نماد سایت مجله آنلاین

اصلی‌ترین استفاده‌ها از جی اف ار سی  چیست؟

در بازار ایران از جی اف ار سی استفاده‌های ویژه‌ای غیر از ساخت نمای بیرونی می‌شود. همین‌طور می‌توان به‌راحتی در ساخت گنبدها، ستون‌ها، سقف‌های تزئینی، دیوارها، مجسمه‌ها، نرده‌ها، قطعات و همین‌طور بافت‌های تزئینی از آن استفاده کرد. یکی از مهم‌ترین ارکان استفاده از جی اف ار سی در نمای ساختمان‌ها و طراحی ویو است. علاوه ‌بر آن، در پروژه‌هایی مانند اسکله‌ها، پل‌های شناور دریایی، کانال‌ها برای انجام عملیات کابل‌کشی، کانال‌های آب و مخازن یکی از بهترین و متداول‌ترین گزینه‌های موجود است.

علاوه بر این موارد، می‌توان گفت که به‌عنوان نما در مقابل بتن قرار گرفته و از نظر سرعت اجرا، یک گزینه فوق‌العاده به‌حساب می‌آید.

نیز از جمله مهم‌ترین و اساسی‌ترین بهره‌برداری‌ها از بتن های جی اف ار سی خواهد بود.

جی اف ار سی چیست؟

جی اف ار سی یک بافت فایبرگلاس بر مبنای تکه‌های به‌هم‌پیوسته و اصطلاحاً خرد شده به‌حساب می‌آید که دارای مقاومت کششی و گرانشی بالایی است، اگرچه در حالت استحکام فشاری بسیار ضعیف ‌تر است. اما می‌تواند با ترکیبی که در نظر گرفته شده، مقاومت بالایی داشته باشد. در این ترکیب می‌توان از بافت‌های مختلف و ماسه استفاده کرد. برای ساخت آن از ماسه ریز، سیمان، پلیمر (معمولاً پلیمر اکریلیک)، آب، سایر مواد افزودنی و الیاف شیشه‌ای مقاوم در برابر تغییرات قلیایی استفاده خواهد شد. انتظار می‌رود که در آینده بخش مهمی از پروژه‌های عمرانی را در بگیرد.

مزایای بهره‌گیری از جی اف ار سی

استفاده از این بتن نما، مزیت‌های زیادی دارد، از جمله:

جی اف ار سی در بازار ایران

جی اف ار سی هم برای نمای داخلی و هم خارجی مناسب است، پس عمومیت ویژه‌ای دارد. علاوه‌برآن، بسیار سبک، مقاوم و بادوام است.  مدتی است که از نمای خشک یا جی اف ار سی در ایران نیز استفاده‌های زیادی خواهد شد. بسیاری از پروژه‌های عمرانی که در سطح شهر می‌بینید و به ‌تازگی احداث شده‌اند، در نهایت یک قالب و فرم کلی از این متریال خواهند بود.

اصلی‌ترین مزیتی که سبب شده است جی اف ار سی در ایران محبوب شود، هزینه کم‌تر و همین‌طور امکان اجرا در سطوح مختلف خواهد بود. این مزیت یعنی این که دامنه استفاده از جی اف ار سی به‌ مراتب گسترده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنید. از طرفی، بتن‌های تقویت شده با الیاف شیشه، ظاهر فوق‌العاده زیبایی دارند و برخلاف بتنو… پس از مدتی ساختار معمول خود را از دست نمی‌دهند.

منبع : مخبران

خروج از نسخه موبایل