نماد سایت مجله آنلاین

مدارک و شرایط تحصیل در ایتالیا 2022(کارشناسی تا دکترا)

پذیرش در رشته ایتالیایی و فرآیند درخواست ایتالیا یکی از موضوعاتی است که افراد در مورد آن سوال می کنند و در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. ایتالیا یا جمهوری ایتالیا کشوری در جنوب اروپا است. پایتخت این کشور شهر تاریخی رم است.

ایتالیا یکی از اقتصادهای پیشرو جهان و هشتمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. واحد پول ایتالیا یورو و زبان آنها ایتالیایی است.

بررسی وضعیت کلی کشور ایتالیا

از جمله صنایع مهم در ایتالیا می توان به فلزکاری، صنعت خودروسازی و صنایع غذایی و آشامیدنی اشاره کرد. به طور متوسط ​​سالانه حدود 60 میلیون گردشگر خارجی از ایتالیا بازدید می کنند و از این نظر این کشور پنجمین کشور پربازدید در جهان است.

از جاذبه های گردشگری ایتالیا می توان به شهر ورونا، تروی، جزیره لا پلوسا، کلیسای سانفرانسیسکو و… اشاره کرد. حدود 5.5 درصد از تولید ناخالص داخلی ایتالیا صرف گردشگری می شود. همچنین لازم به ذکر است که ایتالیا با توجه به تعداد دانشگاه ها و مراکز علمی در این کشور می تواند مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل باشد.

تحصیل در مدارس و آموزشگاه های ایتالیا

تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا در هر سنی مانند تمامی کشورهای اروپایی امکان پذیر است. اما برای تحصیل در ایتالیا، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

تحصیل در مدارس ایتالیا از سن 3 سالگی اختیاری و از سن 6 سالگی اجباری است. دوره متوسطه از 11 سالگی شروع می شود و تا 14 سالگی ادامه می یابد.

دبیرستان از سن 15 سالگی شروع می شود و 5 سال طول می کشد. جالب است بدانید که تنها ۲ سال دبیرستان در این کشور اجباری است و مدت زمان تحصیل در ایتالیا بین فنی، کلاسیک، هنر و علوم متفاوت است. افراد از هر رشته ای باید پس از فارغ التحصیلی در آزمون حاضر شوند و پس از قبولی در آزمون می توانند وارد دانشگاه شوند.

شرایط  تحصیل در ایتالیا مقطع کارشناسی ارشد

شما می توانید به صورت رایگان در ایتالیا تحصیل کنید و یا با هزینه بسیار کم مدرک فوق لیسانس ایتالیا را بگیرید و در دانشگاه های این کشور تحصیل کنید. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا همانند ایران 2 سال می باشد.

 این امکان برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد که بخشی از هزینه های زندگی را با 20 ساعت کار نیمه وقت در هفته و میانگین درآمد 8 تا 10 یورو در ساعت تامین کنند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که اکثر دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور پذیرفته می شوند موفق به اخذ بورسیه می شوند.

شرایط تحصیل در ایتالیا مقطع دکترا

دکترا در ایتالیا 4 سال طول می کشد. در این مرحله، عموماً دانشجویان با همکاری یک استاد راهنما در یک پروژه تحقیقاتی در چارچوب قوانین دانشگاه، کار می کنند.

برای کسب مدرک دکترا، دانشجویان باید حداقل یک پایان نامه با تعداد کلمات بیش از 100000 کلمه ارسال کنند.

سپس باید از پایان نامه خود در کمیته مربوطه دفاع کنند. تحصیل در مقطع دکترا در ایتالیا معمولا به زبان ایتالیایی ارائه می شود، در حالی که برخی از رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند و دانشجویان خارجی می توانند از این طریق به تحصیل خود ادامه دهند. دانشجویان دکترا در ایتالیا می توانند تا 30 ساعت در هفته کار کنند.

بیشتر بدانید: همه چیز در مورد اقامت دائم در کانادا را از اینجا بخوانید.

شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا

اگر قصد مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در این کشور را دارید، احتمالاً دغدغه اصلی شما هزینه تحصیل و هزینه های زندگی است، بنابراین باید به شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا توجه کنید. تحصیل رایگان در ایتالیا امکان پذیر نیست، اما با اپلیکیشن ایتالیا می توانید در دانشگاه های دولتی این کشور بسیار ارزان تحصیل کنید.

شهریه در دانشگاه های دولتی ایتالیا بین 1000 تا 5000 دلار در سال است که ارزان تر از شهریه در بسیاری از کشورهای اروپایی است. البته در صورت گرفتن بورسیه تحصیلی از آن کشور می توانید در ایتالیا به صورت رایگان تحصیل کنید. شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا نیز در این مرحله امکان پذیر است زیرا متقاضیان مقطع دکترا در ایتالیا کمک هزینه دریافت می کنند.

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی

تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به زبان ایتالیایی و انگلیسی امکان پذیر است. برخی از دانشگاه های ایتالیا سابقه طولانی و استاندارد بالایی دارند و دوره های زیادی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. در حال حاضر بیش از 500 دوره آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه های ایتالیا برگزار می شود که هر سال بر تعداد آنها افزوده می شود. اکثر مردم زبان انگلیسی را می دانند، به همین دلیل تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی محبوبیت بیشتری دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر برای تحصیل در ایتالیا کلیک کنید .

خروج از نسخه موبایل