اقتصادی

خودروهایی که به‌زودی وارد بازار می‌شوند

در حال حاضر حاضر خودروسازان با زیان 150 هزار تومانی روبه‌رو هستند که این شرایط در شرایطی است که محصولات پرتیراژ نیز با زیان همراه است. پلتفرم های قدیمی و تولید بر اساس پلتفرم های جدید را تقق بخشند.

به گزارش گسارش، روزنامه دنیای اقتصاد ن: «نقشه ه صنعت ب ند ند پ شر شر شر یطی سیزدهم ک ک ک مشک مشک مشک قیمت قیمت گذ ری نعی بزرگ بزرگ در پیش پیش پیش پیش پیش پیش پیش پیش گیرش. پیش

بر اساس نقشه راه تحول صنعت خودروی ایران که در دولت سیزدهم در دستور کار قرار می گیرد و بخشی از آن نیز برای مقابله با صنعت خودرو اختصاص داده شده است، حرکت به سمت پلتفرم های جدید و پلتفرم های جدید است. پلتفرم‌های قدیمی خود را با محصولاتی بر روی پلتفرم‌ها یا بن‌سازه‌های بومی جدید جایگزین می‌کنند. بتد تک یف ب و و یت یت کش کش ب ین پیش تحریم ت ل ه ه کش خ خ ، به به ست.

آیا این برنامه ریزی برای اجرای نقشه راه صنعت خودروی ایران هموار است یا خیر سوالی است که مقامات باید صنعتی پاسخگوی آن باشند. به خودکفایی در صنعت خودرو نمی‌شود. این امر گردش نقدینگی در شرکت‌های خودروساز را کاهش می‌دهد با این حال اما مقامات صنعتی امیدوارند که با شرایط فعلی پروژه‌های بزرگی مانند حذف پلتفرم‌های قدیمی و تولید بر اساس پلتفرم‌های جدید را ایجاد می‌کنند.

اما این ایده یا نقشه راه، بیش از یک دهه است که در میان مقامات صنعتی کشور دست به دست می‌شود به طوری که اظهارنظرها در این زمینه به افور دیده می‌شود. خودروسازي كشور هم مي‌تواند داشته باشد كه اين منابع را صرف امور غيرتوليدي كند و خيلي مهم است كه پلتفرمي پلتفرمي ندارد.

خروج شرکای خارجی خودروسازان، قطع تولید قطعات خودروهای خارجی، تولید قطعات خودرو، تولید خودرو و در کنار این موارد. نظارت‌های دولتی بر عملکرد خودروسازان، صنعت خودرو را با شرایط سخت می‌توان کرد. اکنون اما خودروسازی کشور در شرایط بهبود نسبی قرار دارد و تیراژ نیز نسبت به سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ وضعیت مناسب‌تری دارد. کمت‌ دستوری معرف نقدینگی در شرکت‌های خودروسازی همنگان پابرجاست.

بر این اساس با وجود چنین شرایطی، سیاست گذاری هایی که مانع توقف مذاکرات برجامی و تداوم تحریم ها شده است، به دنبال کارآیی در صنعت خودرو است. این سند به‌طور حتم به زیرساخت‌هایی نیاز دارد که از جمله ساماندهی وضعیت نقدینگی سه شرکت خودروساز کشور که هم اکنون زیان انباشته ویزیان تولید می‌کند، دست آنها را برای اجرای پروژه‌های توسعه‌ای بسته است. سند نیس به سندهای بی‌تخصص قبلی که بسیار بلندپرواسنه بود و قابلیت اجرای نیس نداشت، پیوست.

از دیگر سو اما وزارت صمت اختصاصی و سهامداری دولتی را با جدیت دنبال می‌کند با برنامه‌ریزی برای تحول صنعت خودروی مشابه همخوانی انجام می‌شود. ت ید محص جدید برن برن خ و سی که نقشه ر ه می می دیگر زمینه زمینه.

تب‌آوری در مقابل تحریم‌ها

همان طور که دولت سیزدهم در ابتدای کار خود بنا را بر آن گذاشت که زمینه تولید خودرو همراه با جریان تحریم ها را فراهم کند. برخی از صنایع پیشران در اقتصاد کشور است و افزایش می یابد که به افزایش شاخص های صنعتی و همچنین رشد اقتصادی منجر شود. تحولی، حرکت به سمت پلتفرم‌های جدید و پوست‌اندازی پلتفرمی مورد توجه قرار گرفته است بر این اساس خودروسازان محصولات و بن سازه‌های قدیمی خود را با محصولاتی بر بن‌سازه‌های بومی جدید جایگزین و متفاوتی را تعریف کرده‌اند.

در این مورد تأکید می‌شود که در صورتی‌که خودروسازان افزایش تولید را از طریق پلتفرم یا بن‌سازه‌های بومی انجام دهند، نبض طراحی و دانش فنی محصولات در اختیار خود خواهند بود و تاب‌آوری صنعت خودروی کشور در مقابل تحریم‌ها افزایش می‌یابد. با این وجود این سوال مطرح است که چرا وزارت صمت در شرایط فعلی مجبور به حذف پلتفرم یا بن سازه های قدیمی است؟ ز مهم ترین ر دستی به صنعت صنعت صنعت صنعت ر ویژه ت جدید بر پ پ ست ست.

با حذف برخی از محصولات اقتصادی کشور مانند پراید یا 405، خلأ خودرو چنینهایی از سوی خودروسازان به همین دلیل در سند تحول صنعت خودروی ایران مسیرهایی برای این منظور وجود دارد. در این مورد تاکید شده است که برای تولید محصولات اقتصادی صرفاً از طریق محصولات بومی و داخلی سازی بالا میسر خواهد شد. ر پر کند بن بن بن هه که درس درس خیر خیر غف غف شده در ی ی ت ت ل خ.

اما برخی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه محصولات جدید در خودروسازان داخلی از این قرار است. اما سیاست گذار در نقشه راه تحول نوع صنعت خودروی ایران، این نکته را نیز مورد اشاره قرار می دهد که در حال ساخت توسعه صنعت خودرو بر بنیان سازه های بومی است. روند توسعه محصول شرکت کرمان موتور در توسعه محصول نیز با نشان بومی و دستیابی به داخلی سازی قریب به هشتاد ‌درصد را می‌دهد.

اما علاوه بر این، بر این سیاست‌گذاری تاکید می‌کند که بر روی پلتفرمی‌ها و تولید محصولات جدید، خودروسازان در جریان‌سازی فناوری‌های نوین در صنعت خودرو از انواع خودروهای برقی، ارتباطات پذیر، خودروهای خودران و حمل‌ونقل اشتراکی در مراکز تحقیقاتی فعالیت‌ها و نمونه‌های صنعتی این پروژه‌ها هستند. هم اکنون ساخته شده و در حال انجام آزمون‌های صحه‌گذاری است.

خودروهای بزرگی که تولید می کنند

علاوه بر طراحی و توسعه محصولاتی مانند ری، آریا و خودروی اقتصادی دو شرکت ایرانی و همچنین طراحی و توسعه خودروی تولید برتفرم تندر، پروژه های استراتژی خودرویی برای این دو شرکت ایرانخودرو و سایپا تعریف شده است. جدولی برای پروژه های استراتژیک ایران خودرو و سایپا جهت تولید خودروهای سواری منتشر شده است. اجرای پروژه است.

این خودرو در دو فاز تا پایان سالجاری و تیرماه سال آینده قرار است به خط تولید ورود کند. خودروی اطلس نیز اما با بودجه کل 3/404 میلیارد تومان در دستور کار گرفته شده است. محصولی است که بدون تهیه بودجه تاکون ۳۴‌درصد پیشرفت کرده است.

خودروهایی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا