نماد سایت مجله آنلاین

شامپو سبغ برای کودکان خوبه؟

شامپو گیاهی سبغ

مو دارای مدل ها و تیپ های مختلفی است. به همین خاطر مشکلات متنوعی مثل ریزش مو، شوره پوست سر، داشتن شپش در موها، کم پشتی، چربی موها در بین افراد وجود دارد. این مشکلات همگی ناشی از کمبود ویتامین های مفید و ضروری برای فولیکول های مو می باشند. شامپو سبغ یک شامپو با فرمولاسیون کاملا گیاهی می باشد که تاثیر زیادی روی مو دارد. در فرمولاسیون این شامپو از هیچ مواد شیمیایی و نگه دارنده استفاده نشده است. این شامپو با نفوذ به ریشه و ساقه مو تمام مواد غنی و معدنی مورد نیاز مو را تامین می کند.

شامپو سبغ برای موهای چرب و موهای معمولی به صورت اختصاصی تولید شده است.

این شامپو فوق‌العاده به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان های خالص و گیاهی باعث زدودن آلودگی ها ،چربی ها ،قارچ و بیماری های پوست سر می شود.در ادامه خواص شامپو سبغ را به طور کامل بررسی می کنیم.

شامپو سبغ برای چی خوبه؟(فواید شامپو سبغ)

عوارض شامپو سبغ اصلی:

این شامپو به دلیل اینکه کاملا گیاهی است هیچگونه عوارضی ندارد.

طرز استفاده از شامپو گیاهی سبغ :

در هنگام حمام کردن ،یک بار موهایتان را با این شامپو  و یا یک شامپو معمولی بشویید و آبکشی کنید.سپس مجددا مقدار مناسبی از شامپو سبغ را به موهای خود بزنید.با انگشتان تمیز دست آن را به خوبی ماساژ دهید و بعد از 5دقیقه آبکشی کنید.

انواع درمان های خانگی و داروئی ریزش مو در کودکان

ریزش مو در کودکان برای کسانی که برای اولین بار با آن برخورد می کنند شاید باورش کمی سخت باشد. ریزش مو در کودکان بیشتر به وضعیت جسمانی آن ها مربوط می شود، برای این موارد باید به موقع تشخیص داده شده و در اسرع وقت درمان شود. ریزش موی خردسالان مانند بزرگسالان به صورت روزانه نیست، یعنی همانطور که می دانید و در مقاله ریزش مو توضیح داده شد، موی بزرگسالان به صورت طبیعی به تعداد 50 تا 100 عدد در روز ریزش دارند، اما در کودکان این طور نیست. واقعیت این است که ریزش موی روزانه از سنین کمی بزرگتر از کودکی شروع می شود.

اکثر نوزادان با سری کاملا بدون مو و صاف و براق به دنیا می آیند. بنابراین چنین وضعیتی نباید باعث نگرانی آن ها شود، زیرا قرار نیست این نوزادان در آینده طاس شوند. دکتر نهاوندی، متخصص پوست و مو درباره انواع علل ریزش مو در کودکان و راه‌های درمانـی آن توضیح می‌دهد. آنچه باعث ریزش مو دختران و پسران در سنین کودکی می شود معمولا از نوع ریزش مو در بزرگسالان نیست. در بزرگسان عواملی مانند وراثت، اختلالات هورمونی مهمترین دالایل ریزش مو می باشند که این موارد در کودکان شایع نیست.

عوامل اصلی و مرسوم که در ریزش موی کودکان موثر است شامل این موارد می شود: بیماری آلوپسی آره آتا، عفونت قارچی، آلوپسی کششی، تریکوتیلومانیا، تلوژن افلوویوم، مشکلات غده تیروئید، کم خونی، و انگل های پوستی، سوء تغذیه و … که در این مقاله به طور کامل و به تفصیل به همه آن ها می پردازیم.

ریزش مو و بیماری خود ایمنی در کودکان

گاهی اوقات ممکن است سیستم ایمنی بدن بافت های سالم را تشخیص ندهد و به تصور وجود اجسام خارجی یا آنتی ژن به آن ها حمله ور شود. به این مشکل، بیمار ی خود ایمنی اطلاق می شود .

بیماری های خود ایمنی در کودکان:

این بیماری مشکلات بسیاری بوجود می آورد اما یکی از مشکلات که مورد بحث ما می باشد ریزش مو در ناحیه سر، ابروها و مژه ها است. همان طور که گفته شد در این بیماری سیستم ایمنی بدن یا همان گلبول های سفید دچار اختلال شده و سلول های بدن را به اشتباه مورد حمله قرار می دهند. از جمله این حملات آسیب رساندن به ریشه موها می باشد که موجب از بین رفتن فولیکول های مو و در نتیجه ریزش مو خواهد شد.

دلایل اصلی این بیماری هنوز کامل مشخص نشده است. از جمله نشانه های وجود این بیماری به سرگیجه، تب خفیف، خستگی، کاهش وزن، خشکی دهان و خشکی چشم، خارش پوست و درد مفاصل می توان اشاره کرد. اما وجود این نشانه ها حتما دلیل این بیماری نمی باشد. در صورت مشاده باید حتما به پزشک مراجعه کرد. پزشک با انجام آزمایش خون CBC می تواند به وجود این بیماری پی ببرد. این آزمایش نشان می دهد میزان گلبول های سفید (WBC) و همچنین زیر ساختارهای آن بیش از حد طبیعی مجاز می باشد.

درمان بیماری های خود ایمنی:

هدف اصلی از درمان این بیماری، از بین بردن علایم، کنترل آسیب ایجادشده به دلیل بیماری و حفظ توانایی بدن کودک برای مبارزه با این بیماری است.

روش های معمول برای درمان بیماری های خود ایمنی:

تزریق خون، مصرف مکمل ها، ورزش درمانی، داروهای غیراستروئیدی ضدالتهابی، کورتیکو استروئیدها، تزریق ایمونوگلوبولین وریدی ، درمان نادر دیگر نیز پلاسمافرزیس است که نوعی روش درمانی با تعویض پلاسمای خون فرد بیمار است.

مشکلات غده تیروئید عامل ریزش مو در کودکان

مشکلات تیروئید در کودکان یکی دیگر از عوامل ریزش مو می باشد. تیروئید شما چه کم کار باشد چه پر کار باعث ایجاد مشکل می شود. کم کاری تیروئید در کودکان نه تنها موجب ریزش مو بلکه بیماری های دیگری از جمله افسردگی، اختلال در یادگیری، خستگی و افزایش وزن را ممکن است بوجود آورد. یکی از دلایل کم کاری تیروئید کمبود ماده معدنی ید در بدن است. اگر این دلیل اصلی کم کاری تیروئید باشد می توان با مکمل های غذایی حاوی ید و رژیم درست غذایی آن را برطرف کرد. در برخی موارد توسط پزشک متخصص قرص های هورمون جایگزین از جمله لووتیروکسین تجویز می گردد. در نظر داشته باشید که یه هیچ وجه سر خود دارویی را مصرف نکنید، شاید مشکل کم کاری تیروئید نبود یا با مصرف داروی لووتیروکسین مشکل برطرف نمی شد.

از جمله نشانه های کم کاری تیروئید در کودکان می توان به سردی مداوم دست و پا، یبوست، خواب آلودگی، گریه های گوش آزار، رشد کم ، زردی پوست، عادت های غذایی بد، صورت پف آلود، نفخ معده، تورم زبان اشاره کرد.

تیروئید در کودکان از عوامل ریزش مو می باشد.

در صورتی که کم کاری تیروئید جدی گرفته نشود می تواند موجب بیماری های حاد قلبی، چاقی و ناباروری شود.

معمولا اختلالات مربوط به غده تیرویید با یک آزمایش ساده خون قابل تشخیص است و با داروهای هورمونی درمان می شود. به منظور اطلاع از وضعیت غد تیروئید کودکان می توان این آزمایشات را بر روی خون انجام داد: T3, T4, TSH

ریزش مو در اثر عفونت قارچی

اگر کودک شما مبتلا به عفونت قارچی یا تینه کپیتیس باشد، موهای سر او و ابروها و مژه های او ممکن است ریزش کند. کودکان مبتلا به بیماری عفونت قارچی معمولا ریزش موهای تکراری یا موهای خرد شده در بالای سطح سر را دارند. قسمت‌ها و تکه‌های بدون مو معمولا گرد یا بیضی و اغلب نامنظم هستند. گاهی اوقات دیده می‌شود که موها دقیقا روی پوست خرد می‌شوند و به شکل نقاط سیاهی روی پوست سر به نظر می‌آیند.

کودکان 3 الی 10 سال بیشتر در معرض ابتلا به این قارچ می باشند و آمار ابتلای پسران بیش از دختران است.

کافئین برای مو و تقویت آن چه می کند؟

این حق شماست که بدانید در حال استفاده از چه محصولی هستید و قرار است کافئین و سایر ترکیبات آن چه تاثیری بر موهای شما بگذارد؟ همان لحظه از فروشنده علت را جویا شوید؟ او باید به شما پاسخ قانع کننده ای بدهد. از او بپرسید کافئین برای رشد مو چه تاثیری دارد؟

البته خبر خوش اینکه ما در این مقاله سعی کرده ایم تا تاثیر کافئین بر موهای سر را به طور کامل بررسی کرده و  به تمامی سوالات مطرح شده ی بالا پاسخ  کاملی بدهیم. همچنین در ادامه ی مقاله 4 نمونه از بهترین شامپوهای کافئینه خارجی و ایرانی که شامل شامپو ضد ریزش کاندید، شامپو کافئینه سریتا و دئو دراگ و همچنین شامپو کافئین ایروکس می باشد، به طور کامل به شما معرفی می نماییم تا بهترین شامپو را برای نجات موهای عزیزتان پیدا کنید و در نهایت شما پی می برید که کافئین ناجی یا دشمن موی شماست و چگونه می تواند شما را در تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

خروج از نسخه موبایل