نماد سایت مجله آنلاین

آموزش خرید شماره مجازی

با گذشت زمان و فعالیت  و آشنایی هر چه بیشتر کاربران در فضای مجازی، علی الخصوص استفاده‌ی روز افزون از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، احساس نیاز به استفاده‌ی از شماره مجازی در بین کاربران اینترنت بیش از پیش احساس می‌شود. به طوریکه تقریبا می‌توان گفت اکثر کاربران در فضای مجازی در هر نقطه از دنیا که باشند، حداقل یک بار نسبت به دریافت و خرید شماره مجازی اقدام کرده‌اند.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که استفاده‌ی از شماره مجازی به شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها محدود نمی‌شود و طیف گسترده‌ای از خدمات با شماره مجازی نیز انجام می‌شود. دلایل، مزایا و کاربردهای فراوانی در پس استفاده از شماره مجازی وجود دارد که منجر به اقنای کاربران برای خرید شماره مجازی می‌شود. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم برخی از کارکردها و ویژگی‌های این دست از شماره‌ها را معرفی کنیم.

شماره مجازی چیست؟

شماره مجازی از نظر کاربرد، دقیقا همان شماره‌های معمولی است که در روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم. تفاوت اصلی آن‌ها بستر ارائه‌ی خدمات این دسته از شماره‌ها با شماره‌های معمول است. این شماره‌ها در بستر اینترنت ارائه می شود در حالی که شماره‌های معمولی خدمات خود را از طریق دکل‌های مخابراتی ارائه می کنند. این شماره‌ها از نظر نوع کاربرد انواع مختلفی دارند که در اینجا به توضیح و معرفی امکانات یک نوع از آن‌ها از نوع یک بار مصرف آن هم برای دریافت پیامک‌های کد تایید می‌پردازیم.

دریافت رمز یک بار مصرف با اس ام اس

 اولین و مهم‌ترین انتظار و کارکردی که از شماره‌ی مجازی انتظار می‌رود دریافت پیامک یا اس ام اس رمز یکبار مصرف است. اگر کاربر حرفه‌ای اینترنت باشید حتما با این مفهوم آشنا هستید. اما به طور کلی رمز یک بار مصرف، برای افتتاح حساب کاربری در هر وب سایتی و در واقع برای نوعی احراز هویت و به مفهوم دقیق‌تر، تایید مالکیت شماره موبایلی که با آن اقدام به ثبت نام کریده‌اید در وب سایت مورد نظر ارسال می‌شود. این اتفاق(یعنی فرایند تایید و احراز اطلاعات) در برخی از سایت‌ها با ایمیل انجام می‌‍شود. اما برخی سایت‌ها به دلایل مختلف از جمله امنیت و دقت اطلاعات و با توجه به سیاست‌های ثبت نام کاربران از شماره موبایل استفاده می‌‎کنند.

محفوظ ماندن هویت شماره‌ی اصلی

ممکن است بنا به هر دلیلی از استفاده از شماره‌ موبایل خود برای ثبت نام در وب سایتی( به عنوان مثال فیس بوک) امنتاع کنید. یکی از این دلایل می‌تواند محفوظ ماندن هویت موبایلی شما برای این شبکه‌ی اجتماعی باشد. یا اینکه قبلا با شماره‌ی اصلی خود حساب کاربری ساخته‌اید و برای ساخت حساب دوم نیاز به شماره‌ی جدید دارید. در عین حال خرید سیمکارت جدید برای شما مرقون به صرفه نیست. تنها راه حل پیش روی شما در این شرایط، استفاده و خرید شماره مجازی است.

دور زدن تحریم‌ها

حتما برای شما هم پیش آمده به هنگام ثبت نام در یک وب سایت، در بین همه‌ی کشورها نام کشور ایران را پیدا نکرده باشید. درست بعد از کشور عراق (iraq) نامی از کشورمان ایران پیدا نمی‌کنید. دلیل آن هم نیز واضح است. تحریم‌های شدید که حتی باعث شده یک کاربر ساده‌ی ایرانی از ثبت نام در یک سایت ساده‌ محروم باشد. اینجاست که دسترسی داشتن به یک شماره مجازی به شما کمک می‌کند تا از سد این گونه از موانع و تحریم‌ها به سادگی و راحتی و فقط با چند کلیک ساده گذر کنید.

خرید شماره مجازی آمریکا

شماره‌های مجازی این امکان را به شما می‌دهند تا با پیش شماره‌ی هر کشوری که بخواهید شماره در اختیار داشته باشید. از کشورهای اسیایی گرفته تا امریکایی. طیف گسترده‌ای از پیش شماره‌های مختلف در اختیار شماست. از شماره مجازی چین تا شماره مجازی آمریکا. برخی از وب سایت‌ها برای تکمیل اطلاعات کاربری شما درخواست اطلاعات بیشتری از شما دارند. به راحتی با یک جست و جوی ساده با عباراتی همچون fake person generator می‌توانید یک پروفایل کاربری با هر هویتی از هر کشور که بخواهید داشته باشید. حتی آمریکا!

خرید شماره مجازی بر اساس اپلیکیشن

از دیگر ویژگی‌های شماره مجازی می‌توان به در دسترس بودن تفکیک شماره‌ها بر اساس نوع خدمات اشاره کرد. برای توضیح بیشتر باید گفت بر خلاف سبک قدیمی برخی از اپلیکیشن‌های شماره مجازی، این بار این شماره‌ها در نامبر ایزی با تفکیک نوع خدمات ارائه می‌شود. همچون وجود طیف گسترده‌ی پیش شماره‌ها، با تنوع بسیار زیاد از انواع خدمات ماتتد شماره مجازی تلگرام، شماره مجازی واتساپ، شکاره مجازی استیم، شماره مجازی اپل و خدمات بسیار دیگری که احتمالا نام آنها را نشنیده باشید و دلیل این تفکیک بر اساس خدمات این است که پیامک یک بار مصرف با احتمال موفقیت بیشتری برای شما ارسال شود.

شماره مجازی تلگرام

برای مثال به توضبح یکی از خدمات پر کاربرد شماره مجازی یعنی تلگرام می‌پردازیم. بدون شک تلگرام یکی از محبوب‌ترین پیام رسان‌های فعال در میان کاربران ایران است. این محبوبیت به نقاط دیگر دنیا نیز سرایت کرده و کاربران تلگرام در کشورهای دیگر رشد کرده است. حتی با وجود تشدید فیلترینگ در ادامه‌ی اتفاقات و التهابات کشور، نه تنها کاربران تگرام ریزش نکرده‌اند بلکه امکانات و ویژگی‌های این پیام رسان پرکاربرد باعث شده حتی با وجود محدودیت‌های فراوان بر اینترنت اقبال مردم بیش از پیش به تلگرام رشد پیدا کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که فقط در ماه اول منتهی به اعتراضات، یعنی مهر ماه، بیش از پنج میلیون کاربر ایرانی به نصب و استفاده‌ی از تلگرام روی آورند. در راستای این حجم از رشد استفاده از شماره مجازی برای مدیریت کانال‌های تلگرامی نیز رشد کرده است. در واقع در ابتدا یکی از پرکاربردترین مصارف شماره مجازی، ساخت اکانت‌های بیشتر برای پیام رسان‌های مختلف از جمله تلگرام است. دلایل استفاده از شماره مجازی در نلگرام متعدد است. به عنوان مثال می‌توان به مدیریت فروشگاه، مدیریت کانال‌ها، ممبر فیک و… اشاره کرد.

شماره مجازی برای اپل آیدی

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران دستگاه های اپل در ایران با آن مواجه هستند، تحریم بودن ایران و به سبب آن عدم توانایی ساخت اپل آیدی می‌باشد. همچون بسیاری دیگر از خدمات و وب سایت‌‎ها، کمپانی اپل ایران را تحریم کرده است. همانطور که می‌دانید برای استفاده از محصولات اپل از جمله آیفون نیاز به ساخت حساب کاربری این شرکت را دارید. در فرایند ساخت اپل آیدی علاوه بر اسم و آدرس دقیق، نیاز به یک شماره برای تایید حساب نیز دارید. شماره مجازی این امکان را به شما می دهد تا متناسب با پیش شماره‌ی کشور مورد نظر به هنگام ثبت نام،به عنوان مثال شماره مجازی آمریکا، فرایند ثبت نام راتکمیل کنید. البته فراموش نکنید که ورود دومرحله ای را با شماره مجازی فعال نکنید.

از کجا شماره مجازی بخریم؟

وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی برای دریافت شماره مجازی وجود دارند. معروف ترین سرویس‌های رایگان دریافت شماره مجازی، اپلیکیشن‌های textplus   و textnow و nextplus بودند که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها از دسترس کاربران ایرانی خارج شده‌اند. جایگزین مناسب و ارزان قیمت برای این سرویس‌ها خرید شماره مجازی از نامبر ایزی است. مزایای خرید شماره مجازی از نامبر ایزی به تدریج و تفصیل در بالا مطرح شد. فقط با چند کلیک ساده می‌توانید کد یک بار مصرف اس ام اس شده را دریافت کنید.

خروج از نسخه موبایل