نماد سایت مجله آنلاین

اسپری wd40 و نکاتی که باید بدانید

اولین بار کمپانی Rocket Chemica در سال 1953 اقدام به تولید محصولی جدید کرد. در آن سال ها، خیلی از شرکت ها در تلاش بودند که بتوانند آب را از فرمول شیمیایی آن جدا کنند. اما تا قبل از سال 1953 همه این ایده ها و تلاش ها با شکست مواجه می شد. در سال 1953، شرکت Rocket Chemica برای اولین بار توانست با انجام یکسری مراحل، این کار را عملیاتی کند و محصولی با نام اسپری WD40 تولید نماید. در آن سال ها با توجه به این که این اسپری به تازگی تولید شده بود، حجم تقاضا برای آن به شدت بالا بود. امروزه نیز حجم تقاضا برای آن بالا است، اما میزان تولید این محصول توسط شرکت های مختلف نیز به همین میزان بالا رفته است و مشکلی برای برطرف کردن نیاز بازار وجود ندارد.

معرفی اسپری WD40

شاید با خود بپرسید که چرا به این نوع اسپری، WD40 گفته می شود؟ نام اسپری WD40 در واقع از عبارت Water Displacement perfected on 40 بر گرفته شده است. اگر این عبارت را ترجمه کنید، به معنای پروسه تولید این محصول پی خواهید برد. در واقع برای تولید چنین اسپری، در سال 1953 این کمپانی توانست با 40 بار تلاش، این کار را به انجام برساند. این شرکت پس از 40 بار توانست آب را از فرمول شیمیایی آن جداسازی کند و محصولی با نام WD40 به بازار عرضه نماید. یکی از کاربردهایی که امروزه این اسپری دارد، برای صنعت موشک سازی است. در واقع برای این که بتوانند فلزات به کار رفته در بدنه موشک را از زنگ زدگی و خوردگی محافظت نمایند، از چنین اسپری بهره می گیرند.

در زمان ساخت این اسپری در سال 1953 نیز، از این اسپری به خاطر خاصیت ضد زنگی آن در صنعت بهره می بردند. اما امروزه کاربردهای این اسپری بسیار وسیع تر و گسترده تر شده است. ساختمان سازی، خانگی، خودروسازی، کشاورزی و گاهی در حوزه ورزشی از این محصول بهره می گیرند. به علاوه، در صنعت هوا و فضا و کامپیوتر نیز برای یکسری کارهای ویژه از اسپری WD40 استفاده می کنند. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در 1993، محبوبیت این اسپری به قدر زیاد شد که 80 درصد خانوارهای آمریکایی از آن استفاده می کردند. این یعنی 4 خانوار از 5 خانوار آمریکایی، در آن سال از این محصول بهره می گرفتند.

کاربرد اسپری WD40

همانطور که پیش تر هم اشاره شد، اسپری WD40 امروزه کاربرد بسیار وسیع تری نسبت به سال 1953 دارد. این شاید به دلیل این است که امروزه انواع اسپری WD40 توسط شرکت های مختلف دنیا تولید و روانه بازار می شوند. اگرچه ممکن است دلیل کاربرد وسیع آن، تنوع این محصول باشد، اما نمی توان این موضوع را کتمان کرد که خصوصیات و ویژگی های اسپری WD40 بسیار گسترده است. این را می توان با توجه به کاربردهای آن در همان سال های اولیه تولید آن پی برد.

امروزه در مصارف خانگی، از این اسپری استفاده های زیادی می شود. به عنوان مثال، شما می توانید با خرید اسپری WD40، کاشی ها و سرامیک های خانه خود را به راحتی تمیز کنید. این اسپری قدرت پاک کنندگی خارق العاده ای دارد و به همین دلیل هم می توان از آن برای تمیز کردن کاشی ها و سرامیک ها بهره برد. به علاوه، با توجه به همین خصوصیت، می توان از ان برای لکه زدایی و تمیز کردن چربی های سطوح نیز از آن بهره برد. خیلی از افراد نیز با خرید و استفاده از این نوع محصول، از خصوصیت از بین برندگی خط و خش آن استفاده می کنند. البته برای این که بتوانید از این نوع ویژگی بهره ببرید، حتما به این نکته توجه کنید که هنگام مراجعه به بازار، به فکر خرید اسپری WD40 اصل باشید.

یکی دیگر از کاربردهای این محصول فوق العاده، استفاده از آن برای پولیش و براق کردن سطوح مختلف است. در خیلی از اوقات افراد به ماده ای نیاز دارند که بتوانند سطح مورد نظر خود را براق تر کنند؛ در این مواقع اسپری WD40 به خوبی این کار را انجام خواهد داد. همچنین، اگر در یک کارگاه با وسایل پر سر و صدا مشغول به کار هستید، می توانید برای رهایی از این مشکل، از اسپری WD40 استفاده کنید. در واقع این محصول با خاصیت روانکاری که دارد، می تواند حرکات پر سر و صدای این وسایل را به حرکاتی به کمترین صدای ممکن تبدیل کند.

یکی دیگر از کاربردهایی که برای این محصول می توان ذکر کرد، در صنایعی مثل پلاستیک، چرم و نساجی است. این صنایع برای تولید محصولات چرمی و پلاستیکی با کیفیت، نیاز به یکسری فرایندهای پیچیده دارند. یکی از این فرایندها که در کیفیت نهایی محصول به شدت تاثیرگذار است، فرایند کپک زدایی است. اسپری WD40 می توان این فرایند را به خوبی انجام داده و در نهایت سبب تولید یک محصول با کیفیت شود. علاوه بر این فرایند، از انواع اسپری WD40 برای القا یکسری ویژگی های جدید به محصولات چرمی استفاده می کنند. به عنوان مثال، از نوعی از این محصول می توان برای ضد آب کردن کفش های چرمی در این صنعت استفاده کرد.

به علاوه، گاهی اوقات شاید برای خودتان هم پیش آمده باشد که نوعی چسب روی پیراهن و یا شلوارتان بریزد و قادر به کندن آن نباشید. بسته به چسبی که روی لباس شما بریزد، دشواری کندن آن می تواند متفاوت باشد. اسپری WD40 با توجه به ویژگی هایی که دارد، می تواند به راحتی این لکه چسبی را از روی لباس شما پاک کند. همچنین، اگر چسب روی فرش های خانه تان ریخته باشد، می توانید با همین محصول آن را به راحتی پاک نمایید.

نحوه استفاده از WD40

برای استفاده از این نوع محصول حتما باید به یکسری از نکات توجه کنید. یکی از نکاتی که بسیار مهم و ضروری می باشد، این است که به هیچ عنوان این اسپری را در کنار حرارت قرار ندهید. در واقع شما نباید هیچ نوع اسپری را در مجاورت حرارت قرار دهید، زیرا به شدت می تواند جانتان را تهدید کند. اسپری ها به دلیل این که هوا را به صورت فشرده در خود جای داده اند، اگر در مجاورت آتش و حرارت قرار بگیرند، به شدت منفجر شده و می توانند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشند.

به علاوه، به هیچ عنوان محتویات اسپری را در تماس با چشم خود قرار ندهید. همانطور که پیش تر هم اشاره شد، این محصول نوعی پاک کننده است و اگر با چشم شما در تماس قرار بگیرد، می تواند بسیار آزار دهنده بوده و سبب آسیب هایی به این عضو بدن شود. همچنین، این اسپری نباید به درون ریه های شما استنشاق شود. برای جلوگیری از این امر، حتما آن را در فضایی با تهویه مناسب استفاده کنید.

خرید اسپری wd40 از ابزار میهن

نکته آخر این که سعی کنید هنگام خرید این نوع محصول، حتما به سراغ بهترین اسپری WD40 بروید. خرید اسپری WD40 اصل سبب می شود تا بتوانید بهترین کارایی را با هزینه مناسب دریافت کنید. با توجه به فروش عمده اسپری WD40 در تهران و سایر نقاط ایران، ممکن است با برخی از سودجویانی مواجه شوید که محصولی بی کیفیت را به شما ارائه کنند. بنابراین حتما دقت کنید که این اسپری را از فروشگاهی معتبر و خوش نام خریداری نمایید. ابزار میهن عرضه کننده اسپری wd40  اورجینال می باشد.

خروج از نسخه موبایل