نماد سایت مجله آنلاین

مهمترین روش های تشخیص باتری گوشی هواوی

مهمترین روش های تشخیص باتری گوشی هواوی

مهمترین روش های تشخیص باتری گوشی هواوی

دلیل تمام شدن سریع باتری هواوی

“چرا باتری هواوی من اینقدر سریع خالی می شود؟” بسیاری از افراد با مشکل تخلیه شارژ گوشی هواوی مواجه هستند. در حالی که دلایل زیادی برای بروز این مشکل وجود دارد، دلیل اصلی بیش از هر چیز دیگری به “عادات شارژ” شما مربوط می شود. بله شما آن را درست خواندید. اگر باتری گوشی شما دوام زیادی ندارد، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید نحوه استفاده از گوشی هواوی و نحوه شارژ آن است.

برخی از این دلایل ممکن است سخت‌گیرانه به نظر برسند، اما اغلب دلیل آن‌ها هستند، به خصوص زمانی که دستگاه هواوی شما خیلی قدیمی نیست.

درباره شرکت هواوی بیشتر بدانید

هواوی یکی از شرکت های گوشی سازی است که می تواند با امکاناتی که برای گوشی های خود ارائه می دهد، اعتماد و رضایت کاربران را جلب کند. البته با تغییر زمان فناوری ها و امکانات جدید و جدیدی برای گوشی در نظر گرفته می شود که کاربر را به فکر تعویض گوشی می اندازد.

یکی از مهمترین معیارهایی که هنگام خرید گوشی هواوی باید در نظر گرفت باتری آن است. امروزه تنوع باطری های اصل و تقلبی در بازار به قدری زیاد شده است که گاهی خرید آن سخت می شود و در نهایت به اشتباه باطری های تقلبی می خرید.

در این مقاله می خواهیم در مورد نحوه تشخیص باتری اصلی هواوی با شما صحبت کنیم. باتری یکی از مهم ترین قطعات تجهیزات هر گوشی است که می تواند برق مورد نیاز گوشی را حفظ کند، اما به یاد داشته باشید که این باتری ها ظرفیت خود را دارند و هر از چند گاهی نیاز به تعویض دارند.

دلایل زیادی برای تعویض باتری گوشی های هواوی وجود دارد، یکی از اصلی ترین مواردی که کاربران به آن توجه می کنند سرعت پایین گوشی و تخلیه سریع باتری است. این موارد ممکن است کاربر را به سمت خرید باتری اورجینال هواوی سوق دهد. از کدام فروشگاه خرید می کنید تأثیر زیادی در خرید شما خواهد داشت. در آینده به ما بپیوندید تا برخی از مشکلات مربوط به عیب‌یابی باتری اصلی گوشی هواوی را برطرف کنیم.

 

در اینجا به 11 دلیل خالی شدن باتری گوشی هواوی و راه حل آنها می پردازیم.

  1. بررسی کنید کدام برنامه ها باتری هواوی شما را سریع تخلیه می کنند

ابتدا به نحوه استفاده از باتری دقت کنید. خوشبختانه گوشی‌های هواوی دارای گزینه «استفاده از باتری» هستند و جزئیات مصرف باتری را از آخرین شارژ به شما نشان می‌دهند.

به تنظیمات گوشی بروید

گزینه Battery را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید

می‌توانید برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید اما همچنان باتری تلفنتان را خالی می‌کنند، حذف کنید. اگر متوجه شدید که برنامه‌های تخلیه باتری مهم هستند و نمی‌توانید آن‌ها را حذف کنید، می‌توانید اعلان‌ها را به جای حذف آن‌ها خاموش کنید.

  1. دستگاه را راه اندازی مجدد و شارژ کنید

«راه‌اندازی مجدد» معمولاً نادیده گرفته می‌شود، اما باید بدانید که می‌تواند راه‌حلی عالی برای مشکلات مختلف نرم‌افزاری و کاربردی باشد.

راه اندازی مجدد برنامه های پس زمینه را پاک می کند، سیستم تلفن را تازه می کند و مصرف حافظه را به حداقل می رساند. همه اینها به افزایش عمر باتری گوشی هواوی شما کمک می کند. پس انجام این ترفند را فراموش نکنید و آن را امتحان کنید. دستگاه را مجددا راه اندازی کنید و سپس آن را به طور کامل شارژ کنید. احتمالاً نتیجه مثبتی خواهید گرفت.

  1. از چند برنامه به طور همزمان استفاده نکنید

اپلیکیشن های موبایل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. از بانکداری تلفنی گرفته تا خرید آنلاین، از چت تا گشت و گذار در شبکه های اجتماعی، بخشی از نحوه استفاده شما از تلفن همراه است. اما باتری گوشی هواوی شما در صورت استفاده بیش از حد ممکن است به سرعت تخلیه شود. برنامه‌ها از باتری شما برای به‌روزرسانی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، تلفن شما در طول روز به ارسال اعلان‌ها ادامه می‌دهد و باعث روشن شدن و لرزش صفحه‌نمایش گوشی شما می‌شود. در نتیجه باتری گوشی هواوی سریعتر از حد معمول شروع به تخلیه می کند. بنابراین حذف برنامه هایی که اغلب از آنها استفاده نمی کنید یک گزینه مناسب است. همچنین، مطمئن شوید که اعلان‌ها برای برنامه‌هایی که نمی‌توانید از آن‌ها خارج شوید و همیشه از آنها استفاده کنید، خاموش باشند.

  1. تنظیمات نمایشگر را تغییر دهید

اگر می‌خواهید به سرعت تخلیه باتری هواوی خود را برطرف کنید، توصیه می‌کنیم برخی از تنظیمات نمایشگر را در این مرحله تغییر دهید.

جهت خرید باتری اصلی موبایل می توانید از لینک زیر استفاده فرمایید

https://babaphone.ir/battery-باتری/

 

  1. برنامه های در حال اجرا در پس زمینه

برخی از اپلیکیشن‌ها حتی زمانی که بسته هستند همچنان در پس‌زمینه کار می‌کنند و هواوی باتری را خیلی سریع خالی می‌کند، که یکی از دلایلی است که می‌توانیم آن‌ها را قاتل‌های خاموش باتری بنامیم. بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید وقتی می بینید باتری گوشی هواوی شما به سرعت تخلیه می شود، بستن این برنامه های پس زمینه است.

برای این کار ابتدا باید گزینه های توسعه دهنده را فعال کنید.

به تنظیمات > درباره تلفن > شماره ساخت بروید. هفت بار روی گزینه Build Number ضربه بزنید تا گزینه مورد نظر فعال شود. (گزینه های تنظیمات مربوط به تلفن و شماره ساخت)

حالا روی دکمه برگشت کلیک کنید و Developer Options را پیدا کنید. سپس روی Running Services ضربه بزنید

در اینجا تمام برنامه هایی که در پس زمینه در حال اجرا هستند را نشان می دهد. برای جلوگیری از استفاده از برق غیر ضروری باید این برنامه ها را ببندید.

  1. GPS، Wi-Fi و بلوتوث

باید توجه داشته باشید که فعال کردن Wi-Fi، بلوتوث و GPS می تواند به سرعت باتری گوشی شما را تخلیه کند. بنابراین اگر می خواهید باتری شما بیشتر دوام بیاورد، بهتر است این ویژگی را غیرفعال کنید مگر اینکه کاملا ضروری باشد.

  1. حالت ذخیره انرژی را روشن کنید

حالت صرفه جویی در مصرف انرژی تمام خدمات و عملکردهای غیر ضروری را در گوشی هواوی شما غیرفعال می کند و بار روی باتری را کاهش می دهد. صفحه نمایش ممکن است مانند قبل روشن به نظر نرسد، اما به باتری کمک می کند بیشتر دوام بیاورد. برای فعال کردن این حالت، به Settings > Battery > Battery Saving بروید.

  1. از شارژرهای اصلی استفاده کنید

اگرچه گوشی های هواوی مانند سایر مدل های اندرویدی دارای قابلیت شارژ جهانی هستند، اما توصیه می شود گوشی خود را با شارژر اصلی شارژ کنید. به دلیل شارژ کاذب (در صورت استفاده طولانی مدت) نه تنها بر عملکرد باتری تأثیر می گذارد، بلکه ظرفیت رانندگی را نیز کاهش می دهد. شارژر خوب شارژری است که دارای توان خروجی و آمپری متناسب با ظرفیت باتری باشد. بنابراین همیشه از نسخه اصلی گوشی خود استفاده کنید. و حتی اگر آسیب دیده باشد، جایگزین آن را از برند مجاز هواوی خریداری کنید.

برای دیدن نمایندگی های هواوی کلیک کنید. نمایندگی هواوی در اصفهان

  1. برنامه ها و برنامه ها را مرور کنید

به روز رسانی نرم افزار و سیستم به آخرین نسخه به بهبود عملکرد گوشی شما کمک می کند. به‌روزرسانی‌های سیستم را از طریق تنظیمات > درباره تلفن > به‌روزرسانی‌های سیستم بررسی کنید و هر به‌روزرسانی موجود را دانلود و نصب کنید. همچنین، بررسی کنید که آیا برنامه های موجود در دستگاه شما نیاز به به روز رسانی دارند یا خیر.

  1. تعویض باتری

تمام باتری ها تاریخ انقضا دارند. اگر بعد از 2 تا 3 سال از خرید گوشی هواوی مشکل کاهش سرعت پیدا شد، زمان تعویض باتری فرا رسیده است. برای تشخیص، وضعیت باتری را هنگام شارژ کردن گوشی بررسی کنید. روی

تنظیمات > درباره تلفن > وضعیت باتری

اگر وضعیت باتری چیزی غیر از کم بودن یا شارژ شدن نشان می دهد، دستگاه خود را به مرکز خدمات مجاز ببرید و یک باتری اصلی جدید خریداری کنید.

  1. عادت های بد شارژ را بررسی کنید

یکی از دلایل تخلیه زودهنگام باتری هواوی روش شارژ است، روش شارژ دستگاه نقش مهمی در تضمین عملکرد خوب و عمر باتری دارد. در اینجا چند عادت بد شارژ وجود دارد که برای جلوگیری از مشکلات باتری باید از آنها اجتناب کنید.

اگر فکر می کنید دلیل مشکل تخلیه سریع باتری هواوی سخت افزاری است و نیاز به تعمیر یا تعویض باتری دارید، توصیه می کنیم از نمایندگی هواوی در اصفهان کمک بگیرید تا از نظر فیزیکی بررسی شود.

خروج از نسخه موبایل