نماد سایت مجله آنلاین

رفع خطای f37 پکیج فرولی

با کد خطای و ارور پکیج دیواری فرولی آشنا شوید

آیا پکیج فرولی شما هم کد خطا یا ارور نشان می دهد و نیاز به تعمیر پکیج فرولی تهران دارید؟ امروزه پکیج های دیواری جدید به همراه یک سیستم تشخیص خطا ساخته می شوند. اگر پکیج شما خطا یا اشکالی در سیستم شناسایی کند، یک کد خطا نشان می دهد. کد خطا معمولاً به صورت ترکیب عدد و حروف نمایش داده می شود و به شما می گوید که اشکال در کدام بخش دستگاه شما بوجود آمده است. آگاهی از علت بروز ارور نشان داده شده پکیج دیواری به شما کمک می کند که اقدام آگاهانه تری برای برطرف کردن آن انجام دهید.

اگر به عنوان یک تکنسین و تعمیرکار پکیج فرولی این مقاله کاراباما را مطالعه می کنید، اطلاعات بیان شده می تواند به شما در حل سریع تر مشکل کمک کند؛ اما اگر یک استفاده کننده عادی هستید در خصوص تعمیر و یا سرویس پکیج دیواری هیچ گونه تجربه عملی ندارید، از این مطلب صرفاً برای بالا بردن آگاهی خود در خصوص مشکل به وجود آمده استفاده کنید. ما به هیچ وجه توصیه نمی کنیم شخصاً اقدام به تعمیر پکیج فرولی (ferroli) خود کنید چرا که ممکن است مشکل را بزرگ تر کنید.

با مطالعه کد خطای پکیج فرولی انجام تعمیرات دستگاه راحت تر و سریع تر خواهد بود بعضی اوقات این مورد وجود دارد که دقیقا یک کد خطا بیانگر خرابی یا عملکرد ناصحیح همان قطعه نیست به عنوان مثال کد F05 بیانگر خرابی فن پکیج فرولی می باشد ولی گاها فن سالم است ولی پرشر سوئیچ که کارکرد فن را به برد گزارش می دهد معیوب می باشد . باید هنگام نمایش الارم قطعه مربوطه و قطعات مرتبط از لحاظ سالم بودن بررسی گردند.

۱ . کد خطای a1

این ارور پکیج فرولی نشان دهنده اختلال در روشن شدن مشعل پکیج است. برای بررسی و رفع این مشکل می توانید از مطلب کمک بگیرید.

۲ . کد خطای a2

این ارور پکیج فرولی در حالتی رخ می‌دهد که دستگاه از وجود شعله و روشن بودن آن اطلاع می‌دهد اما مشعل روشن نیست.

۳ . کد خطای a3

این ارور پکیج فرولی نشان می‌دهد در اثر گرمای بیش از حد پکیج حسگر یا کلید حرارتی دستگاه فعال شده است.

۴ . کد خطای a6

این کد خطای پکیج فرولی نشان می‌دهد در طول پنج دقیقه شعله بیش از پنج بار قطع و خاموش شده است.

۵ . کدخطای a9

این کارور پکیج فرولی نشان می‌دهد شیر گاز کارکرد طبیعی ندارد و معیوب است.

۶ . کد خطای a15

این ارور پکیج فرولی زمانی روی پنل مشاهده می‌شود که پرشر سوئیچ هوا اختلال دارد.

۷ . کد خطای a20

این کد خطای پکیج فرولی نشان دهنده خرابی مجموعه کنترل احتراق می‌باشد.

سیم کشی متصل به فن و خود فن باید بررسی و برای رفع خطای f37 پکیج فرولی اصلاح شوند.

۸ . کد خطای a21

این کد خطای پکیج فرولی نشان می‌دهد عملیات احتراق ناقص و کامل انجام نمی‌شود و نیازمند بررسی مجموعه کنترل احتراق است.

۹ . کد خطای a23

این ارور پکیج فرولی نشان می‌دهد بیشتر از پنج دقیقه است که به پکیج فشار استاندارد و کافی نرسیده است.

۱۰ . کد خطای a41

این کد خطای پکیج فرولی نشان می‌دهد لوله مبدل از سنسور جدا شده و در موقعیت صحیحی قرار ندارد.

۱۱ . کد خطای a43

این کد خطای پکیج فرولی نشان می‌دهد در اثر حرارت بالا سیستم حفظ و نگهداری از مبدل فعال شده است.

۱۲ . کد خطای a51

این ارور پکیج فرولی نشان می‌دهد به دلیل وجود دود سیستم حفظ از مدار دودکش فعال شده است.

۱۳ .  کد خطای f4

این کد خطای پکیج فرولی نشان دهنده روشن شدن فعالیت ترموستات دود است. بررسی کنید اتصالات و سیم کشی به ترموستات کوتاه و قطع نباشد. ممکن است مسیر دودکش نیز انسداد داشته باشد که باید گرفتگی رفع شود. اگر ترموستات معیوب باشد باید با قطعۀ سالم جایگزین شود.

۱۴ . کد خطای f5

این کد خطای پکیج فرولی نشان دهنده اختلال در فن پکیج است. ممکن است خطا از سیم کشی متصل به فن و خود فن باشد که باید بررسی و اصلاح شوند.

۱۵ . کد خطای f8

این کد خطای پکیج فرولی زمانی ست که حرارت مبدل حرارتی به بیش از صد درجه سانتی گراد رسیده است.

۱۶ . کد خطای f10

این ارور پکیج فرولی نشان می‌دهد حسگر ان تی سی شوفاژ دچار اختلال است. از سالم بودن سیم کشی و سنسور اطمینان حاصل نمایید.

۱۷ . کد خطای f11 و f12

این دو کد خطای پکیج فرولی در حالتی ست که مخزنی دیگر نصب کرده باشیم و دچار اختلال در حسگر ان تی سی آب گرم بهداشتی شود نمایان گر می‌شود.

۱۸ . کد خطای f14

این ارور پکیج فرولی معلوم می‌کند حسگر اطمینان دو گانه در شوفاژ خراب است و باید با قطعه سالم جایگزین شود.

۱۹ . کد خطای f16

این کد خطای پکیج فرولی نشان دهنده خرابی و نامرغوب بودن شیر گاز است.

۲۰ . کد خطای f34

این ارور پکیج فرولی زمانی رخ می‌دهد و روی پنل نمایان می‌شود که ولتاژی کمتر از صد و هفتاد ولت به پکیج می‌رسد.

۲۱ . کد خطای f35

این کد خطای پکیج فرولی زمانی ست که برق وارد شده به دستگاه دارای نوسانات است.

۲۲ . کد خطای f37

این ارور پکیج فرولی زمانی روی پنل نمایان می‌شود که فشار آب مدار شوفاژ به شدت پایین است.

۲۳ . کد خطای f39

این کد خطای پکیج فرولی نشان دهنده اختلال در سنسور دمای بیرونی است.

۲۴ . کد خطای f42

این ارور پکیج فرولی نشان می‌دهد حسگر دو گانه خراب است و باید تعویض شود.

۲۵ . کد خطای f43

این کد خطای پکیج فرولی نشان می‌دهد به دلیل بالا رفتن غیر مجاز دما سیستم حفاظت از مبدل حرارتی فعال و روشن شده است.

۲۶ . کد خطای f47

این ارور پکیج فرولی معلوم می‌کند کابل حشگر فشار آب جدا شده و در موقعیت نامناسبی قرار دارد.

۲۷ . کد خطای f50

این ارور پکیج فرولی نشان دهنده خرابی یا عدم اتصال و قطع شدن سیم پیچی شیر گاز یا مدولاتور است که باید توسط تعمیرکار تعویض یا تعمیر شود.

28. کد خطا یا ارور A51 پکیج فرولی: اشکال خاموش شدن شعله در اثر انسداد دریچه مکش هوا / تخلیه دود (بلوکه شدن)

این حالت زمانی رخ می دهد که شعله مشعل برای ۱۰ ثانیه پس از زمان ایمنی (زمان ایمنی حداکثر ۵ ثانیه می باشد) وجود نداشته باشد. سیستم کنترل شعله ایراد”۵۱” را نشان می دهد و دستگاه بلوکه می شود. از زمان ایجاد اشکال حتی برای یک مرتبه، بلوکه شدن اتفاق می افتد و برای رفع بلوکه شدن باید ۵ دقیقه زمان انتظار سپری گردد که با “d4” نمایش داده می شود. در این مدت فن فعال می باشد.

علت خاموش شدن پکیج فرولی

خاموش شدن پکیج فرولی می تواند به دلایل متعددی اتفاق بیوفتد. از جمله دلایل خاموش شدن پکیج فرولی می توان به:

    خرابی برد،  پمپ، NTC، ترموستات، فلومتر، فلوسوئیچ و ترموکوپل و …. اشاره کرد. برخی از مشکلات با سرویس پکیج برطرف می شود اما برخی از مواقع برای رفع مشکل روشن نشدن پکیج فرولی نیاز به تعویض قطعات خواهد بود.

نکته: کد های خطایی که می تواند نشان دهنده علت خاموش شدن پکیج فرولی باشند عبارتند از: A01، A02، F04،F05 ،F08 ،F10  و F11 می باشد. در صورتی که در زمینه تعمیر و عیب یابی پکیج فرولی تجربه دارید و یکی از کدهای خطای نام برده را مشاهده کردید، می توانید موارد اشاره شده را برای رفع علت روشن نشدن پکیج فرولی بررسی نمایید. در غیر این صورت حتما از یک متخصص باتجربه کمک بگیرید.

خرابی فلوسوئیچ پکیج فرولی و عیب یابی پکیج فرولی در قسمت فلوسوئیچ

فلوسوئیچ پکیج فرولی به معنای کلید جریان است و وظیفه ی اطلاع رسانی به مشعل به منظور روشن شدن دستگاه در هنگام جریان یافت آب در لوله می باشد. اگر فلوسوئیچ پکیج فرولی خراب باشد سنسور ها و برد دستگاه قادر نخواهند بود زمان باز شدن آب را تخمین بزنند و دستگاه کار نخواهد کرد . پس یکی دیگر از علل روشن نشدن دستگاه در زمان معین و با باز شدن شیر آب می تواند خرابی فلوسوئیچ پکیج فرولی باشد. برای تعمیر و تعویض فلوسوئیچ پکیج فرولی می توانید از تعمیرکار پکیج فرولی ما در دیجی امداد رسان کمک بگیرید و از ضمانت یکساله سلامتی قطعه ی تعویضی برخوردار شوید.

وجود اشکال در برد فرولی و روش عیب یابی آن

برد فرولی در واقع ایفا گر نقش های مهم در این دستگاه می باشد. کلیه فرمان هایی که برای روشن شدن مشعل و خاموش شدن آن صادر می شود را برد فرولی می دهد. اگر برد فرولی خراب شود دستگاه به طور کلی از کار می افتد و تا زمانی که ریست نشود و یا تعمیر نشود دیگر کار نمی کند. گاهی اوقات با ریست کردن دستگاه می توان عیب یابی خودکار پکیج فرولی را فعال کرد و اشکالات موجود روی برد را برطرف کرد اما گاهی نیاز به مراجعه تعمیرکار پیکج فرولی برای تعمیر و یا تعویض برد فرولی اجتناب ناپذیر است. نشت رطوبت و تحت تاثیر قرار گرفتن و دمای زیاد محیط باعث خرابی برد فرولی می شود. با سرویس به موقع پکیج فرولی می توانید این خرابی ها را تا حد زیادی کاهش دهید و عملکرد دستگاه را بهینه تر کنید.

علت بالا رفتن فشار پکیج فرولی چیست؟

اگر پکیج فرولی شما به صورت غیر متعارف دچار فشار زیاد می شود باید دلایل و علت بالا رفتن فشار پکیج فرولی مشخص شود. موارد زیر از جمله معمول ترین دلایلی است که باعث بالا رفتن فشار پکیج فرولی می شود:

به منظور برطرف کردن هر یک از این اشکالات ما به شما مشاوره با متخصصان و مهندسین آراسرویس را قبل از درخواست اعزام نیروی ماهر جهت تعمیر پکیج و همچنین تعمیر برد پکیج فرولی پیشنهاد می کنیم. در مواقعی که نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعه برای اصلاح عملکرد پکیج باشد تعمیرکار پکیج فرولی با جایگزین کردن قطعه ی اورجینال و گارانتی آن به مدت یک سال می تواند استانداردترین خدمات را به شما ارائه دهد.

منبع: نمایندگی فرولی

خروج از نسخه موبایل