نماد سایت مجله آنلاین

طرز ساخت لباس بتمن

لباس بتمن بچه گانه؛ بهترین تم تولد پسرانه

برای جشن تولد پسر بچه‌ها ایده‌ها و وسایل زیادی وجود دارد، اما در اینجا تم تولد پسرانه از نوع لباس بتمن بچه گانه شگفت انگیز انتخاب شده است. سایت میلی جون قصد دارد با آموزش مرحله به مرحله تدارکات جشن تولد با تم ویژه بتمن شما را همراهی کند. برای این کار کافی است از وسایل ساده مثل پارچه‌های نمدی، لباس‌های ساده، کاغذ و مقوا، بادکنک و تعداد زیادی آرم بتمن و کمی حوصله استفاده کنید.

آموزش دوخت لباس پسرانه بتمن (Batman)

وسایل مورد نیاز برای لباس بتمن:

روش درست کردن لباس بتمن (Batman)

۱- ابتدا روی پارچه نمدی عضله‌های روی شکم و بازوی بت من را مثل تصویر زیر بکشید و برش دهید، سپس آنها را روی لباس بگذارید.

۲- دور این عضله‌های نمدی بت من را با نخ و سوزن بدوزید و قبل از اتمام دور دوزی، داخل عضله را با پنبه یا پلی استر پر کنید. برای همه عضله‌های شکم و بازو این کار را انجام دهید.

۳- لباس مشکی دیگری آماده کنید. لباس را روی لباس عضله‌ای بتمن بپوشانید.

۴- آرم بت من را روی سینه لباس بچسبانید. قسمت‌های لباس را روی عضله‌های پنبه‌ای لایه زیرین کوک بزنید و با نخ سیاه و سوزن دور عضله‌ها را حالت دهید.

درست کردن شنل بتمن (Batman)

۱- یک پارچه سیاه، یک دایره کاغذی و صابون خیاطی آماده کنید. پارچه سیاه را از وسط تا بزنید و با کنار هم قرار دادن نیم دایره‌ها، الگوی شنل بت من را روی پارچه سیاه در بیاورید.

۲- با قیچی دور الگو را برش دهید، پارچه سیاه را از محل تا باز کنید و شنل بتمن کامل را پهن کنید و وسط آن در قسمت بالا یک آرم بت من بزرگ بچسبانید.

۳- لباس و شنل بت من را تن کودک کنید.

 خرید لباس شخصیت های کارتونی در فروشگاه میلی جون.

درست کردن نقاب بتمن (Batman)

با استفاده از پارچه نمدی یک نقاب با گوش‌های بت من درست کنید، بعد از پوشاندن لباس و شنل بتمن، روی سر پسربچه قرار دهید.

درست کردن مچ بند بتمن (Batman)

وسایل مورد نیاز:

روش درست کردن مچ بند بت من (Batman)

۱- دو عدد نوار سیاه رنگ با مقوا درست کنید. لوله دستمال کاغذی را از وسط نصف کنید و ابتدای نوار مقوایی بچسبانید.

۲- با چسب نوار مقوایی سیاه را کاملا دور لوله دستمال کاغذی بچسبانید و لبه‌های اضافی آن را به داخل تا بزنید و با چسب بچسبانید.

۳- بعد از اینکه چسب خشک شد، لوله سیاه رنگ را با قیچی برش بزنید. به این ترتیب دو مچ بند محکم بت من درست شد.

۴- روی مچ بند‌ها را آرم بت من بچسبانید و به مهمان‌های تولد هدیه کنید.

درست کردن کارت دعوت بتمن برای تم تولد پسرانه

۱- الگوی زیر را روی یک مقوای سیاه بکشید.

۲- الگو را برش بزنید. هر کارت دعوت باید سه بخش داشته باشد

۳- از سوزن ته گرد فانتزی طلایی رنگ استفاده کنید و برش‌های مقوایی شنل بت من را به دایره بدن زیر قسمت سر متصل کنید.

۴- با خودکار طلایی متن دعوت به تولد، مکان و زمان جشن را بنویسید.

درست کردن آویز بتمن برای تم تولد پسرانه

۱- چند عدد کاغذ زرد و سیاه آماده کنید. آن‌ها را به نوار‌هایی با عرض حدود ۴ سانتی متری برش بزنید.

۲- نوار‌های کاغذی زرد و سیاه را با حالت پلیسه‌ای تا بزنید.

۳- کاغذ‌های پلیسه شده را از وسط تا کنید و با خلاقیت خود و استفاده از چسب، نوار‌های پلیسه‌ای زرد و مشکی را کنار هم بچسبانید.

۴- روی این تزیینی زیبا یک عدد آرم بتمن بچسبانید و برای تزیین میز و دیوار و جا‌های مختلف در تولد از آن استفاده کنید.

درست کردن ماشین بتمن برای تم تولد پسرانه

۱- با استفاده از الگوی زیر ماشین بت من را درست کنید. روی مقوای سیاه الگو‌های لازم را برش بزنید و با ماژیک‌های رنگی آن‌ها را رنگ آمیزی کنید.

۲- قطعات الگو را با چسب به هم بچسبانید و خوراکی‌های تولد را داخل ماشین ریخته و برای تولد آماده کنید.

ایده های بیشتر برای تزیینات تم تولد پسرانه بتمن (Batman)

در ادامه چند تصویر برای تم تولد پسرانه با ایده از انیمیشن بتمن آورده شده است. وسایلی که در بالا یاد گرفتید را آماده کنید و با ایده گرفتن از این تصاویر جشن تولد را به راه اندازید و لذت ببرید.

چگونه ماسک بتمن درست کنیم؟

وقت آن است که سخت ترین بخش لباس کارناوال بتمن خود را شروع کنیم – ایجاد یک ماسک با دستان خود. قبل از شروع کار، من در اینترنت برای کلاس‌ها و ایده‌های مختلف در اینترنت جستجو کردم، اما چیزی قابل قبول نیافتم، اگرچه باید اعتراف کنم که هنوز سعی کردم آن را از کاغذ پاپیه ماشه بسازم. چیزی که برای من اتفاق افتاد، من حتی توصیف نمی کنم – تاریکی! بنابراین، مثل همیشه در یک شب بی خوابی، ایده درخشانی به ذهنم رسید. برای ماسک بتمن از ماسک کارناوال پلاستیکی مشکی معمولی استفاده کنید.

با حذف تمام دکورهای غیر ضروری (بافته در بالای ماسک، کراوات و غیره)، نشستم تا با گوش های بیرون زده الگویی برای بالای ماسک درست کنم.

سپس طبق الگو، یک تکه چرم مصنوعی را از وسط تا می کنیم، سخت ترین قسمت را برش می دهیم و پس از آن قسمت های الگوی خود را با دقت از دو طرف به ماسک می چسبانیم. برای اینکه گوش ها بیرون بیایند طبق همین الگو 2 تکه مقوا برش دادم و داخل ریزه گوش های ماسک بتمن گذاشتم.

فرآیند چسباندن کاملاً پر زحمت است، اما قابل انجام است، اقدامات ایمنی را فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که پارچه به قطعات فلزی ماسک نمی چسبد. طبق نمونه اولیه از کارتون، کاپوت کافی برای پوشاندن سر وجود ندارد. ما یک الگو درست می کنیم. ما از مخمل برای کاپوت استفاده می کنیم.

ما کاپوت را می دوزیم؛ درز داخلی را با یک روش حرارتی با استفاده از یک شمع پردازش می کنیم.

ما هود تمام شده را در سه مکان به ماسک بتمن می دوزیم: نزدیک گوش ها و روی پیشانی. سپس این همه زیبایی را برای کودک امتحان می کنیم و کاپوت را زیر چانه می گیریم. بنابراین، ما یک ماسک-کلاه می گیریم.

مدل دیگری از شنل برای لباس بتمن

پارچه (کرپساتین) را روی زمین می چینیم و یک بارانی آینده روی آن می کشیم.

شنل بتمن را ببرید. لبه برش به راحتی با یک شمع پردازش می شود.

حالا یک یقه با دو حلقه درست می کنیم تا بتوانید شنل را به کت لباس بتمن ببندید.

بر این اساس، روی ژاکت 2 دکمه درست زیر درز شانه می دوزیم.

دوختن شلوار برای لباس بتمن حتی ساده تر است: فقط یک الگوی متناسب با شلواری که در حال حاضر برای کودک مناسب است (همانطور که با تی شرت در ابتدای کلاس خود انجام دادیم) بسازید و یک کپی از آن را بدوزید. مخمل، و پایین را می توان با یک باند الاستیک جمع کرد.

همین، لباس کارناوال بتمن ما آماده است!

شما نیاز خواهید داشت

دستورالعمل

این لباس از دو قسمت تشکیل شده است – ماسک و شنل. شما همچنین به شلوار مشکی نیاز دارید، اما احتمالاً آنها را در نزدیکترین فروشگاه یا حتی در خانه پیدا خواهید کرد. برای یک بارانی، یک چتر مشکی قدیمی بردارید. دسته و سوزن بافندگی را از آن جدا کنید. قسمت بالای چتر را ببرید. یک سوراخ ایجاد کنید تا یک برش “زیر گردن” ایجاد شود.

یک برش از گردن در طول زیپ ایجاد کنید. سر باید آزادانه در سوراخ قرار گیرد. لبه های برش را 0.5 سانتی متر خم کنید و زیپ را بخیه بزنید. یقه را با نوار چسب به پایان برسانید.

طبق الگوی هر مقنعه ای کلاه بدوزید. علاوه بر این، فروشگاه ممکن است متوجه شود که کارگران برخی از تخصص‌ها زیر لباس می‌پوشند. فقط باید به اندازه برش داده شود. اگر چنین چیزی در دست ندارید، خودتان یک الگو بکشید. سر خود را اندازه بگیرید. شما به دو اندازه گیری نیاز دارید – نیمی از دور سر و ارتفاع از شانه تا تاج. یک مستطیل بکشید. تعیین کنید که قسمت جلو کجا خواهد بود. آن را به حال خود رها کنید. در پشت، گوشه بالایی را با قوس خم کنید.

2 قطعه از هود را برش دهید. سمت راست آنها را به هم تا بزنید، درز پشت را کوک بزنید و اتو کنید. دو طرف باقیمانده را به سمت اشتباه تا بزنید و سجاف کنید. می توانید یک نوار پارچه را در سمت نامناسب در سطح گلو بدوزید و یک بند کشی برای یک باند الاستیک یا. اما شما نمی توانید این کار را انجام دهید، زیرا قسمت پایین کاپوت زیر گردن کت بارانی قرار می گیرد.

یک ماسک را از مقوا جدا کنید. در اصل، هیچ تفاوتی با ماسک های گسترده کارناوال دیگری ندارد. یک خط مستقیم به اندازه عرض پیشانی بکشید. لبه های آن را 8-19 سانتی متر دیگر ادامه دهید.خط را به نصف تقسیم کنید و عمود بر آن پایین بیاورید که طول آن برابر با ارتفاع پیشانی به علاوه نیمی از پل بینی است. از انتهای خط اصلی نیز عمودها را کمی کوتاهتر از وسط پایین بیاورید. انتهای وسط را عمود بر انتهای ضلع وصل کنید. مکان هایی را برای چشم ها علامت گذاری کنید، بیضی های افقی بکشید. ماسک را برش دهید.

گوش درست کن این فقط 2 الماس بلند از همان مقوا است. آنها را کمی در امتداد یک مورب بلند خم کنید. اگر مقوا خیلی ضخیم نیست آنها را دو برابر کنید.

ماسک را به شکل لوله ای بچرخانید تا منحنی دلخواه را به دست آورد. گوش ها را به طرفین چسب بزنید یا بدوزید. یک نوار لاستیکی وصل کنید. می توان آن را به سمت اشتباه ماسک چسباند و محل چسباندن را می توان با دایره ها یا مربع های مقوایی تقویت کرد. می توانید از نوار چسب نیز استفاده کنید. ماسک را امتحان کنید و متناسب با آن تنظیم کنید.

ماسک را با رنگ پایه آب پر کنید. روی آن را با گواش سیاه بپوشانید، سپس لاک بزنید. بهتر است آن را روی یک شیشه بزرگ خشک کنید تا خمش را حفظ کند.

توجه داشته باشید

برای یک کت بارانی بزرگسالان باید یک چتر دوخته شود. از پارچه مشکی مناسب به تعداد گوه های چتر به طول دلخواه برش بزنید و به هم بدوزید و به چتر بدوزید. بارانی بزرگسالان را می توان با یک شکاف بلند و بدون زیپ درست کرد. در بالا یک دکمه یا قلاب بدوزید.

توصیه مفید

اگر خاتم مورب در دست نیست و چیزی برای بریدن آن وجود ندارد، فقط خط گردن را سجاف کنید و آن را دو بار در 0.5 سانتی متر خم کنید.

قسمت بالایی بست را می توان با یک دکمه یا قلاب محکم کرد.

برای اینکه به ماسک شکل دلخواه بدهد، می توانید با ایجاد چیزی شبیه شیار، پل بینی را کمی صاف کنید. این کار باید قبل از نقاشی انجام شود.

اگر می دانید که چگونه کمی مجسمه سازی کنید، ماسک را می توان از پاپیه ماشه درست کرد. برای این کار به یک شیشه 5 لیتری یا یک بلوک چوبی با توجه به اندازه سر و کارتن های تخم مرغ مقوایی نیاز دارید. بسته ها را در مقدار کمی آب خیس کنید و ورز دهید تا یک توده همگن به دست آید. خمیر کاغذ را به صورت یک لایه نازک و یکنواخت روی شیشه قرار دهید تا کاغذ نیمی از ته و نیمی از کنار شیشه را بپوشاند.

قسمت های محدب را در لایه های بعدی بچسبانید – ابرو، بینی، استخوان گونه. گوش ها را می توان از همان جرم قالب گیری کرد یا به طور جداگانه از مقوا ساخت. ماسک را روی همان شیشه بگذارید تا خشک شود، سپس با احتیاط بردارید (به راحتی پوست آن جدا می شود). برای چشم ها شکاف ایجاد کنید، تمام خطوط را کوتاه کنید. ماسک را با یک امولسیون بر پایه آب پر کنید، با گواش و لاک رنگ کنید.

پسرها رویای ابرقهرمان شدن را دارند. در آستانه تعطیلات سال نو، می توانید با ساختن لباس شخصی خود از یکی از درخشان ترین شخصیت های خارق العاده – بتمن، فرزند خود را به رویای گرامی خود نزدیک کنید.

اجزای لباس بتمن

لباس سال نو بتمن شامل جزئیات زیر است:
– شلوار سیاه یا شلوار مشکی؛
– ماسک؛
– لباس بارانی؛
– نشان بتمن؛
– کمربند

با اولین نکته، همه چیز بسیار ساده است. چنین لباس هایی در کمد لباس هر کودک وجود دارد. بقیه باید کار شود.

ساخت ماسک بتمن

انواع مختلفی از ماسک های بتمن وجود دارد. یکی از رایج ترین ماسک هایی است که فقط قسمت بالایی صورت را پنهان می کند. از مقوای ضخیم یک الگو درست کنید. یک خط مستقیم به اندازه عرض پیشانی روی آن بکشید. سپس لبه های آن را حدود 10-15 سانتی متر ادامه دهید.بعد خط را از وسط تقسیم کنید و سپس یک خط مستقیم عمود بر آن بکشید. طول دومی باید برابر با ارتفاع پیشانی و نیمی از پل بینی باشد.

در طرفین خط مستقیم در امتداد عرض پیشانی، عمودها را نیز به سمت پایین بکشید، آنها باید کمی کوتاهتر از خط عمود میانی باشند. پس از آن، انتهای آنها را به هم وصل کنید. برای چشم ها علامت بزنید، بیضی های افقی بکشید و شروع به بریدن ماسک کنید.

در صورت تمایل می توانید مقوا را با پارچه مشکی، چرم یا مواد کشسان بچسبانید.

سپس شروع به ساختن گوش برای ماسک کنید. 2 لوزی بلند و یکدست را از مقوا جدا کرده و کمی در امتداد یک مورب بلند خم کنید. می توانید طبق هر الگوی کلاهی کلاه بدوزید.

خیاطی شنل بتمن

برای اینکه شنل بتمن دیدنی و واقعی به نظر برسد، از یک چتر مشکی استفاده کنید. اول از همه، سوزن های بافندگی و دسته را از آن جدا کنید. سپس قسمت بالایی آن را ببرید تا یک یقه به دست آید. بعد از وسط به لبه برش بزنید سپس لبه های بریده بریده را بدوزید. پس از آن، لبه های آن را به آستین یقه یقه اسکی یا کت و شلوار مشکی بدوزید. اگر چتر در دست ندارید، می توانید یک بارانی از پارچه مشکی براق بدوزید. یک الگوی نیم دایره درست کنید، از زیر غشاها را مانند خفاش بکشید، لبه ها را ببرید و بدوزید. سپس شنل را به قسمت بالای سرهمی بدوزید.

خروج از نسخه موبایل