نماد سایت مجله آنلاین

بررسی انواع جاروهای شارژی و نکاتی که برای خرید آن‌ها باید بدانید

ویژگی‌ های جارو شارژی خوب چیست؟

پیشنهاد می‌کینم قبل از خرید جارو شارژی شیائومی با برخی از ویژگی‌های مهم آن آشنا شوید تا بتوانید انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید.

1. مدل‌های دستی یا دسته بلند (پارویی)

قیمت جارو رباتیک بسیار مقدوم به صرفه است جاروهای شارژی در دو مدل دستی یا جارو با دسته بلند طراحی و ساخته می‌شوند. مدل‌های دستی کوچک‌تر بوده و وزن سبک‌تری نسبت به نمونه‌های دسته‌دار دارند، بنابراین حمل و نقل آن‌ها نیز، آسان‌تر است. علاوه بر این، مدل‌های دستی جای کم‌تری را اشغال می‌کنند و برای مکان‌هایی که با کمبود جا مواجه هستید؛ می‌توانند گزینه خوبیبه شمار آیند.

2. توان جارو شارژی

مهم‌ترین ویژگی و معیار خوب بودن جارو شارژی، توان و قدرت مکش آن است. این مورد تحت تاثیر ولتاژ باتری دستگاه و همینطور توان مصرفی آن خواهد بود که قبل از خرید حتما باید بررسی شوند. عیب اصلی جاروهای شارژی، مربوط به باتری آن‌هاست که معمولا عمر مفید کوتاهی دارد. این باتری‌ها در اغلب مدل‌های خارجی تا یک‌ سال عمر مفید دارد. معمولا مدل‌های جارو شارژی باتری‌های 12 ولتی دارند که برای شارژ شدن به زمان بسیار کمی حدود 15 دقیقه نیاز دارند. بنابراین به مدت زمان نگهداری شارژ دستگاه نیز توجه داشته باشید.

3. جارو شارژی آبی یا خاکی

به دلیل وجود مخزن‌های کوچک در قسمت عقبی برخی از مدل‌های جارو شارژی، امکان مکندگی آب و گرد و غبار برای آن‌ها وجود دارد. البته میزان قدرت مکندگی یکی (آب یا خاک) معمولا بیشتر از دیگری است. این مورد را باید بر اساس نیاز خود، اتخاب کنید.

4. جارو شارژی‌های هوشمند

جاروشارژی‌های هوشمند دارای دهانه متحرک هستند که با روشن‌ شدن جارو، به‌ طور خودکار در خط افقی و به چپ و راست حرکت می‌کنند. این مدل‌ها مجهز به یک لامپ اخطار‌دهنده هستند که در صورت وجود اضافات قرمز و در صورت پاک و تمیز شدن آن‌ها، سبز می‌‌شود.

نکاتی که به هنگام خرید جارو شارژی باید در نظر بگیرید

انواع جارو شارژی چه ویژگی‌هایی دارند؟

همان‌طور که در ابتدای راهنمای خرید جارو شارژی اشاره کردیم، در ابتدا باید تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های اساسی یک محصول کاربردی را شناسایی و بررسی کنیم. پیش از آنکه به ادامه این بخش از مطلب بپردازیم، لازم است تا یک نکته مهم در رابطه با قیمت محصولات موجود در بازار را زیر ذره‌بین ببریم.

توجه کنید که نباید کاربرد و کیفیت محصولات را با قیمت آن‌ها ارزیابی کنید؛ برای مثال، یک جارو شارژی بسیار گرانقیمت، لزوماً بادوام و با کیفیت نیست و همچنین، نمی‌توان از جارو شارژی‌های ارزان‌قیمت، انتظار کارایی بالا داشت. پیش از بررسی قیمت محصولات موجود در بازار، لازم است تمامی خصوصیات و قابلیت‌های ویژه آن‌ها را از پیش در نظر بگیرید و نیازهای خود را با آن‌ها در مقام مقایسه قرار دهید. سرانجام و در نهایت، بودجه خود را با قیمت محصول مورد نظر مقایسه کنید تا بدانید که آیا این انتخاب، مقرون‌به‌صرفه است یا خیر.

البته توصیه ما به شما این است که بودجه خود را با توجه به قابلیت‌های محصول مورد نظر که می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند، تعیین کنید. در ادامه این مطلب، با ویژگی‌های اساسی و مهم یک جارو شارژی کاربردی آشنا خواهید شد.

ویژگی اول: بررسی ظرفیت و توان باتری

سیستم بسیاری از جاروهای شارژی موجود در بازار با تکیه بر ظرفیت باتری‌ها گنجانده ‌شده در آن‌ها عمل می‌کند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در حین خریداری کردن جارو شارژی رعایت کرد، بررسی دقیق ظرفیت باتری است. واحد اندازه‌گیری توان یا ظرفیت باتری‌ها، ولت است و این واحد، نشانگر مدت‌ زمانی است که می‌تواند توان مصرفی دستگاه را شارژ کند. برای مثال، بسته به توان باتری محصولات موجود در بازار، دستگاه‌ها در بین 8 تا 12 ساعت شارژ می‌شوند و می‌توان از ظرفیت باتری آن‌ها استفاده نمود.

به یاد داشته باشید که کاربردی‌ترین و بادوام‌ترین باتری موجود در محصولات کاربردی، باتری لیتیومی است. باتری‌های لیتیومی از طول عمر بسیار بالایی برخوردارند و می‌توان روی قابلیت‌های آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد. به عنوان نمونه، باتری یکی از کاربردی‌ترین جارو شارژی‌های موجود در بازار، در بازه زمانی 12 تا 16 ساعت شارژ می‌شود و پس از آن، می‌توان به مدت 40 دقیقه از دستگاه کار کشید.

ویژگی دوم: قابلیت و قدرت مکش دستگاه

از جمله نکات بسیار مهمی که می‌تواند به تجربه کاربری حرفه‌ای‌تری منجر شود، دقت به قابلیت مکش جارو شارژی مورد نظر است. بسیاری از جارو شارژی‌های موجود در بازار، به صورت پیش‌فرض، از قابلیت مکش انواع اجسام برخوردار شده‌اند، اما نکته ظریف این‌جاست که بعضی مدل‌ها قدرت مکش مایعات را هم دارند و این قابلیت می‌تواند رضایت شما را جلب کند. پس اگر برای شما مهم است که بتوانید با استفاده از جارو شارژی، علاوه بر اجسام خشک، مایعات را هم سه سوته پاک کنید، این ویژگی مهم را مد نظر داشته باشید.

در ادامه، توجه به قدرت مکش دستگاه هم از بایدهاست. برای خرید یک محصول کاربردی، باید قدرت مکش جارو شارژی را هم مورد بررسی قرار دهید. توجه داشته باشد قدرت مکش دستگاه مورد نظر، رابطه مستقیمی با قدرت موتور و توان مصرفی دستگاه دارد. بدیهی است که هر قدر قدرت مکش دستگاه بیشتر باشد، می‌توان حساب بیشتری برای تمیز کردن محیط مورد نظر باز کرد.

ویژگی سوم: میزان حجم مخزن جارو شارژی

یکی از ویژگی‌های مهمی که باعث می‌شود کاربران از کاربری و عملکرد جارو شارژی رضایت داشته باشند، حجم مخزن تعبیه ‌شده در محصول مورد نظر است. بدیهی است که هر قدر حجم مخزن جارو شارژی بیشتر باشد، می‌توان روی قابلیت‌های بیشتر آن تمرکز کرد.

حجم کم مخزن بعضی از جاروهای شارژی موجود در بازار باعث می‌شود کاربران هر بار برای خالی کردن مخزن، دچار دردسر شوند. در عوض، جارو شارژی‌هایی که دارای مخزن حجیم‌تر و بزرگ‌تر هستند، به مراتب دیرتر پر می‌شوند و لازم نیست در یک مدت‌ زمان کوتاه، برای خالی کردن آن اقدام کرد. پیش از خرید دستگاه‌ مورد نظرتان، بهتر است این ویژگی را با دقت مورد بررسی قرار دهید. حجیم‌ترین ظرفیت مخزن برای جارو شارژی‌های موجود در بازار، در حال حاضر برابر با 900 میلی‌لیتر است که کاربری آسان و طولانی ‌مدت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

البته رعایت این نکته بسیار مهم و حیاتی، در رابطه با جارو شارژی‌های پارویی یا بزرگ که برای تمیز کردن محیط خانه یا محل کار مورد استفاده قرار می‌گیرند، حساس‌تر است. برای تمیز کردن محیط‌های بزرگ‌تر از ماشین، نیاز است تا از جارو شارژی مجهز به مخزن بزرگ بهره‌مند شد تا هر بار برای خالی کردن آشغال‌ها، دچار دردسر نشوید.

ویژگی چهارم: مکش قابل تنظیم

از جمله قابلیت‌هایی که می‌تواند نشانگر یک جارو شارژی کاربردی و مفید باشد، قابلیت تنظیم مکش آن است. با تنظیم قابلیت و قدرت مکش یک دستگاه، می‌توان هم در مصرف باتری آن صرفه‌جویی کرد و هم از بروز سر و صداهای آزاردهنده جلوگیری کرد. قابلیت تنطیم این بخش از جارو شارژی، معمولاً روی دسته آن طراحی شده است و با استفاده از آن، می‌توان از یک کاربری آسان و هوشمند، نهات لذت را برد.

ویژگی پنجم: وزن دستگاه

از جمله نکات مهم راهنمای خرید جارو شارژی، توجه به وزن انواع آن است. بسیاری از کاربران به دلیل کم‌جا بودن و قابلیت حمل‌ و نقل آسان جارو شارژی، آن را خریداری می‌کنند. البته مدل‌های بزرگ‌تر از وزن بیشتری برخوردار هستند و همین باعث می‌شود تا مدل‌های مخصوص ماشین، از وزن کمتری برخوردار شوند. به طور استاندارد، جارو شارژی‌های پارویی یا عصایی، وزنی برابر با 3 تا 5 کیلوگرم دارند. این در حالی است که وزن استاندارد جارو شارژی‌های دستی، در بازه یک تا 2 کیلوگرم اندازه‌گیری شده است.

به این نکته مهم در راهنمای خرید جارو شارژی توجه کنید. وزن بالای به هیچ‌ عنوان نشان‌دهنده قابلیت یا عملکرد حرفه‌ای آن نیست. از یاد نبرید که یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جارو شارژی، قابلیت حمل ‌و نقل آسان و بدون دردسر آن است. چنانچه وزن محصول مورد نظر شما بیش از اندازه استاندارد باشد، قابلیت حمل و نقل آن دشوار خواهد شد و شما نمی‌توانید از یک کاربری آسان بهره‌مند شوید. سعی کنید تا یک جارو شارژی سبک‌ وزن را برای خرید انتخاب کنید. دسته‌های منعطف یا تاشو، از جمله قابلیت‌ها و خصوصیات کاربردی جارو شارژی محسوب می‌شود.

ویژگی ششم: دسته منعطف

دسته‌های منعطف یا تاشو، از جمله قابلیت‌ها و خصوصیات کاربردی جارو شارژی محسوب می‌شوند و با تکیه بر ویژگی آن‌ها می‌توان حجم کمتری را در محیط اشغال کرد. دسته‌های تاشو در جارو شارژی باعث می‌شوند که قابلیت حمل‌ و نقل آسان فراهم شود و احتمال آسیب‌ دیدن موتور دستگاه حین سقوط کمتر شود.

بررسی قابلیت دسته تاشو در جاروهای شارژی، برای کاربرانی که می‌خواهند از این محصولات برای تمیز کردن محیط داخلی اتومبیل شخصی خود استفاده کنند، بسیار کاربردی و مهم است. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید از یک جارو شارژی همراه بهره‌مند شوید، بدنه آن باید به خوبی باز و بسته شود تا بتوان آن را حمل کرد.

ویژگی هفتم: جنس بدنه دستگاه

جنس بدنه انواع مدل‌های جارو شارژی از متریال‌ و مواد خاصی ساخته شده است و این گزینه، رابطه مستقیمی با حساسیت برند تولیدکننده در تولید دارد. برای مثال، جارو شارژی‌های تولید شده توسط برند بوش (Bosch) از بدنه‌ای مستحکم، مقاوم، ضد ضربه، ضد خش و ضد رطوبت ساخته شده‌اند تا در نهایت، رضایت کاربر را جلب کنند. همچنین، شرکت‌های تولیدکننده تلاش می‌کنند تا در کنار حفظ استحکام بدنه محصول، از افزایش وزن آن جلوگیری کنند. در نهایت، مسأله‌ای که در باید در نظر گرفت، تناسب بین کیفیت بدنه دستگاه و وزن آن است.

توجه داشته باشید، اگر کیفیت بدنه دستگاه بالا باشد، اما وزن سنگینی هم داشته باشد، نمی‌توان از آن به عنوان یک انتخاب هوشمندانه یاد کرد. اگر کیفیت بدنه جارو شارژی برای شما حائز اهمیت است، این نکته را هم نباید فراموش کنید که یک جارو شارژی ثقیل و سنگین، تقریباً هیچ کاربرد خاصی نخواهد داشت.

ویژگی هشتم: فیلتر قابل شست‌وشو

از جمله مسائل مهم راهنمای خرید جارو شارژی، بررسی فیلتر به کار رفته در دستگاه مورد نظر است. فیلتر از جمله قطعات بسیار مهم و حساس جارو شارژی است که باید آن را به صورت بسیار دقیق مورد بررسی قرار داد. محصولاتی که فیلتر قابل شست‌وشو دارند، به مراتب بهتر و کاربردی‌تر از سایر مدل‌ها عمل می‌کنند.

ویژگی نهم: گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه

یکی از نکات مهمی که در راهنمای خرید جارو شارژی، تأکید بسیار زیادی روی آن شده است، بررسی کردن گارانتی، میزان آن و خدمات پس از فروش برند تولیدکننده است. توجه داشته باشید که برخورداری جارو شارژی از گارانتی، صرفاً کافی نیست. فروشنده باید بتواند اعتبار شرکت گارانتی‌کننده را تأیید کند تا خیال مشتری و کاربر از لحاظ قانونی‌ بودن یا معتبر بودن اعتبار گارانتی راحت باشد. همچنین، بسیاری از شرکت‌ها قطعات حساس دستگاه مثل فیلتر یا بدنه را هم تحت سرویس‌های تخصصی و تعمیرات قرار می‌دهند تا بدین‌ترتیب، خدمات پس از فروش مناسبی هم در اختیار مشتری قرار گیرد.

ویژگی نهایی: بررسی قیمت محصول

همان‌طور که در ابتدای راهنمای خرید جارو شارژی اشاره کردیم، آخرین مرحله‌ برای نهایی کردن انتخاب مورد نظر، بررسی قیمت و مطابقت دادن آن با بودجه در نظر گرفته شماست. مجدداً تأکید می‌کنیم که قیمت گزاف و بسیار گران محصولات موجود در بازار به هیچ‌ وجه نشانگر کیفیت و دوام بالای آن‌ها نیست. البته ممکن است که بعضی از محصولات تولید شده توسط برندهای خوش‌نام و خوش‌آوازه، به دلیل اسم برندشان گران باشند، اما در حالت عادی، پول دادن به دلیل گرانقیمت بودن محصول، معقولانه نیست.

پیشنهاد ما به شما در این مسأله این است که در ابتدا سعی کنید همه یا بخش قابل توجهی از خواسته‌های خود را با قابلیت‌های محصول مورد نظر مطابقت دهید. اگر محصول مورد نظر شما قادر به پوشش اکثر خواسته‌های شما باشد، پرداخت هزینه برای خریدن آن کاملاً معقولانه و هوشمندانه محسوب خواهد شد. از خریدهای احساسی و بی‌منطق پرهیز کنید تا در نهایت، محیط یا ماشینی تمیز داشته باشید. جارو شارژی‌های موجود در بازار به 2 نوع پارویی یا عصایی و دستی تقسیم‌بندی می‌شوند.

معرفی انواع جارو شارژی موجود در بازار

جارو شارژی‌های موجود در بازار به 2 نوع پارویی یا عصایی و دستی تقسیم‌بندی می‌شوند. با توجه به این 2 نوع مدل، باید قابلیت‌ها و ویژگی‌ها منحصربه‌فرد هر یگ را هم مورد ارزیابی و بررسی قرار داد. برای مثال، فرض کنید شما می‌خواهید، گوشه‌ و کنار مبلمان یا فضای داخلی ماشینتان را تمیز کنید. جارو شارژی‌های دستی در این موارد بسیار کاربردی و تخصصی هستند و تمام خواسته‌های شما را برآورده می‌کنند. در ادامه، با ویژگی‌های مختلف و کاربردهای هر یک از این جاروهای شارژی‌ آشنا خواهید شد.

ویژگیهای جارو شارژی دستی ویژگیهای جارو شارژی پارویی (عصایی)
فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند جاگیر و نسبتاً سنگین است
تمام قسمت‌های خانه را می‌توان جارو کشید ظرفیت مخزن بسیار بیشتری نسبت به جارو شارژی دستی دارد
قابلیت تمیز کردن مکان‌های سخت و دشوار (مثل زیر مبل) را دارد امکان تمیز کردن فضای بزرگ را دارد
ظرفیت مخزن آن پایین است قابلیت حمل و نقل آن دشوار است

در ابتدای راهنمای خرید جارو شارژی، به این نکته اشاره کرده بودیم که لازم است، تمامی اهداف خود از خرید این نوع محصول را ارزیابی کنید. اگر در خانه جارو برقی دارید، پیشنهاد ما به شما این است که حتی‌الامکان از دستی استفاده کنید. جارو شارژی دستی فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند.

معرفی 4 برند تولیدکننده جارو شارژی در بازار ایران

همان‌طور که گفته بودیم، گام نهایی راهنمای خرید جارو شارژی، بررسی برندهای موفق و فعال تولیدکننده در بازار ایران است. در ادامه با 4 برند معروف که در حوزه تولید و عرضه جارو شارژی در بازار فعالیت می‌کنند، آشنا خواهید شد.

مطالب فوق که با عنوان راهنمای خرید جارو شارژی در اختیار شما قرار گرفت، چکیده‌ای کاربردی و مفید از تمام نکات اساسی برای انتخابی هوشمندانه است. در این مطلب به خوبی با تمامی خصوصیات و ویژگی‌های مهم یک جارو شارژی کاربردی آشنا شدید و در ادامه، انواع آن را مورد شناسایی قرار دادید. ما تلاش کردیم تمامی خصوصیات مثبت و منفی انواع جارو شارژی موجود در بازار ایران را ذکر کنیم. علاوه بر این نکات، 4 برند فعال و پویا که در بازار ایران فعالیت می‌کنند را هم به شما معرفی کردیم تا هیچ شک و شبهه‌ای در رابطه با راهنمای خرید جارو شارژی نداشته باشید.

خروج از نسخه موبایل