نماد سایت مجله آنلاین

اصلی ترین دلیل بلند شدن ال سی دی گوشی چیست؟

تعمیرات گوشی | لوازم جانبی

مهم ترین مطالب در مورد ال سی دی گوشی:

  نشانه های مختلفی دارد و از آن جایی که نمایش گر گوشی بخش اصلی از گوشی است که کاربر با  آن کار می‌کند و آن را می‌بیند به سرعت متوجه کم ترین اختلال و ایراد در عمل کرد آن می شود. با این وجود خراب شدن تاچ و ال سی دی موبایل ها نشانه های خاصی دارد که آگاهی از ان ها به کاربران کمک می کند تا اگر مشکلی هست زود تر متوجه آن بشوند.

در صورتی مانند قبل دستورهای لمسی را اجرا نمی کند و در عمل کردش تاخیر بیش از حد یا اختلال وجود دارد احتمالا تاچ آن به درستی کار نمی کند و خراب شده است.برای شرکت در دوره تعمیر موبایل لطفا کلیک کنید

از جمله مواردی که باعث روشن نشدن نمایش گر گوشی می شود:

اشکال در برد گوشی و مدار های آن ، اختلال در مدارهای شارژی و برقی گوشی و باتری ، سوختن ال سی دی یا خرابی آن.

در صورتی که ترک ایجاد شده روی نمایش گر مربوط به گلس نیست و نمایش گر خود گوشی ترک خورده است در عمل کرد آن مشکل ایجاد می شود و بسته به شدت آن به تعمیر یا تعویض قطعه نیاز خواهد بود.

روشن نشدن صفحه نمایش گوشی همیشه صد در صد دلیلی مبنی بر خراب شدن تاچ ال سی دی نخواهد بود و در برخی شرایط می‌تواند ناشی از بروز اختلال در عملکرد قطعات برد و مدارهای آن، مدار پاور و شارژ، باتری و غیره باشد اما در خیلی از مواقع هم روشن نشدن صفحه ناشی ناشی از سوختن ال سی دی دستگاه بوده و در این حالت کاربر ملزم به تعویض کامل مجموعه تاچ ال سی دی می‌شود.

از نشانه های سوختن ال سی دی گوشی، سیاه شدن صفحه نمایش است. سیاه شدن بخشی از صفحه نمایش نشان می‌دهد که این بخش از ال سی دی گوشی سوخته و نمی‌تواند محتوای لازم را ارائه کند. در اینگونه شرایط هم تنها راه حلی که پیش رویتان قرار می‌گیرد تعویض کامل تاچ ال سی دی خواهد بود. پس سیاه شدن صفحه نمایش را هم به عنوان یکی دیگر از نشانه ها و علایم خرابی ال سی دی آیفون و دیگر اسمارتفون ها به خاطر داشته باشید.

سو سو زدن صفحه نمایش عموما در گوشی های شرکت سامسونگ رخ می‌دهد اما در گوشی های اپل و آیفون های این شرکت هم این مشکل دیده شده است. سو سو زدن صفحه نمایش ممکن است در عملکرد و استفاده شما از گوشی اختلالی ایجاد نکند اما یکی از اصلی ترین نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی خواهد بود. زمانی که این حالت در صفحه نمایش گوشی رخ می‌دهد ممکن است هر لحظه ال سی دی آن بسوزد، پس این مسئله را به عنوان یکی دیگر از نشانه های اصلی معیوب بودن ال سی دی گوشی در نظر بگیرید.

متاسفانه این مشکل هم در گوشی های شرکت سامسونگ خیلی رایج است. به موجب این پدیده روی صفحه نمایش گوشی هاله های رنگی عجیب یا خطوط رنگی ایجاد می‌شود که متاسفانه به هیچ عنوان قابل از بین بردن نیستند! تنها راه حلی که در این شرایط برای از بین بردن هاله یا خطوط رنگی نام برده شده پیش رویتان قرار می‌گیرد مربوط به تعویض کامل تاچ ال سی دی می‌شود.

از آنجایی که علت ایجاد لکه بنفش روی صفحه نمایش گوشی سامسونگ و دیگر برندها، آسیب دیدگی ال سی دی از داخل است؛ برای حل مشکل تنها راهکار برطرف کردن این مشکل، تعویض ال سی دی گوشی است. زیرا در این شرایطی امکان تعمیر ال سی دی وجود ندارد و باید تعویض شود.

مشکل بنفش شدن صفحه گوشی سامسونگ و دیگر برندها زمانی اتفاق می افتد که ترکیبات فسفر تولیدکننده نور به دلیل استفاده طولانی مدت برای تولید تصویر، شدت خود را از دست می دهند. گذشته از آن استفاده غیر طبیعی می تواند موجب سوختگی تصویر یا طرحهایی بر روی صفحه نمایش شود که باقی مانده و همیشه قابل مشاهده است.

، هواوی هزینه تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی آیفون،  به عوامل مختلفی بستگی دارد، از نوع و میزان آسیب وارد شده گرفته تا برند گوشی، سایز و یا مدل گوشی و یا حتی میزان محبوب بودن گوشی موبایل و در دسترس بودن قطعات جانبی بر روی میزان هزینه اثرگذار هستند. هزینه تعمیر ال سی دی گوشی و یا بهتر است بگوییم هزینه تعویض گوشی از 300 هزار تومان می‌شود.

 از کجا بفهمیم تاچ شکسته یا ال سی دی گوشی؟

زمانی که ال سی‌دی LCD می‌شکند، پانل صفحه نمایش دارای لکه‌های تیره یا ترک‌های تار عنکوبتی یا هر دو است و ممکن است دیگر چیزی روی صفحه نمایش خود نتوانید مشاهده کنید. اگر صفحه نمایش گوشی موبایل دارای خطوطی در داخل خود باشد و یا ظاهری شبیه ریختن جوهر دارد پس به احتمال زیاد ال سی دی آن شکسته است. بسیاری از مشتریان دارای گوشی‌های ال سی‌دی شکسته، وجود جوهر را درون صفحه نمایش‌های گوشی خود گزارش کرده‌اند.

علت زرد شدن کنار ال سی دی گوشی، گرمای زیاد گوشی است، وقتی از گوشی موبایل خود استفاده زیادی می‌کنید و مدام در شارژ می‌زنید، گوشی داغ می کند و همین حرارت باعث زرد شدن کنار ال سی گوشی می‌شود.

هنگامی که فلت ال سی دی موبایل صدمه ببیند و خراب شود، یکسری نشانه ها و علائم خرابی فلت گوشی آشکار می شود، که میتوان به راحتی آن را تشخیص داد. از جمله نشانه ها و علایم خرابی فلت تاچ ال سی دی عبارتند:

کاربران دلیل بلند شدن ال سی دی گوشی را با عناوین مختلف مانند شل شدن صفحه، لق شدن ال سی دی یا حتی باد کردن ال سی دی می شناسند. شاید تمام این عبارات برای توصیف بلند شدن ال سی دی گوشی، درست باشد اما تفاوت ادبیات آن ها، دلیل مشکل و نوع مسئله را متفاوت نمی کند.

خراب شدن باتری گوشی، تعویض صفحه نمایش گوشی، ضربه خوردن گوشی، حرارت بالای موبایل مهم ترین دلایل لق شدن ال سی دی یا همان دلیل بلند شدن ال سی دی گوشی  آیفون و اندروید است.

سوختن ال سی دی گوشی سامسونگ، سوختن گوشی هواوی، آیفون و…. رایج ترین دلیل سیاه شدن صفحه گوشی بر اثر ضربه است. در این شرایط بورد گوشی شما روشن است و فقط تصویر ندارید. یعنی اگر شما با گوشی تماس بگیرید، گوشی را به شارژ بزنید یا دکمه پا، گوشی کار می‌کند ولی صفحه روشن نمی‌شود.

خروج از نسخه موبایل