نماد سایت مجله آنلاین

آیا کرم ضد لک یک کرم روشن‌کننده نیز محسوب می‌شود؟

به چه لک هایی، لک پوستی می گویند و چگونه ایجاد می شوند؟

برای اینکه بهتر متوجه شوید که کرم ضد لک چگونه بر روی لک ها تاثیر می گذارد، تصمیم گرفتیم قبل از معرفی کرم ضد لک و توضیح کار کرد آن، کمی در مورد لک های پوستی و کرم ضد لک دلانو توضیح دهیم.

لک پوستی به بخش‌هایی از پوست گفته می‌شود که به دلایل مختلف دچار تغییر رنگ شده و معمولا رنگی تیره تر از قسمت های دیگر پوست دارند. لک‌های پوستی فقط یکی از طیف وسیع عارضه‌های پوست هستند و می‌توان گفت از شایع‌ترین بیماری‌ها و مشکلات پوستی محسوب می‌شوند. کمتر از 10 درصد لکه های پوستی به صورت مادرزادی و با نوزاد متولد می شوند که کرم ضد لک بر روی آن ها تاثیری ندارد و رفع آن ها نیاز به درمان های کلینیکی دارد. اما ما در این مقاله در مورد لک های پوستی صحبت می کنیم که مادرزادی نیستند، بلکه دراثر عوامل مختلف روی پوست تشکیل شوند.

عوامل مختلفی در ایجاد لک های پوستی نقش دارند. این تفاوت عوامل ایجاد لک‌های پوستی در شکل، رنگ و تعداد آن‌ها تاثیر مستقیم داشته و معمولا درمان‌ شان را نیز متفاوت می‌کند. لک‌ ها در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌شوند و دلیل تشکیل آن‌ها تکثیر بیش از حد ملانین در آن قسمت از پوست است. ملانین‌ها سلول‌ها رنگدانه‌ای پوست هستند که به پوست رنگ می‌دهند. وقتی تعداد آن‌ها در یک بخش بیشتر از حد نرمال باشد، این بخش تیره‌تر یا در موارد نادری روشن‌تر دیده می‌شود. به این ترتیب لک پوستی ایجاد می‌شود.

لک پوست ممکن است به دلایل زیبایی پسندانه یا به دلایل پزشکی نیاز به درمان داشته باشد. اما اول برای درمان لک ها، باید عوامل ایجاد آن ها را بدانیم. عوامل مختلفی در ایجاد لک‌های پوستی موثر هستند. برخی از این عوامل بیرونی- محیطی بوده و برخی دیگر به درون بدن مربوط می‌شود. شناخت این عوامل، به درمان لک کمک بسیاری می‌کند. چرا که با آگاهی از علت لک صورت، نسبت به پیشگیری آن اقدام کرده و روند شکل گیری لک‌ها متوقف خواهد شد.

چند دلیل رایج ایجاد لک پوستی عبارتند از:

با کرم ضد لک آشنا شوید

ترکیب کرم ضد لک از مشتقات ویتامین C و هیدروکینون در غلظت های مختلف استفاده می شود. استفاده از آن ها بر روی پوست باعث کاهش تولید ملانین و بازیابی رنگ طبیعی پوست می شود که به همین دلیل لکه های روی پوست از بین می روند. نوع قوی‌تر کرم‌ ضد لک دارای غلظت هیدروکینون بالاتری است که می‌تواند اثر سفید کنندگی نیز داشته باشد و پوست را تا حدودی روشن‌تر کند. با این حال، باید مطمئن شوید که غلظت هیدروکینون زیر 4٪ باشد. در غیر این صورت اثر عکس بر روی پوست می گذارد و احتمال سوختگی روی پوست و ایجاد لکه های بیشتر وجود دارد.

در فرمولاسیون کرم ضد لک، نیاسینامید، عصاره توت، عصاره شیرین بیان، آربوتین و سایر ترکیبات برای هماهنگی رنگ پوست و جلوگیری از تولید ملانین وجود دارند که باعث می شوند پوست روشن تر و شادتر به نظر برسد. در برخی از کرم های ضد لک میزان عصاره های گیاهی بیشتر است. این کرم های ضد لک ساخته شده با عصاره های گیاهی می توانند به عمق پوست نفوذ کرده و پوست را ترمیم و جوان و شفاف کنند. حتی افرادی که لک صورت ندارند نیز می توانند از این کرم ها برای روشن و شفاف شدن پوست خود استفاده کنند.

کرم ضد لک می تواند کارهای دیگری نیز برای پوست انجام دهند. وجود ویتامین ها و مواد مغذی در برخی از کرم های ضد لک می تواند با تامین مواد لازم برای پوست از ایجاد چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری کرده و پوست را برای مدت طولانی شاداب و سرحال نگه دارد.

پس مشاهده می کنیم که کرم ضد لک می تواند یا یک تیر چند نشان بزند و علاوه بر رفع تیرگی ها و لکه های پوست، پوست را تغذیه می کند و به طور کلی رنگ پوست را یک یا دو درجه روشن تر می کند. به خصوص اگر پوست شما بر اثر آفتاب سوختگی تیره شده است، کرم ضد لک و روشن کننده بهترین گزینه برای روشن کردن پوست است.

یکی از بهترین گزینه ای انتخابی کرم ضدلک برای رفع تیرگی حاصل از آفتاب سوختگی، است. این کرم یکی از جدیدترین محصولات ضدلک و سفید کننده است. این محصول بر پایه عصاره های گیاهی ساخته شده و سرشار از مواد مغذی است. هدف این مواد مغذی کنترل رنگدانه های پوست و درمان ناهنجاری های رنگی پوست است.

تیره شدن رنگ پوست و ایجاد لک معمولا به چند دلیل محدود مثل یا اشعه نمایشگر کامپیوتر و تلفن همراه و همچنین به علت خشکی پوست و یا افزایش سن می باشد در چنین مواردی استفاده کرم ضدلک بیوآکوا راه حل رفع مشکل شما است و شما دیگر نیاز نیست نگران لک های صورت خود باشید.

کرم ضدلک بیوآکوا دارای بافتی بر پایه آب بوده و به هیچ عنوان چرب نیست. این سبک بودن، قدرت جذب بالایی به این محصول بخشیده و همچنین آن را برای تمام افراد با انواع پوست حتی پوست چرب و مستعد جوش مناسب می سازد. این محصول با تغذیه و تامین نیاز های سلول های پوست و رطوبت رسانی به بافت پوست موجب می شود که خشکی پوست ناشی از سردی هوا، کاملا از بین برود.

کدام لکه ها را می توان با کرم ضد لک درمان کرد؟

در ابتدای مقاله با عوامل و چگونگی ایجاد لکه های پوستی آشنا شدیم. حال در این قسمت می خواهیم بررسی کنیم که کرم ضد لک بیشتر بر روی کدام لک ها تاثیر بیشتری می گذارد. در مواردی که لک های پوستی شما عمیق است استفاده از کرم ضد لک قوی که حتما باید به تجویز پزشک استفاده شوند، ضروری است. لکه های عمیق روی پوست معمولا خاکستری و مایل به آبی هستند و نیاز به کرم ضد لک قوی دارند. لکه های سطحی معمولا روشن تر و قهوه ای هستند و رفع آن ها سریع تر و به کرم ضدلک ملایم تری نیاز دارند.

لکه های ملاسما، لکه هایی هستند که به طور معمول در صورت به طور متقارن دیده می‌شود؛ به شکلی که در هر دو طرف صورت لکه‌ها با هم مطابقت دارند.این لکه ها که به رنگ های خاکستری، قرمز و قهوه ای ظاهر می شوند، می توانند با استفاده مداوم و طولانی مدت از کرم ضد لک از بین بروند.

همچنین به طور کلی اگر صورتی بدون لک دارید، اما دوست دارید پوست تان روشن تر شود یا ناحیه های تیره بدن مانند سر زانو ها و آرنج ها و یا زیر بغل روشن شوند، می توانید از ضدلک استفاده کنید.

مزایای استفاده از کرم ضدلک

کرم های ضدلک علاوه بر از بین بردن لک های صورت و جلوگیری از ایجاد اسکار جدید می توانند فواید زیر را برای شما داشته باشند.

کرم‌ ضدلک اگر به درستی و مطابق با استانداردها تهیه شده باشد، بدون عوارض های جانبی بوده و خطری برای پوست ندارد. همچنین اثر کرم ضدلک دائم بوده و هیچ گونه برگشتی نخواهد داشت و در کمتر از دو ماه نتیجه مطلوب بدست خواهد آمد. اما یادتان باشد برای بدست آوردن نتیجه مطلوب، باید در استفاده از کرم ضدلک تداوم داشته باشید و حتما بعد از آن، از ضد آفتاب نیز استفاده کنید.

می دانیم که یکی از خواص کرم ضدلک ترمیم سلول های آسیب دیده ناشی از آفتاب سوختگی و… است. بنابراین کرم ضدلک برخلاف سایر کرم ها که به هنگام ترمیم کردن پوست ممکن است در ابتدا منجر به مواردی همچون بروز التهاب، قرمزی و پوست پوست شدن می شوند، بدون التهاب، لک ها را بهبود ببخشد.

چگونه از کرم ضدلک استفاده کنیم؟

همان طور که گفته شد، بهتر است که کرم ضدلک در دو نوبت صبح و شب مصرف شود. قبل از استفاده از کرم ضدلک، مواد آرایشی را از روی صورت خود پاک کنید و پوست خود را بشویید. یعنی از کرم ضدلک روی پوست تمیز استفاده کنید. گاهی اوقات پزشک بسته به شرایط شما تونرها و لایه بردارهای خاصی را تجویز می کند که باید قبل از استفاده از کرم ضدلک استفاده کنید.

کرم‌ را به قسمت های لک دار پوست و یا تمامی قسمت های صورت خود بمالید بعد از کرم ضدلک می توانید از کرم های آبرسان و مرطوب کننده یا سرم های سفت کننده و در آخر از ضدآفتاب استفاده کنید و هر 2 ساعت یکبار ضدآفتاب را تجدید کنید. در غیر این صورت لک های صورت بدتر می شوند. اگر از کرم های ضد جوش استفاده می کنید بهتر است قبل از کرم ضدلک، آن را روی پوست بزنید. جهت استفاده از این کرم به هنگام شب، تمامی مراحل مانند مراحل صبح انجام شده و فقط پس از استفاده از کرم ضدلک، بهتر است از سرم تقویت کننده پوست هم استفاده کرده و پس از آن کرم مرطوب کننده شب و کرم هم استفاده شود.

از آنجا که رنگ پوست انسان ژنتیکی است، تغییر چند درجه از رنگ پوست آن هم با کرم‌‌های موجود در بازار، امری غیر واقعی و تبلیغاتی است. اما گاهی اوقات لک‌های تیره‌ای بر روی پوستتان پدید می‌آید که صرفا به علت افزایش سن نیست و امکان دارد عواملی مانند نور آفتاب، جای زخم و جوش، بیماری‌های پوستی، لیزر و پیلینگ و استفاده از محصولات آرایشی تقلبی و بی‌کیفیت در آن دخیل باشند. از این رو استفاده از کرم‌های می‌تواند مفید باشد. ما این مطلب را به معرفی بهترین کرم روشن کننده پوست صورت و بدن اختصاص داده‌ایم؛ که می‌تواند در خرید یک روشن کننده خوب و با کیفیت به شما کمک کند. با ما همراه باشید.

کرم‌های روشن کننده برای روشن کردن صورت بسیار مناسب است و همچنین به رفع تیرگی نقاط مختلف بدن مانند سر زانو، زیر بغل، قوزک پا، آرنج، کشاله ران و بیکینی نیز کمک فراوانی می‌کند.

بهترین مارک کرم روشن کننده پوست

در حال حاضر برندهای آرایشی و بهداشتی زیادی در زمینه تولید فعالیت می‌کنند، اما از میان آن‌ها برندهای والنسی (Valensey)، کلیون (Cliven)، درمالیفت (Dermalift)، مدیلن (Medilann)، سینره (Cinere)، سی گل (Seagull) و آردن (Ardene) از کیفیت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

1. کرم روشن کننده قوی درمالیفت مدل Melalift Cream

ویژگیها
حجم: 40 میلی لیتر
مخصوص: صورت
دارای خاصیت: از بین برنده تیرگی و لکه
مناسب برای انواع پوست
روشن کننده قوی پوست
رفع کننده تیرگی و لک‌های مقاوم به درمان
محافظ پوست در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید
محافظ شادابی و طراوت پوست

2. کرم روشن کننده ویتامین C سینره

کرم روشن کننده سینره (Cinere) دارای ویتامین C بوده و با استفاده از فرم‌های پایدار و محلول در چربی، باعث نفوذ ویتامین C به لایه‌های زیرین پوست شما می‌شود. ویتامین C می‌تواند از تجزیه‌ی کلاژن جلوگیری کرده که همین عامل به کاهش چین‌وچروک‌های پوستتان کمک فراوانی می‌کند.

از دیگر مزایای این کرم می‌توان به وجود ویتامین C و از بین بردن رادیکال‌های آزاد اشاره کرد که موجب می‌شود پوستتان از اثرات عوامل مخرب محیطی حافظت شود. همچنین، این محصول دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی است و سبب شادابی و طراوت پوست نیز می‌شود. اگر قصد خرید صورت را دارید، این محصول گزینه خوبی برای شما است.

ویژگیها
حجم: 40 میلی لیتر
مخصوص: صورت
دارای خاصیت: مرطوب کننده، درخشان کننده
مناسب برای انواع پوست
حاوی ویتامین C
روشن کننده و شفاف کننده پوست صورت
مناسب برای شادابی پوست های کدر و خسته
افزایش ساخت کلاژن و کمک به رفع چین و چروک های صورت

3. کرم روشن کننده Hydroquinone مدیلن

ویژگیها
حجم: 50 میلی لیتر
دارای خاصیت: مرطوب کننده
حاوی ویتامین C
افزایش کلاژن سازی و کاهش چروک های پوستی
لایه برداری، روشن سازی، جوانسازی و تحریک تولید سلول های جدید
کاهش بروز لک های پوستی

4. کرم روشن کننده پوست والنسی حاوی عصاره میوه‌ها

کرم رفع سیاهی بدن والنسی (Valensey) جهت روشن کردن و رفع تیرگی نقاط مختلف بدن بسیار مناسب است. این محصول حاوی عصاره میوه‌هایی مانند گریپ‌فروت است که با ساختاری کاملاً طبیعی موجب کاهش تیرگی‌های پوست بدن شما می‌گردد.

این کرم روشن کننده، 3 کاره است و ضمن روشن نمودن پوست و لایه‌برداری بسیار ملایم، موجب کاهش چروک‌های پوستی گردیده و همچنین، پوست شما را نرم و لطیف می‌کند. وجود ویتامین E در این محصول باعث می‌شود تا نرمی به پوست قسمت‌هایی مانند قوزک، آرنج و یا زانو که پوست ضخیم و چروکیده شده است، بازگردد. ویژگی‌های خوب این مدل از والنسی، آن را به پوست بدل ساخته است.

ویژگیها
حجم: 75 میلی لیتر
دارای ویتامین C ، ویتامین E
حاوی عصاره گریپ فروت، لیمو و هلو
کاهش تیرگی های پوست

5. کرم روشن کننده سی گل مدل Herbal

کرم آرایشی «Herbal» توسط برند محبوب ایرانی سی گل (Seagull) تولید شده و حاوی موادی است که برای روشن کردن پوست به کار می‌روند. این کرم دارای ویتامین E و C، «لیپوزیوم آربوتین»، «ملفید»، «رومکس»، «لیپوزوم رتینول»، «هیالورونات سدیم» و «دیسموناز» است.

مواد و ترکیبات این محصول موجب کاهش تدریجی لک‌های تیره‌ی پوست شما می‌شود. همچنین، پوست را روشن و لک‌های صورتتان را کم‌رنگ می‌کند. این کرم کاربرد جوان‌کننده و مرطوب‌کننده پوست را نیز دارد.

از دیگر ویژگی‌های این کرم می‌توان به حفاظت پوست در برابر رادیکال‌های آزاد اشاره کرد که از پیری پوست شما جلوگیری می‌کند. «فناوری لیپازیوم» به‌کار رفته در این کرم جهت نفوذپذیری و عملکرد بهتر مواد به‌کار رفته استفاده می‌شود. گفتنی است این محصول در گروه بهترین کرم روشن کننده ایرانی به شمار می‌رود.

ویژگیها
حجم: 40 میلی لیتر
دارای خاصیت: روشن کننده و شفاف کننده
مناسب برای انواع پوست
دارای ویتامین A ، ویتامین C ، ویتامین E
حاوی آربوتین (روشن کننده تدریجی پوست)
کاهش تدریجی لک‌های تیره پوست
مرطوب کننده و جوان کننده

6. کرم صورت آبرسان و شفاف کننده کلیون مدل Pomegranate Juice Face Cream

ویژگیها
حجم: 300 میلی لیتر
مخصوص: صورت
دارای خاصیت: مرطوب کننده، درخشان کننده
مناسب برای انواع پوست
حاوی عصاره انار و جلبک های دریایی
کرم بسیار سبک
آب رسان

7. کرم روشن کننده نئودرم مدل Vitamin C Plus

کرم روشن کننده ویتامین C پلاس، توسط برند محبوب نئودرم (Neuderm) تولید شده و دارای عملکردهای روشن‌کنندگی و جوان‌سازی پوست است. همچنین، این محصول حاوی روغن «جوجوبا»، «بیزابولول»، ویتامین A ،E و C است که هر کدام خواص درمانی خوبی به این محصول داده‌اند.

روغن جوجوبا ویژگی نرم‌کننده و افزایش‌دهنده کلاژن پوست را دارد که به بازسازی پوستتان نیز کمک می‌کند. ویتامین E و C نیز نقش یک آنتی‌اکسیدان قوی را دارند که ضمن به تعویق انداختن فرآیند پیری پوست، به روشن شدن آن نیز کمک زیادی می‌کنند. ویتامین A با لایه‌برداری از پوست به کاهش چروک‌های ایجادشده کمک کرده و استحکام بافت پوستتان را افزایش می‌دهد.

در نهایت وجود بیزابولول به‌عنوان ضد التهاب عمل کرده و با آرامش بخشی به پوست، عملکرد این محصول بی‌نظیر را تکمیل می‌کند. این کرم روشن کننده با ترکیباتی که دارد، در کاهش لک‌های ناشی از آفتاب، جلوگیری از پیری زودرس، بازسازی پوست و روشن کردن آن بسیار مؤثر است.

در ساخت این کرم از پارابن استفاده نشده است؛ به همین علت آلرژی‌زا نخواهد بود. پارابن‌ها گروهی از محصولات شیمیایی هستند که از ایجاد باکتری جلوگیری کرده و باعث افزایش طول عمر محصولات می‌شوند؛ اما برای پوست و بدن مضر می‌باشند. خرید و استفاده از این کرم پوست شما را روشن کرده و بافتی صاف و شفاف برایتان به ارمغان خواهد آورد.

ویژگیها
حجم: 50 میلی لیتر
حاوی ویتامین C ، ویتامین E ، ویتامین A
کاهش دهنده‌ی لک ناشی از آفتاب
جلوگیری از پیری زودرس پوست
بازسازی عناصر اصلی پوست مانند کلاژن
ضد رادیکال‌های آزاد
فاقد پارابن

8. کرم مرطوب کننده و روشن کننده مدیلن مدل Vitamin C

ویژگیها
حجم: 30 میلی لیتر
دارای خاصیت: روشن کننده و مرطوب کننده
حاوی ویتامین C
مرطوب کننده، آبرسان و ضد لک
خاصیت ابریشمی ، لطافت و شادابی پوست
آنتی اکسیدان قوی ، حفاظت پوست مقابل عوامل محیطی

9. ژل روشن کننده کشاله ران و زیر بغل سروینا مدل Normal

ژل سفید کننده سروینا (Servina) فاقد «هیدروکینون» و «اسید کوژیک» بوده و بر پایه ترکیب گیاهی ساخته شده است. این ژل برای از بین بردن لک‌های به وجود آمده ناشی از آفتاب، افزایش سن، تغییرات ناشی از هورمون‌ها، لک‌های ناشی از بارداری در بانوان و آثار به جا مانده از جراحت و زخم بسیار مؤثر است.

این محصول با ترکیبات گیاهی از جمله «Hypoxy Roperi» و «Caesalpinia spinosa» و «Licorice Extract» موجب از بین رفتن تدریجی لک‌های زیر بغل و کشاله ران می‌شود. همچنین، عصاره بید سفید موجود در این محصول، خاصیت ضدعفونی‌کننده و ضد التهابی دارد. اگر قصد تهیه بهترین بدن را دارید، این محصول گیاهی گزینه خوبی برای خرید است.

ویژگیها
حجم: 75 میلی لیتر
دارای خاصیت: روشن کننده و مرطوب کننده
از بین برنده تیرگی کشاله ران و زیر بغل
حاوی عصاره صمغ درخت تارا، بنداوش آفریقایی، شیرین بیان، بیدسفید، بابونه
تسریع در ساخت کلاژن
ضد قارچ و التهاب

10. کرم روشن کننده ثمین (Samin)

ویژگیها
حجم: 50 میلی لیتر
دارای خاصیت: روشن کننده و ضد چروک
دارای ویتامین C
حاوی عصاره شیرین بیان و بیربری
رفع کک و مک ناشی از سن بالا، آفتاب، بارداری، هورمونال و اسکار جوش
جوان سازی پوست، تحریک تولید سلول های جدید و افزایش رطوبت پوست

11. کرم روشن کننده هیدرودرم مدل Depigmenting

کرم روشن کننده هیدرودرم حاوی مواد موثری است که هر کدام اثری خاص و ویژه بر روی پوست شما دارند، «آلفا آربوتین» که عصاره‌ی گیاه «بیربری» است با جذب پرتوهای ماورا بنفش، از پوست شما در برابر اثرات مخرب نور خورشید محافظت می‌کند.

همچنین، جهت از بین بردن تیرگی پوست از آلفائیدروکسی اسید استفاده شده که باعث نمایان ساختن لایه‌ی جوان و تازه‌ی پوست شده و موجب روشن شدن پوستتان می‌گردد. در این کرم روشن کننده ایرانی، از ویتامین C برای تقویت، تولید و رشته‌های کلاژن استفاده شده که باعث کاهش تیرگی‌ها می‌شود.

نحوه استفاده از این کرم شب‌ها و بر روی پوست تمیز و کاملا خشک است و برای نتیجه‌ی بهتر باید 6 تا 8 هفته درمان را ادامه دهید. هیدرودرم (Hydroderm) یکی از بهترین برندهای ایرانی در زمینه محصولات و بهداشتی است و این محصول نیز جزو محبوب‌ترین کرم‌های روشن کننده بازار ایران به شمار می‌رود.

ویژگیها
حجم: 25 میلی لیتر
مخصوص: صورت
دارای خاصیت: از بین برنده تیرگی و لکه
مناسب برای انواع پوست
دارای ویتامین C
مناسب از بین بردن لکه‌های قهوه ای پوست
کاهش تیرگی‌های ناشی از افزایش سن
جلوگیری از بروز لک‌های جدید

خروج از نسخه موبایل