نماد سایت مجله آنلاین

قیمت سنگ پله نجف آباد

معرفی ویژگی های سنگ مرمریت مشکی نجف آباد (بلک پارس)

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد یکی از مشهور ترین می باشد. نام دیگر این سنگ (بلک پارس) می باشد. رنگ زمینه ی این سنگ مشکی بوده و دارای خطوط سفید رنگ می باشد. خاستگاه مرمریت بلک پارس حومه ی شهرستان نجف آباد و در 35 کیلومتری غرب اصفهان می باشد. برای استعلام قیمت سنگ مرمریت مشکی نجف آباد با کارشناسان ما در تماس باشید.

 این سنگ یکی از با قدمت ترین و معروف ترین سنگ های مرمریت کشور می باشد که در جهان نیز شهرت دارد. شهرت زیاد این سنگ به دلیل شباهت بالای به سنگ ایتالیا می باشد. به همین دلیل این سنگ با نام نیز مشهور است. در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی سنگ مرمریت مشکی نجف آباد ، پارامتر های قیمت گذاری این سنگ را نیز بررسی کنیم.

در بازار فعلی سنگ کشور، سنگ های مختلفی با تم رنگی مشکی و خطوط سفید موجود هستند که برخی از آن ها عبارتند از:

از نظر ساختاری سنگ مرمریت مشکی نجف آباد مستحکم بوده و مقاومت سایشی بالای آن سبب آن گردیده تا این سنگ در دسته ی سنگ های با کیفیت و لوکس قرار گیرد.

ویژگی های سنگ مرمریت مشکی نجف آباد :

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد به دلیل محدودیت در استخراج و عرضه کوپ، تا حدودی کمیاب بوده و همچنین به دلیل صادرات عمده و میزان تقاضای بالا برای این محصول، به صورت مشخص و محدود فرآوری و عرضه می گردد. استفاده از این سنگ در کنار سنگ های سفید و روشن ترکیب بسیار زیبا و چشم نوازی خلق نموده که شکوه و جلوه ی خاصی به فضا و ساختمان می بخشد. در بسیاری از طراحی های لوکس داخلی ساختمان از این سنگ در کف و دیواره های ساختمان در کنار سنگ های سفید ، کرم و در حالت کلی سنگ های روشن باعث ایجاد ترکیب بسیار زیبایی می گردد.

آنالیز مخصوص سنگ مرمریت مشکی نجف آباد :

میزان مطلوب جذب آب وزن مخصوص تخلخل مقاومت فشاری مقاومت سایشی
MIN ۰/۰۳ ۱/۸۰ petty ۶۰۰ ۲/۲۰
MAX ۱/۵۰ ۲/۸۰ ۲/۵۰ ۲۲۰۰ ۶
مرمریت نجف آباد ۰٫۸۳ ۲/۶۰ ۰/۷۸ ۱۲۴۵ ۳/۲۵

یکی از بزرگترین ویژگی ها و مزیت های سنگ های مشکی، براق و صیقلی بودن سطح سنگ می باشد. در تولید اسلب این سنگ ها در صورت استفاده از تجهیزات مناسب و اجرای صحیح عملیات ساب ،کیفیت بسیار بالا و زیبایی خیره کننده ای را به همراه خواهد داشت. ویژگی های مثبت یاد شده در کنار قیمت بسیار مناسب سنگ های داخلی سبب آن گردیده تا این سنگ ها به عنوان رقیب جدی برای سنگ های خارجی، یکی از گزینه های مناسب جهت استفاده در ساختمان های لوکس در کانون توجه طراحان و سازندگان قرار گیرد.

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد یکی از پر استفاده ترین سنگ های تیره و مشکی در فضای داخلی ساختمان می باشد. به دلیل زیبایی و چشم نوازی ترکیب این سنگ با سنگ های روشن در فضا های مختلف همچون دیواره های شومینه، کابینت، لابی و … ، اسلب سنگ مشکی نجف آباد کاربر بیشتری دارد.

مزایای خرید سنگ اسلب :

فرآوری و آماده سازی سنگ به صورت مزایای بسیار زیای نسبت به روش های قدیمی داشته و جدا از زیبایی و چشم نواز بودن سنگ، استحکام و طول عمر سنگ نیز به طور چشمگیری افزایش می یابد. در این روش فرآوری از دستگاه های با کیفیت و مدرن جهت برش و کالیبراسیون و همچنین ساب و صیقل کاری سنگ استفاده می شود و با توجه به عملیات اپوکسی کاری و نصب توری پشت ورق اسلب ، امکان شکستگی و خرد شدن سنگ به حداقل می رسد. به طور کلی مزایای خرید سنگ اسلب عبارتند از:

در تولید اسلب سنگ مرمریت مشکی نجف آباد در صورت استفاده از تجهیزات مناسب و اجرای صحیح عملیات ساب ،کیفیت بسیار بالا و زیبایی خیره کننده ای را به همراه خواهد داشت.

موارد استفاده از سنگ مرمریت نجف آباد :

در حال حاضر و تایل تولید و عرضه می گردد. عموما از کوپ های صادراتی و بزرگ این سنگ برای برش به صورت اسلب استفاده می شود. قیمت این سنگ با توجه به نوسانات بازار دستخوش تغییراتی شده است. اما در روش فرآوری اسلب با توجه به نوع برش و کیفیت ساب قیمت ها بالا تر از روش تایل می باشد. در حالت کلی، تولید سنگ به روش اسلب از لحاظ قیمت و کیفیت مقرون بصرفه تر از روش تایل می باشد.

سنگ اسلب مرمریت نجف آبـاد به صورت بوک مچ و فورمچ :

در عملیات  که خود شامل دو بخش دوتایی (بوک مچ) و چهارتایی (فورمچ) می باشد، برش و فرآوری سنگ به گونه ای انجام می شود که خطوط و رگه های طبیعی موجود در سنگ اسلب در امتداد یکدیگر یا در تقارن با یکدیگر قرار گیرند. یعنی همانند یک پروانه یا نقش و نگار های یک قالی که در تقارن و امتداد یکدیگر قرار دارند، شال ها و رگه های سنگ نیز در کنار یکدیگر جفت می شوند.

سنگ اسلب مرمریت مشکی نجف آباد به دلیل دارا بودن خطوط بسیار زیاد در سطح خود ، در صورت برش با روش بوک مچینگ ، قابلیت قرینه شدن بسیار خوبی داشته و امکان تشکیل قاب های بوک مچ و فورمچ را فراهم می کند. عمدتاً سنگ های اسلب که قابلیت بوک مچ و فور مچ دارند در کارخانجاتی فرآوری می شود که مجهز به دستگاه های با کیفیت و به روز باشند.

عوامل موثر بر قیمت سنگ مرمریت نجـف آباد :

در حالت کلی قیمت سنگ مرمریت نجف آباد بر اساس سورت و درجه ی سنگ و نوع برش آن مشخص و معین می گردد. هزینه های مربوط به برش با اره (اسلب) بسیار زیاد تر از روش قله بری (تایل) می باشد. لذا کیفیت سنگ های فرآوری شده از روش اسلب نیز از روش تایل بالاتر است. سایر عوامل تعیین کننده قیمت سنگ نجف آباد عبارتند از :

رنگ زمینه ی مرمریت م نجف آباد تیره ی مایل به مشکی است اما زمینه ی مرمریت لاشتر خاکستری می باشد. هم چنین رگه های مرمریت نجف آباد نامنظم، غیر ممتد و غیر هم راستا هستند در حالی که رگه های مرمریت لاشتر منظم، بلند و هم راستا می باشند.

از دیگر مشابه های این سنگ می توان به مرمریت بوانات اشاره کرد اما رگه های مرمریت بوانات بیشتر است. علاوه بر این، مرمریت گلدن بلک نیز به مرمریت نجف آباد شباهت هایی دارد اما رگه های مرمریت گلدن بلک بیشتر طلایی هستند. گلدن گلکسی، تری دی بلک، بلک رز و مشکی دهبید ( اسپایدر دهبید) از دیگر سنگ های مشابه مرمریت مشکی نجف آباد هستند.

مرمریت نجف آباد دارای معروفیت جهانی است و این سنگ در بازار بین المللی به نام های مرمریت پارس و سنگ مشکی پارس (Pars Marble) شناخته می شود. از میان سنگ های خارجی، سنگ Nero Marquina که معدن آن در کشور اسپانیا قرار دارد، دارای شباهت هایی با مرمریت مشکی نجف آباد است. هم چنین مرمریت مشکی نجف آباد به دلیل قیمت ارزان خود، بسیار مورد توجه معماران و سازندگان ساختمان است. در ادامه به بررسی ویژگی های مختلف مرمریت مشکی نجف آباد پرداخته می شود.

ویژگی های ظاهری و بافتی سنگ مرمریت مشکی نجف آباد

زمینه ی این سنگ تیره و مایل به مشکی است. زمینه ی تیره ی و بافت تقریباً ریزدانه و متراکم آن نشان می دهد که محیط رسوبی تشکیل دهنده ی این سنگ دریای نیمه عمیق تا عمیق بوده است. از مهم ترین دلایل سیاه بودن رنگ این سنگ می توان به وجود عنصر کربن و سولفید آهن در ترکیب شیمیایی آن اشاره کرد.

رگه های سفید موجود در بافت زمینه ی این سنگ عموماً از جنس کانی کلسیت هستند. این رگه ها نامنظم، غیر ممتد و غیر هم راستا می باشند. رگه های مذکور در اثر پر شدگی شکستگی هایی به وجود آمده اند که حاصل فعالیت های تکتونیکی بوده اند. وجود شبکه ی شکستگی ها در جهات مختلف نشانگر آن است که این سنگ تحت تاثیر چندین فاز جنبشیِ تکتونیکی در گذشته ی زمین شناسی خود بوده است.

ویژگی های فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی سنگ مرمریت نجف آباد

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد یک سنگ رسوبی کربناته است که کانی اصلی تشکیل دهنده ی آن کلسیت می باشد. اما همان طور که گفته شد، عناصری همچون کربن و حتی آهن نیز در ترکیب این سنگ حضور دارند. رنگ زمینه ی تیره ی این سنگ باعث می شود مرمریت نجف آباد چند ویژگی مهم داشته باشد که حتماً باید مورد توجه قرار گیرند:

سایر مشخصات سنگ مرمریت نجف آباد

از دیگر مشخصه های سنگ مرمریت نجف آباد که ویژگی های فیزیکی و مکانیکی سنگ را نیز کنترل می کند، رگه های آن است. وجود این رگه های سفید رنگ از جهات مختلف قابل بررسی هستند:

به دلیل داشتن ترکیب شیمیایی کربناته، دوام مرمریت نجف آباد در برابر محلول های اسیدی زیاد نیست و برای تمیز کردن این سنگ بهتر از است از شوینده های اسیدی استفاده نشود.

قابلیت ساب و صیقل پذیری این سنگ مناسب است و بیشتر بصورت ساب خورده و چرمی فرآوری می شود.

کاربردهای سنگ مرمریت نجف آباد

معدن سنگ نجف آباد

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد از معادن واقع در 12 کیلومتری جنوب شهرستان نجف آباد، که خود در 40 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد، استخراج می گردد. این  هم به صورت چرمی و هم به صورت سابیده فراوری می شود و بعضا به آن سنگ نجف آباد اصفهان نیز گفته میشود.

ظاهر سنگ مشکی نجف آباد

سنگ مشکی نجف آباد زمینه مشکی و خط های نامنظم سفیدی دارد که ترکیب رنگی زیبایی را خلق کرده است و میتوان آن را مناسب سلیقه های تیره پسند دانست که وجود خط های سفید نامنظم آن را از حالت یکنواختی در آورده است. این محصول از جمله سنگ های شناخته شده در صنعت ساخت و ساز می باشد که به دلیل ویژگی های مثبت فراوان و کاربری های بسیار در دسته سنگ های صادراتی به نقاط مختلف دنیا قرار دارد و همواره از جایگاه مناسبی در سطح جهانی برخوردار است.

مزایا

معایب سنگ نجف آباد

قیمت سنگ نجف آباد اصفهان بسیار مناسب می باشد. البته قیمت آن بسته به پارامتر های متعددی همچون ابعاد، ضخامت، کیفیت و سورت بندی محاسبه می گردد و ممکن است بر اساس این پارمترها کم و زیاد شود. پس در هنگام خرید سنگ نجف آباد این موارد را مد نظر داشته باشید.

هرچه ابعاد سنگ مرمریت مشکی نجف آباد افزایش یابد قیمت این سنگ نیز، افزایش می یابد. برای ضخامت هم این موضوع صدق میکند و رابطه مستقم با قیمت دارد. نکته ای که باید عنوان کرد، برای ابعاد صادراتی است که این ابعاد گاهی به صورت خاص سفارش داده می شوند که باتوجه به متراژ قیمت می تواند تغییر کند برای کسب اطلاعات بیشتر قسمت صادرات سایت را مطالعه کنید یا با همکاران ما در واحد پشتیبانی کالاساخت تماس حاصل کنید.

هرچه رگه های سفید سنگ مشکی نجف آباد کمتر باشد بسته به ابعاد سنگ قیمت آن افزایش می یابد. برای قیمت گذاری اسلب ها باید گفت اگر از چسب و اپوکسی و تور در پشت سنگ استفاده شود قیمت سنگ افزایش می یابد.

کاربرد سنگ نجف آباد

سنگ مرمریت مشکی نجف آباد کاربرد های بسیار زیادی در زمینه ساختمان سازی دارد که تیم کالاساخت برخی از آن ها را در زیر شرح داده است:

سنگ کف نجف آباد:

یکی از کاربرد های آن استفاده به عنوان کفپوش می باشد. می توان به دلیل مقاومت سایشی و فشاری بسیار بالا و جذب آب پایینی که دارد، در کفسازی مکان های پر رفت و آمد همچون لابی هتل ها و مجتمع های تجاری و همچنین کفپوش مکان های آبریز همچون آشپزخانه و سرویس های بهداشتی استفاده نمود.

سنگ پلاک مرمریت نجف آباد

یکی دیگر از کاربرد های آن، نماسازی داخلی می باشد. از این  می توان به عنوان قرنیز در دیوار های داخلی و به عنوان قاب دور آسانسور استفاده نمود. همچنین می توان از آن در بدنه داخلی ساختمان استفاده نمود.

سنگ پله مشکی نجف آباد

ساخت دیواره و بدنه و همچنین پوشش پاگرد از دیگر کاربرد های سنگ نجف آباد می باشد که به دلیل مقاومت بالایی که دارد می توان در پلکان واحد های تجاری، اداری و مسکونی استفاده نمود و نگرانی از بابت فرسایش آن در اثر رفت و آمد بالا وجود ندارد.

تابلوهای ورودی لابی ها و مکان های تجاری

اسلب مشکی نجف آباد یکی از زیباترین بوک مچ ها (تکمیل کننده دو قطع سنگ به صورت آیینه ای) و فورمچ های موجود در سنگ ها را دارد، در نتیجه یکی از بهترین گرینه های تزئینات داخلی و ورودی ها می باشد از آن سو به دلیل مقاومت سنگ استفاده از آن در کف هم به همین صورت طرح خاصی را برای شما به ارمغان می آورد.

صادارت سنگ مرمریت مشکی نجف آباد

 همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد سنگ مشکی نجف آباد یکی از پر فروش ترین سنگ های ساختمانی در زمینه صادرات است. ابعاد صادراتی این سنگ اکثرا 30*60 ، 60*60 ، 80*80 ، 100*100 ، 40*100 ، 40*120 می باشد در ضخامت های متغییر و مورد تقاضای مشتری متناسب با استانداردهای مصرف کننده نهایی و کشور مقصد است. پالت های این نوع سنگ اکثرا از مقاوم ترین نوع بوده تا آسیب کمتری به سنگ در طی مسافت های طولانی وارد نشود.

چند نکته مهم در مورد سنگ مشکی نجف آباد:

  1. جنس این سنگ مرمریت می باشد، پس چسبندگی با ملات آن پایین است. اگر قصد استفاده از آن در نماهای خارجی را دارید از اسکوپ استفاده کنید و یا از عرض های کمتر سنگ استفاده کنید تا وزن نهایی کاهش یابد.
  2. سنگ مشکی نجف آباد زمانی که برش میخورد و یا ابزار میخورد رو به سفیدی رفته و نباید توقع داشته باشید که همان طرحی را به شما نمایش دهد که با پولیش و ساب نهایی به دست آمده است. پس اگر نیاز دارید کل سنگ یکدست باشد می بایست به همکاران من در بخش فروش تاکید کنید تا بعد از ابزار و برش خدمات ساب و رزین را نیز برای شما اضافه کنند. این موضوع بیشتر برای ابزار سنگ های پله رخ میدهد. در حالت کلی روبروی سنگ پله ابزار خورده و تمام گرد یا نیم گرد می شود. برای دیگر سنگ ها چون زمینه ی سفید و یا کرم دارند زیاد تفاوتی ایجاد نمی شود اما برای سنگ های مشکی این تفاوت به چشم می آید.
  3. از نمونه مشکی نجف آباد در کانترهای آشپزخانه ، رستوارن ها و همینطور میزهای پذیرایی استفاده فراوانی میشود، اما باید مراقب باشید که نوشیدنی های اسیدی مانند ( دوغ گاز دار، آبلیمو، سرکه و….) روی سطح این سنگ نریزد، زیرا باعث لک شدن آن میشود. اما ما در کالا ساخت برای حل این مشکل برای شما محصولی موجود داریم که میتواند این نمونه سنگ را محافظت کند. برای اطلاع از این محصول به قسمت محصولات جانبی سایت رزین، رزین سنگ طبیعی مراجعه کنید.
  4. یک رشته کوه کلی از سنگ های مشکی مرمریت در ایران وجود دارد. در اکثر موارد به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه سنگ نمونه های استخراج شده از این رشته کوه به جای یکدیگر به فروش و استفاده میشوند. مشکی نجف آباد تنها رنگ مشکی خالص ذغالی دارد با رگه های سفید (نه طلایی و نه طوسی و رنگ های دیگر….) پس هنگام خرید دقت کنید.

5.سنگ ها آنتیک مشکی نجف آباد مناسب برای انواع تزئینات دکوراسیون داخلی و آبنماها هستند، اما بهتر است در صورت استفاده از آنها در آبنماها از محلول نانو استفاده کنید، تا عمر طولانی و مفید تری را برای طرح خود داشته باشید. در صورت استفاده از مشکی نجف آباد در دکوراسیون داخلی برای بهتر شدن نقش سنگ و نمایش زیبایی سنگ از محلول رزین سنگ استفاده کنید و با زدن این محلول روی سنگ اینطور به نظر می رسد که سنگ شما همیشه شسته و براق است.

خروج از نسخه موبایل