نماد سایت مجله آنلاین

علایم خرابی گیربکس ام وی ام ۵۳۰

چه زمانی باید مایع گیربکس خود را چک کنم؟

چه زمانی باید مایع گیربکس خود را چک کنم؟ اگر تجربه کار در زیر کاپوت خودرو را نداشته باشید، تعمیر گیربکس منطقه ای ناآشنا برای شما خواهد بود که بتوانید به تنهایی حرکت کنید. این باعث می‌شود زمانی که شما مشکلی را تجربه می‌کنید، درک اینکه دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد، چالش برانگیز است.

7 سوال متداول تعمیر گیربکس

خوشبختانه، تعمیرگاه گیربکس ما برای همین است. به‌عنوان مکانیک‌هایی که در تعمیر گیربکس تخصص دارند، می‌توانیم به شما کمک کنیم تا مشکل خود را تعیین کنید و راه‌حلی را به شما ارائه دهیم که شما را با خیال راحت به جاده بازگرداند. تعمیر گیربکس ام وی ام 530 شما توسط بهترین متخصصان انجام خواهد شد.

شماره 1: چه زمانی باید مایع گیربکس خود را چک کنم؟

به طور معمول، شما می خواهید روغن گیربکس خود را هنگامی که روغن خود را چک می کنید، که هر شش ماه یا دو بار در سال است، بررسی کنید. هنگام بررسی مایعات، مهم است که توجه داشته باشید که باید روی یک سطح صاف پارک کنید و ماشین شما باید گرم باشد. قبل از بررسی مایع، موتور خود را روشن کنید و بگذارید چند دقیقه کار کند. سپس، میله گیربکس را بیرون آورده و با یک پارچه تمیز پاک کنید و سپس آن را دوباره در مخزن قرار دهید. دوباره میله را بیرون بکشید و این بار نشانگرها را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا مایع شما کم است یا خیر.

بسته به کیفیت سیال ممکن است فلاش های گیربکس مورد نیاز باشد، اما به طور کلی، این سرویس هر 30000 کیلومتر انجام می شود.

شماره 2: هنگام بررسی مایع گیربکس به چه چیزی باید توجه کنم؟

هنگام بررسی مایع گیربکس خود، به دنبال چهار چیز خاص خواهید بود.

سطحی که سیال در آن قرار دارد.

رنگ سیال. مایع انتقال خوب یک رنگ قرمز روشن و شفاف خواهد بود.

قوام سیال. قوام مایع انتقال باید نازک باشد، بدون آلاینده یا ذرات مخلوط شود.

بوی مایع. مایع گیربکس عملاً بی بو است، بنابراین اگر متوجه بوی سوختگی شدید، احتمالاً مشکل انتقال دارید.

شماره 3: چگونه بفهمم که انتقال من نشتی دارد؟

دو نشانگر وجود دارد که نشان می دهد گیربکس شما مایع نشت می کند. اگر به بررسی سطح مایعات می روید و سطح مایعات کمتر از میزان معمول رانندگی عادی شما است، احتمالاً نشتی دارید. اگر سطح زیر جایی که وسیله نقلیه شما پارک شده است را بررسی کنید و متوجه یک مایع قرمز رنگ روی زمین شوید، متوجه خواهید شد که نشتی دارید.

شماره 4: هزینه تعمیر گیربکس چقدر است؟

تعمیر و بازسازی گیربکس اغلب مقرون به صرفه تر از تعویض گیربکس است. بنابراین، هزینه بازسازی یک انتقال چقدر است؟ بازسازی هنوز هم بسیار پرهزینه خواهد بود. بازسازی گیربکس می تواند از بین 4 تا 12 میلیون تومان هزینه داشته باشد، در حالی که هزینه تعویض گیربکس بیش از 12 میلیون تومان خواهد بود.

بازسازی کامل نیاز به مهارت و تسلط دارد، به همین دلیل است که این سرویس بهتر است به مکانیک های حرفه ای با تجربه انجام این نوع کارها واگذار شود. خوشبختانه، تعمیرگاه تهران گیربکس گزینه‌های تامین مالی را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند با خیال راحت به جاده بازگردید، بدون اینکه نگران نحوه پرداخت هزینه آن باشید.

شماره 5: چگونه بفهمم که انتقال من خراب است؟

هنگام تعمير گيربكس اتوماتيك، خرابی انتقال معمولاً بسیار محسوس است. اغلب، وسایل نقلیه قبل از اینکه گیربکس به طور کامل از کار بیفتد، به نوعی دچار نقص می شوند. اگر هر یک از علائم و نشانه های زیر را مشاهده کردید، ممکن است نیاز داشته باشید که انتقال خود را بررسی کنید:

شنیدن صداهای عجیب به سمت جلوی خودرو

چراغ چک موتور ظاهر می شود

متوجه نشت مایع از جعبه دنده می شوید

وسیله نقلیه شما بیش از حد گرم می شود

چرخ دنده ها شروع به لیز خوردن می کنند

شماره 6: بازسازی گیربکس چقدر طول می کشد تا کامل شود؟

پاسخ به این سوال دشوار است زیرا عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است بر مدت زمان این سرویس تأثیر بگذارد. به طور کلی، می توان آن را در حدود پنج روز کاری انجام داد، اما در نهایت به در دسترس بودن قطعات و زمان در برنامه فروشگاه بستگی دارد.

شماره 7: چگونه می توانم از نیاز به تعمیر گیربکس اجتناب کنم؟

مشکلات انتقال گاهی اجتناب ناپذیر است، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای محدود کردن خطر خود انجام دهید. با گرفتن قرار ملاقات با تعمیرگاه گیربکس محلی خود شروع کنید. تهران گیربکس بهترین تعمیر گیربکس را که رینو ارائه می دهد ارائه می دهد. ما کل وسیله نقلیه را بررسی می کنیم، با تمرکز روی گیربکس، مشخص می کنیم که وسیله نقلیه شما چگونه کار می کند، و اگر کاری می توانیم برای بهبود آن انجام دهیم. شما همچنین می توانید مایعات خود را به تنهایی بررسی کنید و فقط از هر گونه صدا، بو یا صداهای عجیب و غریب که از هود می آید آگاه شوید. اگر متوجه بروز مشکل شدید، حتما با یک متخصص انتقال تماس بگیرید تا کمک کند.

تعمیر و فروش گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک ام وی ام MVM 550

ام وی ام MVM 550 یک سدان خانوادگی چینی است که از سال ۹۴ به عنوان جایگزین ام وی ام 530 در دو‌ مدل گیربکس دستی و اتوماتیک توسط شرکت مدیران خودرو روانه بازار ایران شد. ام وی ام MVM 550 مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر با تنفس طبیعی است که نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس اتوماتیک ضریبمتغیرCVT به چرخ‌‌‌‌های جلو منتقل میشود. با توجه به قدرت پیشرانه و وزن مناسب خودرو و هم چنین وجود گیربکس اتوماتیک CVT شتابگیری و سرعت آن راضی کننده و قابل قبول است.

نکته: هیچ گاه در زمان حرکت و قبل از توقف کامل خودرو، جعبه دنده را از حالت D به حالت N یا P قرار ندهید زیرا باعث فشار و خرابی گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک میشود.

مشخصات فنی ام وی ام MVM 550 اتوماتیک موتور         ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور             ۱۹۷۱ سی سی

انتقال نیرو              دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت موتور               ۱۳۹ اسب بخار

گشتاور    ۱۸۲ نیوتن متر گشتاور

حداکثر سرعت        ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت

جعبه دنده                 CVT

شتاب ۰ تا ۱۰۰      ۱۱.۵ ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی          ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک به دلیل انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی آن، نسبت به ماشین هایی که دنده دستی دارند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد زیرا هزینه نگهداری این نوع گیربکس ها بالاست.

توصیه‌‌‌‌‌های تهران گیربکس در رابطه با نگهداری و افزایش طول عمر گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک ام وی ام MVM 550 :

  1. در خودرو‌‌‌‌های دنده اتوماتیک مانند ام وی ام MVM 550 با توجه به زمانبندی و کیلومتر تعیین شده توسط شرکت سازنده روغن گیربکس آن را تعویض کنید.
  2. از روغن گیربکس متناسب با خودروی خود استفاده کنید زیرا در صورت ریختن روغن نامرغوب و اشتباه داخل گیربکس باعث خسارت‌‌‌‌های سنگین به گیربکس خواهد شد.
  3. سرویس‌‌‌‌های دوره ای را فراموش نکنید و حداقل سالی یک بار برای اطلاع از وضعیت گیربکس خودروی خود به یک تعمیرگاه مجرب مراجعه کنید تا مواردی مثل نشتی روغن و یا هر وضعیت غیر عادی دیگر را بررسی کنید و هم چنین میزان سطح روغن گیربکس و رنگ و بوی آن را چک کنید تا از بروز ایراد در گیربکس جلوگیری کنید.
  4. پدال گاز را نرم فشار دهید با توجه به طرز کار گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک ام وی ام MVM 550، فشار دادن زیاد و نامنظم پدال گاز باعث ضربه به گیربکس میشود و عمر آن را کاهش میدهد.
  5. از خودرویتان به عنوان یدک کش استفاده نکنید زیرا باعث اکسید شدن ویا سوختن روغن گیربکس شده و در نتیجه منجر به آسیب رسیدن به گیربکس و قطعات داخلی آن میشود.
  6. مجموعه سنسورها و مدار‌‌‌‌های الکترونیکی گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک دارای حساسیت بالایی هستند بنابراین توصیه میشود هرگز آنها را موتورشویی نکنید.
  7. کمپانی‌‌‌‌های خودروسازی با گذشت زمان برنامه‌‌‌‌های جدیدی را برای نرم افزار گیربکس ارائه میدهند برنامه کامپیوتر گیربکس خودروی خود را هر ۲ سال یک بار به روز رسانی کنید.
  8. در خودرو‌‌‌‌های دنده اتوماتیک مانند ام وی ام MVM 550 به علائمی مثل تقه زدن گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک، زوزه کشیدن گیربکس، گاز هرز خوردن و… توجه کنید و هرگونه تغییر در صدا، سرعت و عمل تعویض دنده و دور موتور را جدی بگیرید و زودتر به یک تعمیرکار مراجعه کرده تا ایراد بوجود آمده را رفع کند.
  9. هنگام تعویض دنده میزان فشار بر روی پدال گاز کمتر کنید تا دور موتور پایین بیاید و عمل تعویض دنده صورت گیرد هرچه تعویض دنده در دور موتور پایین تر انجام شود قطعات گیربکس کمتر آسیب دیده و کارایی و عمر گیربکس نیز بیشتر خواهد شد.
  10. خطا‌‌‌‌های مربوط به گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک ام وی ام MVM 550 را جدی بگیرید و فورا برای رفع آن اقدام کنید زیرا رانندگی با گیربکس معیوب باعث خرابی سایر قطعات و پرداخت هزینه‌‌‌‌های سنگین تری خواهد شد.

از آنجایی که گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک از یک سیستم بسیار پیچیده تشکیل شده است به همین دلیل هزینه تعمیرگیربکساتوماتیک از هزینه تعمیر موتور بیشتر است بنابراین در صورتی که هر کدام از علائم زیر در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک خودرویتان ظاهر شد آن را جدی بگیرید و فورا به یک تعمیرگاهمجرب مراجعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌‌‌‌های گزاف نباشید.

مشکلات جدی در گیربکس‌‌‌‌های اتوماتیک ام وی ام MVM 550 :

منبع مقاله: powergearbox.com

خروج از نسخه موبایل