تحصیلات دانشگاهی از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار بوده و به عنوان یکی از مقصدهای اصلی مهاجرت تحصیلی در جهان شناخته می‌شود. . دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج، کالج سلطنتی لندن، UCL، ادینبرا، منچستر، کینگز کالج لندن، LSE، بریستول، وارویک، گلاسگو، دورهام، بیرمنگام، ساوت همپتون، لیدز، شفیلد، سنت اندروز و ناتینگهام همگی در لیست 100 دانشگاه برتر جهان هستند. در حال حاضر بیش از 480 هزار دانشجوی بین‌المللی در این کشور تحصیل می‌کنند.

در مورد کشور انگلستان چه می دانید؟

خدمات درمانی و رفاهی

خدمات درمانی نیز همچون آموزش در کشور انگلستان امری قدرت‌سپاری شده است، یعنی هرکشور اختیارات خود را در زمینه قانون‌گذاری و اجرای آن دارد. طرح پوشش درمانی دولتی برای تمامی شهروندان بریتانیا و دارندگان اقامت دائم آن رایگان بوده و از محل مالیات‌های عمومی تامین می‌شود. این کشور در رتبه‌بندی بهترین سیستم‌های درمانی در جهان، رتبه 6 ام را کسب کرده که این موضوع یکی از دلایل افراد برای مهاجرت به انگلستان است. علاوه بر بیمه دولتی، هر کشور شامل شرکت‌ها و موسسات ارائه دهنده پوشش درمانی خصوصی نیز شده که افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

وضعیت سیاسی و اجتماعی

کشور بریتانیا بر اساس مشروطه سلطنتی اداره می‌شود. خاندان سلطنتی در راس امور بوده و دو مجلس عوام و لردها نیز دو بازوی اصلی قانونگذاری در کشور به شمار می‌آیند. نخست‌وزیر و کابینه او از داخل مجلس عوام و بر اساس رای اکثریت انتخاب می‌شود.

همچنین دادگاه عالی نیز به عنوان قوه‌ای مستقل وظیفه رسیدگی به قوانین و اجرای آن‌ها را برعهده دارد. چهار کشور انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی در امور داخلی خودمختار بوده، اما برخلاف فدراسیون از اختیارات کمتری که حالت موقتی نیز دارد، برخوردار هستند. همچنین این کشور 14 منطقه و کشور وابسته در سراسر دنیا داشته و خاندان سلطنتی انگلستان نیز به عنوان خاندان سلطنتی استرالیا، کانادا و نیوزلند نیز شناخته می‌شود.

ادبیات، موسیقی، تئاتر و به طور کلی هنر یکی از مهم‌ترین صادرات انگلستان به کشورهای جهان است که موجبات تاثیرگذاری فرهنگی در آن‌ها را فراهم می‌آورد. این کشور از تاریخ و فرهنگی بسیار غنی برخوردار بوده که در سال‌های اخیر با افزایش موج مهاجرت به انگلستان تحت تاثیر فرهنگ‌های جدید مهاجران قرار گرفته است. با این‌حال حدود 80% از جمعیت این کشور را سفیدپوستان بریتانیایی تشکیل داده و پس از آن آسیایی‌ها، سیاه‌پوستان و چینی‌ها مهم‌ترین گروه‌های قومی ساکن در بریتانیا هستند. مذهب اسلام و هندو نیز پس از اکثریت مسیحی، پیروان بیشتری نسبت به دیگر ادیان دارند.

آب و هوا و وضعیت جغرافیایی بریتانیا

بیشتر نواحی بریتانیا آب و هوایی معتدل داشته و بارش باران در سراسر سال در جریان است. در زمستان‌ها دمای هوا ممکن است تا 20- درجه کاهش و در تابستان‌ها تا 35 درجه افزایش یابد. قسمت‌های شرقی آب و هوایی خشک‌تر و قسمت‌های غربی آب و هوایی خنک‌تر و مرطوب‌تر دارند. جریان‌های اقیانوس اطلس موجب زمستان‌های معتدل‌تر در غرب شده و تابستان‌ها نیز در نواحی شمالی خنک‌تر از نواحی جنوبی هستند.

مزیتهای مهاجرت به انگلستان در یک نگاه

روشهای مهاجرت به انگلستان

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت کاری

مهاجرت سرمایه‌گذاری

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

مهاجرت به انگلستان از طریق تولد

پناهندگی

مهاجرت به انگلستان از راه تحصیل

مهاجرت تحصیلی به انگلستان یکی از متداول‌ترین روش‌های مهاجرت به این کشور است. ویزای تحصیلی این کشور که با نام Tier 4 نیز شناخته می‌شود، برای دانش‌آموزان، دانشجویان و تحصیل در دوره‌های کوتاه‌مدت در نظر گرفته شده است. هزینه تحصیل در این کشور با توجه به رشته و مقطع تحصیلی انتخابی متفاوت است، اما به طور متوسط دانشجویان باید حدود 10-15 هزار پوند در سال شهریه بپردازند. اگرچه این کشور یکی از گران‌ترین کشورها در جهان برای تحصیل به شمار می‌آید، اما بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی متعددی وجود دارند که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای آن اقدام کنند.

شهر لندن در سال 2020 به عنوان بهترین شهر دانشجویی جهان انتخاب شد که بیش از 125 هزار دانشجوی بین‌المللی را در خود جای داده است. دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود به مدت 4 ماه مهلت دارند تا کار پیدا کرده و اقامت خود را از طریق دریافت ویزای کاری تمدید کنند.

سیستم آموزشی انگلستان چهار مرحله‌ی مختلف دارد:

دوره آموزش ابتدایی

دوره آموزش متوسطه

دوره آموزش تکمیلی

دوره آموزش عالی

دوره آمزش ابتدایی و متوسطه در انگلستان از سن 5 تا 16 سالگی می باشد. و برای همه‌ی افراد اجباری است. این مدت به 4 پایه‌ی اصلی تقسیم بندی می‌شود:

پایه‌ی اول: 5 تا 7 سال (مقطع ابتدایی)

پایه‌ی دوم: 7 تا 11 سال (مقطع ابتدایی)

پایه‌ی سوم: 11 تا 14 سال (مقطع دبیرستان)

پایه‌ی چهارم: 14 تا 16 سال (مقطع دبیرستان)

مزایای تحصیل در انگلستان:

با انتخاب کشور انگلستان برای ادامه‌ی تحصیل، فرصت‌های بی‌شماری در اختیار فرد خواهد بود. علاوه بر درس خواندن در معتبرترین دانشگاه‌ها، می توان 20 ساعت در هفته مشغول به کار شد و درآمد کسب کرد و همچنین می‌توان از موزه‌های بی شمار لندن، کاخ باکینگهام و باغ‌های دیدنی دیگر نیز دیدن کرد. شرکت در تورهای عکاسی در اطراف ساعت جهانی بیگ بن، ساختمان پارلمان و وست مینستر نیز گزینه‌های جذابی به‌شمار می‌روند.

توجه داشته باشید که10 درصد از ساکنان لندن با دوچرخه جابجا می‌شوند می‌توان از این وسیله نیز برای بازدید از سطح شهر و گشت‌وگذار استفاده کرد. البته نگران نباشید تمامی امکانات در شهر لندن برای کسانی که از دوچرخه استفاده میکنند محیا می‌باشد.

زندگی و تحصیل در انگلستان هر روز هیجان بیشتر و غافلگیری جدیدی به همراه دارد! جشنواره‌های موسیقی و دیگر جشنواره‌های هنری‌ای که در انگلستان برگزار می‌شوند، بیش از 5 هزار گالری و جذابیت‌های توریستی مانند سالن‌های اپرا و موزه‌های انگلستان، این کشور را به یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است..

تعداد زیادی دانشجو در این کشور وجود دارد تخفیف‌های متنوعی که به منظور استفاده از خدمات گوناگون (از بلیط وسایل حمل‌و نقل عمومی گرفته تا رستوران‌ها و گالری‌ها) برای دانشجویان تعبیه شده است جای هیچ نگرانی‌ای در خصوص هزینه‌ها باقی نمی‌گذارد.

 کشور انگلستان تمام سلیقه‌ها را پوشش می‌دهد؛ طرفداران مد و فشن از لندن که یکی از مراکز مد و فشن در جهان به خصوص استایل خیابانی است استقبال می‌کنند؛ کافه‌ها و رستوران‌های متنوع پاسخگوی نیاز طرفداران غذاهای بین‌المللی خواهد بود؛ اما افرادی که در میان جنب ‌وجوش زندگی شهری به خلوت و آرامش احتیاج دارند می‌توانند از پارک‌های لندن که به همین منظور تعبیه شده‌اند لذت ببرند؛ و در پاسخ به افرادی که می‌خواهند خیالشان بابت پیدا کردن شغل پس از تحصیل راحت باشد، باید گفت انگلستان جایی است که حتی در دوره‌های رکود اقتصادی هم موقعیت‌های شغلی بسیاری را برای فارغ‌التحصیلان فراهم آورد.

خروج از نسخه موبایل